Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2011, 18:38   #1501
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
tiens.... leest U de PM's van de moderators aan de mensen die een strafpunt krijgen? Het lijkt me wel een copy-peest van één van de mailtjes die ik ooit te lezen kreeg.

Interessant!
Heb jij dat mailtje toen ook gekregen?
Cochi toch. Doel je op wat ik onderlijnde?
Sommigen van hen beseffen het maar al te goed; en zijn zelfs fier op hun scheldend, beledigend, denigrerend taalgebruik. Het is een spel om daarbij net op de grenzen van het forumreglement te balanceren.
Ze komen hier niet om te discussiëren; maar om te provoceren en haat te spuien.
Dat zijn ongeveer de woorden die circe zelf gebruikte in een post, toen ze na één van haar bans terugkeerde. Zij had het over "een sport". Was je dat vergeten?

A propos, voel jij je aangesproken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:26   #1502
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
1 op 5 christenen draagt dus een hoofddoek.
Eén of vijf zijn NONNEN?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:28   #1503
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zijn ongeveer de woorden die circe zelf gebruikte in een post, toen ze na één van haar bans terugkeerde. Zij had het over "een sport". Was je dat vergeten?

A propos, voel jij je aangesproken?
Ik heb niet de gewoonte om te spreken tegen forummers die al maanden niet meer te zien zijn geweest. Jij wel dus?

Droom je van Circe ook nog of zo?
Oud 13 maart 2011, 20:35   #1504
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom zou ze dat in godsnaam moeten doen?

Wie zegt dat ze moslima was toen ze daar begon zonder hoofddoek?
Was het niet zo dat die madam pas "moslima" is geworden vanaf haar 15 jaar of zo? En vanaf dat moment gelooft ze in Allah en moet ze ineens een hoofddoek dragen anders stopt haar leven??? Dom schepseltje dat door andere moslims handig weer wordt gebruikt om onrust en ruzie te stoken, dat zal het zijn zeker? En dat zich nu belangrijk voelt met al die commotie en aandacht die haar zaakje krijgt? Straks kan ze braaf kinderen voor Allah maken en het huishouden doen van haar supermoslimechtgenoot zeker?
Er blijft meer en meer maar één richtlijn over: kom je hier wonen en leven dan pas je je aan aan de wensen van de plaatselijke bevolking, anders blijf je maar weg of schopt men je beter weer buiten! Al die godsdienstzever die wij ongeveer achter ons liggen hebben gaan we toch niet overdoen voor een achterlijke aanvalsgerichte islam, in de handen van profiteurs en tirannen die dat fabeltje gebruiken voor hun eigen macht en profijt! We moeten dringend stoppen met dat eeuwig gezeur en die achterlijke strontboel gewoon hier verbieden!

Laatst gewijzigd door andev : 13 maart 2011 om 20:38.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:44   #1505
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
@ alice

Ik bedoel daarmee dat allochtonen hard moeten blokken en zelf bedrijven moeten oprichten. Gedaan met autochtoon gezeik.
Dat die allochtonen eens bedrijven gaan oprichten in hun eigen landen en daar het bestaansniveau van hun medeburgers wat opkrikken! Hier hebben we ze niet vandoen als ze terzelfdertijd voor niets dan miserie en gezaag zorgen met hun godsdienstkanker. Sommigen doen een beetje teveel alsof het land hen al toebehoort...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:48   #1506
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat die allochtonen eens bedrijven gaan oprichten in hun eigen landen en daar het bestaansniveau van hun medeburgers wat opkrikken! Hier hebben we ze niet vandoen als ze terzelfdertijd voor niets dan miserie en gezaag zorgen met hun godsdienstkanker. Sommigen doen een beetje teveel alsof het land hen al toebehoort...
Maar bolleke, dit is ons land. Wist je dat nog niet?
Oud 13 maart 2011, 20:52   #1507
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik heb niet de gewoonte om te spreken tegen forummers die al maanden niet meer te zien zijn geweest. Jij wel dus?
Waarom probeer je de schijn op te houden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:52   #1508
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het niet zo dat die madam pas "moslima" is geworden vanaf haar 15 jaar of zo? En vanaf dat moment gelooft ze in Allah en moet ze ineens een hoofddoek dragen anders stopt haar leven??? Dom schepseltje dat door andere moslims hand weer wordt gebruikt om onrust en ruzie te stoken, dat zal het zijn zeker?
Er blijft meer en meer maar één richtlijn over: kom je hier wonen en leven dan pas je je aan aan de wensen van de plaatselijke bevolking, anders blijf je maar weg of schopt men je beter weer buiten! Al die godsdienstzever die wij ongeveer achter ons liggen hebben gaan we toch niet overdoen voor een achterlijke aanvalsgerichte islam, in de handen van profiteurs en tirannen die dat fabeltje gebruiken voor hun eigen macht en profijt! We moeten dringend stoppen met dat eeuwig gezeur en die achterlijke strontboel gewoon hier verbieden!
Je gaat erover nu!
Ze is een hier geboren Vlaamse.
Dus alle gezever van
Citaat:
kom je hier wonen en leven dan pas je je aan aan de wensen van de plaatselijke bevolking, anders blijf je maar weg of schopt men je beter weer buiten!
is gewoon dikke onzin en onverdraagzaamheid.
Terloops, ik ben hier geboren, mijn vader, moeder, grootmoeders en grootvaders ook (ben ik zeker van), mijn overgrootvaders ook (denk ik toch) en dat hele dom gedoe van
Citaat:
pas je je aan aan de wensen van de plaatselijke bevolking, anders blijf je maar weg of schopt men je beter weer buiten!
kun je in schuurpapier rollen en ergens diep bij jou steken waar de zon niet schijnt. Begrepen? Daagt 't zo'n beetje?

Dat meisje is even goed plaatselijke bevolking als jij en ik. Een groot deel van de zogenaamde "allochtonen" ook. Pas jij je daar maar eens eindelijk aan aan.
Plezier ermee en de groeten aan de diaken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:12   #1509
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je gaat erover nu!
Dus alle gezever van is gewoon dikke onzin en onverdraagzaamheid.
Terloops, ik ben hier geboren, mijn vader, moeder, grootmoeders en grootvaders ook (ben ik zeker van), mijn overgrootvaders ook (denk ik toch) en dat hele dom gedoe van kun je in schuurpapier rollen en ergens diep bij jou steken waar de zon niet schijnt. Begrepen? Daagt 't zo'n beetje?

Dat meisje is even goed plaatselijke bevolking als jij en ik. Een groot deel van de zogenaamde "allochtonen" ook. Pas jij je daar maar eens eindelijk aan aan.
Als die moslima zich niet moet aanpassen, waarom zou andev zich moeten aanpassen eigenlijk?
Oud 13 maart 2011, 21:13   #1510
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je gaat erover nu!
Dus alle gezever van is gewoon dikke onzin en onverdraagzaamheid.
Terloops, ik ben hier geboren, mijn vader, moeder, grootmoeders en grootvaders ook (ben ik zeker van), mijn overgrootvaders ook (denk ik toch) en dat hele dom gedoe van kun je in schuurpapier rollen en ergens diep bij jou steken waar de zon niet schijnt. Begrepen? Daagt 't zo'n beetje?

Dat meisje is even goed plaatselijke bevolking als jij en ik.
Een groot deel van de zogenaamde "allochtonen" ook. Pas jij je daar maar eens eindelijk aan aan.
Ten eerste is ze pas sinds kort vanuit Antwerpen naar Genk verhuisd, dus daar gaat uw argument van 'plaatselijke' bevolking. Ten tweede is ergens geboren zijn geen garantie voor aangepast zijn. En ten derde wordt iemand -die zich duidelijk met hart en ziel tot een allochtone religie heeft bekeerd, zich in feite tot aanhanger van een bezettingsleger heeft verklaard- wat mij betreft ook als allochtoon en deel van een bezettingsmacht cq vijfde colonne gezien en bijgevolg het staatsburgerschap ontnomen. Mensen die in vreemde krijgsdienst gaan verbeuren immers ook hun staatsburgerschap.

Tenslotte zou ik willen afsluiten met wederom enkele wijze woorden van wijlen mijn overleden grootvader zaliger, die zeide: "sij die heulen met den mohammedaen, worden voor altoos in den ban gedaen."
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:20   #1511
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Of je voor- of tegenstander bent van de hoofddoek.
Vast staat dat ze voor een ongelooflijke maatschappelijke tweestrijd zorgt
Op een Nederlands forum wordt al een maand geouwehoerd (gezeverd) over een hoofddoekmeisje op een Rooms Katholieke school in Volendam, waar men overgens Roomser is dan in Maastricht.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:22   #1512
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom probeer je de schijn op te houden?
welke schijn schat?
Oud 13 maart 2011, 21:25   #1513
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Op een Nederlands forum wordt al een maand geouwehoerd (gezeverd) over een hoofddoekmeisje op een Rooms Katholieke school in Volendam, waar men overgens Roomser is dan in Maastricht.

hoever staat het met dat wicht? gaat ze naar de katholieke school met muzelmaanse dracht of niet?

ik zou haar in ieder geval elke morgen verplichten om vooraan in de klas het crucifix te laten aanbidden en de morgengebeden te leiden inclusief het aanroepen van de heilige drievuldigheid.
Stoort haar dat? dan mag ze steeds van school veranderen.
Oud 13 maart 2011, 21:27   #1514
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat die Volendamse kopvodfundamentaliste zich aanpast en zich in een traditionele Volendamse klederdracht hijst.

Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:34   #1515
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat die Volendamse kopvodfundamentaliste zich aanpast en zich in een traditionele Volendamse klederdracht hijst.

In Zuid-Beveland in de provincie Zeeland werd door Katholieke vrouwen een trapeziumvormige hoofdbedekking gedragen en door Protestantse een meer ovaalvormige.

Katholiek

Protestant
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:44   #1516
COCHINILLO
Banneling

Standaard

't is dus niet dat ze geen keuze hebben in zedigheidsdracht nietwaar?
Oud 14 maart 2011, 00:34   #1517
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als die moslima zich niet moet aanpassen, waarom zou andev zich moeten aanpassen eigenlijk?
Goed punt gemaakt. Waarom zouden wij tolerant moeten zijn tegen uitheemse of bekeerde intoleranten?
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 01:24   #1518
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Stropoppen? Je zegt het letterlijk!
?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Oud 14 maart 2011, 01:27   #1519
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er mensen die dus religie gebruiken als excuus om hun eigen zinnetje door te drijven.
Niet enkel hun religie... zelfs hun afkomst of huidskleur worden gretig misbruikt, waarbij men de steun vindt van bepaalde autochtonen die nog een rekening te vereffenen hebben ...
Ze vergeten daarbij dat niet-blanken gevochten hebben tegen allerlei vooroordelen, om nu zelf met zeer veel ijver en doorzettingsvermogen nieuwe vooroordelen te ontwikkelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
't zou me verwonderen; moesten ze doar allemoal zen geleik as gâ, kl.....l!

As ge ze zoa geire ziet, dan kunde alvast oak beginne inpakke zulle en noar "t linkeroever van 't schelt veroase@#?!

Nen rasechte Antwaarpener die nog 'Autochtone' winkels wêt te vinde.
Niemand die zich de vraag stelt hoe het komt dat zij al die panden, gelegen in het centrum, konden opkopen?

In Leuven zie je dat ook veel (net als in alle andere steden). In verweerde letters, erboven, staat er 'slagerij' in het gebouw gegrift. Daaronder hangt een reclamebord: 'kebab, pita, grill, ...'.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 01:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 01:45   #1520
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar 2 fouten gebeurt, 1: dat Genk die vrouw met hoofddoek binnen gelaten heeft en 2 dat ze die dan ontslagen. In feite zou de gerant van Genk het ook mogen afbollen als hij de kledingregels niet kent. Hij heeft voor dit probleem gezorgd.
De meeste commerçiele bedrijven vandaag de dag zijn flexiblel, dat is nodig, want je moet snel kunnen inspelen op een groeiende en steeds veranderende markt en omgeving. Die overigens in een sneller en sneller tempo verandert.

Toen Joyce door Randstad werd aangenomen, droeg ze geen hoofddoek. Een poos erna is ze (al dan niet in opdracht van haar man die het niet leuk vond dat Joyce in contact kwam met zoveel volk zonder dat er een duidelijk kenmerk 'afblijven' op haar gestempeld stond) gaan vragen of ze aan de klanten en collega's duidelijk te kennen mocht geven dat ze Moslima was (iets wat je niet verwacht van een blauwogige dame) en zich mocht onderscheiden van de niet gesluierde Moslima's of - oh Allah, behoede ons! - de niet-Moslima's. Hema heeft hierop affirmatief geantwoord en meteen een sluier laten overkomen van bij de noorderburen, waar gesluierde kassières minder uitzonderlijk zijn dan in België maar een belangrijk deel van het personeel uitmaken (en waar de vervangingsinkomens minder omvangrijk zijn).
Wie weet wat daar de reden voor was: misschien voelde het meisje zich oncomfortabel blank in het allochtone Genk en wou ze laten zien 'kijk, ik ben een deel van jullie, want ik ben met één van jullie getrouwd en onder jullie opgegroeid?', om erbij te horen, zoals dat zo vaak gebeurt.
Maar Hema had er dus geen enkel probleem mee.
Tot er een addertje onder het gras verscheen en zowel meerdere klanten en collega's waarvan verdere informatie ontbreekt, begonnen te klagen over het gedrag van Joyce.
Flexibel en logisch denkend als de keten is, besloot ze daarom het interim-contract van de vrouw die grote interne en externe ontevredenheid uitlokte, niet te verlengen.
Het lijkt me niet zo schokkend dat een bedrijf ervoor kiest een contract van een dissonant personeelslid niet te verlengen in plaats van de Genkse vestiging minder winstgevend of zelfs verlieslatend te laten worden en de deuren moeten sluiten. Of willen de klanten die Joyce oh zo appreciëren misschien enerzijds zelf gaan werken in de Hema zodat ze geconfronteerd worden met haar collegialiteit, en anderzijds meer betalen voor hun Hema-producten, zodat ze kunnen compenseren voor de klanten die zijn weggebleven omwille van het gedrag van Joyce?

Noteer overigens dat de niet-Moslima's er ondanks hun sexy looks en alle gevaren die dat met zich meebrengt voor onbeschaafde mannen toch in slagen veel minder kinderen te produceren dan de gesluierde Moslima's...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be