![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jij gelooft dat een regulering van de cannabismarkt leidt tot meer 'levende lijken' die teren op de sociale zekerheid. Jij bent vrij te geloven wat je wil, maar het onderhouden van jouw geloof, beperkt mijn mogelijkheden om zo gezond als ik dat wil cannabis te gebruiken. Jouw geloof brengt mijn gezondheid in gevaar. Het verbod op cannabis dient enkel om een deel van de bevolking dat gelooft dat zij daardoor tegen 'iets' beschermd worden, gerust te stellen. Ons drugbeleid, de controles, de grote vangsten, de kleine vangsten, ... dat is allemaal een mooi geregisseerd toneeltje. De impact van het beleid op de drugmarkt is zo goed als nihil. Door het sluiten van de coffeeshops zou er uiteindelijk geen gram minder wiet gerookt worden. Misschien zijn ze dan de drugtoeristen kwijt, maar die 400 miljoen gaan dan ook naar de criminelen ipv de staatskas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Eerst wel nog het gevangenissysteem herorganiseren want nu kosten gevangenen ons nog altijd meer geld dan dat ze opleveren. En dan is het niet goed als er meer mensen in het gevang zitten. Ik weet ook niet of we al plaats hebben voor 200.000 extra gevangenen. Op een volledig illegale markt kun je er van uit gaan dat elke gebruiker ook wel eens gedeald zal hebben. Uit voorzichtigheid zou ik ze dus gewoon allemaal opsluiten. Dit plan is niet nieuw. In de VS hebben ze het al toegepast. Maar jij bent waarschijnlijk van mening dat meer mensen in de gevangenis een teken is dat we op de goede weg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
Burger
|
![]() Een zee van illegaliteit zal de gebruiker van dit genotsmiddel overspoelen.
Natuurlijk moet hen niet achterna gesprongen worden, maar er dient een hand toegereikt te worden om tegen te gaan dat ze zullen verdrinken. Dit is een meer maatschappelijke oplossing dan hun proberen kopje onder te duwen. Problemen zijn er om opgelost te worden, met deze te negeren gaat het er enkel op achteruit gaan. En dat willen we nu toch net verhinderen me dunkt, we moeten vooruit en de jongeren leren zwemmen en er proberen voor te zorgen dat dit in veilig water kan. Dus betreft kosten op de kap van de maatschappij in verband met ziekenzorg en of werkloosheidsuitkeringen. Dan kies ik dat de overheid belastinggeld besteed aan ziekenzorg, werkloosheidsuitkeringen en preventiecampagnes omtrent drugs in scholen. En niet aan ziekenzorg, werkoosheidsuitkeringen ( want met de situatie te negeren zal men ze alleszins niet oplossen of verkleinen), gevangeniskosten, heksenjachten en tel daar ook maar het geld bij dat in het illegale milieu verdwijnt en nooit als belastinggeld zal bestaan. Dit terzijde, het is wel een goede manier om criminelen te sponsoren natuurlijk. Dan hebben ze wat extra geld om hun activiteiten te ondersteunen. En wat valt er te zeggen over de jongeren die eens willen experimenteren. Wat zijn de maatschappelijke gevolgen van deze geen andere mogelijkheid te bieden dan contact te zoeken met de illegaliteit? En dit als het om het geld te doen is; Zou het niet meer belastinggeld kosten aan ziekenzorg, werkloosheidsuitkeringen, gevangeniskosten, etc... wanneer Joske met cannabis wou experimenteren maar een versneden of bewerkt goedje ter zijne neemt? Onze ogen dichtknijpen of toezien hoe mensen zichzelf vernielen noemt men dat maatschappelijke verantwoordelijkheid tegenwoordig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 |
Burger
|
![]() Ah ja, ik gebruik dus niet, maar ik ben wel voorstander. Nu als iemand dat wenst te betwisten ga ik akkoord om dat te laten controleren. Maar dan natuurlijk wel onder de vorm van een fikse financiële weddenschap. Kwestie de gokverslaving in stand te houden...
![]() Laatst gewijzigd door Jaja : 5 december 2008 om 04:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat je zo weinig mogelijk handel in cannabis wil, maar ik begrijp nog altijd niet waarom. Jij begrijpt nog altijd niet dat illegaal houden niet werkt. Heb je maar 1 zin gelezen in mijn bericht? Heb je op de rest geen antwoord? Ga je akkoord met de rest? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | |
Burger
|
![]() Mijn post wat hoger is onder andere mijn visie op het eerste deel van de post waar dit stuk uitkomt. Met name dat stukje waarin je zegt dat de maatschappij de gevolgen draagt als derde partij.
Citaat:
Maar U wil eigenlijk zo weinig mogelijk handel van cannabis zowel legaal als illegaal. Best te begrijpen standpunt, enige nadeel we gaan gebruikers en toekomstige gebruikers pushen naar zwaardere en gevaarlijkere middelen. Als die dealer namelijk geen cannabis te koop heeft, gaat u zeggen kunnen ze geen cannabis kopen, inderdaad zeg ik dan maar dat zullen ze wel speed, xtc, etc aankopen. Maar goed laat ons hopen dat Nederland alle coffeeshops sluit voor op zen minst 1 jaar. Maar laat ze een statistiek opmaken van het druggebruik voor de datum van sluiting. En dan na dat jaar nogmaals en dat men deze dan eens naast mekaar legt. Dit zou al veel duidelijkheid brengen. Maar als je dat artikel leest van de Burgemeester in Zelzate die pleit voor het heropenen van de coffeeshops in Terneuzen omwille van dealers die de kop bij hun beginnen opsteken op pleintjes en op straat... dan is dat toch al geen goed teken. Laatst gewijzigd door Jaja : 5 december 2008 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou misschien beter uw energie steken in het promoten van bvb ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 5 december 2008 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch denk ik dat iemand die elke avond in zijn zetel ligt een jointje te roken (of op een andere manier cannabis tot zich neemt) van de maatschappij op dezelfde bezorgdheid en aandacht voor zijn gezondheid moet kunnen rekenen als iemand die elke avond van een duvelke geniet of iemand die niet zonder zijn sigaretje na de maaltijd kan. Dat argument op zich zou al voldoende moeten zijn om op zijn minste ernstige vraagtekens te plaatsen bij een klakkeloze legalisering van cannabis-gebruik. Wel is het zo dat een legalisering mogelijkheden zou bieden om doelgerichte en wellicht meer doeltreffende campagnes te voeren om (zeer jonge) tieners te ontraden cannabis te gebruiken. Als er ooit een legalisering zou komen, hoop ik dat het een echte legalisering wordt en niet een halfslachtig model zoals in Nederland. Het zou een legalisering moeten zijn waarbij de overheid vergunningen voor het kweken en verkopen aflevert aan bepaalde ondernemers die strikt gecontroleerd zouden moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach ja, druggebruikers hoeven zich uiteindelijk weinig zorgen te maken. Een regering is een mug tegenover de olifanten van de tabak- en narcotica-industrie. Het is duidelijk weer een oorlog tegen de kleine man met het grammetje wiet op zak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar, harder optreden en proberen zorgen dat het aantal "recreatieve" gebruikers ferm terug loopt. Als een dealer op voorhand weet dat hij voor ieder grammetje die hij verkocht heeft, of in bezit heeft, een boete van laat ons zeggen 2500€/gram in het vooruitzicht krijgt zal hij wel wat nadenken en rekenen. En voor gebruikers wil ik nog wat milder zijn, 2450€/gram bv.
![]() |
![]() |
#1432 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mambo zei dit:
Citaat:
Dit zegt de wet: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Staatssecretaris
|
![]() Allemaal fijn wat de wet zegt maar wat zegt de wiet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een meerderjarige zijn cannabisgebruik niet meer onder controle heeft, is hij strafbaar. Als hij ervan afhankelijk is - zeg maar verslaafd - of als hij zich door zijn cannabisgebruik crimineel gedraagt, noemt men dat problematisch gebruik. Strafbaar is hij ook als hij een hoeveelheid cannabis invoert, produceert, vervoert of bezit die niet voor eigen gebruik is. Als de politie deze zaken vaststelt, zal ze de drugs in beslag nemen en een proces-verbaal opstellen. Professionele hulpverleners zullen uitmaken wat problematisch gebruik is. Altijd blijft iedereen strafbaar die andere illegale drugs dan cannabis gebruikt. ----- Want de meesten beseffen niet dat ze continu met één voet reeds in de gevangenis staan.
![]() |
![]() |
#1436 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hulpverlening komt er niet bij te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België zijn dat rekbare begrippen allemaal.
![]() |
![]() |
#1438 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zij, de tegenstanders, zullen immers verantwoordelijk zijn voor vele drugdoden, voor meer harddrugverslaafden het steunen van de maffia, toekomsten die verwoest worden doordat mensen naar het cachot moeten voor iets onbenullig etc... Dan hoop ik van harte dat hun nakomelingen hard zullen getroffen worden en ze hier zelf de slachtoffers van worden. En niet nakomelingen van mensen die de situatie veiliger willen maken. Tevens, nadat alle coffeeshops aan de grensregio verdwenen zijn, mag u fier zijn op mensen van uw soort ( zoals iemand eens zei) als u een artikel leest van de zoveelste drugdode. Dat bloed zal aan de handen van alle tegenstanders hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders zou er wel eens bloed aan je handen kunnen hangen... LOL |
|
![]() |
![]() |