Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u ooit zelf een dier doodgemaakt en het daarna opgegeten?
Ja, ik doe dat zelfs dikwijls 6 14,29%
Ja, maar gewoon omdat ik vond dat ik dat eens moest gedaan hebben 5 11,90%
Ja, maar tegen mijn zin en ik vond het verschrikkelijk 2 4,76%
Nee, maar ik vind wel dat ik dat eens zou moeten proberen 7 16,67%
Nee, en dat zal ik ook nooit doen, want dat is nergens voor nodig 18 42,86%
Nee, ik ben vegetariër 4 9,52%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 19:04   #141
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Nee enorme wandelende bokkelul,Zal ik behandelen als een persoonlijke aanval en belediging jij bent het die hier halstarrig de grootst mogelijke onzin staat te verkopen. Je hebt werkelijk geen ene tering van heel die evolutietheorie begrepen. Ik heb het in mijn vorige post hier nog eens aan je uitgelegd, maar blijkbaar wil het er niet in bij je.

Ik zal hier echt een allerlaatste poging wagen om het je alsnog duidelijk te maken.

- We gaan terug naar die oervis.
- Die oervis splitste zich in diverse soorten andere vissen.
- Een bepaald groepje vissen ging op een gegeven moment aan land, terwijl de andere visjes vrolijk bleven rondzwemmen in het water.
- De vissen die aan land gingen, ontwikkelden zich tot amfibiën, reptielen, vogels en ja, ook tot zoogdieren.
- Uit dat eerste zoogdiertje ontwikkelde zich dus later koeien, paarden, mensen, konijnen, herten, tijgers, honden etc etc

En nu heel goed opletten Jantje: de koe is dus een vertakking (zoogdier) van een vertakking (oerzoogdier) van een vertakking (landdier) van een vertakking van die oervis, en dus helemaal geen directe afstammeling van die oervis.
Als je dan tenminste iets zou kennen van vissen, zou je weten dat de paling en modderkruiper twee van de vissoorten zijn die op land komen en zich overland voortbewegen.
En juist daarom door de wetenschap als voorouders van de amfibiën worden vermoed en aangenomen, vooral omdat deze in een paar miljoen jaar ook weinig uiterlijke veranderingen toen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 19:19   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is je duidelijk ontgaan dat de evolutie bij vissen ook niet heeft stilgestaan.
Nee, hoor.
Daarom dat ik ook de modderkruiper en de paling gebruik.
Dit zijn twee vissoorten die op het droge komen en die in een paar miljoenen jaren geen tekenen van veranderingen tonen tegenover de fossielen die ervan gevonden zijn.

Ik had ook de Coelacanth kunnen nemen, waar nog levende exemplaren van gevangen worden en die als een mogelijke voorouder van de moddervis word beschouwd, samen met de Gogonasus en de Tiktaalik
Oud 29 januari 2008, 20:16   #143
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bokkelul
Het is bokkenlul. Iemand met zo'n overtuigende kennis van de voortplantingsorganen van vierpotige gewervelden zou dat toch moeten weten.

Bokkenlul. Net zoals schapenvulva.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:33   #144
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Verschilt van café per café. Ik ken een café in Apeldoorn waar uitsluitend Belgisch bier te krijgen is, voor niet eens een hogere prijs dan in België zelf.
Mischien is de café uitbater van Belgische afkomst ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:35   #145
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daarom drink ik nooit Heineken, zelfs als het het enige verkrijgbare is.
Is dat zo ? Mochten alle Nederlanders maar zoals u zijn, ze zouden er goed bij varen, en voor de Belgen bestond er dan een grotere afzetmarkt voor hun Belgische biersoorten
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:52   #146
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
De grote meerderheid van mensen op deze planeet slacht dagelijks dieren om ze te verorberen.
Over welke planeet gaat het eigenlijk? Op de planeet vanwaar ik nu schrijf is het een kleine minderheid van de mensen die dagelijks dieren slacht.

Een mooi voorbeeld van 'eurocentrisme' lijkt me. De rest van de wereld als 'brouse' zien en dan de wereldproblemen gaan oplossen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 22:01   #147
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Over welke planeet gaat het eigenlijk? Op de planeet vanwaar ik nu schrijf is het een kleine minderheid van de mensen die dagelijks dieren slacht.

Een mooi voorbeeld van 'eurocentrisme' lijkt me. De rest van de wereld als 'brouse' zien en dan de wereldproblemen gaan oplossen.
-De meerderheid van armen in de megaslums van de megasteden van deze planeet slachten dagelijks dieren.
-De 700 miljoen boeren in China slachten dagelijks dieren.
-De 500 miljoen boeren in Afrika slachten dagelijks dieren.
-De 700 miljoen boeren in Centraal-Azië en Zuid-Oost Azië slachten dagelijks dieren (met uitzondering van India).
-De 200 miljoen boeren in Latijns-Amerika slachten dagelijks dieren.
-De 200 miljoen boeren uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika slachten dagelijks dieren.
-De 50 miljoen boeren in het CIS, Europa en Noord-Amerika slachten dagelijks dieren

Aangezien er nog altijd meer mensen op het platteland leven dan in de steden op deze planeet, en de helft van alle stedelingen in de megasteden in armzalige slums leeft, lijkt het me niet overdreven om te stellen dat de grote meerderheid van mensen op deze planeet zijn eigen beesten slacht.

En zelfs als dat niet zo is, wilde ik gewoon even peilen naar de effecten van het slachten van dieren op mensen.

Laatst gewijzigd door C2C : 29 januari 2008 om 22:03.
Oud 29 januari 2008, 22:07   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
-De meerderheid van armen in de megaslums van de megasteden van deze planeet slachten dagelijks dieren.
-De 700 miljoen boeren in China slachten dagelijks dieren.
-De 500 miljoen boeren in Afrika slachten dagelijks dieren.
-De 700 miljoen boeren in Centraal-Azië en Zuid-Oost Azië slachten dagelijks dieren (met uitzondering van India).
-De 200 miljoen boeren in Latijns-Amerika slachten dagelijks dieren.
-De 200 miljoen boeren uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika slachten dagelijks dieren.
-De 50 miljoen boeren in het CIS, Europa en Noord-Amerika slachten dagelijks dieren

Aangezien er nog altijd meer mensen op het platteland leven dan in de steden op deze planeet, en de helft van alle stedelingen in de megasteden in armzalige slums leeft, lijkt het me niet overdreven om te stellen dat de grote meerderheid van mensen op deze planeet zijn eigen beesten slacht.
met uitzondering van India).
Kiek,die slachten wel dieren, alleen geen heilige dieren.

En ja er worden dagelijks meer dieren geslacht dan men denkt, zelfs ratten worden dagelijk gegeten.

Welkom Bollen, maar je zat er wel even naast.
Alleen in de westerlinen en de rijken in de steden slachten voedseldieren niet zelf, de rest moet er zelfs vaak nog naar zoeken en op jagen.
Oud 29 januari 2008, 23:03   #149
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dank u voor de welkom...maar ik denk niet dat ik ernaast zit. Ik denk dat jullie ernaast zitten, en niet zo'n klein beetje. Beweren bv. dat van de ongeveer 300 miljoen mensen in Latijns America er 200 miljoen dagelijks dieren slachten is gewoon absurd. Ik schat dat aantal op hoogstens 5 % ipv 66 %. Ik denk niet dat het in de andere delen van de wereld veel anders is.

Op zich vind ik het wel een interessant onderwerp hoor. Als vleeseter moet je het eigenlijk eens gedaan hebben. Dat geeft respect voor vegetariers.
Oud 29 januari 2008, 23:25   #150
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u voor de welkom...maar ik denk niet dat ik ernaast zit. Ik denk dat jullie ernaast zitten, en niet zo'n klein beetje. Beweren bv. dat van de ongeveer 300 miljoen mensen in Latijns America er 200 miljoen dagelijks dieren slachten is gewoon absurd. Ik schat dat aantal op hoogstens 5 % ipv 66 %. Ik denk niet dat het in de andere delen van de wereld veel anders is.

Op zich vind ik het wel een interessant onderwerp hoor. Als vleeseter moet je het eigenlijk eens gedaan hebben. Dat geeft respect voor vegetariers.
Respect? Jezus Christus wat een mens soms leest op forums.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 23:29   #151
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je dan tenminste iets zou kennen van vissen, zou je weten dat de paling en modderkruiper twee van de vissoorten zijn die op land komen en zich overland voortbewegen.
En juist daarom door de wetenschap als voorouders van de amfibiën worden vermoed en aangenomen, vooral omdat deze in een paar miljoen jaar ook weinig uiterlijke veranderingen toen.
O
N
Z
I
N

De mens gaat ook wel eens zwemmen. Is het daarmee dan een vis geworden?

Daarbij: palingen en modderkruipers zijn nog altijd vissen en geen amfibiën. Dus je betoog slaat alweer op 10 x niks.

Maar ga vooral door met jezelf onsterfelijk belachelijk te maken en kom nog maar eens met wat van die doordachte uitspraken van je. (en ga uiteraard nog maar eens bij de mods klagen over dat ik je onheus bejegend heb)
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:07   #152
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L.J.Brutus
Respect?
Respect voor het dier dat gedood wordt impliceert respect voor degene die het niet nodig heeft het dier te doden voor te overleven mijns aanvoelens
Oud 30 januari 2008, 00:19   #153
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben in heel wat Latijns Amerikaanse landen geweest en ik heb daar gezien dat elke mens in elk dorp op z'n minst kippen en meestal ook een varken of twee en wat vee houdt. Ik veronderstel daarom dat die mensen dat niet voor de show houden en daar ook iets mee doen.

Hetzelfde geldt zeker voor Afrika, waar ik ook toch al een behoorlijk aantal landen heb bezocht. Afrika is één groot kippenhok.

Azië ken ik minder, maar ik vermoed dat ook daar rurale bevolkingen niet veel verschillen in hun gewoonten dan die in Afrika of Latijns Amerika.

Heb je wel eens een ontwikkelingsland bezocht, Bollen?

Laatst gewijzigd door C2C : 30 januari 2008 om 00:20.
Oud 30 januari 2008, 00:42   #154
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zo moeilijk is dat nochtans niet hoor. Elk ander dier dan de mens heeft enkel een impact op zijn onmiddellijke omgeving en leeft ook enkel van de gronndstoffen in die omgeving. Als hij die omgeving dus om zeep helpt, dan zal dat dier daar onmiddellijk de gevolgen van dragen. De mens daarentegen heeft door zijn manier van leven een wereldwijde impact en gebruikt ook grondstoffen van over heel de wereld. Het duurt maw veel langer voordat de mens ook effectief nadeel ondervindt van zijn manier van leven.

Zoals je hierboven kan lezen, heb ik helemaal geen "romatisch idee" van de natuur. Ik vind het wel erg jammer dat de mens de enige capaciteit waarin hij echt verschilt van andere dieren gewoon onbenut laat. Het enige dier dat verder kan kijken dan zijn neus lang is, vertikt het om dat ook te doen.

Ik moet eerlijk toegeven Edina dat ik je in deze topic weer overschot van gelijk moet geven. Op bepaalde thema's staan we wel degelijk aan dezelfde kant.
Oud 30 januari 2008, 01:59   #155
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben met je akkoord als je stelling zou zijn dat de mensen uit de ‘ontwikkelingslanden’, zoals jij dat noemt, in het algemeen minder vervreemd zijn van de oorsprong van hun voedsel dan in Europa, zoals een plattelandbewoner er minder vervreemd van is dan een stadsbewoner. Maar je koppelt je stelling (“De grote meerderheid van mensen op deze planeet slacht dagelijks dieren om ze te verorberen”).aan een individuele enquête over wie er al eens een dier geslacht heeft, en dat geeft de indruk dat je het dan ook over individuen hebt in je stelling. M.a.w van de pak weg 7 miljard mensen zijn op de wereld zijn er meer dan 3.5 miljard die dagelijks een dier doden. Wat minstens 3.5 miljard koeien, kippen, varkens, ratten, enz... per dag betekent, onafhankelijk van de slachthuizen....no way.

Ook in de landen van het zuiden is het een kleine minderheid die zich met het slachten bezighoud, en zijn er slachthuizen die zelfs de kleinere gemeenschappen bevoorraden. De kip of het varken rond het huis wordt niet dagelijks, maar bij gelegenheden geslacht.

Het is zeker zo dat de mensen meer dieren hebben thuis, op het platteland toch. Jammer dat men dat in België probeert te verhinderen. Sinds de zogezegde ‘vogelpest’ heb ik ook geen pluimvee meer thuis. Aan voedselveiligheid in geval van crisis wordt er blijkbaar niet gedacht. Alles moet clean en netjes uit de ‘fabriek’ komen.

Misschien is je beeld van die ‘boeren’ waarover je schrijft iets te idyllisch of achterhaald. Maar toch goed dat je die landen bezoekt. Beter dan vanuit de luie zetel via de TV en met de krant te menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. In dit geval is je autoriteitsargument echter een beetje misplaatst want ik heb ongeveer de helft van mijn leven in die landen gewoond en gewerkt. Er bestaan heel wat vooroordelen, stereotyperingen, en misverstanden over het zuiden. Meestal leiden die tot de conclusie bij de Belg dat hij beschaafder is en beter af is. In het beste geval wil hij ‘helpen’, en anders is er spot en minachting. Maar begrip is er niet vaak.

Je stelling lost dit onbegrip niet op maar vergroot het eerder. Vandaar dat ik reageerde, ook al was het niet op de essentie van je thread.
Oud 30 januari 2008, 08:14   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben met je akkoord als je stelling zou zijn dat de mensen uit de ‘ontwikkelingslanden’, zoals jij dat noemt, in het algemeen minder vervreemd zijn van de oorsprong van hun voedsel dan in Europa, zoals een plattelandbewoner er minder vervreemd van is dan een stadsbewoner. Maar je koppelt je stelling (“De grote meerderheid van mensen op deze planeet slacht dagelijks dieren om ze te verorberen”).aan een individuele enquête over wie er al eens een dier geslacht heeft, en dat geeft de indruk dat je het dan ook over individuen hebt in je stelling. M.a.w van de pak weg 7 miljard mensen zijn op de wereld zijn er meer dan 3.5 miljard die dagelijks een dier doden. Wat minstens 3.5 miljard koeien, kippen, varkens, ratten, enz... per dag betekent, onafhankelijk van de slachthuizen....no way.

Ook in de landen van het zuiden is het een kleine minderheid die zich met het slachten bezighoud, en zijn er slachthuizen die zelfs de kleinere gemeenschappen bevoorraden. De kip of het varken rond het huis wordt niet dagelijks, maar bij gelegenheden geslacht.

Het is zeker zo dat de mensen meer dieren hebben thuis, op het platteland toch. Jammer dat men dat in België probeert te verhinderen. Sinds de zogezegde ‘vogelpest’ heb ik ook geen pluimvee meer thuis. Aan voedselveiligheid in geval van crisis wordt er blijkbaar niet gedacht. Alles moet clean en netjes uit de ‘fabriek’ komen.

Misschien is je beeld van die ‘boeren’ waarover je schrijft iets te idyllisch of achterhaald. Maar toch goed dat je die landen bezoekt. Beter dan vanuit de luie zetel via de TV en met de krant te menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. In dit geval is je autoriteitsargument echter een beetje misplaatst want ik heb ongeveer de helft van mijn leven in die landen gewoond en gewerkt. Er bestaan heel wat vooroordelen, stereotyperingen, en misverstanden over het zuiden. Meestal leiden die tot de conclusie bij de Belg dat hij beschaafder is en beter af is. In het beste geval wil hij ‘helpen’, en anders is er spot en minachting. Maar begrip is er niet vaak.

Je stelling lost dit onbegrip niet op maar vergroot het eerder. Vandaar dat ik reageerde, ook al was het niet op de essentie van je thread.

Bollen, ik heb veel in de steden geweest buiten Europa.
Daar hield men vaak zelfs kippen en varkens in appartenemtsblokken en ging men regelmatig op jacht naar kleine dieren zoals ratten, om aan vlees te raken.

Heb er zelfs gezien hoe men daar de oude stropers technieken van hier nog dagdaagelijks gebruikt.
En dan zullen we het nog maar niet hebben over de miljoenen vissers wereldwijd, want ook dat zijn nog steeds dieren. Of over de vele duiven die wereldwijd in alle steden worden gedood, enkel omdat ze voor overlast zorgen, of over de vele muizen en ander kleine knaagdieren die met vallen worden gevangen en gedood.

Je zouer echt van versteld staan, als men alle dieren op een lijn zou leggen die dagelijks gedood worden wereldwijd.

Enkel de gedode vissen vormen per dag al een rij die volledig rond de aarde loopt.

En de rijen van de varkens, runderen, kippen, konijnen, schapen en andere veedieren, is per soort echt niet veel kleiner.

De mens dood wereldwijd bijna evenveel dieren als er mensen op aarde rondlopen
Oud 30 januari 2008, 08:29   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O
N
Z
I
N

De mens gaat ook wel eens zwemmen. Is het daarmee dan een vis geworden?

Daarbij: palingen en modderkruipers zijn nog altijd vissen en geen amfibiën. Dus je betoog slaat alweer op 10 x niks.

Maar ga vooral door met jezelf onsterfelijk belachelijk te maken en kom nog maar eens met wat van die doordachte uitspraken van je. (en ga uiteraard nog maar eens bij de mods klagen over dat ik je onheus bejegend heb)
Leer je evolutie volgorde kennen.
En het is niet omdat een soort nog leeft, dat ze niet in de stamboom zit.
de Coelacanth word ook nog regelmatig gezien en gevangen, maar word wel als één van de oervissen erkent.

En de palingachtigen worden samen met de modderkruipers beschouwd als de voorouders van de amfibiën,juist omdat ze vissen zijn die uit het water kunnen komen en overleven. zij worden beschouwd als de schakel tussen vis en amfibie.

Wat betreft je strafpunten, voor een discussie zonder scheldwoorden of beledigingen dan heb je dat niet.
Staat trouwens in het regelment van het forum.
Oud 30 januari 2008, 09:27   #158
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, de paling is de bedovergrootvader van het oerzoogdier.
Het rund is de achterneef van de achterneef van de primaat zijn achterneef.
het vermoedelijke oerdier is de directe voorvader van de mens
Wie is staat dan het dichtste bij de mens.
De paling die slechts 4 ontwikkelingen terug zit, of het rund dat 20 vertakkingen ver van ons vandaan zit?

Voor mij die paling. Want je moet eerst afdalen tot het oerdier en dan terug helemaal stijgen ombij het rund te geraken, terwijl je slechts twee ontwikkelingen verder moet dalen om de paling te hebben.

Sommige vissoorten staan dus dichter bij de mens dan het rund, gewoon om dat ze tot onze voorouders behoren en het rund slechts een heel verre achterachter achter neef is
Complete onzin gestoeld op een immense onwetendheid.
Klik op onderstaande link, het is een pagina uit 'the tree of life".
http://www.tolweb.org/Sarcopterygii/14922
Daar zie je, vlak onder de foto van de Coelocanth de clade van de 'terrestrial vertabrates', maw, in die clade zitten alle vierpotige landbeesten: reptielen zoogdieren, amfibien etc: zij hebben samen meer gemeen dan met de rest van het schema.
klik nu op 'terrestrial vertebrates, dan kom je op volgende bladzijde:
http://www.tolweb.org/Terrestrial_Vertebrates/14952

Weeral zie je dat de zoogdieren nog steeds geen aparte tak hebben, maar al wel afgescheiden zijn van de vissen: maw; de zoogdieren hebben samen meer gemeen (dus ja koeien en mensen) dan de vissen: hetgeen jou onzin uitspraak van x bladzijden tot puin herleidt.
Ik heb de foefening gedaan, pas vijf clicks verder, maw, pas vijf splitsingen verder worden runderen van primaten gescheiden.
nl hier
http://www.tolweb.org/Eutheria/15997

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 januari 2008 om 09:27.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 10:18   #159
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondanks bewijzen blijven de fanatieke Christenen steeds meer opgang te maken met het creationisme en intelligent design.
En dreigen zij de wetenschap terug naar de middelen eeuwen te sturen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 10:47   #160
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Complete onzin gestoeld op een immense onwetendheid.
Klik op onderstaande link, het is een pagina uit 'the tree of life".
http://www.tolweb.org/Sarcopterygii/14922
Daar zie je, vlak onder de foto van de Coelocanth de clade van de 'terrestrial vertabrates', maw, in die clade zitten alle vierpotige landbeesten: reptielen zoogdieren, amfibien etc: zij hebben samen meer gemeen dan met de rest van het schema.
klik nu op 'terrestrial vertebrates, dan kom je op volgende bladzijde:
http://www.tolweb.org/Terrestrial_Vertebrates/14952

Weeral zie je dat de zoogdieren nog steeds geen aparte tak hebben, maar al wel afgescheiden zijn van de vissen: maw; de zoogdieren hebben samen meer gemeen (dus ja koeien en mensen) dan de vissen: hetgeen jou onzin uitspraak van x bladzijden tot puin herleidt.
Ik heb de foefening gedaan, pas vijf clicks verder, maw, pas vijf splitsingen verder worden runderen van primaten gescheiden.
nl hier
http://www.tolweb.org/Eutheria/15997
Ik weet wel waar je heen wil, maar wie is er nu het meeste familie, je bedovergrootvader of de kinderen van zijn andere kideren dan jou overgrootvader hun kleinkinderen, die dezelfde familie naam dragen als jij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be