![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Raar dat het allemaal uiterst positief is natuurlijk. Zelfspot is de Nederlander vreemd. PS: Iemand die 15 jaar geleden Balkenende 1 keer Harry Potter noemde? Is dat jouw groot betoog? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omdat Nederlanders niet spotten met zichzelf en hun koningen. citaat:NRC Libris Geschiedenis Prijs 2014 voor biograaf koning Willem III door: Roderick Nieuwenhuis Dik van der Meulen heeft met zijn biografie Koning Willem III, 1817-1890 de Libris Geschiedenis Prijs gewonnen, de prijs voor historische boeken die een algemeen publiek aanspreken. Dat is zojuist in radioprogramma OVT bekendgemaakt. Koning Willem III kreeg door woede uitbarstingen, geldverspilling, wreedheid, naaktloperij, totale gekte en buitenechtelijke relaties de bijnaam ‘Koning Gorilla’. Die bijnaam dankt hij niet aan ‘kwaadaardige fabeltjes’, schreef Rene van Stipriaan naar aanleiding van Van der Meulens biografie in NRC Handelsblad: http://www.nrc.nl/boeken/2014/10/26/...ng-willem-iii/ Laatst gewijzigd door cato : 26 oktober 2014 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=doeme80;7378133]Oei, de echtheidspolitie is gearriveerd.
Ik ben inderdaad geen echte Nederlander of Vlaming, maar goed ook. Veel te benauwd, opgefokt stressvolkje. De Latijnen beseffen tenminste nog dat er meer is dan "de economie en geld".QUOTE] Inderdaad en ze zijn in het algemeen helemaal niet bezig met politiek, het communautair, enz........ Laatst gewijzigd door Everytime : 26 oktober 2014 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kust is ook de meeste toeristische regio van Vlaanderen en dat beseffen de handelaars zeer goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat stelt uw afstandsprobleem echter in een uiterst relatief daglicht.
België is niet de maatstaf van de wereld.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer nog, en nog belangrijker, hoe lang worden de bewoners van die streek aangeduid, met éénzelfde benaming. Let op: niet dat ik hen een een herenigd Limburg zoals ten tijde van het VKN niet zou gunnen, maar het onderstreept mijn stelling dat identiteiten maakbaar en kneedbaar zijn door de machthebbers. En dat de herenigde Nederlanden gewoon een kwestie van marketing zijn, gebracht door de juiste personen op de juiste plaats. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 19:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Diets vindt ik dan weer wel een kutwoord. Lijkt te veel op deutsch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het tegendeel gebeurde: Wij volgden hen en namen de amputatiespelling van Marchant over.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hollands = Amerikaans Hollands is Vlaams met een vettige saus over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het uitééngroeien van Dietsland en het HRR gebeurde dus ook op taalvlak. Diets is vooral romantisch en authentiek, teruggaand op de middeleeuwen; passend bij de retrospektieve staatkundige kijk van de Grootnederlander. Het is ook neutraal door niet te kiezen tussen Hollands of Vlaams; een overkoepelend begrip als het ware. Het verwijst ook naar het interbellum toen de Dietse Gedachte toch wel zeer levendig was in tegenstelling tot nu. En neen dat woord is niet verbrand geworden nadien; de echte Dietsers stonden in het verzet. Uiteraard, want de nazi's waren anti-Diets en wilden een Reichsgau Flandern als deel van het Grossdeutsche Reich.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb wel al meegemaakt dat ook NVA-lid dat beweerde...... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grapjas, misschien was dat wel geen Nederlander.
![]() |
#1456 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs Hollanders zijn zelden zo arrogant. En zij die dat wel zijn, krijgen in Nederland heel snel de wind van voren. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een Nvalid of een Kaaskoppie.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wij al of niet onafhankelijk worden is een heel andere aangelegenheid. Echt onafhankelijk hoeven we niet noodzakelijk te worden. Veel belangrijker is dat we ten gepaste tijde deze staat verder hervormen in een richting die het Vlaams niveau nóg meer bevoegdheden geeft (inclusief sociale zekerheid) en het federale niveau verder afbouwt. Tegelijkertijd met meer eigen bevoegdheden wordt aan de deelstaten ook meer verantwoordelijkheid opgelegd, m.a.w. afbouw van de transfers. Dat zal bij "WalloBrux" wel voor de nodige ophef zorgen, maar dat nemen we er dan maar bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |