Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 17:26   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ok geef dan bewijs. Want ik heb horen zeggen (juist nu trouwens) dat jij graag zaken verzint, en je weet wel mensen zeggen dat niet zomaar he .
Bevraag u zelf eens. Want als ik het doe, en ik kom met een resultaat, dan 'verzin' ik het toch maar weer. Tenminste, volgens uw zeggen dan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 18:10   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bevraag u zelf eens. Want als ik het doe, en ik kom met een resultaat, dan 'verzin' ik het toch maar weer. Tenminste, volgens uw zeggen dan.
Niet als je met een bron afkomt natuurlijk. Maar dat heb je natuurlijk niet want dit is was gewoon laster en "zwart"makerij ach ja zielig.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 18:24   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Helaas kan je dat NU NOG NIET vragen 'in naam van het Vlaamse volk.
Spijtig.
Maar de verkiezingsuitslag is er om rekening mee te houden.

Voor mij betekent dat dus dat ik nog meer mijn best moet doen om mede-Vlamingen te overtuigen. Gelukkig voel ik me gesterkt door de federale non-regering, die door haar niet-regeren, een aardig Vlaams steentje bijdraagt ... enz. bla bla

In naam van het Vlaamse volk .... zoiets nu durven voorstellen is in weze het bewijs dat je niet demokratisch ingesteld zijt in het diepste van je wezen. En gij peinst dat ik dan met jou zou willen samenwerken? Neen, vriend, net zo min als ik zou willen samenwerken met een ordinaire dief (tenzij na zijn straf; iedereen verdient een tweede kans .. bla bla )
Ach, laat ons dan zeggen, in naam van alle Vlaamingen met voor vijf frank hersenen in hun kop. Zo beter? Ben ik nu demokratisch genoeg?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 18:34   #144
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Misschien eerst een vragen of een meerderheid van de vlamingen wel tegen de koning is, ipv de idiotie van peumans op te dringen aan iedereen.
Ik denk dat, wanneer je alle rechts getinte kiezers samen neemt + dat er zich ook nog wel een groot deel niet koningsgezinde zullen bevinden onder het links kiezerspubliek, dat je dan toch al wel aardig op weg bent om tot een meerderheid te komen.

Waarom denk je dat men het zo schuwt om er een referendum rond te houden. Het zou wel eens de verkeerde richting kunnen uitwijzen. Het wil niet per definitie zeggen, omdat iemand links stemt dat hij daarom ook koningsgezind is. Zijn keuze kan voor veel andere zaken naar links overhellen.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 18:36.
Oud 16 juli 2009, 18:35   #145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas kan je dat NU NOG NIET vragen 'in naam van het Vlaamse volk.
Spijtig.
Maar de verkiezingsuitslag is er om rekening mee te houden.

Voor mij betekent dat dus dat ik nog meer mijn best moet doen om mede-Vlamingen te overtuigen. Gelukkig voel ik me gesterkt door de federale non-regering, die door haar niet-regeren, een aardig Vlaams steentje bijdraagt ... enz. bla bla

In naam van het Vlaamse volk .... zoiets nu durven voorstellen is in weze het bewijs dat je niet demokratisch ingesteld zijt in het diepste van je wezen. En gij peinst dat ik dan met jou zou willen samenwerken? Neen, vriend, net zo min als ik zou willen samenwerken met een ordinaire dief (tenzij na zijn straf; iedereen verdient een tweede kans .. bla bla )
Helaas kan men dat nooit zeggen zolang men er geen referendum over houd.
Oud 16 juli 2009, 20:36   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet als je met een bron afkomt natuurlijk. Maar dat heb je natuurlijk niet want dit is was gewoon laster en "zwart"makerij ach ja zielig.
Wees dan zelf een bron en verifieer het zelf.
Oud 16 juli 2009, 20:37   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ach, laat ons dan zeggen, in naam van alle Vlaamingen met voor vijf frank hersenen in hun kop. Zo beter? Ben ik nu demokratisch genoeg?
Het is al beter, op "Vlaams" vlak.
Maar niet op demokratisch vlak.

Je diskrimineert de minder snuggere mens. En dat zegt meer over jou dan over die minder snuggere mens.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 20:40   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik denk dat, wanneer je alle rechts getinte kiezers samen neemt + dat er zich ook nog wel een groot deel niet koningsgezinde zullen bevinden onder het links kiezerspubliek, dat je dan toch al wel aardig op weg bent om tot een meerderheid te komen.

Waarom denk je dat men het zo schuwt om er een referendum rond te houden. Het zou wel eens de verkeerde richting kunnen uitwijzen. Het wil niet per definitie zeggen, omdat iemand links stemt dat hij daarom ook koningsgezind is. Zijn keuze kan voor veel andere zaken naar links overhellen.

En zeggen dat het toch niet zo heel lang geleden is, dat de sossen republikeinen waren.

Trouwens onbegrijpelijk, zowel van sossen als van liberalen, hoe men koningsgezind kan zijn. Van tsjeven zou je nog kunnen zeggen dat er iets van een goddelijke hand tussen zit ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 juli 2009, 20:46   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zou gewoon gaan. De koning een hand geven, dan een knie in de nichtjesgroeter, dan een uppercut vol op de neus
U zou 'm ook een goeie tong kunnen draaien, niewaar.

En nu u er dan toch aan bent begonnen, schenkt u de rest van de familie ook maar wat van uw speeksel.

Wedden dat u in "Wikipedia" geraakt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 21:03   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al beter, op "Vlaams" vlak.
Maar niet op demokratisch vlak.

Je diskrimineert de minder snuggere mens. En dat zegt meer over jou dan over die minder snuggere mens.
't Is maar wat je diskrimineren noemt.
Ik diskrimineer niemand. Van mij mogen ze zich altijd bedenken en aansluiten bij de snuggere
Oud 16 juli 2009, 21:09   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom komen er weinig of geen Vlaams Nationalistische politici uit "fatsoenlijke" families ?
Waarom heeft de grote meerderheid van hen een bruine of zwarte achtergrond ?
Waarom hebben bijna al hun voorouders gecollaboreerd met de Duitsers ?

Het is al meermaals aangehaald hier.
Ik zoek echter nog steeds naar een aanvaardbare uitleg.
Henri1,

als u vraagt naar een geschiedenis van de Vlaamse Beweging komt u onvermijdelijk terecht bij de geschiedenis van het Koninkrijk België.

Daar zult u gemakkelijk een 'aanvaardbare uitleg' vinden.

Daar bedoel ik niet mee dat de collaboratie zèlf 'aanvaardbaar' is, wèl dat er een 'verklaring' is, die door historici niet wordt aangevochten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 21:14   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zeggen dat het toch niet zo heel lang geleden is, dat de sossen republikeinen waren.

Trouwens onbegrijpelijk, zowel van sossen als van liberalen, hoe men koningsgezind kan zijn. Van tsjeven zou je nog kunnen zeggen dat er iets van een goddelijke hand tussen zit ...
Wat eens was kan nog terug komen he. Daarbij, wie zegt dat dat niet meer zo is. Schijn bedriegt zeggen ze toch? Hangt allemaal af van waar de wind waait.

Waarom moet men in de politiek telkens trouw zweren aan de koning?

Ben jij al vergeten met de abortuswet hoe men plots openlijk moest stemmen door hand opsteken voor het terug aanvaarden van de toenmalige koning? Wie ging er publiekelijk tegen stemmen?

Die vrees was niet ongegrond hoor.

Natuurlijk, met een decroo als pamperververser van het hof…..

Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 21:16.
Oud 17 juli 2009, 08:12   #153
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wees dan zelf een bron en verifieer het zelf.
Heb ik gedaan en ik heb niks gevonden dat duid dat de familie van pemans een zwart of bruin verleden heeft. Dus daarom vraag ik jouw bewijzen die je hieromtrent hebt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 08:55   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik gedaan en ik heb niks gevonden dat duid dat de familie van pemans een zwart of bruin verleden heeft. Dus daarom vraag ik jouw bewijzen die je hieromtrent hebt.
Zo snel al. Een grondig onderzoek lijkt het me in ieder geval niet te zijn geweest dan.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 08:57.
Oud 17 juli 2009, 09:05   #155
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo snel al. Een grondig onderzoek lijkt het me in ieder geval niet te zijn geweest dan.
Jij bent het die beschuldigingen uit aan het adres van peumans. Waarom zouden anderen onderzoek moeten verichten tegen uw beschuldigingen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:52   #156
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jij bent het die beschuldigingen uit aan het adres van peumans. Waarom zouden anderen onderzoek moeten verichten tegen uw beschuldigingen?
Ik heb het van horen zeggen van mensen die het kunnen weten. Die in dezelfde streek wonen als Peumans. Maar goed, diegene die het niet gelooft of er aan twijfelt, moet het zelf maar eens onderzoeken. Ik sluit het in ieder geval niet uit. Ik sluit nooit iets uit. U wel. En vermits we toch maar rondjes blijven draaien sluit ik voor mijn part het hoofdstuk Peumans af.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 09:58.
Oud 17 juli 2009, 10:13   #157
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het van horen zeggen van mensen die het kunnen weten. Die in dezelfde streek wonen als Peumans. Maar goed, diegene die het niet gelooft of er aan twijfelt, moet het zelf maar eens onderzoeken. Ik sluit het in ieder geval niet uit. Ik sluit nooit iets uit. U wel. En vermits we toch maar rondjes blijven draaien sluit ik voor mijn part het hoofdstuk Peumans af.
"Van horen zeggen"
het feit dat jij dit hier boven haalt zonder enig bewijs in een discutie die niks te maken heeft met "zwarten" tijdens de oorlog, wil zeggen dat je de bedoeling hebt iemand zijn reputatie te beschadigen. Het zegt zeer veel over uw intenties.
Daar bestaat een oud Vlaams woord voor die we hier niet gaan vernoemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 10:14   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
"Van horen zeggen"
het feit dat jij dit hier boven haalt zonder enig bewijs in een discutie die niks te maken heeft met "zwarten" tijdens de oorlog, wil zeggen dat je de bedoeling hebt iemand zijn reputatie te beschadigen. Het zegt zeer veel over uw intenties.
Daar bestaat een oud Vlaams woord voor die we hier niet gaan vernoemen.
Niet louter van horen zeggen. Wel, 'van horen zeggen van mensen die het kunnen weten'. Dus, als ge twijfelt, bevraag u dan zelf. Dat is nog het beste. En dat is definitief het laatste wat ik hierover kwijt wil.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 10:18.
Oud 17 juli 2009, 10:34   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet wel heeel diep gezonken zijn, om je over te geven aan het verspreiden van roddels over dinges van meer dan 50 jaar geleden, die de ouders of grootouders van iemand misschien gedaan zouden hebben, en dan nog roddels die alleen maar gebazeerd zijn op "horen zeggen van iemand die het kan weten". Ook Vlaanderen heeft helaas mensen van laag alooi.

Je krijgt mijn schoen naar je kop.

Oud 17 juli 2009, 10:45   #160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet wel heeel diep gezonken zijn, om je over te geven aan het verspreiden van roddels over dinges van meer dan 50 jaar geleden, die de ouders of grootouders van iemand misschien gedaan zouden hebben, en dan nog roddels die alleen maar gebazeerd zijn op "horen zeggen van iemand die het kan weten". Ook Vlaanderen heeft helaas mensen van laag alooi.

Je krijgt mijn schoen naar je kop.
Onderzoek het eerst maar vooraleer u begint met schoenen te gooien. En als u zich dan degelijk geïnformeerd hebt, dan zit te kans er misschien wel in dat u helemaal niet met schoenen dient te gooien. Wie weet. Peumans begon over zijn vader. Niet ik. Zijn vader als excuus om niet naar de koning te moeten gaan.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 10:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be