![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Argumenten zijn leuk maar tegenwoordig zelfs niet meer nodig. Ge voelt het hé, we surfen op een stroming die stilaan een tsunami aan het worden is. Geeft een ongelooflijk comfortabel gevoel.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 09:01. |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar neen. Ge zijt zo blind dat ge geen differentiatie kunt zien. Ik ben geen voorstander van een splitsing van België. Wel van een état belgo-flamand, en in dat licht is de kniebuiging van De Motte een prachtig zicht.
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België zal niet splitsen.
Jullie zullen buigen, zoals De Motte deze morgen al deed.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 09:08. |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Walen hebben al nu liever het Engels dan het Nederlands en het is zeker niet de huidige toestand van België die hen zal aanmoedigen Nederlands te willen leren.
|
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Motte is niet de hele Franstalige politieke klasse en nee, ze zullen zeker niet buigen. België zal op lange termijn splitsen, daar ben ik er zeker van. Ik zeg "op lange termijn" omdat ik realist blijf : men splitst niet zomaar een land. Maar men gaat alvast in die richting en op de Franstalige kant van het land zijn er meer en meer Franstaligen die voor de splitsing van het land pleiten.
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kom nog wel in Duinbergen (ons ma), maar ga voortaan naar Egmond aan zee. Er op visite geweest toen zoon daar in een challetje zat, kwas er direct weg mee. Schitterend, rustig op den dijk, niet zo hoge gebouwen en veel duingebied. Dat hebben de "Ollanders"toch beter geregeld hun infrastructuur in de badplaatsen. Katwijk en Zandvoort ook al eens geweest, Scheveningen is me te druk. Miss vlgd es van Duinbergen naar Cadzand fietse. Maar voortaan de N -Nederlandse kust ipv de Vlaamse, alleen op fam visite.
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij hoeven ze helemaal geen Nederlands te leren; niet om mij van enig minderwaardigheidscomplex te verlossen, niet omdat ik van anderen vermeende tekenen van "liefde" of "interesse" verlang, en wat pragmatischer ook niet vanwege de hiaten in mijn Frans - die vallen misschien wel beter mee dan bij de gemiddelde Waal. Even goede buren! En België mag van mij blijven bestaan als desondanks op gelijke voet, en liefst ook in wederzijdse verrijking, samengeleefd kan worden. Als dat in Wallonië geen doelstelling van het samengaan is, wat dan wel? Met subsidies uit het noorden de eigen economie kapot maken? Daar lijkt de PS wel goed in geslaagd te zijn. De Vlamingen ontevreden en de Walen dieper de put in. Iedereen armer, wie is daar beter van geworden? Ik vind de Walen best sympathiek, en als ze beter sympathiek kunnen blijven in een ander land, mij goed! Directe democratie zou ons tot een echte dialoog tussen de burgers aan beide zijden van de taalgrens noodzaken, en zou zoiets als een nationale cultuur in wederzijds respect tot stand kunnen brengen. Met ons parlementaire systeem is dat ondenkbaar, en als we dat niet kunnen vervangen, dan moeten we het land opdoeken. Al is daarmee het gebrek aan democratie nog steeds niet eens half opgelost.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 6 september 2010 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen armer, wie is daar beter van geworden? La gauche caviar. |
|
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grotesk, gewoon...
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Ze zijn het volop aan het voorbereiden. Er is maar één manier voor de Brusselse franstaligen om te ontsnappen aan de democratisering van Belgie: vluchten naar Frankrijk.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 09:38. |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het feit dat iemand Nederlands leert of niet, heeft niets te maken met de huidige toestand van België. wel met de economische noodzakelijkheid om het te leren. het heeft zelfs soms niets met Vlaanderen te maken, maar wel met Nederland.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach rot toch op. De Vlamingen willen helemaal niet dat de Belgische franstaligen Nederlands leren. Als er zijn die te dom zijn om er iets van te begrijpen, zoals Javaux, dan brengen ze gewoon een tolk mee. We leven niet meer in de jaren '70 hé.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 09:40. |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Franstalig die Nederlands leert, is dus een tijdverlies voor u?
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voortaan spreken we op Belgisch niveau nog uitsluitend Nederlands, zoals De Wever deed waarna een hysterische paniek uitbrak. Willen de Franstalige politici kunnen blijven volgen, zullen ze Nederlands moeten leren of een tolk meebrengen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er staat. De herinrichting van de staat met het doel om de meerderheid te laten regeren in plaats van de minderheid.
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |