Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2013, 09:24   #1501
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet gaan overdrijven over wat je meent in "ons" te zien.

Er is geen sprake van jouw samenzwering.

Er is wel de platte commercie van te buigen voor sommigen, uit pure winstdoeleinden. Er was blijkbaar wel een onderliggende reden om die juwelen te verbieden op de uniformen, maar die onderliggende reden werd maar wat opzij geschoven voor de religieuze symbolen.

.
Inderdaad. Er werd besloten toe te geven aan de eisen van deze Christelijke vrouw en voortaan die juwelen toch maar toe te laten. Zoals ik al zei: er is hier inderdaad sprake van de politiek correcte uithangen, maar dan wel in dit geval om de Christenen te plezieren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Wat is een juweel, kun je dan afvragen, een zilveren kruisje niet en eentje met goud en diamanten wel? Goedkope kruisjes niet, dure wel, trouwringen vallen daar dan ook onder maar die zijn van goud. Dat was vragen voor problemen omdat juwelen het enige is wat katholieken zichtbaar religeus dragen.

Eigenlijk was het een verdoken verbod op religieuze tekens maar de sluier heeft dat doorbroken, nu moeten ze wel 'juwelen' toelaten om neutraal te blijven.
Weet je, als je het nodig hebt om jezelf dat wijs te maken, doe gerust.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 11:40   #1502
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Inderdaad. Er werd besloten toe te geven aan de eisen van deze Christelijke vrouw en voortaan die juwelen toch maar toe te laten. Zoals ik al zei: er is hier inderdaad sprake van de politiek correcte uithangen, maar dan wel in dit geval om de Christenen te plezieren...
...
Ik bedoelde wel degelijk de toestand vooraleer de ene mevrouw moest strijden voor haar juweeltje met symbool.

Maar om terug te gaan naar het voorval in het Antwerpse: ik maak geen voorspellingen, maar ik verwacht toch nieuwe hommeles in andere scholen. Ze hebben geleerd hoe ze gelijk kunnen krijgen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 11:53   #1503
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bedoelde wel degelijk de toestand vooraleer de ene mevrouw moest strijden voor haar juweeltje met symbool.
Nee? Serieus? Je bedoelt de situatie waarbij religieuze symbolen, onafhankelijk van welk geloof, toegelaten waren, maar waarbij juwelen dragen bovenop het uniform niet toegelaten was, onafhankelijk van wat er op stond? Een beleid waarbij zij trouwens wel degelijk een kruisje mocht dragen? En dat beleid dat onder druk van deze vrouw veranderd werd om Christenen te plezieren, hoewel het nooit ofte nimmer als discriminatie van Christenen bedoeld was?

Die toestand?
Oud 4 juli 2013, 11:59   #1504
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit dat nu met verhaal in Antwerpen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:07   #1505
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar durf ik aan twijfelen.
Het gaat immers om het al dan niet toelaten van religieuze symbolen waar het eigenlijk ongepast. Om de moslims te plezieren moet men het blijven toelaten, dus ook voor een ander geloof.

Laatst gewijzigd door Bobke : 4 juli 2013 om 12:10.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:13   #1506
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En hoe zit dat nu met verhaal in Antwerpen?
ik vrees dat dit een stille dood zal sterven en dat we er nooit nog één letter over zullen horen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:25   #1507
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vrees dat dit een stille dood zal sterven en dat we er nooit nog één letter over zullen horen.
Schandalig. Sommigen mogen zonder probleem het leven van een jonge lerares vernielen. Wanneer dan blijkt dat ze zelf niet al te koosjer bezig zijn, krijgen ze nog eens mediastilte als bescherming. Eigenlijk zou er een hele meute aan de deur moeten gaan protesteren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:26   #1508
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Er werd besloten toe te geven aan de eisen van deze Christelijke vrouw en voortaan die juwelen toch maar toe te laten. Zoals ik al zei: er is hier inderdaad sprake van de politiek correcte uithangen, maar dan wel in dit geval om de christenen te plezieren.
Waarom is dat slecht, als de moslims dit mogen dan ook andere godsdiensten, lijkt me logisch. Alles toelaten of alles verbieden, niet enkel moslims.

Laatst gewijzigd door BonBon : 4 juli 2013 om 12:33.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:31   #1509
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waarom is dat slecht, als de moslims datering hebben dan ook andere godsdiensten, lijkt me logisch. Alles toelaten of alles verbieden, niet enkel moslims.
Zie je mij zeggen dat dat 'slecht' is? Ik zeg alleen dat men hier een uitzonderingsmaatregel heeft ingevoerd om de Christenen te plezieren, niet de moslims.
Oud 4 juli 2013, 12:35   #1510
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je mij zeggen dat dat 'slecht' is? Ik zeg alleen dat men hier een uitzonderingsmaatregel heeft ingevoerd om de Christenen te plezieren, niet de moslims.
Dit is niet om christenen te plezieren maar om die hoofddoek blijvend doe te laten voor moslims, als ze kruisjes verbieden moeten ook de hoofdjurken weg.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:39   #1511
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, men heeft een uitzonderingsregel ingevoerd om de MOSLIMS te plezieren. Geen religieuze tekenen zijn geen religieuze tekenen.

Nooit had iemand een probleem met kruisjes of hangertjes. Slechts nadat moslims met hun hele karnavalssanteboetiek onze normen en waarden komen bevuilen, moeten we duidelijke richtlijnen geven. En ja, het is dan wel OF een hoofddoek en een kruisje OF géén hoofddoek en geen kruisje.

En wie heeft hier gewonnen? rara.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 juli 2013, 12:54   #1512
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dit is niet om christenen te plezieren maar om die hoofddoek blijvend doe te laten voor moslims, als ze kruisjes verbieden moeten ook de hoofdjurken weg.
Ze verboden kruisjes helemaal niet.
Oud 4 juli 2013, 12:55   #1513
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen, men heeft een uitzonderingsregel ingevoerd om de MOSLIMS te plezieren. Geen religieuze tekenen zijn geen religieuze tekenen.
Behalve dan dat er zo'n regel van 'geen religieuze tekenen' bij BA nooit geweest is. Voor niemand.

Citaat:
Nooit had iemand een probleem met kruisjes of hangertjes.
Bij BA wel.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 4 juli 2013 om 12:58.
Oud 4 juli 2013, 13:04   #1514
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve dan dat er zo'n regel van 'geen religieuze tekenen' bij BA nooit geweest is. Voor niemand.

Ze verboden kruisjes helemaal niet.

Bij BA wel.
wil je nu even duiden wat er nu bij BA wel of niet een probleem was? En vanaf wanneer het wèl een probleem werd aub?

Laatst gewijzigd door circe : 4 juli 2013 om 13:04.
Oud 4 juli 2013, 14:04   #1515
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Schandalig. Sommigen mogen zonder probleem het leven van een jonge lerares vernielen. Wanneer dan blijkt dat ze zelf niet al te koosjer bezig zijn, krijgen ze nog eens mediastilte als bescherming. Eigenlijk zou er een hele meute aan de deur moeten gaan protesteren.
Ga uw gang. Eens zien hoeveel man je op de been kan brengen om een pedofiele kleuterjuf te verdedigen...
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 14:14   #1516
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Ga uw gang. Eens zien hoeveel man je op de been kan brengen om een pedofiele kleuterjuf te verdedigen...
Welke dubbelnick is dat hier weer?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 14:25   #1517
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, vooral nu blijkt dat ze een travestiet is die zaaglozingen heeft tegen de kinderbilletjes van het "slachtoffertje".
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 14:28   #1518
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, en voor een pedofiele profeet, zou je daar volk voor kunnen bijeen brengen?
Oud 4 juli 2013, 14:37   #1519
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De reden waarom ik nooit een allochtoon zal aanwerven. Dan kunnen ze de anderen ook niet opjagen om de boel plat te leggen. Of nog ergere zaken. Hier komt geen Mohammedprofeet of zo iemand met een schotelvod rond haar hoofd gedraaid binnen. Dit voorbeeld is weer eens het zoveelste bewijs dat multiculturele samenlevingen niet werken (of hoe noemen ze dat zo alle rassen op dezelfde plaats steken). Wanneer komt er eens een nultolerantie tegen al die allochtonen? Eén misstap of wat veel lawaai maken en retour naar land van herkomst. Is het nu eerste, tweede of derde generatie. Zonder pardon eruit.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 14:41   #1520
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik had dat direct gezien, dat dat zaakje uren in de wind stinkt.

Wat zouden jullie doen zonder mij?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be