![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En degene die méér opbrengt dan de andere krijgt dit verschil reeds verloond in zijn loonzakje. De globale winst is echter het werk van allen tesamen. Een verdeling van de winst in verhouding tot de looncijfers is al véél billijker. En als men het dan nog uitkeert in aandelen van de firma dan is voor mij deze schaamteloze situatie rechtgetrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Volledige transparantie hebben over de bonussen 2. Niet komen schreeuwen als het mis loopt Uiteindelijk komt het er op neer, voor wat de bonussen worden toegekend. Maar als het is, om het "gepeupel" dingen aan te smeren, die ze beter niet aangesmeerd zouden worden, heb ik er toch mijn bedenkingen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, kunnen is niet hetgeen ik eigenlijk bedoel, het zou niet mogen kunnen. Natuurlijk kan alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt niemand, maar vind jij dat elk bedrijf om welke reden dan ook, zomaar mensen op straat moet kunnen zetten en de dag erna elke hooggeplaatste een verdubbeling van zijn bankrekening schenkt?
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Slimme bedrijven saneren/herstructureren voordat de nood het hoogst is. Tuurlijk kan dat dus wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ene heeft niet automatisch iets met het andere te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Ik pleit voor een bonus/malus systeem : als traders bvb grote risicos nemen en veel geld verliezen, moeten ze een deel van hun basissalaris inleveren.
Dit gaat het nemen van onverantwoorde risicos met gigantische kapitalen tegen en beloont verantwoordelijk bedrijfsvoeren. Nu, als mensen veel toegevoegde waarde leveren dmv structureel goed beleid, mogen ze daar gerust voor betaald worden dmv een bonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar verdeel het op een sociaal aanvaardbare manier zoals ik hierboven voorstelde. Niet op de schaamteloze wijze die jij hier voorstaat. En is er geen winst, dan geen uitkering. Voor niemand. No cure, no pay ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Banneling
|
![]() Waarom denk jij dat ik dingen lees die er niet staan? Enkel omdat ik dingen zeg waar je het niet eens mee bent?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de significante stijging van de werkloosheid de afgelopen maanden bewijst dat lang niet alle werkgevers voldoende voorzieningen aanlegden of die wensten te gebruiken om hun mensen in dienst te houden. Er was en is dus nog steeds een structureel probleem met de 'winsten' die in het verleden werden opgenomen. Deze waren in een groot aantal gevallen duidelijk te omvangrijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo hebben nogal wat werkgevers er niet al te veel belangen bij om die nodige voorzieningen correct in te schatten. Zolang hun bedrijf geen al te grote schade oploopt in de crisis, maakt het hen blijkbaar niet uit. Boni uitbetalen waarbij volgens brother paul van de 5000€ bruto, 4000€ naar de staat ging, daarmee gingen zowel paul als Dajjal akkoord. Sterker nog, ze pleitten voor grotere boni. Voorzieningen aanleggen waarop bij mijn weten geen extra belastingen moeten betaald worden is daarentegen te veel gevraagd. Neem nu Dajjal, die enkele maanden terug nog mensen ontsloeg. Die zit nu reeds uit te kijken naar de bonussen die hij komend jaar zou willen maximaliseren. Ik zou van een fatsoenlijk werkgever (gesteld dat hij er één is en dat hij over de nodige beslissingsmacht beschikt) verwachten dat hij eerst uit zijn fouten leert, en de verbeteringen daarop incorporeert in het beslissingsproces (i.e. in het uitrekenen van de optimale omvang van de boni).
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 augustus 2009 om 16:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... net zoals ik al lang geen twijfels meer heb over jouw immorele ingesteldheid. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 augustus 2009 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De bedrijven die nu echter mensen op straat zetten, doen dat omwille van deze crisis. Wetende dat deze crisis ooit voorbij zal zijn, betekent dat dat de meeste van deze bedrijven in de toekomst opnieuw zullen kunnen draaien zoals ze in het verleden draaiden: met de mogelijkheid tot winsten of het aanleggen van reserves. Wanneer een bank vandaag de dag mensen op straat zet, terwijl het gisteren fameuze winsten heeft gerealiseerd, dan is dat een teken van wanbeleid. Bedrijven moeten hier tegen zichzelf beschermd worden. Ze zouden anders te zware crisissen creëren die ook henzelf om zeep helpen. Ik denk niet dat er daarvoor voorbeelden nodig zijn... Citaat:
Nu draait echter de werknemer op voor de kosten van die 'winsten'. Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 augustus 2009 om 17:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Burger
|
![]() ja bonussen mag maar we belasten ze met 75% he ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() 06/08/09 : BNP Paribas Fortis gaat 1 Mia € bonussen uitkeren
11/08/09 : BNP Paribas Fortis verlaagt interest op spaarboekjes Logisch toch ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar...elke medaille heeft 2 kanten: wat als het bedrijf achteruitboert en verlies maakt ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |