Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2012, 16:54   #15901
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn troetels willen dit niet afschaffen. Die zijn de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging genegen.

p.s. Een 2/3 meerderheid is daar voor nodig.
Is het dat wat je islamsoldaatjes nodig hebben, de 2/3 meerderheid - goedkeuring van de plaatselijke bevolking of instanties?
Ik dacht dat ze enkel voldoende in aantal moesten zijn om "Allah is Groot" te roepen en de plak te zwaaien over het veroverde gebied, zoals ze het al zo prachtig doen in bepaalde deeltjes van de wereld!
Niets dan lol, vrede en rijkdom brengen ze!
Of is dat jouw manier van humor spuien?

Laatst gewijzigd door andev : 12 maart 2012 om 17:02.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 17:11   #15902
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind u niet aangepast aan onze westelijke waarden.
Tja, één zinnetje produceren dat het gevolg is van een hele resem vaststellingen waarom men d?*t zinnetje uitspreekt, is gemakkelijk hé!

Ik heb geen probleem met onze westelijke waarden, wel met diegenen die daar ten eerste hun voeten aan vegen en ten tweede een barbaarse middeleeuwse levenswijze en denkbeelden voor in de plaats proberen te zetten!
Volgens jou zullen we pas aangepast zijn aan de door jouw bedoelde wereld als we dat braafjes op ons neer laten dalen?
Oud 12 maart 2012, 17:16   #15903
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
My point exactly.

En zoals ik nu al verschillende keren schreef (probeer eens begrijpend lezen), ook de moslims niet.
Wel enkelingen.

De posts van Circe nog niet gelezen die bijna een toeval krijgt als ze iemand met een hoofddoek ziet op straat (niet overdreven)?

Als ge met 'moslimsonnozelaars' islamofoben of racisten bedoelt ben ik het met u eens.

Even kort en bondig, ik vind u niet aangepast aan onze westerse waarden.

Ik was vorige week nog in een delhaize in de buurt waar een jongedame met hoofddoek achter de kassa zat. Heel vriendelijk en beleefd en in zo goed als perfect Nederlands.
Waarom zou dat een probleem zijn?

Kijk, hier ben ik het met u eens, al zou ik het zo platvloers niet schrijven.
Ik vind godsdiensten in het algemeen 'niet verstandig', maar het maakt me niet uit wat iemand gelooft als die achter de kassa zit, zolang ze maar
1) hun taak naar behoren uitvoeren
2) zich aan de wet houden
3) mij niet proberen te bekeren.

En ik ben nog nooit in de situatie geweest waar een kassierster zondigde tegen een van die drie regels.
Goed bedoeld misschien, maar de klassieke manier om hier alles nog eens van bij het begin te doen herhalen als je daarop voor de zoveelste keer moet antwoorden!

Het is hetzelfde met tientallen blz vullen over waarom wel/niet hoofddoeken om te eindigen met:
"En waarom heb jij eigenlijk iets tegen hoofddoeken?"

Kun je die tientallen blz er nog eens doorsleuren als je wil...
Hoeveel keer nog????

Laatst gewijzigd door andev : 12 maart 2012 om 17:19.
Oud 12 maart 2012, 17:30   #15904
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Goed bedoeld misschien, maar de klassieke manier om hier alles nog eens van bij het begin te doen herhalen als je daarop voor de zoveelste keer moet antwoorden!

Het is hetzelfde met tientallen blz vullen over waarom wel/niet hoofddoeken om te eindigen met:
"En waarom heb jij eigenlijk iets tegen hoofddoeken?"

Kun je die tientallen blz er nog eens doorsleuren als je wil...
Hoeveel keer nog????
Laat je niet in een racistisch hoekje drummen door iemand die volgens zijn eigen definitie van racisme zélf een racist is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 maart 2012 om 17:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 18:40   #15905
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Laat je niet in een racistisch hoekje drummen door iemand die volgens zijn eigen definitie van racisme zélf een racist is.
Tuurlijk niet, trouwens, wat onze multiculbelievers "racisme" noemen zal me meer dan worst wezen...
"racisme": hypocriete benaming voor alles, mensen en meningen, die de uitwassen van de multicul niet als verrijkend zien maar bekritiseren

Zoiets?
Oud 12 maart 2012, 19:19   #15906
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het dat wat je islamsoldaatjes nodig hebben, de 2/3 meerderheid - goedkeuring van de plaatselijke bevolking of instanties?
Ik dacht dat ze enkel voldoende in aantal moesten zijn om "Allah is Groot" te roepen en de plak te zwaaien over het veroverde gebied, zoals ze het al zo prachtig doen in bepaalde deeltjes van de wereld!
Ze zal rap aan die 2/3 meerderheud zitten. Voor de klassieke islamcollaborateurs van links kan het niet snel genoeg gaan.

Citaat:
Ngo’s naar Grondwettelijk Hof tegen wet op gezinshereniging
maandag 12 maart 2012, 17u59
Bron: belga

Zes organisaties - waaronder de Liga voor Mensenrechten - stappen naar het Grondwettelijk Hof tegen de nieuwe wet op gezinshereniging. Ze hekelen onder meer het ingevoerde minimum aan levensmiddelen en de strengere regeling voor Belgen. Volgens de ngo’s is de wet duidelijk in strijd met "het fundamentele en algemene recht op gezinsleven".
De Liga voor Mensenrechten, ADDe, Ciré, Ligue des Droits de l’Homme, MRAX en Siréas eisen van het Grondwettelijk Hof de nietigverklaring van alle "discriminerende maatregelen" in de wet "die in allerijl werd aangenomen".

Concreet viseren ze vooreerst de specifieke regeling voor mensen met de Belgische nationaliteit. Zij moeten op vlak van inkomen en huisvesting aan strengere voorwaarden voldoen, wat een eerste vorm van discriminatie zou zijn. Dat vermoeden wordt volgens de organisaties nog aangescherpt doordat de beperking in realiteit vooral Belgische burgers van Marokkaanse en Turkse afkomst zou viseren.

De nieuwe wet zorgt ook voor discriminatie op grond van rijkdom, argumenteren de verenigingen voorts. De invoering van een minimumbedrag aan "toereikende levensmiddelen", laat volgens hen geen ruimte meer voor het overwegen van de "individuele situatie" en de "familiale realiteit".

Maar ze hekelen ook elk gebrek aan overgangsmaatregelen. Wie een aanvraag indiende onder de oude regeling, kan zijn dossier plots beoordeeld zien met de nieuwe regels. "Gezinnen worden zo in de rechtsonzekerheid geduwd", aldus de organisaties. Bovendien negeerde de wetgever daardoor ook het non-retroactiviteitsbeginsel, luidt het nog.

Tot slot merken de ngo’s nog op dat het Europees Hof van Justitie eerder al stelde dat de "bevordering van het recht op gezinsleven" de primaire focus moet blijven inzake gezinshereniging. De nieuwe wet "verwijdert zich echter aanzienlijk aan die primaire focus", besluiten ze.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120312_191

De importbruiden uit Marokko en Turkije moeten blijvend kunnen ingevoerd worden in Belgicistan. Over de aanmoediging van een hereniging richting heimweeland spreken de linkse organisaties niet.

Rekening houdend met het sneeuwbaleffect, gaat artisjok's droom van een geshariaeerd Belgicistan snel uitkomen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 21:35   #15907
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee helemaal niet, de grondwetten waar de rechten van minderheden worden beschermd al iets meer en dan nog maar alleen als er geen totalitaire groep de meerderheden verwerft en de basisdemocratie afschaft of uithold..
Wat zeggen die grondwetten waar de rechten van minderheden worden beschermd? Wat zeggen ze iets meer dan de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging?

Citaat:
Uw linkse kliek heeft er geen probleem mee om de rechten van één partijovertuiging te beknotten maar steunt wel volop andere discriminerende geloofsovertuigingen.Het gekende linkse spagaat..
Welke linkse kliek beknot welke rechten?

Citaat:
En als de hoofddoeken een uiting zijn van een ongedwongen religieuze beleving waarom hebben de 'linkse' atheneums deze dan moeten verbieden ?
"linkse" atheneum, je bent grappig.
Ik zou het niet weten waarom de hoofddoek moest verboden worden op scholen binnen het GO dat zo zwaait met pluralisme.
Dat pluralisme is nu ver te zoeken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 maart 2012 om 21:36.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 21:37   #15908
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is ook niet de bedoeling dat te laten verdwijnen.
Voor mij ook niet.
Maar anderen bepleiten wel om die te laten verdwijnen.
Oud 12 maart 2012, 21:39   #15909
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
het was JOU mening waarop je aangesproken werd hoor,
Dan heb je de post waarop je reageerde toch niet goed begrepen.

Citaat:
wees minstens dan zo volwassen geen kinderachtige commentaren over anderen te geven!
Tegen wie heb je het?
Oud 12 maart 2012, 21:48   #15910
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zeggen die grondwetten waar de rechten van minderheden worden beschermd? Wat zeggen ze iets meer dan de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging?

Welke linkse kliek beknot welke rechten?

"linkse" atheneum, je bent grappig.
Ik zou het niet weten waarom de hoofddoek moest verboden worden op scholen binnen het GO dat zo zwaait met pluralisme.
Dat pluralisme is nu ver te zoeken.
Pluralisme ver te zoeken, wat 'n giller, er w�*s helemaal geen pluralisme meer, men kwam niet eens meer aan lesgeven toe, omdat er voortdurend over dat hoofddoek werd gezeverd, de kleur, de lengte, de manier van knopen etc etc...

Je hebt die uitzending gemist waar de 'linkse' Mevr. Heremans uitlegt wat er zoal speelde en dat de situatie onhoudbaar was?

Laatst gewijzigd door SDX : 12 maart 2012 om 21:51.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 21:48   #15911
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vrijheid van gedachte zal altijd bestaan en deze kan niet worden afgenomen. Maar de vrijheid van meningsuiting moet beperkt worden om godsdienstonderwijs met als doel het indoctrineren van kleine kinderen te kunnen uitbannen. Het moet strafbaar zijn om kinderen geestelijk te mishandelen evenals het strafbaar is om kinderen lichamelijk te mishandelen. Kinderen moeten recht krijgen op educatie die gericht is op een gezonde geestelijke ontwikkeling en ze moeten beschermd worden tegen de dogma's van de religie.
Godsdienstonderwijs heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting.
Wie zal er bepalen wat bij "educatie die gericht is op een gezonde geestelijke ontwikkeling" behoort en wat een dogma is?
Je kan niet bewijzen dat er een god bestaat, maar je kan ook niet bewijzen dat er geen god bestaat.
Wat is dan het dogma?

Je kan niet verhinderen dat iedere ouder zijn normen, waarden en levensovertuiging wil en zal doorgeven aan zijn kinderen.
Citaat:
Ik herhaal daarom nog maar eens:
Waarom?
Oud 12 maart 2012, 21:56   #15912
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Deze.

Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
Dat klopt niet.
SDX had het over een ideologie "waarvoor je steeds op de barricaden springt"
Oud 12 maart 2012, 21:58   #15913
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oef! Wat een geruststelling.
Sommigen zullen denken: maak dat de ganzen wijs, maar sommigen zijn ook nooit tevreden en beseffen niet dat ze zich druk maken om niets!
Islamoverheersing, en dan? Probleem?
Is er hier in België een islamoverheersing?
Dat wist ik niet.
Oud 12 maart 2012, 22:01   #15914
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Om de grondwet te wijzigen is een 2/3 meerderheid nodig.
Een grondwet wijzig je niet door een god aan te roepen.
Oud 12 maart 2012, 22:02   #15915
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, trouwens, wat onze multiculbelievers "racisme" noemen zal me meer dan worst wezen...
"racisme": hypocriete benaming voor alles, mensen en meningen, die de uitwassen van de multicul niet als verrijkend zien maar bekritiseren

Zoiets?
Neen, niet zoiets.
Oud 12 maart 2012, 22:06   #15916
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet.
SDX had het over een ideologie "waarvoor je steeds op de barricaden springt"
Valt niet op hoor sjok, ècht niet, doe rustig verder!
Oud 12 maart 2012, 22:14   #15917
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Valt niet op hoor sjok, ècht niet, doe rustig verder!
Geef anders 1 citaat met link waar ik voor die ideologie op de barricaden spring.
Oud 12 maart 2012, 22:21   #15918
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef anders 1 citaat met link waar ik voor die ideologie op de barricaden spring.
Doe maar gewoon verder, ik zeg toch net dat 't niet opvalt!

Heb je de uitzending nu al bekeken, of negeer je zulke dingen liever zodat je wereldbeeld niet uit elkaar spat?
Oud 12 maart 2012, 22:25   #15919
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze verspreiden die leugens alleen maar omdat ze geen poot hebben om op te staan. iedere keer dat ze zo'n onzin uitkramen, beschouw ik dat als een intellectuele overwinning voor mij in een discussie.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 12 maart 2012 om 22:26.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 22:26   #15920
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel deze en ook andere draden staan er vol van.

En nee, ik ben je loopjongen niet, zoek het zelf maar op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be