![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Gouverneur
|
![]() Ik wist niet dat jij het op wilde nemen voor de pedofielen...Dat kan natuurlijk ook een motivatie van je gedrevenheid zijn om deze man achter tralies te willen.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een getuigenis van een (vermeend) slachtoffer stelt op zich niks voor. Ergens had ze belangen kunnen hebben... misschien wou ze wel in de voetsporen van Kinski treden of zagen ze er geld in. Hoe vet je ook een bekentenis typt... ook dat is geen bewijs In angelsaksische systemen geldt dat wel als juridisch bewijs maar hier bv niet Een borgsom betaald ... so ? .. vrij normaal lijkt me datte En het feit dat hij uiteindelijk het land 'uitvlucht' doet ook al niks terzake 'k wil maar zeggen.... desondanks dat de men me schuldig lijkt en desondanks dat hij het ook juridisch is ... kan het nog steeds zijn dat hij onschuldig is Vergelijk het met Michael Jackson die er van beschuldigd werd het bed gedeeld te hebben met Jordan Chandler .... later heeft hij de familie van de jongen een grote schadevergoeding betaald om het niet tot een proces te laten komen. Doch dát feit en enkele andere geruchten en misplaatste/mis-geïnterpreteerde uitspraken deden zijn reputatie meer slecht dan goed. Uiteindelijk.... zeer veel jaren later kwam het dan toch tot een rechtspraak... hij werd volledig vrijgepleit en bovendien werd er ook aangetoond dat de aanklagers enkel uit waren op munt en zelf zwaar in de fout gingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging me erover dat als het bv 46, 55 weet ik veel is... er steeds de nadruk moet opgelegd worden dan dat het bv over een, ik zeg zomaar wat, 25-jarige zou gaan. De krachtverhoudingen zijn voor die beiden tov een (zeer) minderjarige immers gelijk te noemen. Mij gaat het erover dat het opvalt dat zoiets nog eens extra in de verf wordt gezet omdat jong-oud, een te grote leeftijdsdiscrepantie dus, maatschappelijk ook ergens een taboe is die tweede 'richting' _ blijkbaar was je uitleg niet zo duidelijk_ zou dan inderdaad het verschil zijn tussen een volwassenen en een 13 of een 15 jarige. Het spreekt vanzelf dat de ernst van (psychologisch) machtsmisbruik des te erger moet beschouwd worden naarmate het slachtoffer nog jonger is Citaat:
maar volgens mij begreep je me verkeerd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet zo'n raar beeld hoor
De slinger van de vrijgevochten seksuele zeden ea lijkt _ als je die periode in beschouwing neemt _ toen net iets teveel over te slaan. Nu lijkt die wat terug te komen. logisch ook Jammer dat het blijkbaar steeds gepaard gaat met slachtoffers |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zulke bron ook al talloze male aangehaald om 't één en 't ander in een zeker licht te zetten... en steeds weer gaat men over zulke feiten _incest en misbruik van minderjarige onder de familiale mantel der liefde _ voorbij als ware het niks. Idem dito voor geweldpleging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Polanski echter, is nog wel degelijk levend, én opgepakt. Hij mag boeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat ander meisje was NIET akkoord, en heeft WEL klacht ingediend. Snap je het verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Nu moet je er wel bij zeggen, en dit zonder voor die mannen excuses te zoeken, dat het in hun geval over authentieke " love-story's " ging ( ze zijn met die meisjes getrouwd ) , en in geen geval over een meisje dat helemaal geen zin heeft forceren, na haar gedrogeerd te hebben, zo dat ze niet meer weet waar ze staat...Zoals Polanski dat gelapt heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zedendelicten verjaren niet in de VS. In Zwitserland sinds kort ook niet. Maar dit is hier niet zo relevant, want het gaat hier om strafvoltrekking, en dat verjaart denk ik nergens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Holland -niet toevallig in het meest decadente land van Europa- is de vereniging martijn een belangenverenigingen van die vetzakken die geilen op kinderen. De gevolgen die misbruikte kinderen voor de rest van hun leven ondervinden verjaren niet, maar daar denkt uwe "free spirit" niet aan natuurlijk. Laatst gewijzigd door F.Lurk : 6 oktober 2009 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het was gewoon een kwestie van wachten tot de rechter het vonnis ging bepalen, dat zeker ende vast "schuldig" zou zijn, en enkel nog maar over de strafmaat ging. Je kan Polanski dus beschouwen als iemand die uit de gevangenis is ontsnapt. Zoals Zwitser zegde, ik denk niet dat dat ergens verjaart. Eigenlijk heeft het geen belang WAARVOOR hij was veroordeeld, het was een voortvluchtige, een ontsnapte banjesklant. Maar waarvoor hij was veroordeeld en wat hij gedaan heeft, is toch wel niet vergelijkbaar met een avontuurtje met een minderjarig heet meiske, he, zoals het geval was met die anderen. Het was een verkrachting, en de getuigenis laat toch wel vermoeden dat hij niet aan zijn proefstuk bezig was. We hebben hier dus een vermoedelijke serie verkrachter, hoewel daar geen bewijzen voor bestaan en DAT zou wel eens verjaard kunnen zijn. Maar er is toch wel niks dat voor de man spreekt, nee ? Tenslotte, aan de poster die denkt dat men enkel maar mensen in de gevangenis stopt omdat ze een gevaar voor de maatschappij betekenen: nee. Gevangenis straf is in de eerste plaats een STRAF. Een vorm van lijden die je opgelegd wordt omdat je de regels van een maatschappij hebt overtreden, en moet dienen als afschrikking, als motiveren om de regels op te volgen. Polanski vrij laten zou enkel maar betekenen dat je in de USA dus best de trekker kan over halen, schuldig pleiten, je borgsom betalen, en het eerste vliegtuig naar Europa nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n monster kan niet hard genoeg gestraft worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |