![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand zei hier op dit forum ooit: Het gaat niet over begrijpen. En toch blijven sommigen met hem/haar discussiëren. Dat vind ik eerlijk gezegd: zonde van de tijd en energie. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw opmerking luidt dus als volgt: Dus alles wat leeft is een levend wezen? dat dacht ik niet. Meer hoef ik dus niet te vertellen. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En volgens mij gaat het net wel over iets begrijpen Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 juni 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 juni 2010 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In door jouw aangehaalde websites zie ik geen bronnen, om de inhoud daarin met een correcte en objectieve aanpak te verwerken. De islamitische beschaving is uniek gekenmerkt door hadithwetenschappen van verschillende islamitische denkers en geleerden, en geschiedenisfilosofie van Ibn Khaldun. Ik ga niet zomaar iets aannemen omdat het simpelweg gezegd is, neen. En zeker als het van oriëntalisten komt. Die vertrouw ik nooit want zoals Edward Said heel goed heeft opgemerkt, en laat zien dat oriëntalisme niet kan worden losgezien van ideologische, politieke, egoïstische en kolonialisme-methodologische uitgangspunten, die een bepaald verschijnsel/onderwerp eerst beoordelen en dan pas gaan ze zien hoe ze het ""academisch" best mogelijk kunnen formuleren en verantwoorden. Als je een bepaald volk wilt onderdrukken en stimuleren zodat het minder of helemaal geen weerstand biedt, dan moet je het eerst doen geloven dat je superieur bent, of dat je tenminste in bepaalde zaken niet veel anders bent dan zij (zoals slavernij bijvoorbeeld). En om eerlijk te zijn, de slavernij in de islamitische geschiedenis en de slavernij in de niet-islamitische geschiedenis hebben één ding in gemeen: de naam "slavernij". De slavernij in de tijd, plaats en -socioculturele afhankelijke islamitische jurisprudentie en slavernij in bijvoorbeeld de filosofie van Plato (met zijn ideale stad) en Thomas Aquinas, hebben weer slechts die naam "slavernij" gemeenschappelijk. En nu mag Lucas Catherine mij onderbreken om uit zijn "Twee Arabieren of de Parabel van de Artisjok" verder te vertellen: Citaat:
...En dat waren dus Mamelukken en geen gladiators. Toch vind ik die gladiators en micro-slavernij extreem veel minder erg dan macro-slavernij van tegenwoordig: hele landen tot slaaf maken, en indien die beetje vrijheid wilt, dan fabeltjes uitvinden om het te blijven onderdrukken of isoleren of weet ik wat nog !!!! En de rest verdient geen woord commentaar! Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is in Nederland wel de gewoonte... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Ach, weet je, ik had echt geen ander antwoord verwacht.
Die mevrouw Samira had dus toch gelijk, toen ze het volgende stelde: "Andere reacties van mijn cultuurgenoten vind ik stereotiepe reacties van ontkennen, eromheen praten en vooral de geschiedenis ontkennen. Bij sommigen merk je het niet onderbouwde geloof. Een enkeling reageert om te reageren, voor de discussie zelf of om intellectueel over te komen. Je mist hier het morele gevoel, hetgeen gelovigen horen te laten zien. Dus mensen die vinden dat de islamitische geschiedenis verborgen moet blijven, lijden aan de ‘denial’-stoornis en zouden een behandeling bij de psychiater kunnen nemen. Hierbij geldt dat blind geloof, terwijl in naam van geloof al eeuwen en eeuwen tot op de dag van vandaag moord, pesterijen, e.d. plaatsvinden, wijst op geloofspsychose." Zo, nu leest u het ook eens van een kritische geloofsgenote. Verder nog een prettig leven toegewenst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vreemde van zo'n verkiezingsuitslag is dat deze mensen niet de hand in eigen boezem steken (het is een signaal naar hen), maar juist doorgaan met het vingerwijzen naar de PVV'ers, alsof zij hun overlast veroorzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
LOL! Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() Maar waarom is dat nodig dat 'zich onderwerpen"? Is Allah dan niet almachtig? Kan men dingen doen buiten de wil van Allah om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het referentiekader wat de gelijkheid van man en vrouw bepaald is wat is vastgelegd bij wet in Belgie,niets meer of minder. Wilt u het daar over hebben? Ik denk van niet. Wie denkt u te zijn om in vraag te stellen of dat referentiekader waarop onze rechten gebaseerd zijn al of niet correct zou zijn? Het is niet omdat dit in strijd is met uw Islamitische opvattingen dat het daarom "vals" of " onzin" zou zijn, bovendien getuigt uw opvatting van totaal gebrek aan respect voor vrouwenrechten zoals dit wordt gezien in het Westen. Waar Islam voor staat zal ik zelf wel bepalen, mag dat? Volgens uw opvatting als moslim moeten profeten die niet vals zijn wel moslim zijn, er is immers maar één God en dat is Allah, maar buiten de Islam wordt daar natuurlijk geen rekening mee gehouden, Jesus was uiteraard geen moslim, pas zeven eeuwen later was er sprake van Mohammed. IK wil best uw geloof respecteren maar probeer me niet van uw gelijk te overtuigen want uiteraard heeft u geen gelijk, laat dit duidelijk zijn. Je kunt net zo goed beweren dat Mohammed een Jood was, uiteindelijk delen jullie met Joden dezelfde stamvader, Abraham ( enkel de moeders verschillen!) Ik heb echt geen nood aan uw dawa, maar de geschiedenis laat zich natuurlijk niet ombuigen , omdat u dit graag wilt. Islam heeft zichzelf met geweld verspreid, en uiteraard gebruikte ook Mohammed geweld, gebruikelijk voor krijgsheren in de zevende eeuw. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Verblijfsrecht voor een termijn van langer dan drie maanden Het recht van verblijf voor een termijn van langer dan drie maanden blijft aan bepaalde voorwaarden onderworpen: * ofwel de verplichting als werknemer of als zelfstandige een economische activiteit uit te oefenen; * ofwel de verplichting over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de burger tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland. De lidstaten mogen niet het bedrag van de bestaansmiddelen vaststellen dat zij als toereikend beschouwen, zij moeten rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de betrokkene; * ofwel de verplichting een opleiding te volgen in de hoedanigheid van student alsook over voldoende bestaansmiddelen te beschikken en een ziektekostenverzekering te hebben om te voorkomen dat de student tijdens zijn verblijf ten laste komt van de bijstandsregeling van het gastland; * ofwel familielid zijn van een burger van de Unie die onder een van bovengenoemde categorieën valt." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Google is your friend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oemma
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Een flauwe afleidingsmaneuver voor uw foute beweringen..
|
![]() |
![]() |