Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 19:28   #1501
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik wil best gradaties invoeren als u dat gelukkig maakt.
Hoe hoger het inkomen hoe meer er geprofitieerd wordt van zij met een lager inkomen en hoe lager het inkomen hoe harder de persoon in kwestie werkt.

Nu content?
Dat is alleen geldig indien de persoon in kwestie nog werkt ook. Er zijn er genoeg met een lager inkomen (rva betaalt in belgie meer dan 1 miljoen personen uit...) die gewoonweg niet werken, of aan een laag tempo (aantal ambtenaren in belgie loopt de spuigaten uit). Ook daarvoor moet onze man, met een lager inkomen, meewerken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:29   #1502
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe hoger het inkomen hoe meer er geprofitieerd wordt van zij met een lager inkomen en hoe lager het inkomen hoe harder de persoon in kwestie werkt.

Nu content?

Idd...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:30   #1503
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd...
Dus akkoord dat werklozen en ambtenaren zeeeer hard werken
Oud 9 november 2010, 19:31   #1504
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Nu content?
Verschil van ik en een politieker ,
Ik discusieer in mijn vrije tijd op dit forum over politiek en moet er voor betalen.
Voor een politieker is dit zijn bezigheid en wordt er voor betaald.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:35   #1505
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Als dat hem gelukkig maakt in zijn leven, is daar niets meer mis mee dan met mensen die hun leven vullen met met zoveel mogelijk mensen seks hebben.
Dus ik moet op hem stemmen om hem gelukkig te maken?
Oud 9 november 2010, 19:42   #1506
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Verschil van ik en een politieker ,
Ik discusieer in mijn vrije tijd op dit forum over politiek en moet er voor betalen.
Voor een politieker is dit zijn bezigheid en wordt er voor betaald.

lol
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:51   #1507
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is alleen geldig indien de persoon in kwestie nog werkt ook. Er zijn er genoeg met een lager inkomen (rva betaalt in belgie meer dan 1 miljoen personen uit...) die gewoonweg niet werken, of aan een laag tempo (aantal ambtenaren in belgie loopt de spuigaten uit). Ook daarvoor moet onze man, met een lager inkomen, meewerken.
Deze werkloosheid komt door deze hoger opgeleiden die in opdracht van het bedrijf de productie zo efficient mogelijk wil voeren, wat meestal tot werkloosheid leidt.waardoor altijd maar minder arbeiders altijd maar meer moeten bijdragen aan altijd maar meer werklozen. diezelfde bedrijven die dit veroorzaken blijven natuurlijk buiten schot( belast mij niet teveel want dit veroorzaakt werkloosheid) steun mij liever zodat ik meer kan automatiseren.
Oud 9 november 2010, 20:12   #1508
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De blindheid(of egoisme) van deze CEO die zijn bedrijf zo efficient mogelijk leidt
en daarna de werklozen die dit veroorzaakt uitmaakt als parasiet

Een voorbeeld in het huishouden; ik koop een wasautomaat, vaatwasser, een stofzuigautomaat, en daarna verwijt ik de ander van luiheid omdat hij geen werk meer heeft.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 9 november 2010 om 20:35.
Oud 9 november 2010, 21:14   #1509
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze werkloosheid komt door deze hoger opgeleiden die in opdracht van het bedrijf de productie zo efficient mogelijk wil voeren, wat meestal tot werkloosheid leidt.waardoor altijd maar minder arbeiders altijd maar meer moeten bijdragen aan altijd maar meer werklozen. diezelfde bedrijven die dit veroorzaken blijven natuurlijk buiten schot( belast mij niet teveel want dit veroorzaakt werkloosheid) steun mij liever zodat ik meer kan automatiseren.
Nogmaals, bekijk de lijst met de knelpuntberoepen toch eens goed.
Oud 9 november 2010, 21:19   #1510
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De blindheid(of egoisme) van deze CEO die zijn bedrijf zo efficient mogelijk leidt
en daarna de werklozen die dit veroorzaakt uitmaakt als parasiet

Een voorbeeld in het huishouden; ik koop een wasautomaat, vaatwasser, een stofzuigautomaat, en daarna verwijt ik de ander van luiheid omdat hij geen werk meer heeft.
Dien andere is dan een kuisvrouw/man, die dacht ik toch, terug te vinden is op de lijst met knelpuntberoepen. En die dan, ten einde raad, moet ingevoerd worden uit Polen, en dit ondanks alle wasautomaten...
Oud 9 november 2010, 21:46   #1511
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei, ik kan niet automatiseren, dus ik verwacht van jou dat u zich gedraagt als een robot.
Oud 9 november 2010, 21:47   #1512
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dien andere is dan een kuisvrouw/man, die dacht ik toch, terug te vinden is op de lijst met knelpuntberoepen. En die dan, ten einde raad, moet ingevoerd worden uit Polen, en dit ondanks alle wasautomaten...
Shht dat mag je niet vertellen. Straks denken ze nog dat ze, ondanks de automatisering, moeten werken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 9 november 2010 om 21:47.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 21:54   #1513
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Moet invoeren? neen de een begint er mee omdat hij denkt er een voordeel mee te hebben, de ander moet volgen;. het is dus niet zo dat de plaatselijke bevolking niet wil werken, het is dat de plaatselijke werkgevers niet het plaatselijk loon wil betalen,
Oud 9 november 2010, 22:00   #1514
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dien ander is dan wel uw vrouw want ze maakt deel uit van uw huishouden.
Oud 9 november 2010, 22:08   #1515
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet invoeren? neen de een begint er mee omdat hij denkt er een voordeel mee te hebben, de ander moet volgen;. het is dus niet zo dat de plaatselijke bevolking niet wil werken, het is dat de plaatselijke werkgevers niet het plaatselijk loon wil betalen,
Start je eigen bedrijf en betaal je eigen loon uit. Als je denkt economisch rendabeler te zijn dan een werkgever je loon kan aanbieden, niet twijfelen. Oh wacht, dat vraagt meer werk en inzet dan rustig vanuit je zetel klagen hoe oneerlijk het leven wel niet is dat de andere zoveel meer dan jou heeft zeker?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 9 november 2010 om 22:09.
Oud 9 november 2010, 22:12   #1516
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dien ander is dan wel uw vrouw want ze maakt deel uit van uw huishouden.
Oei, ben je werkloos? Tegenwoordig heeft bijna elk werkend gezin dienstencheques om daarmee nog een kuisvrouw/man/kok/... aan te nemen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 9 november 2010, 22:14   #1517
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Knelpuntberoepen; de vuilste, de hardste, de slechtst betaalde, wie is kandidaat?waarom geef jij u niet op als kandidaat?
Oud 9 november 2010, 22:18   #1518
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Knelpuntberoepen; de vuilste, de hardste, de slechtst betaalde, wie is kandidaat?waarom geef jij u niet op als kandidaat?
Daarnet zei je nog dat er geen werk was. En nu is het werk niet goed genoeg. Haal dan een universitair diploma he...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 9 november 2010, 22:23   #1519
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Start je eigen bedrijf en betaal je eigen loon uit. Als je denkt economisch rendabeler te zijn dan een werkgever je loon kan aanbieden, niet twijfelen. Oh wacht, dat vraagt meer werk en inzet dan rustig vanuit je zetel klagen hoe oneerlijk het leven wel niet is dat de andere zoveel meer dan jou heeft zeker?
Volkomen gelijk; start een vennootschap , en betaal jezelf een belachelijk loon uit, compenseer dit met een wagen, energiekosten, en veel meer, zodoende amper belasting betalen, amper rsz , zodoende kindergeld ontvangen, pensioen ontvangen waar je amper voor betaald hebt
Oud 9 november 2010, 22:29   #1520
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volkomen gelijk; start een vennootschap , en betaal jezelf een belachelijk loon uit, compenseer dit met een wagen, energiekosten, en veel meer, zodoende amper belasting betalen, amper rsz , zodoende kindergeld ontvangen, pensioen ontvangen waar je amper voor betaald hebt
Oei, alweer een van die goede stuurlui die aan wal staat. Probeer het zelf maar eens, maar zij dan niet verwonderd dat je plots de fiscus aan de deur hebt staan.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be