![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, het praktisch wel degelijk haalbaar maar het zou een economische ramp zijn. 2 verschillende dingen welke jij weer door mekaar haalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt hij toch ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 31 juli 2010 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 31 juli 2010 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik zeg dat. Je ziet dat bijvoorbeeld aan het feit dat mijn naam boven het citaat staat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het bizarre is dat die ufo'stories die je vroeger altijd mocht lezen, nu zo stillekes aan bewijzen niet te bestaan, want als er ufo's zouden landen moeten ze toch ergens wel op de camera staan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot op heden, en voor zover ik weet, zijn er geen of weinig bezwaren tegen nummerplaatherkenning door camera's. Mechelen heeft er binnenkort - of ze zijn er al, ben het niet zeker - op iedere invalsweg. Maar gezichtsherkenning door camera's. Ik denk dat ze eerst zullen worden geplaatst, en dan zal worden afgewacht wat hoe de publieke opinie reageert. Hoe dan ook. Mijn perceptie is momenteel dat er op het vlak van beeldopnames weinig bezwaar is. Ik denk dat de reden vooral moet gezocht worden bij de vergrijzing. Oude mensen hebben blijkbaar weinig bezwaar tegen camera's of meer blauw op straat. Ze worden sowieso minder geviseerd als potentiële criminelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De centralisering van informatie bij de overheid is toch geen goed idee? Dat is toch evident?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ik ben er wel van overtuigd dat om redenen van gemakzucht (bijvoorbeeld) meer mensen toegang krijgen tot beschermde informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer agenten op straat, hoe meer kans er is dat ze "toevallig" ter plekke zijn. Al die hightech foliekes kosten klauwen vol geld en blijken in de praktijk weinig efficiënt. Dit nog naast het privacyprobleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe weet ge datte als zulke (camera)systemen er net zijn om de zaak in 't oog te houden en dat vast te stellen ( toch in vele gevallen ) zonder de inzage in de handel en wandel van de rest van de meute ? Klopt niet wat je zegt hé Misschien in een verre toekomst dat het zou kunnen uitgemaakt worden door technologische snufjes wanneer en welke beelden daar nu precies voor in aanmerking zouden komen maar zovér zijn we nu nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem dat van de schending an sich is hier al menige male ter sprake gekomen en telke male zie je er totaal geen graten. Dus vanwaar die beperking ? Toch niet alleen in het schijthuis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ontslaat het 'systeem' die persoon soms ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dan dat het op de straat makkelijker zou zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderschat de personeelskost niet. Een politie-inspecteur kost sinds de hervormingen na de zaak Dutroux meer dan een paar camerakes waarvan het onderhoud trouwens zo goed als nihil is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat allesbehalve evident: centralisering van informatie bij de overheid is bevorderlijk voor de communicatie en kan alleen maar zorgen voor meer efficiëntie/effectiviteit. In tijden waarin de overheid het zich allerminst kan permitteren om met geld te smijten (wel... konden ze dat ooit?), is het noodzakelijk om geen middelen te verspillen omwille van een verouderd administratief systeem. Wij betalen de overheid toch niet om te zitten sukkelen. Als al die bezorgdheid omtrent privacy resulteert in grotere kosten vraag ik me af wat die personen zo angstvallig trachten te verbergen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Even ter verduidelijking: ik ben enkel voor opnames en het tijdelijk bijhouden ervan (in geval er iets is voorgevallen), die live-surveillance waarbij agenten naar enkele schermpjes zitten te kijken vind ik teveel lijken op 'Big brother'-toestanden. Ik zie niet in hoe opnames je niet met rust laten... Agenten zijn toch niet geïnteresseerd in de wandel en handel van -voor hen onbekende- voorbijgangers, waarom zouden ze tapes herbekijken als ze geen aanwijzing hebben dat er iets op te zien is? Daarentegen kunnen camera's soelaas bieden als er effectief iets voorvalt. Als opnames kunnen helpen om misdrijven op te lossen en de juiste mensen bij de kraag te vatten, verkleint dat het leed van burgers in de toekomst. Ik vind dat toch de moeite... |
|
![]() |
![]() |