![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn man en ik werken allebei 4/5. We werken hard genoeg om belastingen en sociale bijdragen te betalen en onze kinderen en onszelf te onderhouden, en hebben tijd om ook nog samen van het leven te genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of nee, wacht...zo tevreden bent u niet....u wil meer meer meer zonder extra inspanning...egoisme ten top (eigen zak eerst) Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 maart 2009 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ben ik content. Dit ingenieuze systeem dat tot tevredenheid leidt wil ik graag meedelen aan de rest, kan ik iedereen aanraden. Is dat moeien? Neen, ik wil niet meer meer meer. Waar haal je dat vandaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Er is niets in die post dat op jouw specifieke persoon gericht is, maar als je daar toch zo overtuigd van bent, rapporteer de post gerust en laat de mods maar een robbertje vechten over het al dan niet op de persoon spelen zelf.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In verband met uw vorige vraag, gaat het over politiekers die bij deze bedrijven een zitje krijgen in de raad van bestuur. Ik moet u toch geen namen geven, aangezien dit toch wel gekend is? Een bedankje voor bewezen diensten of nog te bewijzen diensten? Dehaene heeft bij inbev toch een aardig centje bijverdient. I.v.m. inbev heb ik nog een kritiek, de achteruitgang van het Belgisch bier. Sommige bieren dreigen zelfs te verdwijnen door deze multinational (bv safir), het is dus interessant voor dit bedrijf dat ze wat invloed hebben op de politiek. Maar on topic terug, stilletjes aan begin ik wel in te zien dat je er met het inperken van erfrecht alleen niet komt, dus zal ik alles nog wat moeten laten bezinken welke maatregelen er eventueel wel kunnen werken. Bepaalde accenten heb ik over het hoofd gezien, dus uiteindelijk is het doel van dit topic al geslaagd. Namelijk, waar schort het aan de stelling om erfrecht af te schaffen? Begrijp mij natuurlijk niet verkeert, ik vind het nog altijd een goed uitgangspunt alleen bereikt het zijn doel niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan je eigen kinderen ook niet onder druk zetten : " Je zult leren voor *****, en daar en daar gaan werken, of anders onterf ik je ". En het geld aan de Staat geven vind ik ook niks. Of aan liefddadigheidsinstellingen...Dat mag je trouwens nu al, en dan krijgen de kinderen niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus opnieuw: vanwaar dan je stelling dat die erf-families de macht concentreren? Citaat:
Een mastodont als Inbev maalt niet echt om de lokale politiek hier in België. Dat is hoogstens een lokale impact op de lokale kosten, weinig meer dan dat. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander van de verzorgende staat. Waarom betaal ik anders belastingen ? Als de staat mij niet verzorgd, moet ik hen ook niets afstaan vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij sommen geld aan je familie geeft, in de laatste drie jaar die voorafgaan aan je dood, kan de staat daar wel successierechten op eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Waarom? Wij houden oa de luxeindustrie in stand die werkt geeft aan jouw bende. Waarom wil je die mensen hun job afpakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft ook mensen die werken en die liever niet werken... Maar helaas is Uw bende (veel) talrijker, dan de andere bende, zodat het gelijktrekken wel eens meer psychologisch zou kunnen zijn, dan wat anders. Zeker als de andere bende het dan ook laat afweten, en bvb enimgreert naar Australie. Maar in weze zijn successierechten wel rechtvaardiger dan belastingen. Maar ze zullen geen egalisatie teweeg brengen. Laatst gewijzigd door Bob : 30 maart 2009 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of alleen nog maar eigendom in het buitenland koopt, omdat het hier toch maar wordt wegbelast ? Maar als ge een massale terugkeer van allochtonen wilt, denk dat we dan beter de sociale zekerheid afschaffen (of toch minstens de regels ervan wijzigen). Veel goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
er sowiezo mee aan de haal gaat? Hier doet men alles om het kapitaal te beperken of in te pikken,enorme belastingen,Btw,15% inhouding op rente,afhouding van bruttowedde meer dan 1/3e,ziektebijdrage,belasting op huisvuil,provincielasten,21% btw op basisgrondstoffen,gas,elektriciteit,water,belastin g op eigendom enz... Tel daarbij nog eens de successierechten op erven 1egraag,2egraad enz.... Niet moeilijk dat men de kinderen wil uitschakelen van erven,indien het naar de kleinkinderen gaat of naar andere instellingen krijgt de staat veel meer in handen.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 30 maart 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat de SZ betreft, die moet men niet afschaffen, maar voorbehouden aan autochtonen. Grootgrondbezit, liberalisme, grote private fortuinen, wild-kapitalisme, speculatie, d�*t moet men afschaffen. |
|
![]() |
![]() |