![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
|
![]() Hoe bedoel je "anders"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 |
|
![]() dat cannabisbezit totaal niet bestraft wordt. Als ge niet meer dan drie gram op zak hebt gaan ze u echt geen boete geven. Het enige waar de flikken pissed van worden is als ge het rookt op een openbare plaats, waar het als "hinderlijk" kan beschouwd worden (lees: met minderjarigen in de buurt).
Ik weet niet in welke tijd ge leeft, maar tegenwoordig is het allemaal makkelijk hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 | |
|
![]() Citaat:
Maar Mambo en ik hadden het erover als er dus overlast bestaat. Een jaar bak en 500.000€ boete, dat kan toch tellen? Verkrachters krijgen dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens ga je beweren dat de overheid moet stoppen met preventiekampagnes om minder jongeren aan te zetten tot tabak roken, omdat zoiets hen poesjt naar zware harddrugs .... En natuurlijk dat de burgemeester van Zelzate niet opgezet is met het tijdelijk sluiten van die twee koffiewinkels, pardon drugswinkels, want al die Fransen die zich komen bevoorraden worden benaderd door andere kriminelen enz. We moeten zover komen dat die Fransen het niet meer de moeite vinden om tot in Terneuzen te komen, maar ook niet tot in Zelzate. Wat voor een kloteboel is dat toch met die drugs-gebruikers en -opkopers, dat die de mensen in het vredige kleine Zelzate zo moeten ambeteren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een tijd van leugens verkopen. Men beweert hier dat men demokratisch gestemde wetten toepast, men beweert hier dat er repressie is tegen drugs, maar daar is helemaal niets van aan. Men trekt zich van die mensen geen fluit aan. Men laat ze maar doen, tot ze kreperen. Proper is dat !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verbod werkt niet om cannabis tegen te houden. Je mag gerust sporten, als je dat graag niet. Je mag het ook promoten. Jij moet me niet vertellen wat ik beter doe, ik ben en blijf voorstander van legalisering, en ik weet waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom wil jij het aantal recreatieve gebruikers ferm verminderen? Wat doen die verkeerd? Hard optreden heeft het beoogde effect niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jaja : 5 december 2008 om 19:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het onderlijnde klinkt mij als muziek in de oren: wie dit wel voor eigen gebruik doet, is dus niet strafbaar. En als het niet strafbaar is, denk ik niet dat de politie enig recht heeft om de drugs in beslag te nemen (tenzij bij acuut gevaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 |
Burger
|
![]() Als zou blijken dat flitspalen en snelheidscontroles meer ongelukken veroorzaken dan voorkomen, zou ik daar zeker voorstander van zijn. LOL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals bv op forums tot vervelens toe herhalen dat het gebruik van drugs niet verslavend, noch gevaarlijk is.
![]() |
![]() |
#1459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al wie kan gepakt worden is een goed begin.
![]() |
#1460 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Cafeïne staat ook op de lijst van drugs.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |