Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 15:12   #1441
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee Paulus, niks leugens. Iedereen kan hier al 70 bladzijden lang volgen hoe jij koste wat het kost seksualiteit wil herleiden tot louter bilogische functies in het verlengde van de voortplanting en je hebt NIETS aangebracht om dat te onderbouwen.
Dat is niet waar en wat niet waar is, is een leugen!

Toon mij één posting waarin ik sexualiteit zou herleiden tot louter biologische functies. Eéntje maar in 70 pagina's, dat zou toch moeten lukken? Het is trouwens niet de eerste keer dat ik je dat zeg en deze vraag stel.

Maar als het niet lukt, wees dan ook zo consequent... dat stond er ook bij weet je nog wel?

Uiteraard onderbouw ik geen dingen die ik niet zeg.

Citaat:
Wij moeten dat maar aannemen omdat JIJ dat zegt. Wel, mijn beste, zo werkt een discussie niet. Voor de elfendertigste en laatste keer: seksualiteit en voortplanting zijn twee afzonderlijke functies van het menselijk lichaam, waartussen wel een verband bestaat, maar die niet noodzakelijk onder alle omstandigheden samengaan.
Ach?! Er is nu plots wel een verband? eerst waren het totaal verschillende dingen toch? En was ik niet in staat om daar een onderscheid in te maken...?!

Citaat:
Sterker nog: in de overgrote meerderheid van de gevallen heeft menselijke seksualiteit helemaal NIETS met met de biologische functie "voortplanting" te maken en alles met lust.
Er is een verband met iets waar het niets mee te maken heeft?
Tja?

En vanwaar komt die lust dan denk je? Zou het niet aangeboren kunnen zijn om de voortplanting te motiveren? Bewijst het libido van een castraat dat niet?

Dat je het daarvoor niet gebruikt is een andere zaak, maar jij zegt duidelijk dat het NIETS met de biologisshe functie "voortplanting" te maken heeft toch?

En daar maak je mijn inziens een grote denkfout.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2006 om 15:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:17   #1442
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is niet waar en wat niet waar is , is een leugen!

Toon mij één posting waarin ik sexualiteit zou herleiden tot louter biologicshe functies. Eéntje maar in 70 pagina's, dat zou toch moeten lukken? Het is trousens niet de eerste keer dat ik je dat zeg en, deze vraag stel.
*zucht*

Het is ook niet de eerste keer dat ik je vraag beantwoord, Paulus, maar omdat je het zo mooi vraagt:

Citaat:
Ik zeg dat de functie, de basisfunctie, de functie de het meekreeg van moeder natuur, de voortplanting is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:19   #1443
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach?! Er is nu plots wel een verband? eerst waren het totaal verschillende dingen toch? En was ik niet in staat om daar een onderscheid in te maken...?!
Wie is er hier aan het liegen of het gedrukt staat, Paulus? Dat er een verband bestaat tussen voortplanting en seksualiteit heeft niemand ooit ontkend, ook ik niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 december 2006, 15:22   #1444
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Aan je waardering is niks gevaarlijks. Maar het systematisch negatief bejegenen van mensen die niet "volgens jouw normen leven" is maatschappelijk gezien vrij schadelijk. Ik ben er zelfs van overtuigd dat die schade groter is dan de vermeende schade die jij afleidt uit hun levensstijl. Je oordeel is gratuit en levert geen relevante positieve bijdrage op. Kosten/baten -analyse: negatief. Wat geenszins wil zeggen dat ik er ooit voor zou pleiten voor een verbod op het uiten van een mening. Maar het staat mij evenzeer vrij om je te wijzen op het feit dat ik het ethisch gezien niet netjes vind en je meteen ook duidelijk te maken waarom ik dat vind. Zie je, ik heb ook mijn mening...
Kort samengevat je bekijkt het economische + dan nog eens een sausje van christelijke naastenliefde erbovenop.
Wel mooi, maar ik vrees niet dat het veel uitmaakt.
Mensen zullen altijd waarderingen en bijhorende oordelen hebben. Geen ethiek zonder discussie en evolutie denk ik.
En aangezien een positieve bijdrage ook maar relatief en ethisch gebonden is, vrees ik ervoor dat je ervoor pleit om te zwijgen over die fameuze grijszonde.
Een saaie wereld die je nastreeft, lijkt mij.

Citaat:
Dé seksuele moraal van homoseksuelen is heel erg los... Zou het je verwonderen als ik je zei dat ik nogal wat homoseksuelen ken die er juist een heel solide seksuele moraal op nahouden? Zou het je verwonderen als ik je zei dat de seksuele moraal van de doorsnee hetero anno 2006 niet meteen het toonbeeld is van stabiliteit? Ik twijfel héél erg aan de link die je hier legt.
De doorsnee hetero anno 2006 is niet perfect nie. Is dat een reden om een lofzang over homoseksualiteit te beginnen?
En statistieken zijn wat ze zijn he.

Citaat:
SOA's tieren welig onder de heteroseksuele bevolking; je moet de jongste WHO-cijfers dringend eens consulteren. AIDS is het spektakelstuk, maar er zijn er véél meer dan dat... Oorzaak: de twijfelachtige seksuele moraal van vnl. heteroseksuelen. Dus ja, je staat op zeer dun ijs te dansen, my friend.
Ik heb de meeste heteroseksuelen hier ook niet heilig verklaard he.
Oud 6 december 2006, 15:25   #1445
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik zeg dat jij maar één doel van de geslachtsorganen (er)kent.
Allez, weer wa nieuws?! Hoe kom je er toch bij?

Citaat:
Ik heb in de lagere school namelijk geleerd dat je piemel óók dient om mee te plassen. Welke functie van de piemel is nu de hoofdfunctie, Paulus? Plassen of voortplanten?
Hoe zou ik dat nu kunnen weten als ik maar één doel erken?

En als we het erover eens zijn dat we twee functies voor eenzelfde lichaamsdeel kennen, waar haal jij dan de wetenschap vandaan dat er niet nog een derde functie voor datzelfde lichaamsdeel kan zijn, Paulus?[/quote]

Derde functie? Waar blijf je het toch halen?

Vertellen Raf, vertellen. Vertel ons over de derde en misschien ook nog vierde en vijfde functie van de piemel...

Of over hoe een hopeloos vastgereden forummer probeert de schijn recht te houden...

Paulus.
Oud 6 december 2006, 15:26   #1446
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En wat is dan het gevaarlijke aan mijn oordeel?

Als norm, ja.
U beseft dat uw discours hier op een gevaarlijk kruispunt staat. De stelling dat het niet kunnen krijgen van kinderen schadelijk is voor de maatschappij en dat als uitgangspunt poneren en het trachten de lading norm mee te geven is een discours dat grote consequenties kan inhouden.
Over de universaliteit van normen en waarden in China werd het teveel hebben aan kinderen beschouwd als een maatschappelijk gevaar...
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:27   #1447
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vanwaar komt die lust dan denk je? Zou het niet aangeboren kunnen zijn om de voortplanting te motiveren? Bewijst het libido van een castraat dat niet?
NEEN, HET LIBIDO VAN EEN CASTRAAT BEWIJST DAT NIET! De homoseksuele gevoelens verdwijnen niet na de castratie, net zoals de gevoelens voor jouw vrouw niet zullen verdwijnen, mocht jou het ongeluk overkomen dat je moet gecastreerd worden. Dat heb je enkele bladzijden terug zelf met zoveel woorden toegegeven. Het enige wat niet meer (naar behoren) zou functioneren, is de seksualiteit, maar we waren het er ook al over eens dat de seksualiteit slecht een aspect van een relatie is en niet de essentie. M.a.w. (homo)seksualiteit staat los van het biologische vermogen om zich voort te planten.

Citaat:
Oud 6 december 2006, 15:27   #1448
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Homoseksuelen hebben een kontaktstoornis , dat heb ik deze middag nog gewaar geworden .

Er begonnen hem daar nu toch 2 homo's te zagen tegen mij op café .

Mannen kunnen nooit juist voelen wat vrouwen voelen en omgekeerd .

Vandaar dat beide seksen intensieve verbale en fysieke kontakten met elkaar nodig hebben .

Welnu , homo's vertonen zo'n gedrag tegenover hun seksegenoten .

Zelfs een impotente homo van 80 blijft homo , zijnde gefixeerd op andere mannen .
De reden is dat ze dus geen echt kontakt hebben met andere mannen , en zeker niet met vrouwen .
Vandaar dus dat homo's altijd klagen over eenzaamheid , en dat leid tot hun depressies .

Dat er hier nog mensen zijn die homo's normaal vinden ?

Dat ramt hem in elkaars bruinen .

Dat likt hem dan nog af ook .

Dat vreet hem daar efkes stront alsof het een sandwich is .

En dat is normaal .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:30   #1449
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Derde functie? Waar blijf je het toch halen?

Vertellen Raf, vertellen. Vertel ons over de derde en misschien ook nog vierde en vijfde functie van de piemel...

Of over hoe een hopeloos vastgereden forummer probeert de schijn recht te houden...
Heb jij ooit gemasturbeerd, Paulus? Als je jezelf dan toch als een "normaal" man omschrijft, neem ik aan dat zulks het geval is. Vertel me eens wat daarvan precies de biologische functie is, o alwetende Paulus... Voortplanting? Spijsvertering? Of zou er misschien toch nog een andere reden kunnen bestaan waarom 99% van de mannen op regelmatige basis masturbeert?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 6 december 2006 om 15:30.
Oud 6 december 2006, 15:42   #1450
C uit W

Standaard

Citaat:
Heb jij ooit gemasturbeerd, Paulus? Als je jezelf dan toch als een "normaal" man omschrijft, neem ik aan dat zulks het geval is. Vertel me eens wat daarvan precies de biologische functie is, o alwetende Paulus... Voortplanting? Spijsvertering? Of zou er misschien toch nog een andere reden kunnen bestaan waarom 99% van de mannen op regelmatige basis masturbeert?
't materiaal paraat houden?
Oud 6 december 2006, 15:43   #1451
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*zucht*

Het is ook niet de eerste keer dat ik je vraag beantwoord, Paulus, maar omdat je het zo mooi vraagt:
Zie je wel dat je liegt Raf?

Ik zeg helemaal niet dat het louter....dat is wat jij er van maakt.

Je haalt één zinnetje uit de context van deze posting waarin ik juist het tegendeel beweer.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=753

Ik heb je tot nog toe altijd met respect behandeld maar als je blijft volhouden me dingen in de mond te leggen die ik niet gezegd heb...

Tja? Daar dient het negeerlijstje voor denk ik he?

Paulus.
Oud 6 december 2006, 15:50   #1452
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat je bekijkt het economische + dan nog eens een sausje van christelijke naastenliefde erbovenop.
Wel mooi, maar ik vrees niet dat het veel uitmaakt.
Mensen zullen altijd waarderingen en bijhorende oordelen hebben. Geen ethiek zonder discussie en evolutie denk ik.
En aangezien een positieve bijdrage ook maar relatief en ethisch gebonden is, vrees ik ervoor dat je ervoor pleit om te zwijgen over die fameuze grijszonde.
Een saaie wereld die je nastreeft, lijkt mij.
Saai? Jij mag dat saai vinden, C. Ik ben opgevoed met een set van omgangsregels die vandaag ronduit archaïsch overkomen. Je weet wel: vrouwen laten voorgaan in de lift, de deur openhouden, elkaar vriendelijk bejegenen, etc... In wezen is dat inderdaad zeer beperkend; vaak heb ik ook wel eens goesting om sommigen een welgemeende 'toek op hun muile" te geven, maar iets hardnekkigs in mij verhindert dat. Geconditioneerd, net zoals ik me ook nooit comfortabel voel om zonder autogordel rond te tuffen. Ik ben me dus zeker bewust van m'n gebreken en beperkingen.

Maar toch... Vaak blijkt het leven toch een heel stuk aangenamer te zijn wanneer je elkaar in z'n waarde laat en niet aanstuurt op pijnlijke confrontaties die geen enkel persoonlijk of "maatschappelijk" nut hebben. Dat is de afweging die ik in de dagelijkse omgang steeds tracht te maken. Soms lukt dat, soms wat minder. Maar het maakt dat ik tot op heden heel ver zal moeten zoeken naar mensen met wie ik 'op slechte voet' sta. En draait het daar niet allemaal om? Om die warme en open samenleving waarin we ons een beetje comfortabel weten?

Ik pleit tot slot ook helemaal niet om in alle gevallen te zwijgen over die grijszone. Enkel wanneer het (al dan niet bewust gewild) kleineren en stigmatiseren voorts geen enkele toegevoegde waarde oplevert. Zo moeilijk is dat toch niet?

Citaat:
De doorsnee hetero anno 2006 is niet perfect nie. Is dat een reden om een lofzang over homoseksualiteit te beginnen?
En statistieken zijn wat ze zijn he.
Mensen zijn geen statistieken, C. Het is gruwelijk fout om wie dan ook te herleiden tot een statistisch element. D�*t komt immers gevaarlijk dicht bij de ontmenselijking en daar pas ik voor... Ik heb nog nooit de lof gestoken over de homoseksualiteit noch over de heteroseksualiteit. Reden: er is niks om de lof over te steken.

Citaat:
Ik heb de meeste heteroseksuelen hier ook niet heilig verklaard he.
Natuurlijk niet, maar het gaat om het feit dat je homoseksuelen zaken toedicht die je in even grote mate kan toedichten aan hetero's en daar bestaan ook statistiekjes van. (voor het geval je je wereldbeeld daardoor wil laten leiden)

Laatst gewijzigd door Desiderius : 6 december 2006 om 15:54.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:50   #1453
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NEEN, HET LIBIDO VAN EEN CASTRAAT BEWIJST DAT NIET! De homoseksuele gevoelens verdwijnen niet na de castratie, net zoals de gevoelens voor jouw vrouw niet zullen verdwijnen, mocht jou het ongeluk overkomen dat je moet gecastreerd worden. Dat heb je enkele bladzijden terug zelf met zoveel woorden toegegeven. Het enige wat niet meer (naar behoren) zou functioneren, is de seksualiteit, maar we waren het er ook al over eens dat de seksualiteit slecht een aspect van een relatie is en niet de essentie. M.a.w. (homo)seksualiteit staat los van het biologische vermogen om zich voort te planten.
Het libido van een castraat bewijst weldegelijk het verband tussen voortplanting en sexualiteit. Homo of hetero doet er niet meer toe. Het sexuele is verdwenen. Dat hij daardoor zijn relaties niet stopzet is wat anders. Dat heeft met houden-van te maken, niet met sexualiteit.

Als je met je laatste zin eigenlijk bedoelt dat de geaardheid los staat van het biologisch vermogen om zich voort te planten ipv de sexualiteit, zou ik je beter kunnen volgen. Alhoewel nu precies die geaardheid het voortplanten ook in de weg kan staan.

Paulus
Oud 6 december 2006, 15:52   #1454
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
te veel zaad in de zak, en geen vrouwen in de buurt die akkoord zijn om je daar van af te helpen.Als je dan ook nog een vuilaard bent die van niks vies is, aanvaard je de hulp van een man,en als je nog minder moeilijk bent, gebruik je een beest...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 15:53   #1455
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overproduktie van zaadcellen natuurlijk.
Maar het is geen noodzakelijkheid hé? Neuken is beter.

Waar wil je nu naartoe?

Paulus.
Oud 6 december 2006, 16:00   #1456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is er hier aan het liegen of het gedrukt staat, Paulus? Dat er een verband bestaat tussen voortplanting en seksualiteit heeft niemand ooit ontkend, ook ik niet.
Neen dat is waar.

Je zei dat er geen enkele aanleiding was die dat verband ondersteunde. Toen ben ik begonnen over de zaadlozingen en castraten remember?

Paulus.
Oud 6 december 2006, 16:06   #1457
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Saai? Jij mag dat saai vinden, C. Ik ben opgevoed met een set van omgangsregels die vandaag ronduit archaïsch overkomen. Je weet wel: vrouwen laten voorgaan in de lift, de deur openhouden, elkaar vriendelijk bejegenen, etc... In wezen is dat inderdaad zeer beperkend; vaak heb ik ook wel eens goesting om sommigen een welgemeende 'toek op hun muile" te geven, maar iets hardnekkigs in mij verhindert dat. Geconditioneerd, net zoals ik me ook nooit comfortabel voel om zonder autogordel rond te tuffen. Ik ben me dus zeker bewust van m'n gebreken en beperkingen.

Maar toch... Vaak blijkt het leven toch een heel stuk aangenamer te zijn wanneer je elkaar in z'n waarde laat en niet aanstuurt op pijnlijke confrontaties die geen enkel persoonlijk of "maatschappelijk" nut hebben. Dat is de afweging die ik in de dagelijkse omgang steeds tracht te maken. Soms lukt dat, soms wat minder. Maar het maakt dat ik tot op heden heel ver zal moeten zoeken naar mensen met wie ik 'op slechte voet' sta. En draait het daar niet allemaal om? Om die warme en open samenleving waarin we ons een beetje comfortabel weten?

Ik pleit tot slot ook helemaal niet om in alle gevallen te zwijgen over die grijszone. Enkel wanneer het (al dan niet bewust gewild) kleineren en stigmatiseren voorts geen enkele toegevoegde waarde oplevert. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik denk niet dat geloven in een norm leidt tot stigmatiseren. Of denk je dat ik elke homo in z'n wezen spuw ofzo omdat ik geloof in een (heteroseksuele) norm?
Ik ben zelf ook conservatief , niet evident in deze (liberale) wereld. Ik heb echt niks tegen omgangsregels, verre van. Maar ik heb m'n mening, en tegen iedereen die het wil horen geef ik hem (en soms ook aan anderen ). Daarvoor dienen bvb discussiefora.

Citaat:
Mensen zijn geen statistieken, C. Het is gruwelijk fout om wie dan ook te herleiden tot een statistisch element. D�*t komt immers gevaarlijk dicht bij de ontmenselijking en daar pas ik voor... Ik heb nog nooit de lof gestoken over de homoseksualiteit noch over de heteroseksualiteit. Reden: er is niks om de lof over te steken.
feit

Citaat:
Natuurlijk niet, maar het gaat om het feit dat je homoseksuelen zaken toedicht die je in even grote mate kan toedichten aan hetero's en daar bestaan ook statistiekjes van. (voor het geval je je wereldbeeld daardoor wil laten leiden)
Ik betwijfel je 'even grote'
Oud 6 december 2006, 16:08   #1458
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel dat je liegt Raf?

Ik zeg helemaal niet dat het louter....dat is wat jij er van maakt.

Je haalt één zinnetje uit de context van deze posting waarin ik juist het tegendeel beweer.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=753

Ik heb je tot nog toe altijd met respect behandeld maar als je blijft volhouden me dingen in de mond te leggen die ik niet gezegd heb...

Tja? Daar dient het negeerlijstje voor denk ik he?

Paulus.
Whatever Paulus... Argumenteren kan je toch niet en deze discussie had van meet af aan al geen zin. Wil jij je met alle geweld moreel superieur voelen t.o.v. homoseksuelen en hen blijven afschilderen als "abnormalen" en "afwijkingen" en meer van dat fraais, dan moet je maar doen wat je niet laten kan. Wat mij betreft eindigt deze discussie hier en nu.

Citaat:
Oud 6 december 2006, 16:14   #1459
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whatever Paulus... Argumenteren kan je toch niet en deze discussie had van meet af aan al geen zin. Wil jij je met alle geweld moreel superieur voelen t.o.v. homoseksuelen en hen blijven afschilderen als "abnormalen" en "afwijkingen" en meer van dat fraais, dan moet je maar doen wat je niet laten kan. Wat mij betreft eindigt deze discussie hier en nu.
niets erger als een would-be intellektuele homo...
Hij droop echter af met de staart tussen de benen...Goede reis toch nog, en de wind vanachter
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 16:16   #1460
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
niets erger als een would-be intellektuele homo...
Hij droop echter af met de staart tussen de benen...Goede reis toch nog, en de wind vanachter
Ja, op jouw vetzakkerij zat Raf echt wel te wachten.

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 december 2006 om 16:16.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be