Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 01:49   #1521
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou het mogelijk zijn in je taalgebruik tenminste een onderscheid te maken tussen de mens die een hoofddoek draagt en de hoofddoek.

Een dame die een hoofddoek draagt is geen ding.
Je beledigend taalgebruik heb jij toch niet nodig om je mening te uiten.
De dame, in casu, gaf duidelijk aan dat haar hoofddoek belangrijker was dan zichzelf.
Oud 14 maart 2011, 01:53   #1522
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Niet enkel hun religie... zelfs hun afkomst of huidskleur worden gretig misbruikt, waarbij men de steun vindt van bepaalde autochtonen die nog een rekening te vereffenen hebben ...
Ze vergeten daarbij dat niet-blanken gevochten hebben tegen allerlei vooroordelen, om nu zelf met zeer veel ijver en doorzettingsvermogen nieuwe vooroordelen te ontwikkelen.

Niemand die zich de vraag stelt hoe het komt dat zij al die panden, gelegen in het centrum, konden opkopen?

In Leuven zie je dat ook veel (net als in alle andere steden). In verweerde letters, erboven, staat er 'slagerij' in het gebouw gegrift. Daaronder hangt een reclamebord: 'kebab, pita, grill, ...'.
Citaat:
Niemand die zich de vraag stelt hoe het komt dat zij al die panden, gelegen in het centrum, konden opkopen?

In Leuven zie je dat ook veel (net als in alle andere steden). In verweerde letters, erboven, staat er 'slagerij' in het gebouw gegrift. Daaronder hangt een reclamebord: 'kebab, pita, grill, ...'.
IMHO heeft dat veel met familiale solidariteit te maken: binnen de familie lenen en verder zuinig leven. (en dat zuinig leven kan zeer ver gaan in een aantal gevallen: aankopen in 't groot voor verschillende gezinnen bvb, daar hoorde ik al staaltjes van vertellen door henzelf)

In elk geval, dat ze een huis hier kopen toont hun integratiebereidheid, ondanks alle beweringen van de vreemdelingenhaters.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 01:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 02:03   #1523
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Brugge, 7 oktober 2007. Mis ter ere van het Heilige Bloed.

Da's er toch al een.
Gesluierde vrouwen in het katholicisme, in en buiten de kerk.

Ja, maar dan moet er aan twee voorwaarden voldaan zijn:

- een zeer strikte, conservatie interpretatie van de religie

- minstens 50 jaar terug in de tijd gaan

Toevallig net de dingen die men de Islam verwijt.
Met uitzondering van de grote kathedralen die deze wereld rijk is waar je wordt aangemaand schouders en benen bedekt te worden, mag je zelfs halfnaakt en met tikkende hakken een kerk binnenhuppelen. Niet dat het van veel respect getuigt m.i. Kwatongen beweren bovendien dat het geen goed idee is dat te doen in de wetenschap dat er een man met celibatair leven in de buurt is.

Plattelandsvrouwen hebben ook buiten de kerk nog lang een doek op het hoofd gedragen, die als ik het goed heb als belangrijkste functie bescherming tegen de hitte van de zon en mogelijk ook het samenhouden van het haar.
Oud 14 maart 2011, 02:06   #1524
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Was het niet zo dat die madam pas "moslima" is geworden vanaf haar 15 jaar of zo? En vanaf dat moment gelooft ze in Allah en moet ze ineens een hoofddoek dragen anders stopt haar leven??? Dom schepseltje dat door andere moslims handig weer wordt gebruikt om onrust en ruzie te stoken, dat zal het zijn zeker? En dat zich nu belangrijk voelt met al die commotie en aandacht die haar zaakje krijgt? Straks kan ze braaf kinderen voor Allah maken en het huishouden doen van haar supermoslimechtgenoot zeker?
Er blijft meer en meer maar één richtlijn over: kom je hier wonen en leven dan pas je je aan aan de wensen van de plaatselijke bevolking, anders blijf je maar weg of schopt men je beter weer buiten! Al die godsdienstzever die wij ongeveer achter ons liggen hebben gaan we toch niet overdoen voor een achterlijke aanvalsgerichte islam, in de handen van profiteurs en tirannen die dat fabeltje gebruiken voor hun eigen macht en profijt! We moeten dringend stoppen met dat eeuwig gezeur en die achterlijke strontboel gewoon hier verbieden!
Ik ben het grotendeels eens met je post!
Ik vind ook dat de Islam ons stilaan dwingt om hun verblijf hier, al zijn ze hier geboren, aan zeer strikte voorwaarden te verbinden.
Daarnaast moeten er zeer strikte voorwaarden opgelegd worden, die uiteraard sancties tot gevolg hebben bij niet-naleving. Serieuzer te nemen dan het strafrecht op dit moment dus.
Oud 14 maart 2011, 02:09   #1525
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maar bolleke, dit is ons land. Wist je dat nog niet?
Jullie geven me meer en meer het gevoel van de Joden die massaal naar het beloofde land Israël trokken om voormalig Palestina te claimen, gezien dat zo in hun Thora stond.

Ik zou wel eens willen weten hoe georganiseerd die zogenaamde sporadische migratie waarbij men op de vlucht sloeg voor de armoede of heersende politieke kaste (kuch??) eigenlijk is.

Btw, als Filip de Winter of een rasechte Belg zo'n uitspraak doet ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 02:10.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 02:15   #1526
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie geven me meer en meer het gevoel van de Joden die massaal naar het beloofde land Israël trokken om voormalig Palestina te claimen, gezien dat zo in hun Thora stond.
Oh, dus de Joden horen volgens jou niet thuis in Israël?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 02:16   #1527
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je gaat erover nu!
Ze is een hier geboren Vlaamse.
Dus alle gezever van is gewoon dikke onzin en onverdraagzaamheid.
Terloops, ik ben hier geboren, mijn vader, moeder, grootmoeders en grootvaders ook (ben ik zeker van), mijn overgrootvaders ook (denk ik toch) en dat hele dom gedoe van kun je in schuurpapier rollen en ergens diep bij jou steken waar de zon niet schijnt. Begrepen? Daagt 't zo'n beetje?

Dat meisje is even goed plaatselijke bevolking als jij en ik. Een groot deel van de zogenaamde "allochtonen" ook. Pas jij je daar maar eens eindelijk aan aan.
Plezier ermee en de groeten aan de diaken.
Wat een agressief taalgebruik, Filo. Je moet bijna niet onderdoen voor Uh-Huh.

Die man heeft ten zeerste het recht om aan te geven dat hij vindt dat deze mensen met hun specifiek en bijzonder gedrag zich moeten aanpassen. Des te meer daar ze vaak op de kosten van de Belg leven.

Ik hoop dat je ziet dat je hier de wereld compleet op z'n kop interpreteert. Dat de meerderheid zich moet gaan aanpassen aan een ongevraagde nieuwkomer die een minderheid vormt maar die men doch verplicht is te onderhouden zodat hij ervoor kan zorgen dat de minderheid aangroeit en meer stemmen krijgt, en waarmee men verplicht is samen te leven -de criminaliteit en overlast moet men erbij nemen-, is je reinste waanzin. Dat krijg je zelfs aan een bende volslagen idioten niet verkocht.
Oud 14 maart 2011, 02:19   #1528
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als die moslima zich niet moet aanpassen, waarom zou andev zich moeten aanpassen eigenlijk?
Omdat ze door haar huidskleur en religie een bevoorrechte burger is. De oorspronkelijke Belgische derderangsburgers moeten zwijgen, slikken en opkrassen als het hen niet aanstaat (althans de huismoslima en enkele andere linksen).

En ohja ... werken natuurlijk! De bevoorrechten moeten namelijk betaald worden, dat was ik nog vergeten.
Oud 14 maart 2011, 02:21   #1529
Steve_M

Standaard

Citaat:

Die man heeft ten zeerste het recht om aan te geven dat hij vindt dat deze mensen met hun specifiek en bijzonder gedrag zich moeten aanpassen. Des te meer daar ze vaak op de kosten van de Belg leven.

Ik hoop dat je ziet dat je hier de wereld compleet op z'n kop interpreteert. Dat de meerderheid zich moet gaan aanpassen aan een ongevraagde nieuwkomer die een minderheid vormt maar die men doch verplicht is te onderhouden zodat hij ervoor kan zorgen dat de minderheid aangroeit en meer stemmen krijgt, en waarmee men verplicht is samen te leven -de criminaliteit en overlast moet men erbij nemen-, is je reinste waanzin. Dat krijg je zelfs aan een bende volslagen idioten niet verkocht.
De 'ongevraagde nieuwkomer' waarover deze draad ging kwam uit Hoboken, uit autochtone ouders. Andev wilde niet antwoorden op de vraag naar waar je deze autochtoon zou willen deporteren, maar ik ben zeker dat jij dat wel wil doen. Bonusvraag: naar waar gaan we de Jehova's en de Antwerpse Chassidim deporteren? Zij zijn vaak ook niet geassimileerd en het is nuttig dat te weten, zodat we de landen waar we die mensen gaan dumpen op de hoogte kunnen brengen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 14 maart 2011 om 02:22.
Oud 14 maart 2011, 02:21   #1530
Steve_M

Standaard

Citaat:
Omdat ze door haar huidskleur en religie een bevoorrechte burger is. De oorspronkelijke Belgische derderangsburgers moeten zwijgen, slikken en opkrassen als het hen niet aanstaat (althans de huismoslima en enkele andere linksen).

En ohja ... werken natuurlijk! De bevoorrechten moeten namelijk betaald worden, dat was ik nog vergeten.
Oud 14 maart 2011, 02:27   #1531
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De 'ongevraagde nieuwkomer' waarover deze draad ging kwam uit Hoboken, uit autochtone ouders. Andev wilde niet antwoorden op de vraag naar waar je deze autochtoon zou willen deporteren, maar ik ben zeker dat jij dat wel wil doen. Bonusvraag: naar waar gaan we de Jehova's en de Antwerpse Chassidim deporteren? Zij zijn vaak ook niet geassimileerd en het is nuttig dat te weten, zodat we de landen waar we die mensen gaan dumpen op de hoogte kunnen brengen.
Misschien kan je Filo's post eens lezen:

Citaat:
Een groot deel van de zogenaamde "allochtonen" ook. Pas jij je daar maar eens eindelijk aan aan.
Om je vraag te beantwoorden: het zal me worst wezen. Maar gezien hun gedrag lijken ze mij perfect te passen in een oorspronkelijk Arabisch land.

Ben jij racistisch overigens? Xenofobisch? Iedereen die er anders uitziet of andere gebruiken heeft moet weg? Ik zal het noteren...
Oud 14 maart 2011, 02:38   #1532
Steve_M

Standaard

Citaat:
Misschien kan je Filo's post eens lezen:

Om je vraag te beantwoorden: het zal me worst wezen. Maar gezien hun gedrag lijken ze mij perfect te passen in een oorspronkelijk Arabisch land.

Ben jij racistisch overigens? Xenofobisch? Iedereen die er anders uitziet of andere gebruiken heeft moet weg? Ik zal het noteren...
Jij had het over assimileren of deporteren. Jij vergeleek eerder allochtonen met parasieten. Jij trad andev bij, die vond dat ook Belgische bekeerlingen maar moesten gedeporteerd worden. Gelieve niet te projecteren. En dat allemaal in een draad over een Belgisch meisje met Belgische ouders (Vlaams voor de liefhebbers). Het enige wat ik over de hele Hema-zaak heb geschreven is dat Hema best mag bepalen of hun personeel hoofddoeken draagt of niet, maar dat ze consequent moeten zijn. Dat is het.

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord over wat er moet gebeuren met de Chassidim of de Jehova's. Ik verwacht dat ook niet, hoor.
Oud 14 maart 2011, 03:10   #1533
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ten eerste is ze pas sinds kort vanuit Antwerpen naar Genk verhuisd, dus daar gaat uw argument van 'plaatselijke' bevolking. Ten tweede is ergens geboren zijn geen garantie voor aangepast zijn.
Dat geldt voor andev en jou even zeer. Moet men zijn ganse leven in dezelfde straat wonen? Een copietje van de buren zijn?
Citaat:
En ten derde wordt iemand -die zich duidelijk met hart en ziel tot een allochtone religie heeft bekeerd, zich in feite tot aanhanger van een bezettingsleger heeft verklaard- wat mij betreft ook als allochtoon en deel van een bezettingsmacht cq vijfde colonne gezien en bijgevolg het staatsburgerschap ontnomen. Mensen die in vreemde krijgsdienst gaan verbeuren immers ook hun staatsburgerschap.

Tenslotte zou ik willen afsluiten met wederom enkele wijze woorden van wijlen mijn overleden grootvader zaliger, die zeide: "sij die heulen met den mohammedaen, worden voor altoos in den ban gedaen."
Wat een baarlijke onzin. Op dasis van dergelijke onzin vervolgde de Inquisitie joden, arianen en protestanten (en moslims!) . Gelul over "vijfde colonne", "bezettingsleger" en "allochtone religie" is gewoon militaristische extreemrechtse haatpraat.

Het christendom, vanwaar komt dat? Uit Jeruzalem of Rome, daar is men nog niet uit. Het zou uiteindelijk ook van verder kunnen zijn, véél verder zelfs, zoek jij dat maar eens op. Hier: http://justfuckinggoogleit.com
In elk geval niet uit Vlaanderen of Nederland.
Anders zou jij nu één of andere Bataafse moeras- of jachtgod aanbidden.

Leer het eens: een maatschappij bestaat uit de mensen die op een bepaald moment in de geschiedenis in een gebied wonen. meer moet je niet onthouden. Op dit ogenblik wonen hier ook een percentage moslims. Dat is de realiteit, draai 't en keer 't zoals je wil. Aan die realiteit moet jij je aanpassen. Andev evenzeer.

Ja, Groentje-18, jij ook.

Jullie deporteergedoe kan dus gewoon niet. En jullie weten wel deksels goed waarom. Anders vragen jullie 't maar aan Godwin.
Op dit forum komen ook mensen waarvan familieleden gedeporteerd werden Die werden juist tengevolge van die mentaliteit gedeporteerd.

Ga jullie haat maar op stormfront posten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 03:27.
Oud 14 maart 2011, 03:34   #1534
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als die moslima zich niet moet aanpassen, waarom zou andev zich moeten aanpassen eigenlijk?
Leer het eens: een maatschappij bestaat uit de mensen die op een bepaald moment in de geschiedenis in een gebied wonen. meer moet je niet onthouden.

Op dit ogenblik wonen hier ook een percentage moslims. Sommige hier geboren, sommige met Vlaamse grootouders, sommige hier geboren met zgn 'allochtone' ouders en grootouders, sommige geïmmigreerd.

Dat is de realiteit, draai 't en keer 't zoals je wil. Aan die realiteit moet Andev zich aanpassen. Jij en Groentje-18 evenzeer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 03:47.
Oud 14 maart 2011, 06:02   #1535
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Dat is de realiteit, draai 't en keer 't zoals je wil. Aan die realiteit moet Andev zich aanpassen. Jij en Groentje-18 evenzeer.
Gelukkig hoef ik dat niet te doen. Ik heb me aangepast aan mijn gastland, dat wel.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 06:55   #1536
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De grooten opstand tegen die verschrikkelijke Hema heeft gelukkig het nieuws niet gehaald..en dat is niet meer dan normaal....
Een marginale arrogante antwaarpse snotaap die boel komt maken in het gemoedelijke multiculturele Genk kan daar gemist worden als de pest..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 07:14   #1537
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De mate waarin COCHINILLO en Eigenzinnig zich verheugen over het lot van een vrouw die ze niet kennen in een winkel waar ze nooit winkelen in een stad waar ze zelden of nooit komen, is een vorm van Schadenfreude en dat is walgelijk.

Aanvaardbare kritiek op sommige uitwassen, interpretaties en praktijken van de islam verwordt tot een haat tegen mensen die daar niets mee te maken hebben. Ook dat is walgelijk.

De stijl die ze hanteren doet me erg denken aan PollyCorrect, een gebannen forumlid en één van de walgelijkste figuren die ik hier ben tegengekomen.
Dagelijks ..maar niet in het centrum..

U verheugen op het feit dat men niet gezwicht is voor een onwettige positieve discriminatie tov de radicale islam is alleen voor dhimmies walgelijk..

Aanvaardbare kritieken op geloofsvormen en atheisme is verwordt tot een haat tegen autochtonen en katholieken..
Oud 14 maart 2011, 07:21   #1538
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stiertje Bekijk bericht
Ze zouden al die energie beter steken in belangrijke zaken, er zijn genoeg dingen waar we ons wel zorgen over moeten maken. Hoofddoeken zijn dat dus niet. Belachelijk gewoon.
Links zou beter beginnen muilen als er een ECHTE discriminatie is van interimmers ( en die zijn er met bakken!) ipv zijn enkel en alleen bezig te houden met dat islamgeknuffel...
Oud 14 maart 2011, 07:23   #1539
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch wel, toch wel lees dit forum er maar op na.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 08:59   #1540
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Hema wil er een streep onder trekken.

Madame Hoofddoek kan dus ander gehoofddoekt werk gaan zoeken.

Wel leuk om weten is dat formeel ontkend wordt dat ze een vast contract kreeg aangeboden!!! Beetje taqyah kan geen kwaad zal ze gedacht hebben zeker?

Citaat:
Afgelopen vrijdag bood Hema de ontslagen moslima nog een nieuw tijdelijk contract aan, maar zij ging daar niet op in. Personeelsmanager Jan Coppejans van Hema is dan ook formeel: “Voor ons houdt het hier nu op. Wij hebben een laatste poging gedaan, zonder resultaat.” Coppejans ontkent bovendien formeel dat haar ooit een vast contract is aangeboden.
http://www.vandaag.be/binnenland/622...dt-het-op.html

Heel de zever omdat haar tijdelijk contract niet verlengd werd dus. In Genk staan ze te springen om haar aan te werven nu.

En Yussef en Milquet staan ook met de billen bloot. Waarover gingen ze nu weer klacht neerleggen?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be