![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij stelt de vraag waarom bijna alles ineens gecommunautariseerd zou moeten worden en zij geeft daar een mening rond. En ja, bij haar redenering houdt zij rekening met het programma en ideologie van de N-VA (lees: Vlaams-nationalisten), zijnde dat Brussel een Vlaamse stad is dat aan Vlaanderen toebehoort, en het BHG moet zo weinig mogelijk bevoegdheden krijgen. Zij is het daar niet mee eens, en dat is haar goed recht. Zij beschouwt Brussel als een Franstalige stad, en dat is ook haar goed recht. Maar nergens is er een haatdragend discours, behalve uiteraard indien je alles wat overeenkomt met "ik ben het niet eens met de visie van de Vlaams-nationalisten" ook als "anti-Vlaams" en "Vlaams-hatend" beschouwt.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 augustus 2010 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
#1442 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat jullie ons "domme Belgen noemen" dat wij jullie als verstandige mensen beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
#1443 | |
Europees Commissaris
|
![]() Zij beschouwt Brussel als een voor 90% Franstalige stad. Daarmee stelt zij de feiten verkeerd voor. Dat is haar goed recht, maar het blijft verwerpelijk en maakt een politieke agenda duidelijk.
![]() |
![]() |
#1444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn de Brusselse politici, die zo op hun "zelfstandigheid" staan, dan eigenlijk wel voorstander van een regionalisering van de kinderbijslag? Misschien is Brussel wel het geweest waar het meeste kinderbijslag wordt uitbetaald?
![]() |
#1445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FYI: ik ben een loepzuivere Vlaming, afkomstig uit Brussel, en momenteel wonende in Oost-Vlaanderen.
![]() |
#1447 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is ook een absoluut probleem bij alle discussies rond staatshervorming... Niemand weet exact HOE de staatshervorming zich in de praktijk gaat vertalen, dus niemand weet HOE de Vlaamse SZ eruit zal zien (behalve dat er wel een of andere vorm van verzuiling zal komen)... Spijtig genoeg kan de Vlaming zich daar niet echt over uitspreken, op dit ogenblik toch niet. ![]()
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel je voor dat Het Nieuwsblad zulke koppen op de eerste pagina zouden zetten, ze zouden onmiddellijk veroordeeld worden door god en klein pierke.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#1449 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#1450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Inhoudelijk dan: ik zou durven zeggen dat ik de logica van de N-VA wel kan volgen, nl dat sociale zekerheid persoonsgebonden is (trouwens, de Franstaligen spreken systematisch van "solidarité interpersonnelle"), maar anderzijds vrees ik een beetje dat een communautarisering van de materie enorme praktische problemen gaat opleveren, namelijk in Brussel. Gewestelijk materies hebben het voordeel van de duidelijkheid: Vlaamse regels voor Vlaanderen, Waalse regels voor Wallonie, Brusselse regels voor Brussel. De financiering is dan ook vrij eenvoudig: sociale lasten worden betaald op de plaats waar men werkt (of woont om op geen tenen te trappen en onnodige discussies uit te lokken). Met geemeenschapsmateries is het veel moeilijker: Vlaamse regels in Vlaanderen (da's geen probleem), Franstalige regels in Wallonie behalve Duitstalige Gemeenschap, Duitstalige regels in Duitstalige landsgedeelte, en voor Brussel een soort mengeling die een keuze laat tussen de Vlaamse en Franstalige regels. Ook de betaling van de sociale lasten wordt dan ingewikkelder: aan wie gaat de Brusselaar zijn sociale lasten betalen? En dat hangt dan af van de graad van keuze (en verandering van keuze) die men aan de Brusselaar gaat laten: hoe meer "shopping" het systeem zal toelaten, hoe ingewikkelder het wordt. Maar ik herhaal het, er een gemeenschapsbevoegdheid van maken lijkt mij "logischer"... Dus ik zou durven zeggen dat beide partijen eigenlijk wel goede argumenten hebben... "
![]() |
#1451 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het s toch niet de fout van de franstaligen dat de Vlamingen niet sterk zijn in onderhandelen. Misschien moeten ze er eens een ingeweken Nederlander bijhalen.
|
![]() |
![]() |
#1453 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#1454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou het bij 'dommage', en ben helemaal klaar voor 'dédommagement'
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op één zaak geef ik u wel gelijk: door systematisch "Les Flamands" te gebruiken, geeft Le Soir de indruk dat ook de gewone Vlaming betrokken is in de ganse discussie, quod non. Citaat:
![]()
![]() |
#1456 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk gaat het met de staats(her)vorming de goede richting uit.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe de verdere toekomst van Brussel eruit gaat zien is dan ook iets wat in principe iedere Vlaming aanbelangt, hoor. Niet enkel de Vlaams-nationalisten.
|
![]() |
![]() |
#1459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het voor u voldoende is dat er een Vlaamse SZ komt, ongeacht hoe het eruit ziet, dan is er inderdaad geen probleem.
Nu, ik ben liberaal, dus minder SZ is voor mij hoegenaamd geen probleem. ![]()
#1460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat iemand zou proberen mij de mond te snoeren. Denkt u dat iemand dat van plan is?
|
![]() |