Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 13:54   #141
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd, ik werk al jaren voor multinationals en ik heb er maar eentje gezien met een burn out. De rest was toch tevreden met de uitdagende job en de mooie verloning.
Je hebt het dan waarschijnlijk niet over de 'wegwerpwerknemers'.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:58   #142
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Je hebt het dan waarschijnlijk niet over de 'wegwerpwerknemers'.

Uiteraard niet, die bestaan ook helemaal niet. Dat zijn fabeltjes de wereld ingestuurd door de vakbonden om zo de "bange" arbeider aan zich te kunnen binden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:10   #143
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Je kan taalontwikkeling ook stimuleren buiten het schoolsysteem (ja ik zou het ook doen vóór de leeftijd van 6 jaar) en ik ben van mening dat we beter iedereen Engels laten spreken in België in plaats van onze eigen taal aan elkander op te dringen, maar dat is een andere discussie. Wat ik zeg is dat het probleem van kansarmoede niks met meertaligheid heeft te maken. In plaats van de oorzaken te zoeken in bepaalde kenmerken van de mensen zelf, zoek ik de oorzaken eerder binnen de instituties, inclusief het onderwijs.
dogmatisch, als het ware.

wat doe je met ouders die de taalontwikkeling niet stimuleren en vasthouden aan de moedertaal? Indien die moedertaal niet 1 van de landstalen is heb je een nog groter probleem, eens de kindjes naar school gaan.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:11   #144
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet, die bestaan ook helemaal niet. Dat zijn fabeltjes de wereld ingestuurd door de vakbonden om zo de "bange" arbeider aan zich te kunnen binden.
Kom toch maar eens uit uw ivoren multinationaltoren om eens bij den kleinen ondernemer te gaan zien...weinig vakbond..veel 'bange' arbeiders..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:14   #145
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Kom toch maar eens uit uw ivoren multinationaltoren om eens bij den kleinen ondernemer te gaan zien...weinig vakbond..veel 'bange' arbeiders..

Men had het hier over de grote boze multinationals, daar reageer ik dan ook op. Nergens heb ik het gehad over een KMO
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:24   #146
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
uit het boek van Mullins:

I'm convinced. Who needs causation als ge uw buikgevoel hebt
Citaat:
Another practitioner, Dr. W. B. Clarke of Indiana, finds that "Cancer was practically unknown until compulsory vaccination with cowpox vaccine began to be introduced. I have had to deal with at least two hundred cases of cancer, and I never saw a case of cancer in an unvaccinated person."

At last, we have the breakthrough for which the American Cancer Society has been searching, at such great expense and for so many years. Dr. Clarke has never seen a case of cancer in an unvaccinated person. Is not this a lead which should be explored?
Oud 2 juli 2010, 14:28   #147
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Bedankt, Pieke, om te illustreren waarom ik dat boek nooit ga lezen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:31   #148
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uit het boek van Mullins:

I'm convinced. Who needs causation als ge uw buikgevoel hebt

Ik denk dat ik het toch ga lezen. Hilarische lectuur.

You cannot find any such warning in any medical textbook or popular book on health. In fact, this writer was able to locate it in a small volume buried deep in the stacks in the Library of Congress.

Yet such an ominous observation from an established medical practitioner should be as widely circulated as possible, if only to be attacked by those who can refute its premise. At least it cannot be attacked by the Establishment as quackery, because Dr. Snow is not attempting to sell some substitute for vaccination, but merely warning of its dangers.

Yet one physician, Dr. Henry R. Bybee, of Norfolk, Virginia, has publicly stated,
"My honest opinion is that vaccine is the cause of more disease and suffering than anything I could name. I believe that such diseases as cancer, syphilis, cold sores and many other disease conditions are the direct results of vaccination.

...

Another practitioner, Dr. W. B. Clarke of Indiana, finds that

"Cancer was practically unknown until compulsory vaccination with cowpox vaccine began to be introduced. I have had to deal with at least two hundred cases of cancer, and I never saw a case of cancer in an unvaccinated person."
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:38   #149
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En dan? Ik heb hier in mijn kast ook heel wat boeken staan die ze niet hebben in mijn universiteitsbibliotheek. Moet dat iets bijzonders betekenen?
nee, op zich niet, denk dat het ook aan het boek ligt.

Citaat:
Knap dat je de uni van binnenuit hebt leren kennen. Ik heb er ook gestudeerd, mijn diploma behaald en werk er intussen al een paar jaar. Je hoeft me dus niets te verzekeren, ik kan alleen maar vaststellen dat je indrukken vertekend zijn.
da's nou eens een echt wetenschapelijk verwantwoord antwoord!
Wat mot ik er mee? zowel van jou als van mij zijn meningen, so what?
Ik sleep er alleen nog wat meer bij, auteurs bv.
En knap is het niet, ik heb er enorme spijt van, en vind het persoonlijk verbzingwekkend dat je denkt dat mijn indrukken vertekend zijn. Waarom zouden die van jiou niet vertekende kunnen zijn?
Maar ja, wat je eigenlijk zeggen dat het schoolsysteem incl de uni ok is?
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 14:39   #150
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

You cannot find any such warning in any medical textbook or popular book on health. In fact, this writer was able to locate it in a small volume buried deep in the stacks in the Library of Congress.

Yet such an ominous observation from an established medical practitioner should be as widely circulated as possible, if only to be attacked by those who can refute its premise. At least it cannot be attacked by the Establishment as quackery, because Dr. Snow is not attempting to sell some substitute for vaccination, but merely warning of its dangers.

Yet one physician, Dr. Henry R. Bybee, of Norfolk, Virginia, has publicly stated,
"My honest opinion is that vaccine is the cause of more disease and suffering than anything I could name. I believe that such diseases as cancer, syphilis, cold sores and many other disease conditions are the direct results of vaccination.

...

"Cancer was practically unknown until compulsory vaccination with cowpox vaccine began to be introduced. I have had to deal with at least two hundred cases of cancer, and I never saw a case of cancer in an unvaccinated person."

ja doe het eens! Maar dan echt lezen!
Oud 2 juli 2010, 14:40   #151
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt, Pieke, om te illustreren waarom ik dat boek nooit ga lezen.
waarom dan?
Oud 2 juli 2010, 14:51   #152
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Grapjas. De universiteiten zijn instrumenten van de machtselite en daarom zeggen wetenschappers dat GW echt is. Heb je er zelf al eens bij stilgestaan dat wetenschappers dan en masse zouden zeggen dat GW niet echt is onder invloed van big oil. Dat is tenslotte de echte machtselite. De realiteit is dat je nauwelijks een ernstige wetenschapper vindt die ontkent dat GW echt is. Je kan daar veel erg goede boeken over lezen (sommige te verkrijgen in de uni hier) waarin dat allemaal enorm goed staat uitgelegd. Ik heb vorige week nog een doctoraatsverdediging bijgewoond van een bevriende bio-ingenieur over GW, gebaseerd op vier jaar experimenteren. Je doet wat je wil natuurlijk, maar dat vind ik al heel wat geloofwaardiger dan "ik heb daar eens een boek over gelezen".
wel, ik hoop dat je weet wat je zegt, Er zijn nl zeer veel gerenomeerde wetenschappers die niet geloven in het GW verhaal. Trouwens het is allang duidelijk dat het IPCC verhaal een grote leugen is!
En tsja, ik lees liever en goed boek dan naar een doctoraatsverdediging te gaan tegenwoordig U leeft nog steeds in de illusie dat ze daar goed werk doen.(op de uni). Ik hecht momenteel geen enkele waarde aan een universitaire graad! Nu ja, well het zegt mij dat iemand door en door door het systeem geindoctrineerd is. U ook zoals U boven laat zien.
Maar ik snap ook dat het veel te bedreigend is om dat in te zien.

Citaat:
De realiteit is dat je nauwelijks een ernstige wetenschapper vindt die ontkent dat GW echt is.
kan er zat noemen hoor.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 14:53.
Oud 2 juli 2010, 14:55   #153
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
ja doe het eens! Maar dan echt lezen!
Je ziet toch zelf dat hier geen enkele onderbouwing aan te pas is gekomen?

Waarom is die ene uitspraak in dat onvindbare boekje zoveel waardevoller dan vele andere uitspraken? Omdat het als een soort "steen der wijzen" goed verborgen is gebleven, als een "aloud geheim"?

Hij heeft er geen onmiddellijk financieel belang bij, dus het is geen kwakzalver. Als dat het criterium is, kan ik thans zeggen dat de zon rond de maan draait. Het is juist, want ik heb er niets bij te winnen.

Hij gelooft het, het is zijn mening, etc. Geen bewijzen van wat dan ook.

Op basis van zijn eigen beperkte ervaringen concludeert hij dit? Als hij nu nog 100 willekeurige gevaccineerden en 100 willekeurige niet-gevaccineerden met elkaar had vergeleken, of de incidentie van kanker was nagegaan bij religieuze groeperingen die vaccinaties weigeren, met inachtname van andere mogelijke factoren (voeding e.d.) - d�*n hadden we meer geweten. Maar dat zou de methode zijn van de "starre" wetenschap en daar doen we niet aan mee natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 2 juli 2010 om 15:00.
Oud 2 juli 2010, 15:02   #154
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Soit, ik verspil te veel tijd aan deze onzin. En jij ook. Bye.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 2 juli 2010 om 15:02.
Oud 2 juli 2010, 15:03   #155
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

...

hier een pdf: http://www.bibliotecapleyades.net/ar...rinjection.pdf

verwacht echter geen "wetenschappelijke argumenten". Het is 1 langdradig web van mensen die op 1 of andere manier wel gelieerd kunnen worden aan Rockefeller
en claims als:

Citaat:
Because "the fight against cancer" is totally controlled by the
Rockefeller Medical Monopoly, grants are routinely awarded which
are nothing more than ripoffs. One wag claims the ACS will award a
research grant only if the recipient signs a paper swearing he will
not find a cure for cancer. Although only the tip of the iceberg has
been revealed, there have been numerous exposes attesting that most
of the "cancer research" is bogus, replete with faked results.
Oud 2 juli 2010, 15:08   #156
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
verwacht echter geen "wetenschappelijke argumenten". Het is 1 langdradig web van mensen die op 1 of andere manier wel gelieerd kunnen worden aan Rockefeller
Oei, ik ben een paar maanden geleden nog in het Rockefeller Center geweest. Ik zit mee in het complot!

Oud 2 juli 2010, 16:09   #157
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tsja, ik lees liever en goed boek dan naar een doctoraatsverdediging te gaan tegenwoordig U leeft nog steeds in de illusie dat ze daar goed werk doen.(op de uni). Ik hecht momenteel geen enkele waarde aan een universitaire graad! Nu ja, well het zegt mij dat iemand door en door door het systeem geindoctrineerd is. U ook zoals U boven laat zien.
Nee, jij leest liever een spannend boek, dan een wetenschappelijk opgebouwd werk. Ik heb zijn proefschrift immers ook gelezen en daar valt weinig tegen in te brengen, hoor. En de illusie dat "ze" "daar" goed werk leveren? Ik zie jaar na jaar dat mijn studenten op het einde van het jaar meer weten en kunnen dan aan het begin van het jaar. Soms met een examen, meestal door hen papers te laten schrijven of onderzoeken te laten bedenken, uitvoeren en erover te rapporteren.

Ga anders eens naar een universiteitsbib en kijk eens rond in de afdeling taalkunde. Dan kan je met eigen ogen zien dat het gros van de nieuw gepubliceerde werken bijzonder maatschappijkritisch is. Maar goed, ik weet dat je dat niet zal doen, want feiten zijn soms bedreigend (zie verder).

Citaat:
Maar ik snap ook dat het veel te bedreigend is om dat in te zien.
En dan maar de zoveelste dooddoener: je bent het niet met me eens omdat "de" waarheid te bedreigend is (je ziet dat ik dat ook kan).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 16:13   #158
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
dogmatisch, als het ware.

wat doe je met ouders die de taalontwikkeling niet stimuleren en vasthouden aan de moedertaal? Indien die moedertaal niet 1 van de landstalen is heb je een nog groter probleem, eens de kindjes naar school gaan.
We praten over twee verschillende dingen, 1. de kansarmoede, 2. de wenselijkheid om de taal te spreken in het land waar je woont. De twee hebben op zich weinig of niks met elkaar te maken. De Walen spreken amper Vlaams op Vlaams grondgebied en verwachten dat iedereen Frans spreekt. Vele expats spreken gewoon Engels en geen haan die er naar kraait. We zouden beter eens de sociale voorzieningen vergelijken tussen bijvoorbeeld een gemeente zoals Ouderghem en een zoals Schaarbeek. Dat is pas een verschil!

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 2 juli 2010, 16:16   #159
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Men had het hier over de grote boze multinationals, daar reageer ik dan ook op. Nergens heb ik het gehad over een KMO
Ik heb op een grote multinational gewerkt. Daar werd expliciet een beleid gevoerd van herstructureringen om de 6 maand om de werknemers bang te maken voor hun job zodat ze meer gemotiveerd zouden zijn om te werken. Mijn baas heeft mij dat toen in die woorden gezegd!

Oud 2 juli 2010, 16:35   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen idee, maar vooral bij grote bedrijven heb ik enorm ongelukige mensen gezien , helemaal geknakt door het systeem.
Dan moet ge u een nieuwe bril kopen.
Het zijn juist de grote bedrijven die hun werknemers het best behandelen al komt daar stilaan verandering in.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be