![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Je kan perfect eisen van de vrt dat het meer diversificatie moet aanbrengen in haar programma's, en dat het ook in volle prime time zogenaamde nichemarkten moet aansnijden: programma's die iets dieper ingaan op een onderwerp dat nauwelijks aan bod komt. Je kan in de beheersovereenkomst eisen dat reality tv slechts een bepaald deel van de zendtijd mag krijgen, enz. De openbare omroep zoals we die nu kennen is net het product van een commerciële logica, omdat enkele minder begaafden het aantal kijkcijfers zo cruciaal vinden. Vandaar ook de zoveelste herhaling van FC De Kampioenen, dat geen meerwaarde brengt (behalve dan voor zij die de afgelopen vijftien jaar onder een steen leefden), maar dat wel makkelijk kijkcijfers oplevert. Citaat:
Die sensatiezucht waar zowel u als ik zich aan ergeren, houdt daarenboven zichzelf in stand. Nu al merk je op scholen dat jongeren met die sensatieonderwerpen bezig zijn en vaak niet meer beseffen dat er ook andere - meer serieuze en belangrijkere - onderwerpen zijn dan een meisje met een paar dozijn sterren op haar hoofd. Als zij niet beseffen dat er 'beter' nieuws mogelijk is, stemmen zij makkelijker af op die troep. Citaat:
Citaat:
Als je gewoon verschillende commerciële mediabedrijven zou tolereren, en je zou niet eisen dat er ergens een openbare omroep bestaat, dan heb je nog steeds enkel die groene brillen: stuk voor stuk mediabedrijven die afhankelijk zijn van reclamespotjes voor hun inkomsten. En die spotjes worden betaald door andere bedrijven die slechts geld willen bieden om een publiek te bereiken dat niet al te vaak in aanraking komt met de idee van consuminderen, wel met een publiek dat steeds meer en andere dingen wil kopen. Vandaar ook het succes van de groene wagens en de groene energie, ook in onze media, en het gebrek aan een meer fundamentele kritiek tegen bvb de wagen zelf. Opel kan reclame maken voor haar 'weinig vervuilende' groene wagen. Opel kan geen reclame maken tegen de wagen zelf. Als journalist wordt het dan moeilijker om kritiek te geven op die wagen (in bvb de Lange Wapperdiscussie, in het Opeldossier,...). Je snijdt dan niet alleen in je eigen verloning, maar ook in die van je directeur, van je aandeelhouders,... Citaat:
mvg, Andy
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bechrijving 'a bunch of pathetic crap' past beter bij de VRT. Laatst gewijzigd door Antoon : 26 februari 2010 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oh maar niemand vraagt dat je naar VRT-programma's kijkt, zo'n anderhalf miljoen kijkers (Eén + Canvas) doen dat dagelijks echter wel, ondanks de keuze uit pakweg 40 zenders.
|
|
|
#148 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik zal te fel verblind geweest zijn door de enige twee studies (prof De Benz en studie 2008) die hierover (door zelfverklaarde pocolinkies dan nog wel) zijn mogen gemaakt worden. Daarenboven zal de hoofdredakteur van de VRT misschien een beetje zat geweest zijn toen hij zijn interview gaf. En dan zitten we nog met het niet weg te moffelen geval van de nota....tja...kunnen we dat misschien ook met eenzelfde overdaad aan kristalklare argumenten zoals in uw bijdrage hierboven ontkrachten? U ziet het: ik zit vol anticipatie te wachten totdat u door uw tranen heen eens te meer blijk kunt geven van een zo erudiet doorzicht en mij daarenboven nog eens (al was het maar één maal) met zulk een heldere argumentatie kan overtuigen.
|
|
|
|
#149 |
|
Minister-President
|
-
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 26 februari 2010 om 15:07. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gemiddelde VRT-kijker laat weten niet onder de indruk te zijn van jouw steeds terugkerende pathetische klaagzang.
Eén ding moet ik je nageven, je begint stilaan je eeuwig zielig gejammer tot kunst te verheffen, "chagrin d'amour" is er niks tegen. Pure poëzie !!
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Evenmin als men vraagt dat ik ervoor betaal. Nu, als ik het goed begrijp kijkt drieenhalf miljoen vlamingen er dan niet naar ?
Laatst gewijzigd door Bob : 26 februari 2010 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kwaliteit heeft een prijs, evenals reklameloze tv-programma's (en dan bedoel ik het onderbreken van programma's). Een commerciële zender zou nooit dezelfde kwaliteit afleveren, gewoonweg omdat een commercieel station geen interesse heeft om goede televisie te maken, die zijn enkel geïnteresseerd in het verkopen van "waspoeder".
Er zijn zelfs mensen die nooit tv kijken. Soit, anderhalf miljoen gemiddeld is een serieus aandeel, dan kan je niet ontkennen. We kunnen dus stellen dat de gemiddelde Vlaamse VRT-kijker tevreden is.
|
|
|
#153 | ||
|
|
[quote]
Citaat:
Wilt u "de gemiddelde VRT-kijker" vanwege mezelf de goedendag doen (niet storen tijdens "thuis" hé) en hem vragen of hij: A/ op de hoogte is van de fraude binnen de VRT (dus of hij ook alternatieve berichtgeving volgt) B/ hoeveel hij voor die zelfverklaarde fraudeurs betaalt C/ hoe het zit met Frank en Simonneke D/ hoe fijn hij het vindt dat 100% van "de gemiddelde VRT kijker" bericht wordt door een ideologie die slechts 20% daarvan vertegenwoordigt. Citaat:
Daarom ook wil ik niet nalaten u hiervoor te danken. Ik kan het echt niet helpen dat pocolinkieland blijft frauderen. Zolang dat duurt zal ik mij hiertegen blijven verzetten. Daarenboven zullen de regime-apologeten de onophoudelijke ontmaskering van hun grote argumentenvacuum er bij moeten nemen.
|
|
|
|
#154 |
|
Gouverneur
|
@Andy
Ik denk dat onze meningen dichter bij mekaar liggen dan op het eerste zicht lijkt. Hoewel ik principieel geen voorstander ben van een staatszender, zou ik kunnen leven met een grondig hervormde VRT. Helaas, zoals u het zelf zegt, onze overheid wordt bevolkt door nogal wat idioten en populisten, dus daar hoeven we al niet op te rekenen om dergelijke hervorming door te voeren. Daarenboven denk ik dat politici, als ze al dergelijke hervorming zouden willen doorvoeren, waarschijnlijk tegenwerking zullen krijgen van degenen die bij de VRT werken, daar die uiteraard, zelfgenoegzaam als ze zijn, vinden dat ze "goed bezig" zijn. Het instituut VRT zelf beschikt, door zijn aard, zijnde een kanaal met een groot publiek, over nogal wat macht. Het zal een dapper politicus moeten zijn die het zal aandurven de VRT, tegen haar zin, grondig te hervormen en een andere koers te doen varen. De macht van de media, ook de VRT, is niet te onderschatten en is tegenwoordig van dien aard dat ze een politicus kan maken of kraken. Daarom lijkt het mij beter om het concept staatszender maar gewoon in de prullenbak te gooien. Dan sparen we alvast een hoop centen. Laatst gewijzigd door Sammael : 26 februari 2010 om 16:21. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
|
Enkel en alleen als die ook allemaal kijken... ik kan me niet herinneren wanneer ik het laatst TV gezien heb.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We gaan ons nu toch niet druk maken over die enkele malcontenten ?
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
b) De keuzemogelijkheid voor een Nederlandstalige Belg is zeer beperkt itt tot de Franstalige landgenoten. c) Tevredenheid wordt niet gemeten. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 februari 2010 om 21:00. |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Gezien het marktaandeel van VRT heel wat hoger ligt dan dit van VTM en VT4 (het was vroeger wel anders) zou er wel eens heel wat reclamegeld van deze zenders naar de VRT kunnen stromen waardoor één van de zenders waarschijnlijk zal moeten verdwijnen.
|
|
|
|