![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maandelijks ladingen mensen die smeken om hier "Unrecht" te mogen ondergaan. Een willekeurig paard heeft hier meer rechten dan mensen in sommige landen. En jij komt hier zwaarwichtig wat over "Wiederstand" en "Unrecht" brallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat de situatie in België beter is dan in andere landen, dat ze daarom perfect is. Daarbij, de reden dat bijvoorbeeld Afghanen naar ons land vluchten, is onder andere, omdat Belgische F-16's daar bommen droppen.
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Ja, en nu besef ik dat jong zijn geen garantie is om steeds alles in ware proporties te zien.
Mij is het nog steeds een raadsel hoe iemand onrecht ondervind van een militaire basis. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 februari 2010 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() Tiens, je weet echt niet hoe iemand onrecht ondervindt van een militaire basis waar piloten getraind worden om bommen te droppen, waarna ze ook effectief naar Afghanistan gestuurd worden, om daar bij te dragen aan een oorlog die massa's burgerslachtoffers eist. Echt niet?
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men kan het een onrechtvaardige - of althans nutteloze - besteding van belastinggeld vinden, bijvoorbeeld. En als pacifist kan men het leger op zich - en dus zeker een basis als uitdrukking ervan - een vorm van onrecht vinden.
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof je echt dat Afghaanse vluchtelingen de NATO-troepen ontvluchten? Zijn deze mensen dan achterlijk of masochistisch dat ze uitgerekend naar de landen vluchten die hen voortdurend bestoken? Zou het niet logischer zijn dat ze niet onder een Taliban-regime wensen te leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Plus, ik denk dat je m'n post hebt gemist waarin ik zeg waarom ik die quote gebruikte. Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij wisten zeer duidelijk, de laatste minuten van hun leven, wat onrecht was. Trotski was als minister van oorlog echter wel kei in zuinig besteden van belastinggeld: elke dienstweigeraar, gevangengenomen "witte" werden op 'kogelzuinige' manier afgemaakt, soms zelfs levend begraven. Ja dat waren nog eens rechtvaardige tijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onrecht stopt aan de landsgrenzen. Tot zover de beruchte internationale solidariteit waar links het alleenrecht op claimt ... Laten we hopen dat Fedasil niet met uw retoriek politiek vluchtelingen hier verwelkomt: "U hebt hier niks te zoeken ..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hadden de VS misschien beter geen wapens geleverd aan de moslimfundamentalisten in Afghanistan...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Minister
|
![]() Ofwel heb je totaal niet gelezen wat ik heb geschreven, ofwel heeft een kleuter je profiel overgenomen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vind je dat vreemd? waar maak jij de stap van 'Ik heb niks te zoeken in Afghanistan' naar 'Afghanen hebben niets te zoeken in België'?
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 28 februari 2010 om 21:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voel me derhalve niet alleen niet verantwoordelijk voor wat communisten in naam van die analyse de afgelopen eeuw hebben uitgericht, ik zet me er ook tegen af. Net als u dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vijfde bestaat toch al?
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zal wellicht wel een onbscuur groepje zijn dat zich zo noemt maar verder niet vertegenwoordigt wat ze pretenderen.
Er is een League for the Fifth International die pleiten voor en werken aan zo'n Vijfde. En er is natuurlijk zeer recent de oproep van Chavez om te komen tot een internationaal front ter linkerzijde om die Vijfde effectief te creëren. Er bestaat ook binnen het Wereld Sociaal Forum een duidelijke tendens om bij zo'n Vijfde Internationale aan te sluiten en er zijn nogal wat discussie bezig over de opportuniteit ervan. Zo hebben al een aantal organisaties en partijen toegezegd aanwezig te zullen zijn idit voorjaar in Caracas waar over de oprichting zal gedebateerd worden. Ik ben er - duidelijk - erg voor gewonnen.
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |