![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het probleem bestaat er echter in, dat nu eenmaal in de Koran staat dat het kalf een loeiend geluid voortbracht. En daarom kan en mag jij niet toegeven, dat dat niet kan. En hetzelfde geldt voor al die andere rariteiten, gewelddadigheden en contradicties in de Koran. Al eeuwenlang zoeken geestelijken naar manieren om recht te praten, wat zo overduidelijk krom is. Jammer dat zo veel mensen daar nog steeds in trappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de bijbel trouwens ook: het gouden kalf van de joden kan/zal wellicht Hathor geweest zijn, één van de goden uit het Egyptische pantheon. ![]() Als Mozes in feite Echnaton was (die de ENIGE (zonne!!!)god aanbad), dan kan het best zijn dat zijn volgelingen die hij na jaren ballingschap was komen ophalen, toch wel even - voor alle zekerheid hun egyptische godheden terug wilden aanbidden, net zoals in de bijbel ook staat verhaald.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 september 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Als een moslim de Koran wetenschappelijke kwaliteiten toedicht, geeft hij blijk van een volslagen gebrek aan litterair gevoel. Hij deelt immers de Koran in in een totaal ander litterair genre - in casu: wetenschappelijk tractaat - dan wat hij daadwerkelijk is. Maar identiek hetzelfde kan gezegd worden over zij die de Koran aanvallen alsof het een wetenschappelijk tractaat betreft. Ook zij gaan volledig voorbij aan wat de Koran werkelijk is. Voor een goed begrip: als niet-moslim beschouw ik de Koran hoegenaamd niet als het Woord Gods. Doch dat betekent niet dat hij geen litteraire waarde heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat vermindert echter niet het waarheidsgehalte van de mythologie waar hij leentjebuur heeft gespeeld. En die (symbolische, mythologische, mystieke) waarheid straalt evengoed uit de Koran als uit wel ander oud mythologisch geschrift dan ook. De Koran heeft dus zeker litteraire waarde. Citaat:
Citaat:
Μῆνιν ἄειδε, θεά, Πηληιάδεω Ἀχιλῆος. O godin, zing over de wrok van Achileus, de zoon van Peleus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Dat moslims de Koran als het letterlijke woord Gods zien hoeft hen er niet van te weerhouden het litteraire genre te onderkennen waarvan God Zich - althans naar zij geloven - van bedient. Persoonlijk wil ik de moslims de kost niet geven die daartoe wel degelijk in staat zijn, in tegenstelling tot wat jij suggereert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Dus een leidraad voor de mensheid, voor mij is de bron van de koran dezelfde bron van het universum. Maar de koran is geen natuur wetenschappelijke bron, wel bevat het natuurwetenschappelijke informatie en dit is zeer moeilijk te ontwennen mijn waarde, zeker als je terug gaat naar de interpretaties van de koran in dit domein. Ik verwees hier in deze thread naar een werk van Maurice Bucaille, vooral omdat hij ook Europeaan is want in feite begon een moslimgeleerde (Fakhr Din Razi) met dit soort exegeses eeuwen geleden en dat schreef ik ook eerder in deze thread: Citaat:
Citaat:
Zijn website: http://www.elnaggarzr.com/en/index.p...&CatName=Earth Voor mij persoonlijk is de echte onnavolgbaarheid van de koran niet deze wetenschappelijke informatie, maar vooral de literaire kwaliteit van de koran. Ik ben zelf geen arabier maar ik ben goed in het Arabisch. Als je wilt, tijd en zin hebt moet je maar eens dit lezen om te begrijpen wat ik met literaire kwaliteit bedoel. Voor mij is de wetenschap in de koran niet echt die verzen die wetenschappelijk zijn geïnterpreteerd maar vooral de verzen waarin Allah (God) ons aanspoort om kennis te vergaren, en daar hecht ik veel waarde aan. http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert5.htm Dank je
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Kennis vergaren? Dan hebben de Moslims de Koran helemaal niet gevolgd de laatste 1000 jaar.
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laat het mij zo zeggen, wie zegt dat er geen andere manier is om geluid uit dat kalf te laten produceren ? uit welke wetenschappelijke methode of natuurkundige wet haal je dit? Aub, kalm een beetje, en probeer zoveel mogelijk om een lange respectvolle dialoog met mij te voeren, ik ben bereid om je kritische standpunten een voor een te behandelen, en ik hou van kritiek zolang je mij en mijn geloof respecteert zonder beledigingen en dergelijke.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. Laatst gewijzigd door Ahmes : 25 september 2008 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De koran| hoofdstuk 3: vers 140 [ Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat Allah degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief. ] Veel grote beschouwingen en rijken zijn ondergegaan.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. Laatst gewijzigd door Ahmes : 25 september 2008 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Dus enerzijds is de Koran een heilig boek met het Hoogste Gezag binnen de islamitische wereld en anderzijds is het een 'literair werk' dat volkomen multi-interpretabel is. Dat sluit elkaar volkomen uit! Trouwens, is onderstaande ook literatuur? 8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." 8.13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding. Dat van die vingertoppen...hoe kleinzielig menselijk, nietwaar? En dan die vermaning om vooral niet tegen 'de boodschapper' te strijden: ook zo heerlijk doorzichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Echnaton heeft gewoon Nefertiti de macht overgenomen en de zon-aanbidding afgeschaft en nadien is den Toet aan de macht gekomen, maar van zijne pa weten ze dus niks niemeer hoor. Ik ben niet de enige die meent dat Echn-aton wel eens dé Mozes (die toch aan het hof van de farao gewoond had) zou kunnen geweest zijn: zowel Echn-aton als Mozes waren monotheistische zonnegodaanbidders (al willen ze dat van die laatste niet helemaal weten...).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2008 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Interpretatie bestaat en bijna alles kan of moet geïnterpreteerd worden, maar interpretatie heeft grenzen in de taal, in de natuur, in de logica et cetera.. Als iemand een tekst, fenomeen, symbool of cijfer forceert om er een interpretatie uit te halen die niet binnen de grens valt, dan is het de schuld en fout van de interpreteur en niet wat geïnterpreteerd wordt als je mij goed begrijpt. Wat betreft je vraag, de verzen zijn in het Arabisch inderdaad in hun uiterst mooiste literaire schoonheid, ook al gaat het om strijd-verzen die geopenbaard zijn tijdens militaire strijden tussen Medina en Quraisj. Hoe de Koran te interpreteren? http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert01.htm Zet de Koran aan tot geweld ? http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert23.htm
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. Laatst gewijzigd door Ahmes : 26 september 2008 om 02:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij houden het gewoon bij toon en niet geluidsweergave zoals die we vandaag in de technologie kennen.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dus per definitie dolgraag willen dat Lindatje Bogaert naar het paradijs gaat en daar voor eeuwig en eeuwig en eeuwig door 72 moslims constant wordt verkracht hoor!
De bazeltoestanden die dat mens geschreven heeft, hebben al honderden kinderen in de verwoesting geduwd. De rattenvanger van Hamelen heeft er niks aan. Maar toch leuk om te vernemen dat volgens onze Ahmes "kap hunne kop eraf" in feite een prachtige literaire vorm is. Vraag blijft: zou enige politieke partij de koran als partijprogramma mogen publiceren? literair, wetenschappelijk en gewoon zuiver "kap hunnen kop eraf"? Zelf als ze Lindatje als partij woordvoerder hadden? Beetje ambetant met Lindatje natuurlijk Ahmes, want ze is wel verplicht om telkens de helft van de verzen te negeren of ze praat zichzelf vast natuurlijk. Maar wel leuk dat je een ongelovige christenhond aanhaalt om je eigen koranneke te vergoelijken! Enig idee hoeveel dat mens ervoor betaald werd door communist De Ley? ------------------- .
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2008 om 02:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |