![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u ooit zelf een dier doodgemaakt en het daarna opgegeten? | |||
Ja, ik doe dat zelfs dikwijls |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Ja, maar gewoon omdat ik vond dat ik dat eens moest gedaan hebben |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Ja, maar tegen mijn zin en ik vond het verschrikkelijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Nee, maar ik vind wel dat ik dat eens zou moeten proberen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Nee, en dat zal ik ook nooit doen, want dat is nergens voor nodig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 42,86% |
Nee, ik ben vegetariër |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist daarom door de wetenschap als voorouders van de amfibiën worden vermoed en aangenomen, vooral omdat deze in een paar miljoen jaar ook weinig uiterlijke veranderingen toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik ook de modderkruiper en de paling gebruik. Dit zijn twee vissoorten die op het droge komen en die in een paar miljoenen jaren geen tekenen van veranderingen tonen tegenover de fossielen die ervan gevonden zijn. Ik had ook de Coelacanth kunnen nemen, waar nog levende exemplaren van gevangen worden en die als een mogelijke voorouder van de moddervis word beschouwd, samen met de Gogonasus en de Tiktaalik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is bokkenlul. Iemand met zo'n overtuigende kennis van de voortplantingsorganen van vierpotige gewervelden zou dat toch moeten weten.
Bokkenlul. Net zoals schapenvulva.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooi voorbeeld van 'eurocentrisme' lijkt me. De rest van de wereld als 'brouse' zien en dan de wereldproblemen gaan oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
![]() Citaat:
-De 700 miljoen boeren in China slachten dagelijks dieren. -De 500 miljoen boeren in Afrika slachten dagelijks dieren. -De 700 miljoen boeren in Centraal-Azië en Zuid-Oost Azië slachten dagelijks dieren (met uitzondering van India). -De 200 miljoen boeren in Latijns-Amerika slachten dagelijks dieren. -De 200 miljoen boeren uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika slachten dagelijks dieren. -De 50 miljoen boeren in het CIS, Europa en Noord-Amerika slachten dagelijks dieren Aangezien er nog altijd meer mensen op het platteland leven dan in de steden op deze planeet, en de helft van alle stedelingen in de megasteden in armzalige slums leeft, lijkt het me niet overdreven om te stellen dat de grote meerderheid van mensen op deze planeet zijn eigen beesten slacht. En zelfs als dat niet zo is, wilde ik gewoon even peilen naar de effecten van het slachten van dieren op mensen.
Laatst gewijzigd door C2C : 29 januari 2008 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kiek,die slachten wel dieren, alleen geen heilige dieren. En ja er worden dagelijks meer dieren geslacht dan men denkt, zelfs ratten worden dagelijk gegeten. Welkom Bollen, maar je zat er wel even naast. Alleen in de westerlinen en de rijken in de steden slachten voedseldieren niet zelf, de rest moet er zelfs vaak nog naar zoeken en op jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u voor de welkom...maar ik denk niet dat ik ernaast zit. Ik denk dat jullie ernaast zitten, en niet zo'n klein beetje. Beweren bv. dat van de ongeveer 300 miljoen mensen in Latijns America er 200 miljoen dagelijks dieren slachten is gewoon absurd. Ik schat dat aantal op hoogstens 5 % ipv 66 %. Ik denk niet dat het in de andere delen van de wereld veel anders is.
Op zich vind ik het wel een interessant onderwerp hoor. Als vleeseter moet je het eigenlijk eens gedaan hebben. Dat geeft respect voor vegetariers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N Z I N De mens gaat ook wel eens zwemmen. Is het daarmee dan een vis geworden? Daarbij: palingen en modderkruipers zijn nog altijd vissen en geen amfibiën. Dus je betoog slaat alweer op 10 x niks. Maar ga vooral door met jezelf onsterfelijk belachelijk te maken en kom nog maar eens met wat van die doordachte uitspraken van je. (en ga uiteraard nog maar eens bij de mods klagen over dat ik je onheus bejegend heb) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt zeker voor Afrika, waar ik ook toch al een behoorlijk aantal landen heb bezocht. Afrika is één groot kippenhok. Azië ken ik minder, maar ik vermoed dat ook daar rurale bevolkingen niet veel verschillen in hun gewoonten dan die in Afrika of Latijns Amerika. Heb je wel eens een ontwikkelingsland bezocht, Bollen?
Laatst gewijzigd door C2C : 30 januari 2008 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven Edina dat ik je in deze topic weer overschot van gelijk moet geven. Op bepaalde thema's staan we wel degelijk aan dezelfde kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben met je akkoord als je stelling zou zijn dat de mensen uit de ‘ontwikkelingslanden’, zoals jij dat noemt, in het algemeen minder vervreemd zijn van de oorsprong van hun voedsel dan in Europa, zoals een plattelandbewoner er minder vervreemd van is dan een stadsbewoner. Maar je koppelt je stelling (“De grote meerderheid van mensen op deze planeet slacht dagelijks dieren om ze te verorberen”).aan een individuele enquête over wie er al eens een dier geslacht heeft, en dat geeft de indruk dat je het dan ook over individuen hebt in je stelling. M.a.w van de pak weg 7 miljard mensen zijn op de wereld zijn er meer dan 3.5 miljard die dagelijks een dier doden. Wat minstens 3.5 miljard koeien, kippen, varkens, ratten, enz... per dag betekent, onafhankelijk van de slachthuizen....no way.
Ook in de landen van het zuiden is het een kleine minderheid die zich met het slachten bezighoud, en zijn er slachthuizen die zelfs de kleinere gemeenschappen bevoorraden. De kip of het varken rond het huis wordt niet dagelijks, maar bij gelegenheden geslacht. Het is zeker zo dat de mensen meer dieren hebben thuis, op het platteland toch. Jammer dat men dat in België probeert te verhinderen. Sinds de zogezegde ‘vogelpest’ heb ik ook geen pluimvee meer thuis. Aan voedselveiligheid in geval van crisis wordt er blijkbaar niet gedacht. Alles moet clean en netjes uit de ‘fabriek’ komen. Misschien is je beeld van die ‘boeren’ waarover je schrijft iets te idyllisch of achterhaald. Maar toch goed dat je die landen bezoekt. Beter dan vanuit de luie zetel via de TV en met de krant te menen te weten hoe de wereld in elkaar steekt. In dit geval is je autoriteitsargument echter een beetje misplaatst want ik heb ongeveer de helft van mijn leven in die landen gewoond en gewerkt. Er bestaan heel wat vooroordelen, stereotyperingen, en misverstanden over het zuiden. Meestal leiden die tot de conclusie bij de Belg dat hij beschaafder is en beter af is. In het beste geval wil hij ‘helpen’, en anders is er spot en minachting. Maar begrip is er niet vaak. Je stelling lost dit onbegrip niet op maar vergroot het eerder. Vandaar dat ik reageerde, ook al was het niet op de essentie van je thread. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bollen, ik heb veel in de steden geweest buiten Europa. Daar hield men vaak zelfs kippen en varkens in appartenemtsblokken en ging men regelmatig op jacht naar kleine dieren zoals ratten, om aan vlees te raken. Heb er zelfs gezien hoe men daar de oude stropers technieken van hier nog dagdaagelijks gebruikt. En dan zullen we het nog maar niet hebben over de miljoenen vissers wereldwijd, want ook dat zijn nog steeds dieren. Of over de vele duiven die wereldwijd in alle steden worden gedood, enkel omdat ze voor overlast zorgen, of over de vele muizen en ander kleine knaagdieren die met vallen worden gevangen en gedood. Je zouer echt van versteld staan, als men alle dieren op een lijn zou leggen die dagelijks gedood worden wereldwijd. Enkel de gedode vissen vormen per dag al een rij die volledig rond de aarde loopt. En de rijen van de varkens, runderen, kippen, konijnen, schapen en andere veedieren, is per soort echt niet veel kleiner. De mens dood wereldwijd bijna evenveel dieren als er mensen op aarde rondlopen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat een soort nog leeft, dat ze niet in de stamboom zit. de Coelacanth word ook nog regelmatig gezien en gevangen, maar word wel als één van de oervissen erkent. En de palingachtigen worden samen met de modderkruipers beschouwd als de voorouders van de amfibiën,juist omdat ze vissen zijn die uit het water kunnen komen en overleven. zij worden beschouwd als de schakel tussen vis en amfibie. Wat betreft je strafpunten, voor een discussie zonder scheldwoorden of beledigingen dan heb je dat niet. Staat trouwens in het regelment van het forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Klik op onderstaande link, het is een pagina uit 'the tree of life". http://www.tolweb.org/Sarcopterygii/14922 Daar zie je, vlak onder de foto van de Coelocanth de clade van de 'terrestrial vertabrates', maw, in die clade zitten alle vierpotige landbeesten: reptielen zoogdieren, amfibien etc: zij hebben samen meer gemeen dan met de rest van het schema. klik nu op 'terrestrial vertebrates, dan kom je op volgende bladzijde: http://www.tolweb.org/Terrestrial_Vertebrates/14952 Weeral zie je dat de zoogdieren nog steeds geen aparte tak hebben, maar al wel afgescheiden zijn van de vissen: maw; de zoogdieren hebben samen meer gemeen (dus ja koeien en mensen) dan de vissen: hetgeen jou onzin uitspraak van x bladzijden tot puin herleidt. Ik heb de foefening gedaan, pas vijf clicks verder, maw, pas vijf splitsingen verder worden runderen van primaten gescheiden. nl hier http://www.tolweb.org/Eutheria/15997
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 januari 2008 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | |