![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Turkije is het enige Islamitische land met een vooruitzicht op een moderne maatschappij. Zolang de Imam's e.d. zich met het kerkelijke bezig blijven houden en geen politieke invloed willen gaan uitoefenen om een Sharia ingevoerd te krijgen. Dan is het einde verhaal voor Turkije. We krijgen te maken met een stelselmatige ontkerkelijking van de politiek. In Nederland heb je CDA en CU, SGP die via huinkerkelijke invloeden politiek willen bedrijven.
Zoiets most niet maggen en meer en meer wil de gemiddelde Nederlander deze politiek niet. In een paar Europese landen heeft de kerk, lees de Romeinse kerk, veel invloed. Zoals bv Ierlande die een flinke stap terug deed naar de Middeleeuwen van weleer. Nog even en ze beginnen met heksenverbranding. Het zit er allemaal nog diep en dik in en voorlopig zijn we (nog) niet verlost van het religieuze zottisme. Geloven doe je thuis of in de kerk, maar niet op het werk!
![]() |
#142 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat de intelligentie van de gemiddelde Turk weer eens bewijst.
![]() |
#143 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daarom sprak ik ook over "de gemiddelde Turk"
![]() |
#145 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Partijlid
|
![]() Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar een Turk niet fier en trots mag zijn op vooruitgangen en enz... want dan worden we verwezen naar Turkije en moeten we daar onze trots maar tonen.Maar een duitser een amerikaan en nederlander een spanjaard een griek een pool een bulgaar een roemeen een engelsman een fransman een oostenrijker een rus een canadees een grieks-cyprioot een servier een mexicaan een braziliaan en noem maar verder... mag wel fier zijn. op al hun fabrieken wegen belastingsinstellingen hun bmw's hun fords hun mercedessen en noem maar verder.dan word die zelfde kritiek niet geuit.Met wat voor een strijd zijn diegene verwikkeld die iets tegen turkije of turken hebben.Misschien slechte ervaring tijdens hun jeugd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Stop de islamisering!!! Ik ben islamofoob en daar ben ik fier op!!! Dit is ONS land. Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 28 januari 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie geen reden waarom Turken niet trots mogen zijn op de verwezenlijkingen van en in Turkije. Er zijn wel twee problemen: 1. Sommige Turken (niet allemaal) vervallen soms in een vrij extreem hyper-nationalisme waarbij Turkije ongeveer het alpha en omega van het universum wordt 2. Voor vele Belgen is het een beetje ergerlijk dat veel Turken die hier het staatsburgerschap opeisen toch absolute voorrang blijven geven aan hun loyauteit tov Turkije. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Attaturk was een groot modernisator maar ook een groot anti-democraat. Het wordt tijd dat Turkije komaf maakt met de Attaturk-ideologie. Alleen zo kan men vooruitgang boeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2.Waarom moet je je er zo aan ergeren.Dit is het recht wat we hebben gekregen met akkoorden van de belgische en turkse regering.niet iets waarwij iets aan kunnen doen.ik erger me ook een beetje aan sommige die 1jaar in de mijn hebben gewerkt en toch mijn pensioen hebben op jonge leeftijd.Trouwens mogen we toch op vakantie gaan naar turkije als je dat bij absolte voorrang bedoelt.laat het me zo zeggen.verdien ik 25000duizend euro per jaar.dan gaat er maar 3000 van dat geld naar turkije en dat gewoon puur voor vakantie.dus de rest blijft ook hier in belgie .waar blijft dan de absolute voorrang? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Het nationalisme van sommige Turken (en ik zou de grijze wolven daar zeker toe rekenen) is wel degelijk extreem en bijwijlen ook extreem gewelddadig. Dat is niet te vergelijken met N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1.Ataturk zei het westen"effe duidelijk zijn.hij bedoelt er mee goede relaties hebben handel hebben" 2.Ataturk heeft er voor gezorgd dat er vrouwen mochten stemmen"wanneer was dat in belgie?" 3.Ataturk Heeft al de sektes de personen die mensen uitbuiten door het geloof opgeruimd."dat zien jullie toch meestal positief. 4.Ataturk zei dat de landbouwers mensen zijn die veel respect verdienen Nu kijken effe beknot kijken wat de huidige regering en premier erdogan doet. 1.eerlijk gezegd kan ik erdogan niet en hun ideologie niet volgen hij zegt europa maar staat achter iran en bekritiseert israil continu... 2.ipv de vrouwen echt rechten te geven heeft hij er voorgezorgd dat vrouwen nu gewoon voor de imam mogen trouwen "de probleem is hier echter dat veel mannen dan niet willen trouwen voor de wet maar een trouw doen voor de imam die niet wettelijk is en zo de vrouw ook geen rechten heeft bij de echtscheiding wat dan gewoon afhangt van de wil van de man" 3.ipv Turkije te moderniseren en meer aandacht te geven aan kwalitatief onderwijs zijn bijna alle extreme sektes in turkije wettelijk 4.landbouwer zegt aan erdogan -door u landbouwpolitiek is alles een warboel geworden we hebben honger we kunnen niets meer doen mijn moeder weent- erdogan antwoord terug -pak u moeder en hoepel op- Turkije en zijn Ataturk ideologie is op zich bedoeld om moderner te worden en respect te verdienen.zo iets kun je toch niet komaf maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar daar kunnen we turken van belgie toch niets aan doen.dat is een verworven recht.dan moet je maar bij leterme gaan klagen. zodra de een wetsverandering komt zullen we daar dan ook iets aandoen.ofwel worden we belg ofwel turk zo simpel.maar turken zelf kun je toch niet kwalijk nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Partijlid
|
![]() Ik weet niet hoe je op dat idee komt maar bewijs me het dan. Mhp is gelijk aan nva / niet aan vlaamsbelang .ze zijn nationalist maar heb nog nooit gezien dat ze een koerd of een andere vreemdeling in turkije hebben opgehangen of het land hebben uitgestuurd toen zij aan de macht waren.het waren zelfs die grijze wolven dieer voor hebben gezorgd dat terorist apo niet werd opgehangen.dus hier klopt dan iets niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Attaturk zorgde ervoor dat het leger niet onder controle stond van de burgerregering maar de burgerregering onder controle van het leger. Attaturk voltooide de etnische zuivering van Klein-Azië en luidde een politiek in van genadeloze verdrukking van elke vorm van culturele diversiteit. Als Turkije zich toekomstgericht wil ontwikkelen moet het radicaal breken met dit anti-democratisch, militaristisch en minderheden onderdrukkend gedachtengoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |