![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee het is een gewoon TV-programma dat eventjes populair was en ondertussen weer afgevoerd is. Gelieve het niet te overanalyseren en overal complotten in te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
- Het cgg bellen: zoals ze achter een nanny vragen op 5tv. Als je niets tegen je kind kan zeggen, want hij/zij loopt altijd weg of slaat je of schreeuwt naar je, die gaat hetzelfde doen bij de mensen van het cgg, en je mag ze natuurlijk niet vastnemen en dwingen te luisteren want dat valt dan weer onder straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hulpverleningsteams zijn multidisciplinair samengesteld met o.a. psychiaters, psychologen, maatschappelijk werkers, logopedisten, ... Alle medewerkers zijn gebonden aan het beroepsgeheim en behandelen informatie met respect voor de privacy. "Per consultatie wordt, afhankelijk van het gezinsinkomen, een bijdrage gevraagd van maximum 15 € bij de vaste medewerkers en (alleen in Mechelen) 45 € bij de zelfstandige psychologen die werkzaam zijn op ons centrum (bij deze laatsten is een gedeeltelijke terugbetaling door de mutualiteit mogelijk)." bron: http://www.cggdepont.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zulke gevallen eis ik inderdaad strikte gehoorzaamheid. Normaal, nee ? Ik kan van een kind niks anders verwachten. Gehoorzaamheid. Punt. Citaat:
Citaat:
Elk rechtssysteem, elke staat heeft altijd de optie van geweld. Denken dat je iemand iets kan opleggen dat die niet wil zonder geweld is je reinste waanzin. Maar het bestaan zelf van die optie "geweld" wil meestal zeggen dat je het niet echt tot uitvoering moet brengen. Behalve met onredelijke individuen. Citaat:
Maar, zoals ik al zegde, meestal is het voldoende dat men weet dat die optie er is, om niet tot aktie moeten over te gaan.
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben al een paar keer op vakantie geweest met die kleine, en raad eens, na 2 dagen is die poeslief en verloopt alles prima. Zo erg zelfs, dat de ouders ons eerst niet wilden geloven. Ik kom meestal vrij goed overeen met kinderen. Maar ze weten wel dat er een harde limiet is waar ze niet over moeten proberen te geraken, want dan loopt het heel slecht af. Ik heb die kleine van mijn schoonbroer 1 (een) enkele keer een klap gegeven. Omdat hij een dame die voorbij kwam wilde... bijten! Sindsdien weet hij waar de grens ligt. Met zijn ouders, blijkbaar niet.
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die TV-programma's die over moeilijke kinderen en hopeloze ouders gaan, betreffen nooit ouders die hun kinderen lijfelijke straffen geven.
Het is dus kompleet zinloos om deze programma's hier ter sprake te brengen. Het probleeem van al die ouders/kinderen in die programma's is dat die ouders niet echt bezig zijn met hun kinderen en bijna nooit konsekwent zijn tegenover hen. De pedagogische tik betreft een heeel andere situasie. Net zoals slaag geven en dergelijke ook een heel andere situasie is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Even terzijde, bij de start ging VT4 gewoon eerst in Amerika kijken wat daar 'hot' was om het dan hier ook uit te zenden. In een interview zei een topman bij VT4 dat om hoge kijkcijfers te halen je de grootste rommel op TV moet uitzenden. En kijk, ze hebben woord gehouden, VT4 is er nog altijd en de acteurs van 'Friends' zijn nog altijd even jong dan 20 jaar geleden! De programma's zijn een aanslag op het intellect en de bevolking wordt er mooi dom mee gehouden. Eén van de andere programma's: de nanny, het motto ervan is 'behandel je kinderen als huisdieren'. We hebben sindsdien zelfs onze eigen Vlaamse nanny. Jongens, toch.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 5 januari 2010 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
5 EUR is enkel in geval van een laag inkomen en mogelijk is het niet voor alle CGG's zo.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 5 januari 2010 om 22:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En degene die de meeste psychologische aanpakken gebruikt, kan zijn kleine niet te baas, slaat er ook op, maar dat haalt niet veel uit en ik begrijp ook waarom: tegen dat hij begint te slaan heeft iedereen het al zo op de zenuwen van het roepen en tieren dat het niet veel zin meer heeft (het lijkt eerder slaan te zijn om zichzelf wat te ontspannen). Het duurt veel te lang. De gehoorzaamheid moet snel volgen als de grens bereikt is, en nog 10 minuten palaveren, dreigen, chanteren, trachten te overhalen maakt die grens enkel maar flou. Een grens is: tot hier en niet verder en je wereld vergaat als je erover wil komen. En toch is die kleine met mij redelijk braaf. Ik denk dat het komt omdat hij met mij weet dat ik redelijk veel toelaat, maar dat er een heel harde muur is waar hij niet moet hopen van voorbij te komen en dat ik mij geen enkel middel ontzeg om hem binnen die lijn te houden. Ik verhef mijn stem dan ook bijna niet. Eerst verhef ik ze wat, en als dat niet werkt, praat ik weer heel normaal. Ik zeg hem heel kalm en dreigend ijzig dat het ongelooflijk slecht met hem gaat gaan. En als dat niet helpt, dan komen de klappen. Zoveel hij er maar wil, maar 1 volstaat meestal. Enfin, bij hem heb ik dat dus maar 1 keer moeten doen. Met de kinderen van de andere, die brave kinderen, daar heb ik niet de minste problemen mee. Die zijn zo gewoon van te gehoorzamen, dat ik soms zelfs moet aandringen om hun duidelijk te maken dat ze mogen kiezen, en dat als wat ik hen voorstel hen niet aanstaat, ze ook "nee" mogen zeggen. Daar vind ik zelf dat de schroef wat te hard is aangedraaid. Want hier gaat het uiteindelijk om. Kinderen moeten opgevoed worden, maar alvorens er zelfs maar "opvoeding" ter sprake komt, moeten kinderen eerst gehoorzamen. Niet omdat zoiets deel uit maakt van hun opvoeding - hoewel in zekere mate zoiets hoort tot hun opvoeding natuurlijk - maar wel omdat ouders en andere volwassenen die de verantwoordelijkheid over die kinderen hebben, die gehoorzaamheid nodig hebben om hun verantwoordelijkheid uit te oefenen. Je kan niet verantwoordelijk zijn over een eventueel onredelijk wezen zonder daar ook bevel over te kunnen voeren. Met andere woorden, die gehoorzaamheid moet absoluut zijn, en met alle middelen afgedwongen kunnen worden. En zoals we weten, is de enige uiteindelijke manier van gehoorzaamheid afdwingen, fysiek geweld. Het klappen geven is dus niet in de eerste plaats louter "opvoedkundig" maar eerder autoritair, in de zin dat het dient als middel om zich van een gehoorzaamheid te garanderen. EENS kinderen gehoorzamen, kan men denken aan hun opvoeding. Maar in de eerste plaats moeten ze doen wat hen gezegd wordt. En er zijn er bij wie dat redelijk gemakkelijk gaat, en er zijn er die daaraan proberen te ontkomen. En dan moeten alle middelen aangewend worden om die eerst laten te gehoorzamen, en om hen duidelijk te maken dat er in elk geval geen alternatief bestaat. Dat het ondenkbaar is om niet te doen of te laten waar men een hard bevel toe gekregen heeft. Kinderen die in de eerste plaats al niet eens gehoorzamen, daar kan men niet gaan praten over opvoeding, we zijn daar niet aan toe, dat zijn wilde beesten. Niks tegen wilde beesten, maar daar moet je dan ook geen verantwoordelijkheid over hebben, he. Met andere woorden, dat "fysiek geweld" is in de eerste plaats nodig om een kader te kreeren waarbinnen aan een opvoeding kan begonnen worden. Zonder zulk kader kan men zelfs niet over opvoeding praten, he. Voor sommige kinderen is dat niet nodig omdat die redelijk zijn en dat die dingen vanzelf gaan, voor anderen is het gewoon voldoende dat ze weten dat die optie er is, en dan zijn er van die ambetante kinderen die voortdurend moeten ondervinden dat ze te ver gegaan zijn.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2010 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik het hier over heb, zijn fysiek dwingende lijfelijke agressies om tot gehoorzaamheid te komen. Da's iets helemaal anders. Dat gaat van gewoon meesleuren of wegtrekken, een klap geven, bij de haren nemen, aan een oor trekken, of een klemgreep op de pols of de arm te zetten of zo, om de kleine te dwingen om te gehoorzamen. Da's geen "straf" (want de kleine kan op gelijk welk ogenblik de "straf" stoppen, namelijk door te doen wat hem gevraagd is), da's afdwingen van gehoorzamen. Een straf is een vorm van lijden die opgelegd wordt en die ondergaan moet worden ter kompensatie van een begane fout, na overleg en discussie. Ik ga nooit overleggen met een kleine dat hij zoveel meppen moet krijgen als straf voor iets dat hij gedaan heeft. Zelfs geen "billekoek".
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Je hebt het dan ook zonet zelf bedacht, enkel om een voorbeeld te kunnen geven. En dan is je tegenargument natuurlijk dat het waarschijnlijk wel gedaan wordt ergens en dat niemand kan bewijzen dat het niet zo is. Maar jij kan ook niet bewijzen dat het wel zo is. Het is verzonnen. Opgemaakt met als doel de demonstratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Arme kideren... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie met de beste wil ter wereld het "verdacht politiek correcte" er niet van in. Een andere fout die je maakt, is dat je de impact van dergelijke TV-programma's schromelijk overschat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() De logische conclusie is dat iemand die veel slaag krijgt ook veel fouten heeft gemaakt. Hij heeft niet uit deze slaagpartijen geleerd, maar uit de fouten die hij gemaakt heeft. Leren doe je met vallen en opstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ja, geen opvoeding zonder potentieel fysiek geweld, inderdaad. En geen rechtstaat zonder potentieel fysiek geweld ook niet. En geen "mensenrechten" zonder potentieel fysiek geweld ook niet. Zonder potentieel fysiek geweld om een zeker "goed" gedrag af te dwingen, heeft men het anarchistische recht van de sterkste.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2010 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementslid
|
![]() Het systematisch doen verdwijnen van fysiek geweld uit de samenleving past perfect binnen de politieke agenda. Uiteindelijk, hoe lang het ook duurt, krijg je een samenleving die geweld niet meer ziet als een middel. Eenmaal zo'n samenleving bereikt, kan de politiek zich alles permitteren, omdat het volk zich niet meer zal verzetten.
Hooguit een beetje marcheren op straat, maar wat wie trekt zich daar nu iets van aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
praten praten praten vragen vragen vragen of ze t begrijpen zelf laten uitleggen wat jij bedoelde met je uitleg !!! dan pas merk je hoe weinig ze soms gesnapt hebben van je uitleg !!! zeker probleemkinderen sla je niet, nog minder dan 'gewone' kinderen ! grrrrrrrrr zoveel onwetendheid ......... |
|
![]() |
![]() |