Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 02:16   #1501
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raar dat Malcolm X nu ineens de nieuwe profeet van islam is?

Volgens de koran hoeft een moslim enkel respect te hebben voor zijn medemoslims, de anderen (mensen van het boek) moeten in alle onderdanigheid hun beschermingstaks betalen (maffia praktijken dus) en de ongelovigen moeten een kopje kleiner worden gemaakt.

Hoezo? vredelievend en respectvol?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 02:19   #1502
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is perfect mogelijk zich als moslima te houden aan de wetten van de islam en aan de Belgische wetten.

De meeste moslima's zijn hier geboren en opgegroeid, ik zie dus geen enkele reden om te vertrekken. Als u daar een probleem mee heeft, dan raad ik u een enkeltje Namibië aan.
Ik weet dat Mohammed gezegd heeft dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement hadden aan hun hersenen.
Telkens ik dus iemand met een hoofddoek zie rondhuppelen moet ik daaraan denken.

Ik naam aan dat U er dus ook van uit gaat dat er twee vrouwelijke getuigenissen moeten zijn tegenover één mannelijke?
--------------------

Hoe overbruggen jullie dan de Belgische erfeniswetten, die alle kinderen een gelijk deel voorzien? Geven jullie de helft van de erfenis dan aan jullie broers? In het zwart? of zoals het hoort als officiele schenking?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 november 2010, 02:19   #1503
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Paternalisme heet dat:
Feërfd uit de tijd van meneer pastoor en van de missiepaterkes, vrees ik.
Ja, blijkbaar. Het zit er nog diep in. En ik maar denken dat zulke regels alleen gehanteerd werden door de vroegere kapitalisten.
Oud 6 november 2010, 04:49   #1504
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier ben ik dus gestopt met lezen.
Het is jammer dat je gestopt bent met lezen want net nadat je gestopt was volgde namelijk iets heel belangrijk.

Misschien toch maar even verder lezen?
Oud 6 november 2010, 05:01   #1505
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over.
Interessant. Zou ik even mogen weten wat hoe jij over moslima's die géén hoofddoek dragen denkt?

Zijn die bijvoorbeeld evenzeer moslima als jij dat bent?
Citaat:
Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.
Bedoel je nu degenen die (al dan niet verplicht) halsstarrig (moeten) blijven vasthouden aan bepaalde kledingsvoorschriften die zo'n 15 eeuwen geleden werden vastgelegd?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 november 2010 om 05:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 06:32   #1506
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En de RKK wordt nu door zoveel mensen in niet mis te verstane bewoordingen uitgekotst! En het heeft decennia geduurd om de macht en de invloed van de RKK te breken en naar de prullenmand te verwijzen door alle mensen die dat wensen, zonder gevaar voor onthoofding, ophanging enz
Wanneer beginnen jullie met jullie islam???
Meteen alle discussies hier opgelost.
Maar... hier binnen een paar decennia met een islamgedoe op onze kop zitten, want de boodschap is "Islam rules the World!"... (de rest brengt zeker een ban op!)

Ik val niet de christelijken aan maar de kerk , ik val net zo goed de Islam aan maar niet de volgelingen ... wat jij wel doet .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 06:47   #1507
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoezo een boek lezen? En al die ongefundeerde meningen opgeven? Hoe gaan ze dan nog hun zelfhaat op de buitenwereld, op joden, sossen, sikhs en moslims kunnen steken?

Geen idee, het kan vriezen en het kan dooien , de bal is tenslotte rond. Niet ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 07:09   #1508
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou rekening met een ander zover deze mij niet belemmert in het belijden van mijn geloof. Een vrouw heeft het recht om haar hoofddoek te dragen, waar en wanneer zij maar wilt. En wat anderen daarvan denken interesseert me geen reet, zoals de marokkanen vaak zeggen.

Uiteraard zijn er moslima's die ook zonder het dragen van de hidjaab kunnen functioneren (niemand beweert wat anders), maar daar hebben wij het niet over. Wij hebben het over de meisjes die zich moeten aanpassen aan bepaalde achterlijke regels.

Wat een raar volk eigenlijk, die Vlamingen. Onlangs had ik het er nog over met een Vlaamse collega. Enerzijds willen ze dat de moslima's opkomen voor hun rechten en gaan studeren en werken maar anderzijds moeten ze hun hoofddoek thuis laten en willen de arme Vlamingen zelf bepalen hoe een moslima door het leven gaat en hoe de moslima voorkomt. Men eist wat te veel, niet waar?
Wat een gezever.
Godsdienstvrijheid is niet absoluut.
Ze wordt beperkt door wetten.
Zo mag bijvoorbeeld niemand in burka over straat lopen omdat de wet zegt dat u ten allen tijde , in het openbaar, identificeerbaar moet zijn .
U kan bijvoorbeeld ook niet vragen berecht te worden volgens de wetten van de sharia, ook al zou uw geloof dat eisen. Deze wetten zijn hier namelijk niet van toepassing.
U lijkt het blijkbaar niet door te hebben , maar de seculiere wetten primeren hier in dit land op de wetten van het geloof, zelfs al zouden ze er volledig mee in strijd zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 07:54   #1509
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik weet dat Mohammed gezegd heeft dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement hadden aan hun hersenen.
Telkens ik dus iemand met een hoofddoek zie rondhuppelen moet ik daaraan denken.

Ik naam aan dat U er dus ook van uit gaat dat er twee vrouwelijke getuigenissen moeten zijn tegenover één mannelijke?
--------------------

Hoe overbruggen jullie dan de Belgische erfeniswetten, die alle kinderen een gelijk deel voorzien? Geven jullie de helft van de erfenis dan aan jullie broers? In het zwart? of zoals het hoort als officiele schenking?
ik geloof dat Sugarshoe erover had gelezen.
Ik heb nog een vraagje:

Muzelmeisjes mogen zich nooit verder dan drie dagreizen per kameel van hun woonst verplaatsen zonder mahram (mannelijke niet-huwebare begeleider). Dit is ongeveer 75 km, 37 km enkel.
Tot hiertoe is dit geen officiele reden om een job te weigeren, maar hoe ziet U dat in feite? Trommelt U iemand op die U begeleidt als je meer dan 37km van huis gaat?

Weet gij trouwens waar de Buraq nu staat? Je weet wel dat vliegend paard van Mohammed, waarmee hij naar de verste moskee vloog (niet die van Jeruzalem, die was nog niet gebouwd). Of is die Buraq ondertussen dood? Heeft die kindjes gemaakt?

Oud 6 november 2010, 08:01   #1510
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, dat is een uitspraak die ik nooit van jou verwacht zou hebben.
Jij bent toch ook katholiek opgevoed. Dan weet je toch wel dat religie niets met al dan niet snugger zijn te maken heeft. Of denk jij dat je ouders niet al te snugger waren?

Ik denk dat ze in levensbedreigende situaties wel een uitzondering zullen willen maken.

Je repliceerde toch op :
Stel nu dat er moslima's zijn die hun hoofddoek willen dragen, ook op school en op het werk. Dat die moslima's vinden dat ze zonder de hoofddoek de deur niet uit kunnen.
Stel nu dat er geen verbod is; maar dat sommigen de hoofddoek willen verbieden op school en op het werk.

Wat vind jij dan belangrijker.
Dat die moslima's studeren en werken of dat de hoofddoek verboden wordt?

Hoezo? het zijn de moslima's die de problemen veroorzaakt hebben?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1451
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In mijn religie heeft men mij geleerd respect te hebben voor anderen en discipline te hebben, dat houdt in aanvaarden dat er buiten uw eigen bestaanswereld rekening gehouden moet worden met wetten, waarden, normen en regels die bestaan voor het goed van de maatschappij en het welzijn van ieder van ons.
Als iedereen denkt zijn eigen regeltjes te kunnen maken en het niet nodig vindt rekening te houden met anderen dan kunnen we net zo goed onze regering, onze demokratie, onze wetten overboord gooien en in een complete anarchie leven.
Dat is wat Christus bedoelde toen hij zei : geef aan God wat God toekomt en geef aan de keizer wat de keizer toekomt.
Simpel, nietwaar?
En wat uw laatste vraag betreft (in de hoop dat u daar niet weer een herhalingsvraag van maakt want u hebt hier al een paar bomen doorgezaagd), ja, het probleem komt uit de moslimwereld zelf, als zij meer moeite doen om zich te integreren, zou dat belachelijke debiele hoofddoekendebat niet hoeven gevoerd te worden.
Jouw religie heeft je ook geleerd dat je religie de enige ware is; en beter dat alle andere religies. Correct?

Maar daar ging het niet over. Jij haalde er "is niet snugger" bij. En zoals zo dikwijls, antwoord je niet op de vraag; maar er compleet naast.
Daarom ben ik zo vrij om er mijn post bij te citeren. Dan kan je het direct nagaan.

We zijn hier inderdaad al enige tijd aan het doorbomen over die ene vraag wat belangrijkst is voor ieder van ons. Tot nu toe zijn er nog maar enkele die op die vraag geantwoord hebben (en direct erna hun staart introkken). Omdat er steevast naast de vraag geantwoord wordt, in plaats van op de vraag, durf ik die inderdaad er terug bij kopiëren. Voor de duidelijkheid.

Wat je laatste alinea betreft. Het al dan niet dragen van een hoofddoek heeft niets te maken met integratie.
Klik eens op de link die ik er bij gaf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 08:05   #1511
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een moslima denkt dat ze zonder hoofddoek niet kan functioneren in een multiculturele samenleving, staat zij en niets of niemand anders haar mogelijkheden in de weg. Wanneer je dus werk en studeren belangrijker vindt dan je hoofddoek sluit je jezelf uit, het antwoord is dan niet" maar wij vinden werk en studie zo belangrijk, dus laten we noodgedwongen maar overal hoofddoeken toe".
Het is aan die moslima's te bepalen wat ze belangrijk vinden, en indien je hoofddoek belangrijker is dan studeren of werk sluit je jezelf dus uit, niet de samenleving.Das heel jammer maar die verantwoordelijkheid ligt bij die vrouwen zelf en nergens anders.
En jij denkt dat een moslima niet kan functioneren met een hoofddoek.
Nochtans is het perfect mogelijk om te studeren met hoofddoek aan. Idem voor werken.

Indien jij het verbod op de hoofddoek belangrijker vindt dan studeren en werken; sluit jij haar evengoed uit. Iemand die een verbod wil invoeren; is verantwoordelijk voor dit verbod.
Oud 6 november 2010, 08:12   #1512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En daar bent u dus helaas fout in. Uw geloof geeft u geen bijzondere rechten. Bovendien verhindert niemand u in uw geloof wanneer er verwacht wordt dat u zich aanpast, rekening houdt met anderen en dus wanneer een school of werkgever dit verlangt, uw hoofddoek afzet;
Uiteindelijk heeft een seculiere samenleving geen enkele boodschap aan uw opvattingen van wat moet of niet binnen uw opvattingen over islam; met andere woorden, dat gaat ons geen reet aan en daar hoeven we niet eens rekening mee te houden. U staat niet boven anderen en daar zult u zich bij moeten neerleggen, dat kan best en gelukkig tonen heel wat moslima's dit ook aan.
Neen, haar geloof geeft haar geen bijzondere rechten.
Alle mensen van alle levensovertuigingen hebben dezelfde rechten gekregen.
Ik hoop dat alle mensen van alle levensovertuigingen in staat zijn om rekening te houden met andere mensen met een andere levensovertuiging; en hun rechten.

Niemand staat boven een ander. Ik begrijp niet dat jij dit steeds aanhaalt tegenover personen die zich helemaal niet boven anderen stellen.

p.s. Als jij een andere mening hebt; schrijf dan gewoon "ik heb een andere mening" en niet "daar bent u dus helaas fout in". Deze laatste uitdrukking heeft immers een heel andere betekenis.
Oud 6 november 2010, 08:22   #1513
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans is het perfect mogelijk om te studeren met hoofddoek aan. Idem voor werken.
Het is perfect mogelijk om te studeren met pet op in de klas. Toch heb ik altijd mijn pet moeten afzetten in de klas uit elementaire beleefdheid.
Oud 6 november 2010, 08:25   #1514
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik geloof dat Sugarshoe erover had gelezen.
Ik heb nog een vraagje:
Misschien wenst ze je posts niet te lezen, door je taalgebruik vol met denigrerende en beledigende uitlatingen.

Jij hebt over enkele posts gelezen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1335

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1308

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1360

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 november 2010 om 08:26.
Oud 6 november 2010, 08:26   #1515
smiley

Standaard

En dan komt daar plots een groep fundis die eist dat zij hun hoofddeksel altijd en overal moeten kunnen dragen. Tegen de gangbare 'geen hoofddeksels in de klas' in. En artisjok steunt die radicalen want dat zijn toch allemaal zulk een sukkeltjes. Fundis die hun eisen aan onbze maatscvhappij stellen want een hoofddoek (hoofddeksel) verbod was er al lang. Men is het hoofddoekenverbod beginnen noemen omdat er maar 1 groep was die problemen maakte omdat zij hun hoofddeksel moesten afzetten. De hoofddoekendraagsters, niet pettendragers anders had men het pettenverbod genoemd.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 november 2010 om 08:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 08:27   #1516
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is perfect mogelijk om te studeren met pet op in de klas. Toch heb ik altijd mijn pet moeten afzetten in de klas uit elementaire beleefdheid.
Inderdaad, het is ook perfect mogelijk te studeren met pet op.
Ik heb dan ook nooit begrepen waarom een school kledingsvoorschriften wil opleggen.
Oud 6 november 2010, 08:32   #1517
smiley

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is ook perfect mogelijk te studeren met pet op.
Ik heb dan ook nooit begrepen waarom een school kledingsvoorschriften wil opleggen.
Het is heel normaal en noodzakelijk dat scholen of werkgevers kledingsvoorschriften opleggen. Jij valt dit aan omdat jouw knuffeldoelgroep, de moslimfundis/radicalen daar problemen mee hebben en hun wil aan onze maatschappij wensen op te leggen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen in onze samenleving moslimfundis helpen om onze samenleving naar de iSSlamverdommenis te helpen.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 november 2010 om 08:33.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 08:44   #1518
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wenst ze je posts niet te lezen
Heb jij telepathische contacten met haar?

Wat vind jij er trouwens van dat ze hun erfenisdeel aan hun broers moeten geven?

Oud 6 november 2010, 08:46   #1519
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is heel normaal en noodzakelijk dat scholen of werkgevers kledingsvoorschriften opleggen. Jij valt dit aan omdat jouw knuffeldoelgroep, de moslimfundis/radicalen daar problemen mee hebben en hun wil aan onze maatschappij wensen op te leggen.
Dat is helemaal niet normaal dat scholen of werkgevers kledingsvorrschriften opleggen.
Het is ook niet noodzakelijk. Dat stelde net je zelf. (uitgezonderd in welbepaalde gevallen omwille van de veiligheid en/of de hygiëne)

Waar ik werk zijn er helemaal geen kledingsvoorschriften.
Ik val deze voorschriften aan sedert 1 september 1972 toen ik er op de middelbare school voor het eerst mee in contact kwam.
Oud 6 november 2010, 08:47   #1520
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wenst ze je posts niet te lezen, door je taalgebruik vol met denigrerende en beledigende uitlatingen.

Jij hebt over enkele posts gelezen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1335

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1308

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1360
Citaat:
Heb jij telepathische contacten met haar?
Neen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be