![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, Zwartengeel, alleen het door belgicisten en Franstaligen opgedrongen Vlaamse imago wordt geacht bekend te zijn. Al het andere is natuurlijk Belgisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() dat is hetgeen jij ervan maakt met je cartoonesk denken
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 augustus 2009 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben wel vriendelijk en beleefd, wanneer ik in het Nederlands begin, misschien ligt het daaraan. Ik wordt meestal in het Nederlands te woord gestaan. Nog nooit werd ik met de nek aangekeken of genegeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, je hebt natuurlijk helemaal gelijk; het is de aloude 'ils nous ont volé la Flandre'-houding die op dat moment de kop opsteekt. En een flink stuk achterdocht die soms kinderachtige vormen aanneemt; ik denk bijvoorbeeld aan de problemen die sommigen maken over de benaming VRT, als ware het dat men daar Vlaams-nationalisme zit te promoten. Wie die zender een beetje kent, weet wel beter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het stuk kust aan de Belgische legerbasis van Lombardsijde is in elk geval een stuk Belgische kust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tja daar ben je nu éénmaal klant maar het valt op dat er veel winkelpersoneel geen jota begrijpt als je in het Nederlands begint... En in jouw geval dan nog "meestal" wat eigenlijk in een zogenaamde tweetalige hoofdstad "altijd" zou moeten zijn. Maar soit al eens uitgetest in een werkomgeving? En ja voor jezelf begint er zijn er wel die Nederlands kunnen antwoorden of begrijpen maar het merendeel niet... En dat is de realiteit hoe je het ook draait en keert... En ja ik ben ook vriendelijk of dacht je van niet? ![]() Laatst gewijzigd door camel : 26 augustus 2009 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging er niet om of je altijd in het Nederlands bediend wordt. Er zijn inderdaad winkels waar men bitter weinig Nederlands spreekt; het ging erom dat "men genegeerd wordt en met de nek aangekeken wordt" als men Nederlands spreekt in Brussel. Ik werk voor een bedrijf met hoofdzetel in Brussel. Behalve Brusselaars, werken er ook Vlamingen en Walen. Bij elke bevolkingsgroep (Nederlandstaligen en Franstaligen) zijn er die het vertikken om de andere landstaal te spreken en zijn er die (bijna) perfect de andere landstaal spreken en zowat alles wat tussen deze twee uitersten in ligt. Dit is ook de realiteit; hoe je het ook draait of keert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haal de Walen weg aan de kust en je kan de helft van de hotels afbreken en de helft van de restaurants sluiten. Idem voor de Ardennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U noemt die paar heuvels en bomen Ardennen ? Ga toch weg man, dat lijkt er niet eens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn ervaringen tonen aan dat zeker minstens 80% van de Franstaligen geen moeite doet om de Nederlandstaligen in hun taal te woord te staan op de werkvloer... Maar ik zeg er ook wel bij dat de Nederlandstaligen hier ook schuld aan hebben omdat ze altijd denken dat hun taal minderwaardig is... Maar ik vind wel dat geen respect tonen voor de ander zijn moedertaal en nooit de moeite doen om het te begrijpen en spreken onder de noemer "negeren" valt.... Laatst gewijzigd door camel : 26 augustus 2009 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, dan halen we de Duitsers wel over om naar de Vlaamse Kust te komen, net zoals ze nu al en masse in Nederland doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.S. Je gebruikt steeds consequent de juiste benaming "Vlaamse kust". Dit siert je. Als het goed is mag het ook eens gezegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Degenen bij wie het moeilijkst gaat zijn dikwijls degene van het buitenland afkomstig (Italië, Spanje, Frankrijk, Chili, Argentinië, Vietnam, Rwanda,....) en voor wie Frans al de tweede taal is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |