Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 11:15   #141
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
wie is "men" . Ik ken een heleboel mensen die helemaal niet wensen dat hun kinderen op school halalvreet moeten eten! men heeft hen daar niks over gevraagd, en men vindt het ook niet nodig hen daarover te bevragen blijkbaar. men wil enkel nog allochtone stemmen en ik hoop dat ze nog enkel die stemmen zullen krijgen!
Mie Vogels moet het al doen met haar hoofddoeken en Caroline zal moeten proberen de soepjurken te overhalen (dat ze maar snel wat marokkanen en turken op de lijst zet).

Wie heeft het over smaak? Niet halal-voedsel smaakt dan ook hetzelfde als halalvreten, en toch willen de kolonisten dat de scholen zich aanpassen?

Wat als je enkel nog garagepoorten wil laten installeren door katholieke installateurs? Yussef staat achter de poort met een grote dikke knuppel, maar halal vreten dat enkel door moslims moet worden gecontroleerd is dan wel ok? Wel, bij mij smaakt dat naar BEERPUT.
"Men" is uiteraard de wetgever, ik zou gedacht hebben dat dit evident zou zijn.
Blijkbaar hebt u toch serieuse problemen met de smaak van halalvoedsel, hoor...
Oud 8 februari 2011, 11:16   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bah, op dit ogenblik worden de wetten niet overtreden, gezien het ritueel slachten niet verboden is.
Dus is men van mening dat dierenwelzijn minder belangrijk is dan bepaalde religieuze praktijken. Evenals bepaalde culinaire praktijken belangrijker zijn dat dierenwelzijn (zie kreeften, ganzen en andere kikkers).

Ik begrijp die aversie voor halal-voedsel toch niet, hoor. Het smaakt exact hetzelfde als ander vlees, en als het dan nog minder duur uitvalt ...
Het smaakt dus wel niet hetzelfde hoor, om de doodsimpele reden dat het vlees moet " doodbloeden" je steak bevat dus veel minder bloed waardoor ook de smaak anders is.
Ik heb ook geen problemen met dat vlees maar wil wel weten wanneer ik dit eet en de keuze hebben er niet voor te kiezen, juist omdat de smaak niet hetzelfde is en de kans veel groter dat het om een " illegaal" geslacht dier gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:36   #143
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het smaakt dus wel niet hetzelfde hoor, om de doodsimpele reden dat het vlees moet " doodbloeden" je steak bevat dus veel minder bloed waardoor ook de smaak anders is.
Ik ben geen slachter, maar bij mijn weten worden de dieren ook bij gewone slachting de keel overgesneden, zodat zij doodbloeden...

Citaat:
Ik heb ook geen problemen met dat vlees maar wil wel weten wanneer ik dit eet en de keuze hebben er niet voor te kiezen, juist omdat de smaak niet hetzelfde is en de kans veel groter dat het om een " illegaal" geslacht dier gaat.
Ik zie niet in waarom dat niet zou moeten kunnen. Ik weet wel dat dit dan door de overheid moet georganiseerd worden, en ik vrees dat sommigen (neen, niet de Moslims) dit weer gaan interpreteren als een "toegeving voor de Islaaam", terwijl zij er zelf vragende partij voor zijn.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 februari 2011 om 11:36.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:38   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen slachter, maar bij mijn weten worden de dieren ook bij gewone slachting de keel overgesneden, zodat zij doodbloeden...

Ik zie niet in waarom dat niet zou moeten kunnen. Ik weet wel dat dit dan door de overheid moet georganiseerd worden, en ik vrees dat sommigen (neen, niet de Moslims) dit weer gaan interpreteren als een "toegeving voor de Islaaam", terwijl zij er zelf vragende partij voor zijn.
Ik ben ook geen slachter maar heb wel ogen en smaakpapillen, koop een gewone en halalsteak en leg ze naast mekaar, de ene is rood, de ander lichtroze, kwestie van " uitbloeden".
En zoals gezegd, ik wil weten wat ik eet, en de keuze hebben.

Laatst gewijzigd door alice : 8 februari 2011 om 11:38.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:41   #145
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij een gewone slachting wordt het dier eerst verdoofd en dan gedood. Daarna leegbloeden. Niet doodbloeden.
Oud 8 februari 2011, 11:57   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard mag men wettelijke bepalingen in vraag stellen, waarom zou dat niet mogen?

Op dit ogenblik is er een antwoord: ja, dieren mogen ritueel geslacht worden.
Maar dat was de vraag niet.
De vraag was; moet een dier ritueel geslacht zijn om halal te zijn ?
Feit is dat er ook in moslimkringen verschillende meningen zijn of onverdoofd slachten wel nodig is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 11:59   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geloof ik dus niets van.
Ook een verdoofd dier bloedt dood natuurlijk.
Oud 8 februari 2011, 12:13   #148
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar dat was de vraag niet.
De vraag was; moet een dier ritueel geslacht zijn om halal te zijn ?
Feit is dat er ook in moslimkringen verschillende meningen zijn of onverdoofd slachten wel nodig is.
ah ok.
Maar gezien ik geen Moslim ben, kan ik daar niet op antwoorden.

Uiteraard is het zo dat als het ritueel slachten niet "verplicht" is, dat de discussie dan verschillend wordt (hoewel er nog steeds een uitzondering voor de Joden zal moeten voorzien worden).
Oud 8 februari 2011, 12:18   #149
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk ! slachtdieren worden nu eenmaal niet geëuthanaseerd.

Maar volgens de slachtwet moeten ze wèl eerst met een ijzeren pin of via elektrocutie pijlsnel worden verdoofd zodat ze niet meer bij bewustzijn zijn als de keel wordt overgesneden;
Bij een halalkoe hangt het dier nog 10 minuten met overgesneden keel te spartelen tot het is leeggebloed.

Citaat:
In verschillende andere Europese landen is onverdoofd slachten ook omwille van religieuze redenen - verboden. En daar slachten moslims hun koe gewoon nadat het dier een elektroshock kreeg: uiteindelijk is het Allah geweest die ook al vond dat het dier niet mocht lijden, dus het gaat zeker niet in tegen de geest van de halalwet.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 12:18   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah ok.

Uiteraard is het zo dat als het ritueel slachten niet "verplicht" is, dat de discussie dan verschillend wordt (hoewel er nog steeds een uitzondering voor de Joden zal moeten voorzien worden).
Volgens mij moet men daarvoor geen moslim zijn, alleen de koran kennen.
Of het staat er in of niet.
Persoonlijke interpretaties van gelovigen zeggen mij eigenlijk niets.
Oud 8 februari 2011, 12:19   #151
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
ah ok.

joden slachten ook al lang niet altijd meer onverdoofd.
Oud 8 februari 2011, 12:19   #152
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Volgens mij moet men daarvoor geen moslim zijn, alleen de koran kennen.
Of het staat er in of niet.
Persoonlijke interpretaties van gelovigen zeggen mij eigenlijk niets.
in de koran staat niet in dat ze niet mogen geëlectrocuteerd worden, vermits Allah toen de ellekentriek nog niet had uitgevonden.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 8 februari 2011 om 12:19.
Oud 8 februari 2011, 12:35   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
in de koran staat niet in dat ze niet mogen geëlectrocuteerd worden, vermits Allah toen de ellekentriek nog niet had uitgevonden.

Reden temeer dat moslims wel verdoofd zouden moeten slachten.
Allah wilde dat de dieren zo weinig mogelijk leden.
Vandaar dat ze een scherp mes moeten gebruiken.
Had Allach wel al den ellekentriek uitgevonden had hij dat zeker verplicht.
Oud 8 februari 2011, 14:36   #154
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Mijn aversie is niet dat het anders zou smaken, Mijn aversie is dat er een religieuze bijsmaak aan zit waar ik niet om gevraagd heb.
Als ik daar niet tegen protesteer, help ik mee iets te legitimeren waar ik juist faliekant tegen ben.
²
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 19:12   #155
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, ook bij een gewone slachting moet het dier doodbloeden.
De 4 van Basta legden dat toch goed uit voor kalfke Willy.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be