![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() gossie net een lastig vliegje
Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ok, ik hou er wel mee op.
Ik doe mijn best een redelijke discussie te voeren en jij doet dit? "Even quoten" Heb je zelf niets meer zinnigs in te brengen? Parsieval staat bij mij op de negeer omdat en erg destructief is, en omdat hij een keer stenen naar me wilde gooien omdat ik dingen zei waar ie het niet mee eens was! en die quote jij? paulus had je beter door dan ik. Ik was zo stom het nog te proberen! tabbe! Pin d"ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik begrijp best waarom de potentiaal (gravitatie is een potentiaal) kan verschillen. Jij ook ? Dus je zit weer eens fout beste Pindar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik irriteer je duidelijk door hem te quoten. beter mij ook op je negeerlijst smijten. Nog beter: iedereen die je niet geloof op je negeerlijst smijten. Het zal hier snel eenzaam worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er juist bijgezegd NIET ivm de aarde!!!!!!!!!!!!!!!! LEES MAN!!! en. de gravitatie verschilt voornamelijk in hoogte! en nee, niet weer zoals jij bedoelt! je zegt dat ik fout zit, en dat zou best kunnen, maar je weet niet eens waar ik het over heb!!! En dan gaje bekritiseren waar het niet over gaat!!!! man o man zoals ik zei Tabbe!!! Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat je geen conclusies kan trekken uit 1 meting. je doet meerdere metingen en de standard deviation geeft je dan een mooie indicatie voor spreiding die er op zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoogte zit daar dus in. En PS: Krijg geen hartinfarct van deze discussie. Het ziet er naar uit dat je begint te flippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Lees eerst eens wat ik schrijf en probeer het daarna te begrijpen
dat is alles wat ik van je vraag Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hij stelt dat de gravitatie van de aarde kan verschillen zonder dat de vorm of de samenstelling van de aarde daar wat mee te maken heeft mag hij dat eerst onderbouwen. En ik voel dat hij gaat afkomen met de zooi die je op wikipedia gaat vinden. Ik counter dat gewoon met de harmonische modellen die commonplace zijn in de ruimtevaartbranche. Watch my words. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Eventjes tussenkomen in dit gebekkebek, jullie nemen me dit toch niet kwalijk, mag ik hopen?
Een vraagje aan Tavek, die me in zijn hoedanigheid als ingenieur, als man van de toegepaste wetenschap het best geplaatst lijkt erop te beantwoorden. Stellen we ons de trommel voor die wekelijks wordt gebruikt om de LOTTO-getallen te genereren: 42 balletjes daarin die d.m.v. een ventilator door elkaar worden geblazen om zo het toeval te laten bepalen welke balletjes onderaan uit de trommel rollen. Stel dat we een inventarisatie maken van alle parameters die een bepalende rol zouden kunnen spelen in wat er zich in de trommel precies afspeelt. Een greep uit deze parameters:
Wat dunkt jou, Tavek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Ik ga uiteraard met veel interesse Tavek's antwoord lezen, maar toch even de opmerking dat de chaostheorie vooropsteld (en aangetoond heeft) dat zelfs een infinitesimaal kleine wijziging van een (begin)parameter van dynamisch systeem op termijn een reele invloed zal opleveren.
Ook wel bekend als het butterfly-effect. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja ik schreeuw en roep maar wat? hmmm wederom weer erg goedkoop van je. Tuurlijk wil ik een en ander onderbouwen, maar je leest al eens niet wat is post om te beginnen. wikipedia????? ha ha ha ha ik heb een paar postings hier op forums.be neergezet waarin ik aantoon dat wikipedia niet deugt!!!!! so 'watch my words'???????? Je maakt jezelf enorm belachelijk Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() is Tavek ingenieur?????
Ik weet genoeg!!! Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er oneindig veel zijn, is het dus nooit en te never in een wiskundige formule te vangen! De wiskundige formules geven ons geen enkel begrip, geen enkel.. en vergis je niet, ik vind wiskunde heel erg leuk en zoasl parci weet is een van mijn hobbies 'vedische wiskunde' Maar ja Tavek dat leren ze je niet op het ingenieurschooltje he? ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever een thread verpesten ipv Pindar eens uitgebreid aan het woord te laten over het eigenlijke onderwerp.
Een kind kan zien dat die man weldegelijk wat te vertellen heeft. Hij is zonder enige twijfel een meerwaarde voor ons forum. Maar men doet niet eens de moeite om het eens ernstig te lezen. Hoe is het toch mogelijk? Onze voorouders konden alleen maar dromen over een medium als internet waarover we nu vrij kunnen beschikken. Maar ze draaiden zich wellicht om in hun graf, bij het zien van zoveel dwaasheid. Een bekend filosoof zei ooit eens dat er twee soorten van dwazen zijn. Zij die niet kunnen en zij die niet willen begrijpen. Wellicht was de gedachte dat er ook mensen zijn die niet willen kunnen begrijpen niet bij hem opgekomen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden is hiervoor dat de nauwkeurigheid waarmee je je parameters instelt nooit hoog genoeg is om er voor te zorgen dat je dezelfde uitkomst krijgt. Ik geef een voorbeeld: je kan je rotatiesnelheid 99,9999 % nauwkeurig krijgen, maar net door die kleine afwijking kan het al helemaal anders gaan. Dat is in a nutshell inderdaad wat parcifal zie ik net hier beneden heeft gezegd, alleen kende ik deze theorie nog niet. Maar hier bovenop komt ook nog eens het praktische bezwaar: kan men dit wel modelleren ? Kunnen we wel met alles rekening houden ? Bestaat er wel een omgeving die dit toelaat ? Op het diepste niveau is er sowieso een bepaalde hoeveelheid onzekerheid en gaan we niet meer werken met deterministische modellen maar met een deel onzekerheid. We gaan dan kijken naar statistische verdelingen : de kans dat dit gebeurt is dan bvb 95 % enz.... In de toegepaste wetenschappen is het gemeengoed om te werken met onzekerheid. De weibull en normale verdelingen vliegen rond je oren. Ik zal het illustreren. Een perfect materiaal bestaat niet. Als je het materiaal test, krijg je een resultaat. Test je hetzelfde materiaal, gemaakt op dezelfde manier, zal het resultaat toch verschillen. Dit is de reden waarom correcte informatie altijd vergezeld is van een maat voor de spreiding. Dit geeft weer hoe betrouwbaar hij is. Er zit dus altijd een foutmarge in berekeningen voor bijvoorbeeld sterkte van een romp van een vliegtuig. In jouw lotto experiment is hetzelfde ongeveer gaande. De rotatie van de aarde of een verre voorbijrijdende auto kan al invloed hebben. De perfecte situatie kan niet bereikt worden in de huidige fysieke wereld. Dus kan er ook geen perfecte duplica worden gecreeerd van de situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |