![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 |
Minister
|
![]() U bent bang dat Kim Kay niet in uw kraam past en noemt die realiteit dan maar een "emo-argument". Terwijl het net een voorbeeld UIT DE REALITEIT gegrepen is.
Wel, zij kreeg haar drugs via huisartsen door een beleid waar U zo'n voorstander van bent. Had je de reportage gezien wist je wel waar ze haar drugs haalde. Ook U kan de bal eens misslaan, maar U bent te koppig in uw volharding bezig. Laatst gewijzigd door Alienation : 2 mei 2011 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een legalisatie/regularisatie moet dat soort wantoestanden vermijden, die vooral ontstaan OMDAT heroïne illegaal is. Citaat:
Citaat:
De hoofdreden is dat dat mens waarschijnlijk een aanleg heeft voor risicogedrag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor uw tweede punt: alcoholverslaafden die in een afkickprogramma zitten moeten óók leren leven met het feit dat alcohol alomtegenwoordig is. Het argument van het niet beschikbaar te maken is een drogargument, want het gaat ALTIJD beschikbaar zijn en blijven, legaal of niet. Het heeft zelfs geen zin zo iemand uit te sluiten van de wettelijke regeling, want zo zet je de deur gewoon weer open voor de illegale, ongecontroleerde markt. Het punt is net dat we als maatschappij moeten aanvaarden dat een 5-tal % van de bevolking nu eenmaal aanleg heeft voor verslaving en dat je dat nooit (of toch niet in de nabije toekomst) gaat veranderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | |||||
Minister
|
![]() Dat is net mijn punt. Heroine is illegaal en een legale variant ervan haalt men bij de apotheker na een bezoek bij de arts.
Citaat:
De werking van dopamines verstoren heeft daar zeker niets mee te maken he ![]() Komaan gast! Citaat:
Citaat:
De gebruiker weet best wel hoe zuiver zijn product is hoor. Ze zien dat vanaf ze het vuurtje onder hunne lepel houden en wat er nog overschiet. Dat er dan nog met gesjoemeld kan worden laat ik in het midden. Citaat:
Ze ging trouwens niet naar één dokter. Citaat:
Voorraad van 1 geoogste plant in huis 3g op zak op straat. Zie ik dat verkeerd? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus het was inderdaad beter dat ze niet verslaafd was aan heroine of ze was dood zoals U al aangaf. Hou die opiaten buiten uw pleidooi en ge zult meer voorstanders hebben ![]() Laatst gewijzigd door Alienation : 2 mei 2011 om 18:02. Reden: voor we gaan kommaneuken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat het mij niet kan schelen of er mensen aan sterven is geen argument. Dat is mijn mening die ik vrij ben te dragen en te delen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 2 mei 2011 om 18:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 2 mei 2011 om 18:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie uw licht al even schijnen. Maar ge moet het mijn ook eens bezien. Het is net dankzij een gecontroleerd beleid rondom gereguleerde drugs dat we met zoveel verslaafden aan anti depresiva's etc zitten. Als we dat nu eens iets strenger aanpakken en meer preventie handhaven ipv meer aanbod. En dan nu weer de cirkel: jamaar ze gebruiken sowieso en met mijn voorstel hebben ze tenminste zuivere dop. En dan ik weer: Jamaar da van den apotheker is toch zuiver? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Toch is er nog altijd enorm veel overlast en criminaliteit in direct verband met alcohol te brengen. Citaat:
Maar het punt is dat heroïne zuiver of onzuiver evenveel doden zal maken. Evenveel verslaafden. Denkt U werkelijk dat een aanbod gelijk staat met minder gebruikers? Ik denk dat met een aanbod en garantie van zuiverheid ik ook wel eens van dat goedje zou willen snoepen en dat ik niet alleen ben. Laatst gewijzigd door Alienation : 2 mei 2011 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben wel een open medisch dossier, maar blijkbaar komt daar niet alles in. Het zou trouwens geen goed beleid zijn moest je iedere keer langs de dokter voor recreatief gebruik. Die dokters zouden er moeten zijn om er het medische uit te halen. Een winkel met daarin alle drugs aanwezig is echter een afslag verderop. Die weg is nog niet gelegd. En ik hoop oprecht dat als het er ooit komt, drugs met een hoog verslavingsrisico de stock nooit halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neem b.v. dat een heroïnegebruiker elke week één legale spuit zou komen halen → geen probleem. Stel dat het plots stijgt naar 1x per dag → probleem. Dat wil daarom niet zeggen dat ze die persoon meteen moeten colloqueren, maar het kan wel al gesignaleerd worden dat die persoon mogelijk een probleem AAN het ontwikkelen is, en ingrijpen als de situatie te lang aanhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En OK de ene drug is de andere niet, een groot deel van de mensen in opvang zullen inderdaad mensen zijn met een heroïne-, alcohol-, cocaïne-, of cannabisverslaving. Maar dan zitten ze tenminste daar en niet in de goot. |
|
![]() |
![]() |