Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 17:53   #1381
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, een modelschool! Ben blij dat je het toegeeft.
Maar over welke school heb je het? Kunnen we alleen maar van leren natuurlijk! Probleempje?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:55   #1382
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

En stop me geen woorden in de mond. Ik heb respect voor mijn medemensen ongeacht hun religie of denkwijze, waar zou ik het recht halen iemand een hond te noemen in godsnaam?
Niet in 'god'snaam, maar wél in 'allah'snaam:

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:01   #1383
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dus, je doet je schoenen uit "uit respect"... maar je doet niet je hoofddeksel af "uit respect" indien men dat wenst?
Jij snapt niet dat er een verschil is tussen hier en daar te horen of je asjeblief je schoenen wil uitdoen en de mosks waar je altijd je schoenen moet uitdoen! Het is toch niet dat je bij alle burgers die tapijten hebben je schoenen zal moeten uitdoen? Dat wil jij niet begrijpen...
Het is er jou enkel om te doen de moslims in alles en altijd hun zin te geven, ook al zijn ze in een niet-moslimland dat geen zakens heeft met hun geloof en gewoontes! Jullie kunnen jullie godsdienst beleven in de mosks en bij jullie thuis zoveel jullie willen. Ook op straat, als toemaatje. Voor de rest passen jullie zich aan aan het land waar jullie zijn binnengekomen, daar hoeft niets aan te veranderen!
Begrijp jij mijn standpunt wel of probeer je uw standpunt gewoon op te dringen? Ik zie het al voor mij dat iedereen maar binnenstormt met zn vuile schoenen. Das niet bepaald respectvol en zoiets doe je gewoon niet. Ook wanneer ik het huis van een autochtoon binnentreed doe ik mijn schoenen uit. Ik denk dat dat maar normaal is ook hoor. Waar jij toch over blijft doordrammen man. Ik zeg toch: treedt met uw schoenen naar binnen en doe wat je zelf het beste lijkt.

Die redenatie van jou is gewoon NOT DONE. Jij vergelijkt een paar schoenen met een hoofddoek. Niemand verplicht jou uw schoenen uit te doen en jij komt hier af met: hoofddoek uit doen. De hoofddoek is een deel van mijn identiteit. Ik ben hier geboren en getogen, heb een Belgisch identiteit, werk hier, heb hier mn diploma's behaald, ben nog steeds aan het studeren ad hogeschool, ik stem, ik rijd met de auto, ik praat Nederlands en zit in verenigingen die integratie bevorderen (natuurlijk, niet ten koste van mijn religie), ... etc. Ik eet ook friet met biefstuk trouwens, nog iets? Eerlijk, ik vind dat ik me goed heb aangepast aan uw waarden en normen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 18:03.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:05   #1384
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je bent hier pas begonnen - 28 postings - en je weet het al allemaal precies...
Deze "vb-er" is evenveel VBer als jij "Taliban" bent hoor...
Ik ben meer een beetje "van alles", dus ook een beetje VBer waar dat nodig is, juist!
En ja, zoals alle partijen heeft ook het VB gelijk op een aantal punten. Punten die soms vervloekt worden door andere partijen... om die dan een paar jaar later zelf aan te snijden als ze teveel met hun neus op het feit zijn gedrukt dat het VB tenslotte gelijk had!
Dat is jouw goed recht hé. Ben niet bepaald taliban.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 18:06.
Oud 9 mei 2010, 18:06   #1385
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij modern noemt. Tijdens de lessen mag het ook ja. Ik vrees geen inspectie, ik doe alles volgens het boekje. De inspectie zou ik gerust doorverwijzen naar de directeur van de school. Die staat nl. voor een tolerante samenleving binnen de school. Een school waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon. Daar kun jij, beste VB'er wat van leren hé. Dat is wat wij onze kinderen bijbrengen nl. respect hebben voor ieder zn overtuiging en ideeën.
Prachtig gezegd van je!
Je schijnt echter niet te weten dat, eventjes die hoofddoekjes apart gelaten, de intolerantie van een bepaalde groep allochtonen komt! Dat zij er vooral voor zorgen dat ze nog eens dubbel opvallen tussen al de andere allochtonen die ons landje rijk is! Ambras met Russen, Italianen, Polen enz ? Neen hoor maar wel zo dikwijls met ... juist! Ze zorgen zelf voor het "onderscheid".
Zij gaan niet akkoord met bepaalde geschiedenis en biologielessen, zij willen hun kinderen/dochters niet laten deelnemen aan zwemlessen enz, zij willen apart voedsel ipv te eten wat de pot schaft of hun boterhammen mee te brengen, zij staan bekend voor arrogant gedrag bij de minste opmerking die ze terecht krijgen, zij staan ervoor bekend om te weinig moeite te doen om lessen en taken te leren en in orde te brengen, zij staan ervoor bekend om 's avonds op straat te lopen ipv te studeren en de school zo vlug mogelijk met of zonder nuttig diploma te verlaten want er zijn "betere manieren om vlug geld te verdienden" enz enz enz
En ik blijf nog altijd benieuwd naar die wonderschool die het zoveel beter doet dan de meeste anderen waar veel allochtonen van een bepaalde soort zitten...
Ik blijf benieuwd
Oud 9 mei 2010, 18:07   #1386
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet in 'god'snaam, maar wél in 'allah'snaam:

25:44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.

62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

2:176. En indien Wij wilden, konden Wij hem er door verheffen doch hij verkoos de aarde en volgde zijn begeerten, hij is als een hond: als gij hem achtervolgt laat deze zijn tong (uit de bek) hangen en indien gij hem met rust laat steekt hij ook zijn tong uit. Dit is het geval van de mensen, die Onze tekenen verloochenen. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.

2:65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Al zo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

7:166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

8:22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8:55. Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
Raadpleeg de tafsir van deze verzen en kom dan eens terug.
Oud 9 mei 2010, 18:15   #1387
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ben je daar weer met je nazi's? Jarenlang zit extreem-rechts te janken omdat ze vergeleken worden met nazi's (eedafleggingen met gestrekte arm en dergelijke hebben daar uiteraard niks mee te maken), en dat het al zo lang geleden is (hoewel de vraag om amnestie voor collaborateurs nog steeds in het programma staat) en dat dat allemaal niet eerlijk is. Maar begin over moslims en het duurt geen vijf minuten of ze staan daar met hun nazi's, dat dan weer wel.
Wel, je moet sommigen mensen of groepen bestrijden met hun eigen wapens nietwaar? Kijk ik deze morgen naar de 7de dag... en ja hoor, onze linkse staatszender had het weer gepresteerd om iemand aan het woord te laten over de gruwelen van de kampen... met terloopse verwijzing naar het VB en de NVA! De verkiezingen naderen, ze moeten weer hun spelletjes spelen nietwaar? Doe ik dus ook..
Op de andere praatprogramma's had men het voortdurend over de komende verkiezingen, zonder dat de kampen daarbij nog eens moesten besproken worden...
Maar we wijken af van het onderwerp...
Oud 9 mei 2010, 18:17   #1388
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat de taal aanleren de integratie bevordert; begrijp ik. Je moet immers kunnen communiceren.

Maar hoe dit werkt voor een hoofddoek begrijp ik niet.
Zou je het toch willen uitleggen?
Ik geloof het niet dat je dat niet zou begrijpen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:20   #1389
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat begrijpt hij niet. Hij heeft zn zinnen gezet op de hoofddoek, moskee (islam), het is hem helemaal niet te doen om die schoenen. Ik snap de essentie niet eerlijk gezegd. Is het dan niet meer dan normaal om uw schoenen uit te doen wnn dat gewenst is, alleen al uit respect.
Schoenen uittrekken (waar niet gewenst) in de moskee getuigt van 'respect'.

Een hoofddoek afzetten - waar niet gewenst - getuigt óók van respect; wederkerig respect!

In islam draait alles om respect, respect voor - enkel en alleen - islam weliswaar.

Wederkerigheid?
Oud 9 mei 2010, 18:23   #1390
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik geloof het niet dat je dat niet zou begrijpen.

Paulus.
Toch is het zo; ik begrijp niet hoe het afleggen van de hoofddoek de integratie zou bevorderen.
Ik begin te geloven dat jij het niet kan uitleggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:24   #1391
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig maar, dat zou er nog aan ontbreken!
Maar... er zijn er veel te veel die wel die onaanvaardbare kenmerken vertonen! Tijdens de oorlog waren er ook nog andere Duitsers dan nazi-Duitsers!
Maar we hadden het dus over het al dan niet opvoeden van de kinderen/jongeren tot "makke schapen die meelopen met de kudde".

Ben jij voor of tegenstander van het opvoeden tot "makke schapen die meelopen met de kudde"?
Oud 9 mei 2010, 18:26   #1392
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar we hadden het dus over het al dan niet opvoeden van de kinderen/jongeren tot "makke schapen die meelopen met de kudde".

Ben jij voor of tegenstander van het opvoeden tot "makke schapen die meelopen met de kudde"?
Specificeer eerst eens over wélke kudde je het hebt, de politiek correcte meute waar jij zo achteraan holt?
Oud 9 mei 2010, 18:27   #1393
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp jij mijn standpunt wel of probeer je uw standpunt gewoon op te dringen? Ik zie het al voor mij dat iedereen maar binnenstormt met zn vuile schoenen. Das niet bepaald respectvol en zoiets doe je gewoon niet. Ook wanneer ik het huis van een autochtoon binnentreed doe ik mijn schoenen uit. Ik denk dat dat maar normaal is ook hoor. Waar jij toch over blijft doordrammen man. Ik zeg toch: treedt met uw schoenen naar binnen en doe wat je zelf het beste lijkt.

Die redenatie van jou is gewoon NOT DONE. Jij vergelijkt een paar schoenen met een hoofddoek. Niemand verplicht jou uw schoenen uit te doen en jij komt hier af met: hoofddoek uit doen. De hoofddoek is een deel van mijn identiteit. Ik ben hier geboren en getogen, heb een Belgisch identiteit, werk hier, heb hier mn diploma's behaald, ben nog steeds aan het studeren ad hogeschool, ik stem, ik rijd met de auto, ik praat Nederlands en zit in verenigingen die integratie bevorderen (natuurlijk, niet ten koste van mijn religie), ... etc. Ik eet ook friet met biefstuk trouwens, nog iets? Eerlijk, ik vind dat ik me goed heb aangepast aan uw waarden en normen
Ik wil je best geloven hoor, en je hebt dus al meer dan je best gedaan om je aan deze maatschappij aan te passen, proficiat!
Maar er zijn een paar niet onbelangerijke puntjes zoals de hoofddoekjeskwestie waar de laatste tijd al zoveel over gezegd en geschreven is... Niet onbelangrijk, want anders zou men er zo geen show van maken... En daar gaat de discussie over, niet over de schoenen!
Maar je hebt toch een probleempje wellicht. Wat is voor jou het belangrijkste,
de integratie of de godsdienst, wanneer het ene in de weg staat van het andere? Ik zou bijna weer zeggen: wat is het belangrijste voor de moslima, haar hoofddoekje of een zo ver mogelijke integratie en overnemen van de plaatselijke gewoontes? Er lopen genoeg moslima's rond in de wereld zonder hoofddoekje, dus... het moet kunnen!

Laatst gewijzigd door andev : 9 mei 2010 om 18:43.
Oud 9 mei 2010, 18:31   #1394
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Specificeer eerst eens over wélke kudde je het hebt,
Heb je de discussie niet gevolgd?
Oud 9 mei 2010, 18:34   #1395
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch is het zo; ik begrijp niet hoe het afleggen van de hoofddoek de integratie zou bevorderen.
Ik begin te geloven dat jij het niet kan uitleggen.
Ik heb het uitgelegd. Net zoals het aanleren van de taal de integratie bevordert, bevordert ook het afleggen van de hoofddoek conform de regelgeving de integratie.

Integratie betekent: "Opnemen in een groter geheel".

Dat kan je niet bereiken door de regelgeving van dat groter geheel te laken toch?

Begrijp je het nu?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:42   #1396
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Prachtig gezegd van je!
Je schijnt echter niet te weten dat, eventjes die hoofddoekjes apart gelaten, de intolerantie van een bepaalde groep allochtonen komt! Dat zij er vooral voor zorgen dat ze nog eens dubbel opvallen tussen al de andere allochtonen die ons landje rijk is! Ambras met Russen, Italianen, Polen enz ? Neen hoor maar wel zo dikwijls met ... juist! Ze zorgen zelf voor het "onderscheid".
Zij gaan niet akkoord met bepaalde geschiedenis en biologielessen, zij willen hun kinderen/dochters niet laten deelnemen aan zwemlessen enz, zij willen apart voedsel ipv te eten wat de pot schaft of hun boterhammen mee te brengen, zij staan bekend voor arrogant gedrag bij de minste opmerking die ze terecht krijgen, zij staan ervoor bekend om te weinig moeite te doen om lessen en taken te leren en in orde te brengen, zij staan ervoor bekend om 's avonds op straat te lopen ipv te studeren en de school zo vlug mogelijk met of zonder nuttig diploma te verlaten want er zijn "betere manieren om vlug geld te verdienden" enz enz enz
En ik blijf nog altijd benieuwd naar die wonderschool die het zoveel beter doet dan de meeste anderen waar veel allochtonen van een bepaalde soort zitten...
Ik blijf benieuwd
Jij denkt veel te ver.

Nu scheer je ze allemaal over eenzelfde kam. Der is een groot verschil tussen religie en cultuur. Tegenwoordig moet een mengeling van cultuur en traditie de religie voorstellen dus ik zou niet weten waarom een meisje geen deel mag nemen aan de zwem- en turnlessen. Tijdens de lessen biologie heb ik jarenlang de evolutietheorie onderwezen gekregen; wil dit zeggen dat ik me moet verzetten? Neen, absoluut niet want ik heb zelf voor wetenschappelijke richtingen gekozen. Dat wil niet zeggen dat ik dat standpunt moet aannemen maar ik respecteer het wel en mijn doel was een goed resultaat behalen.

Eten wat de pot schaft is cru gezegd. Ga je de kleine moslims varkenslapjes voorschotelen ofzo? Gelukkig kun je vegetarisch eten verkrijgen op de meeste scholen. Verder geef ik je reactie geen tijd, want je scheert iedereen over dezelfde kam. Ik ben een voorstander van meer blauw op straat, allochtonen verplichten een opleiding te volgen en dop intrekken van degene die geen moeite willen doen. Het zal snel gedaan zijn!

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 18:48.
Oud 9 mei 2010, 18:44   #1397
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raadpleeg de tafsir van deze verzen en kom dan eens terug.
Ik ken de 'tafsir', dank U, die maken het verschil niet, feit blijft dat alles en iedereen die inging tégen de ziekelijke, criminele hersenspinsels van de grote profeet en hem niet wou volgen in zijn fascinatie voor het bloeddorstige wezen; 'allah'; dat hij gecreëerd had naar zijn eigen gelijkenis, minderwaardig was!
Oud 9 mei 2010, 18:45   #1398
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het uitgelegd. Net zoals het aanleren van de taal de integratie bevordert, bevordert ook het afleggen van de hoofddoek conform de regelgeving de integratie.

Dat kan je niet bereiken door de regelgeving van dat groter geheel te laken toch?

Begrijp je het nu?

Paulus.
Neen; ik begrijp het niet.
Dat je de taal moet kennen om op te gaan in een groter geheel; akkoord; want je moet kunnen communiceren.
Maar je kan toch "opgaan in een groter geheel" als je wel een hoofddoek draagt.

Waarom sleur je die regelgeving er nu bij? In dat groter geheel; zijn er nog wel meer die bepaalde regelgeving laken. Zijn die dan plots niet meer geïntegreerd in het groter geheel waarvan ze al heel hun leven deel uitmaken?

Maar je zou dus uitleggen waarom de hoofddoek afleggen de integratie bevordert.
Oud 9 mei 2010, 18:47   #1399
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Begrijp je het nu?

Paulus.
Dikke bullshit! Of iemand nu een hoofddoek draagt of niet, je zult altijd als vreemdeling gezien worden. En ik denk dat ik daar meer over weet dan jij en alle autochtonen te samen.
Oud 9 mei 2010, 18:51   #1400
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij denkt veel te ver.

Nu scheert je ze allemaal over eenzelfde kam. Der is een groot verschil tussen religie en cultuur. Tegenwoordig moet een mengeling van cultuur en traditie de religie voorstellen dus ik zou niet weten waarom een meisje geen deel mag nemen aan de zwem- en turnlessen. Tijdens de lessen biologie heb ik jarenlang de evolutietheorie onderwezen gekregen; wil dit zeggen dat ik me moet verzetten? Neen, absoluut niet want ik heb zelf voor wetenschappelijke richtingen gekozen. Dat wil niet zeggen dat ik dat standpunt moet aannemen maar ik respecteer het wel en mijn doel was een goed resultaat behalen.

Eten wat de pot schaft is cru gezegd. Ga je de kleine moslims varkenslapjes voorschotelen ofzo? Gelukkig kun je vegetarisch eten verkrijgen op de meeste scholen. Verder geef ik je reactie geen tijd, want je scheert iedereen over dezelfde kam. Ik ben een voorstander van meer blauw op straat, allochtonen verplichten een opleiding te volgen en dop intrekken van degene die geen moeite willen doen. Het zal snel gedaan zijn!
Neen hoor, ik scheer niet iedereen over dezelfde kam! Ik weet wel dat er heel wat moslims zijn waar we geen enkel probleem mee hoeven te hebben! Wie het schoentje past trekke het aan tussen de moslims! Die eeuwige discussies gaan hier niet over hen maar over de niet onaanzienlijke groep die in vgl met de andere allochtonen voortdurend van zich laten spreken! Dat "iedereen over dezelfde kam-verwijt" is een te gemakkelijk middel om verdere discussie te ontwijken, nietwaar? Indien iedereen zoals jij zou zijn was er wellicht geen probleem. Het is echter omdat er de laatste jaren het ene probleem na het andere volgt dat het allemaal een beetje teveel is geworden en er meer wordt op in gegaan. Tien of twintig jaren geleden was er toch geen ambras over de halal en de hoofddoekjes! Maar de kruik gaat te water tot ze barst zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be