![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als reactie op de mening van Jive,
"Ook wij dus, moeten inbinden en zorgen dat we terug met minder zouden kunnen zijn. Waarom het steeds op anderen steken?" vind ik het niet slecht gevonden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een man kan bij mijn weten geen kinderen krijgen, wel verwekken. Aangezien enkel de vrouwen kunnen zorgen voor nazaten heeft het geen zin om de man te steriliseren. Het idee is geopperd om iets aan de bevolkingsgroei te doen. Niet om de vrouw met alle zonden van de wereld te overladen. Oké?
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarnaast rooft Europa ook meer dan 1/2 van zijn benodigde voedsel in de ontwikkelingslanden, want Europa kan zijn eigen bevolking niet meer voeden. Moest je mijn postings kennen en mijn standpunt over Europa en Afrika, dan zou je zo'n domme dingen niet schrijven. Moesten er meer mensen zijn zoals ik, dan zou er geen overbevolking zijn en zouden er geen hongerdoden meer vallen. Ik ben er namelijk een voorstander van dat Europa eindelijk zijn verantwoordingen opneemt en de puinhoop die het in de wereld heeft veroorzaakt gaat opkuisen. En ja, daar zullen westerlingen bij sterven, maar wat dan nog. als Ex-para weet ik beter wat de taken en opdrachten van een militair zijn dan een politici. Om je een voorbeeld te geven, de 10 dode Para's in Rwanda zijn een schande geworden voor ons land, want wegens die 10 dode Para's heeft Belgie meer dan 1.000.000mensen koudweg laten afslachten, uit angst voor meer dode Belgische militairen. Als Ex-para heb ik in Congo gezetten, waar de Europese militairen enkel de westerlingen mochten beschermen en evacueren. De plaatselijke bevolking werd gewoon aan zijn lot overgelaten. Daarna heb ik verschillende jaren op zee gevaren en gezien wat waar werd geladen en gelost. Ga je mij vertellen hoe de wereld en zijn politiek in elkaar steekt. Het aantal mensen dat bereid is de nodige offer te brengen die nodig zijn om de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen te vrijwaren is klein, zeer klein zelfs. De meeste weten zelfs niet welke offers ze als westerling zouden moeten brengen, gewoon omdat rijkdom voor hen enkel materie is en niet in gelijke gedachten zitten met de rest van de wereldbevolking. Maar zolang de westerling en de verwesterde burgers van deze wereld niet bereid zijn om hun luxe op te geven, is de enige mogelijkheid om de wereldbevolking in te krimpen monsterachtig. Want 90% van de aardse rijkdom word gebruikt voor de luxe van de westerlingen en het sussen van zijn schuldgevoelens. Liever helpt de Westerling 1% van de mensen die de tocht naar hier aanvangen, dan te zorgen dat ze de volle 100% redden, door te zorgen dat deze mensen die tocht niet meer moeten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
OK circe, er zijn mensen die het begrepen hebben en anderen die het totaal niet begrepen hebben. Hoe zou jij het aanpakken opdat iedereen het zou begrijpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lees even http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=119 Dan zie je waarom jij OOK een sneetje moet krijgen. ge probeert er onderuit te geraken hé pipo!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jantje ik denk dat er niet één maar heel veel mogelijkheden zijn. Gaande van heel zachtzinnig tot extreem monsterachtig. Ik denk dat je het grofweg zo kunt zien dat naarmate je meer belang aan snelheid geeft je meer neigt naar het monsterachtige (enkele atoombommen zijn bvb behoorlijk snel maar ook behoorlijk monsterachtig) Een kaarsje branden kan zeer zachtzinnig zijn maar zal wss heel veel tijd nodig hebben om enige werking te resorteren. Het is dan bovendien nog niet uitgesloten dat om bij de beide vbn te blijven het meest zachtzinnige van de twee uiteindelijk nog het meest monsterachtige zou kunnen blijken en omgekeerd. Het is idd niet gemakkelijk om hier een juiste koers te bepalen. Toch ben ik ook niet erg geneigd om een onder het moto "het doel heiligt de middelen" alles zo maar te gaan steunen. Ik hoop dat we er een menselijke (in de goede betekenis van het woord) oplossing kunnen voor vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daarin een paar voorstellen gepost over hoe ik het oplossen van de problemen zie. Dit niet enkel met behulp van wapens of door mensen koudweg te laten verhongeren. Maar door samenwerking van verschillende systemen, waarbij het sterven van burgers tot het laagste minimum moet herleid zijn. Enzoals ik hier in de draad reeds postte,niemand weet hoeveel tijd we nog krijgen van de natuur, voor deze het probleem zelf zaloplossen met een wereldwijde pandemie, waarbij ook de nodige technische sneuvelen die we nodig hebben om onze kerncentrales veiling te houden. In Belgie is dit niet een direct probleem, wij hebben bekwame technici in overvloed op dit ogenblik. Maar dit geld niet voor alle plaatsen waar kerncentrales staan. De keuze over op welke manier we het willen oplossen is dus aan ons, hoeveel tijd we er nog voor hebben ligt echter niet in onze handen. En het doel rechtvaardigd zeker niet de middelen, maar de manier waarop we nu bezig zijn is alles behalve menslievend en duidelijk geen goed werkende manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet goed in waar hier drukte over gemaakt wordt. De "bevolkingsbom" komt van een naieve extrapolatie van groeikurven in een recent verleden in ontwikkelingslanden.
Als men kijkt naar de bevolkingsaantallen in pre-industriele samenlevingen, ziet men dat die gestruktureerd zijn door grote kinderaantallen, en grote kindersterfte en hongersnoden, waardoor er een relatief lage bevolkingsdichtheid door de natuur geregeld wordt. Als men kijkt naar technologisch geavanceerde landen, dan ziet men ook dat hun (autochtone) bevolkingsdichtheid weliswaar groter is dan pre-industrieel, maar essentieel gestabiliseerd is. Er is echter een gevaarlijke transitiezone, die van "ontwikkelingsland" waarbij de toenemende industrialisatie er inderdaad voor zorgt dat de hongersnood en de kindersterfte aan het afnemen is (de natuurlijke regulatoren in pre-industriele samenlevingen), maar waar traditie en dergelijke er nog steeds zorgen voor grote kinderaantallen, met als gevolg een bevolkingsexplosie. De beste manier die we kunnen nemen om die zo snel mogelijk te stabiliseren, is zo snel mogelijk een technologisch geavanceerde cultuur instellen, en een behoorlijke graad van luxe en materieel confort. Vrije handel is wat zoiets steeds heeft bewerkstelligd. Sommige landen zoals China hebben het voortouw genomen, wat mogelijk was door hun dictatoriale structuur, en hebben dwangmatig de bevolkingsgroei afgeremd. Buiten Afrika is er eigenlijk geen bevolkingsexplosie meer. We zullen met relatief veel zijn, maar met een gestabiliseerde bevolking, die kan onderhouden worden en op materieel relatief confortabel niveau gehouden worden op voorwaarde dat we er technologisch de beuk in gooien, zoals destijds het geval is geweest met de industriele revolutie. Hiervoor is (veel) energie en veel industrie nodig. Maar dat is allemaal mogelijk, alleen moet men niet met twee voeten op de rem komen te staan. Vooruit met de kar ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere fout die je maakt is nog groter en erger. De wereld kan het huidige bevolkingsaantal niet aan. En niet de levenstijl van het westen niet. Bewijzen hiervan zijn de steeds hogere graad van luchtvervuiling, het uitsterven van steeds meer diersoorten, het verdwijnen van steeds meer bossen en wouden, de steeds maar groeiende verplichting om drinkwater zelf met hoge techologie te moeten zuiveren, de steeds maar groeiende steden. Als je een luchtfoto's neemt uit 1989 en luchtfoto'svan vandaag, dan zie je overal dat openplaatsen in Europa bebouwd zijn geworden, dat bossen en wouden in Afrika, Amerika, Europa en Azië massaal zijn verdwenen en veranderd in bebouwing of woestenij. Om het probleem te kunnen oplossen, moeten er verschillende zaken gebeuren. 1)bevolkingsaantal terugdringen 2)levenswijze veranderen, vooral die van de westerling met zijn verspilzuchtige levenswijze. 3) Industrie omschakelen van een zuivere winstbejag gerichte, naar een milieuverantwoordelijke manier van werken. 4) stoppen met het beroven van andere hun natuurlijke voedingsbronnen. De aarde kan onze levenswijze helemaal niet aan, zeker niet voor het huidige bevolkingsaantal en we zijn op dit ogenblik enkel nogbezig met het roven van de laatste natuurlijke bronnen die ons ook in leven houden, maar hoelang kan de natuur dit nog aan. Aan alles komt een einde ook aan wat de natuur aan kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Population_growth_rate Citaat:
Diersoorten zullen uiteraard sterk uitsterven, want we hebben hun niches ingenomen en hun habitat opgebruikt. Ja, mensen nemen plaats in. En die plaats is dan niet meer vrij voor beestjes en planten. Maar dat is niet noodzakelijk een groot drama. Hoe meer dinosauriers, hoe minder zoogdieren. Drinkwater is geen fundamenteel probleem: met voldoende energie kunnen we dat uit de onmetelijke wereldoceaan halen. Met andere woorden, er zijn twee "uitwegen": achteruit of vooruit. Wat niet gaat is blijven ter plaatse trappelen. Achteruit is een utopie a la Rousseau, maar niet rooskleurig in 't echt. Blijft er vooruit. En dat is goed mogelijk. En dat is wat al die groene zorgmakers zo vreselijk ambeteert, en wat ze met alle middelen afremmen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Twee stellingen: 1) De mensheid zou beter af zijn met een minder grote wereldbevolking dan de huidige. 2) De mensheid zou beter af zijn met een groter wereldbevolking dan de huidige. Dit is de problematiek van de wereldbevolking op z'n eenvoudigst gesteld. Als je de twee stellingen voorlegt aan iemand met de vraag een keuze te maken zul je grofweg 3 groepen overhouden. Mensen die geen mening hebben. Mensen die kiezen voor 1 of 2 (aangevuld met bemerkingen die ze menen te moeten maken). Als je de keuze op z'n eenvoudigst neemt (zoals) hierboven dan meen ik me te herinneren dat je eerder voor de 1e keuze zou gaan, hetgeen ik uiteraard positief vind. Ik denk dat het duidelijk is dat ook Jive voor de 1e keuze is. In principe maakt ons dat allemaal bondgenoten in het nastreven van hetzelfde einddoel. Ik ben dan ook wat verbaasd over de harde en kwade toon in de post waarnaar je verwijst. Ik heb hem gelezen maar vind naast een aantal scherpe formuleringen geen manier terug om aan de mensen die kiezen voor optie 2 duidelijk te maken waarom ze beter de andere keuze maken. Ik ben akkoord dat eens we met voldoende aantallen zijn die optie 1 als de juiste beschouwen nog een heel eind te gaan hebben om uit te maken hoe we best onze gemeenschappelijke einddoelstelling realiseren. Voorlopig lijkt het me echter een verspilling van energie om de strijd tss medestanders in het gemeenschappelijke doel dat ons bindt te voeren. Het lijkt me beter deze energie aan te wenden om zoveel mogelijk mensen het nut van keuze 1 te doen inzien. Laatst gewijzigd door satiper : 6 april 2009 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Europa en Noord Amerika (de Westerse industrielanden) neemt de totale oppervlakte bos op dit moment toe. Er is bijvoorbeeld in België anno 2009 meer bos dan anno 1809...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Lijkt me positief (een beter wereld voor iedereen lijkt me ook het doel te zijn, als je al moet beginnen met eerst een hoop mensen neer te maaien lijkt me dat een op z'n minst ongelukkige start). 3) Idd, dat weet niemand 4) klopt ook 5) en dat ook Nu nog een manier vinden waarmee we wel vooruitgang kunnen boeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||||||
Vreemdeling
|
![]() Hey!
Circe zei Citaat:
Hetzelfde geldt ook voor Kaptenkirk die zegt Citaat:
En je verstaat uit mijn woorden soms dingen die ik er helemaal niet ingelegd had! Jantje zei ook nog Citaat:
Circe vroeg zich af Citaat:
Of wij kunnen stoppen te groeien? vraagt Circe zich af. Natuurlijk kunnen we dat, als we dat willen. Yes we can! Patrickve zei: Citaat:
Hij zei ook Citaat:
Voor Patrickve zijn er echt niet veel problemen hé! Maar hij gaat eigenlijk ook aan het echte probleem voorbij, namelijk, dat er binnen 40 jaar bijna 10 miljard mensen op deze aarde zullen zijn inplaats van nu slechts bijna 6,8 miljard!!!! Hij wil wel volle kracht vooruit, maar brengt helemaal geen konkrete oplossingen voor de problemen die we zien, maar die hij niet ziet. Jantje zei ook nog Citaat:
Je mag voorstander zijn van weet ik wat allemaal, maar wat brengt dat aan hulp mee op? Je breekt alle goeie wil af, door op alles je negatieve kommentaar uit te spuwen. Maar wat doe jij voor de zaak? Zeg eens iets goeds ook? Als ex-para, OK, mijn respect voor je gepresteerde parawerk, maar jij deed ook alleen maar wat anderen je opdroegen te doen. Waar was je eigen inzet om de wereldbevolking mee te helpen terugschroeven? Je zei ook: Citaat:
Eén paragraaf van Jantje vind ik prima. Namelijk zei hij Citaat:
Waarom? Omdat we niet kunnen voorkomen dat al die mensen in de huidige ontwikkelingslanden ook willen leven met hetzelfde komfort en dezelfde mogelijkheden als de westerlingen, en als ze dat ooit zullen doen, dan zullen de andere drie punten samen helemaal niet voldoende zijn... Daarom is het eerste punt van Jantje het belangrijkste. "Terugdringen" hé! Tot slot nog even dit... De bevolkingsaangroei is overal! Ook in België. Binnen 40 jaar zijn we hier met 12 miljoen terwijl we nu nog niet met 11 miljoen zijn. En dat dit voortkomt uit immigratie? Wel, OK! Door immigratie die België toelaat. België zoals zovele andere westeuropese landen zet zijn deuren open voor immigranten, en daar moeten we dus rekening mee houden als we de belgische bevolking willen tellen, want die immigranten worden tegen die tijd allemaal belgen. En hetzelfde zien we dus in ongeveer alle westeuropese landen, waar eigenlijk al grotendeels overbevolking is. Laat het immigrantenhoofdstuk voor wat het is. Als ze hier zijn moeten we ze meetellen. Greetz Jive1 Laatst gewijzigd door Jive1 : 6 april 2009 om 08:54. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Vreemdeling
|
![]() Hey!
Satiper zei Citaat:
Aktie, mensen! Niet allen praten maar aktie! Greetz Jive1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jive, enkel een reactie op het laatste omdat ik het voor de rest wel grotendeels eens ben met jou. Het klopt dat de wereldbevolking mondiaal geteld wordt, of ze nu allemaal hier of allemaal in China zitten speelt op dat vlak geen enkele rol. Een ander zaak is of we immigratie moeten toelaten of niet. Eigenlijk is dat een discussie die volgens mij een aparte thread verdient. Imigratie niet langer toelaten kan een gunstig effect hebben op de wereldbevolking. Alleen kom je dan in het gebied dat jantje als monsterlijk beschrijft. Als er ergens duizenden mensen liggen te sterven van honger en dorst moet je dan ingrijpen of niet? Ik ben onmiddelijk geneigd om ja te zeggen. Anderzijds is er ook het vermoeden dat als je er nu duizenden red er morgen mss tienduizenden gaan sterven. In dat opzicht zou jantje wel eens gelijk kunnen hebben. Vandaag hulp geven zou (hoe goed bedoeld en moreel gesproken de juiste keuze) wel eens precies het tegenovergestelde effect kunnen resorteren. Als je er vandaag 1000 red om er morgen 10.000 te verliezen heb je moreel gesproken wss de juiste keuze gemaakt maar wss niet volgens de ratio. En wat moet je hier volgen, hart of verstand, niet gemakkelijk? Laatst gewijzigd door satiper : 6 april 2009 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar - en dat is altijd dezelfde discussie met ideologen - de vraag is gewoon of de soep de kool waard is: is de REMEDIE - het nastreven van nobel doel X, en alle nadelen die daaraan verbonden zijn - niet in vele gevallen erger dan proberen een andere oplossing aan het vermoedde probleem te stellen ? De ergste kwieten (na religieuze fanatici) zijn groene extremisten stijl Greenpeace. Ze hebben wel het voordeel om bepaalde problematieken aan te snijden, maar hun oplossingen (voor zover die er al zijn) zijn altijd of toch in vele gevallen veel ERGER dan het probleem dat ze aansnijden. Waarom is "overbevolking" een probleem ? Gebruik van ressources ? Ja, natuurlijk, maar kunnen we daar geen mouw aan passen ? We hebben dat al grotendeels gedaan, via de industriele revolutie, en de groene revolutie (nee niet DIE groene revolutie ; ik bedoel de agrarische revolutie). Waarom is "energie verbruik" een probleem ? Op zich niet ! Wat een probleem is, is onze huidige manier van energie opwekking. Aan al die problemen zijn technologische oplossingen te bedenken. Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn, en dat er geen nieuwe problemen zullen ontstaan, maar ik verkies het zoeken naar technologische oplossingen eerder dan radicale "remedies" zoals terugkeren naar het paleolithicum, genocide, dictaturen, afzien van confort, afzien van vrij initiatief en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |