![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik word ook dagdagelijks door kennissen en familie aangesproken of we ons moeten zorgen maken voor de radioactiviteit uit Fukushima, hier in Vlaanderen. Dan zeg ik steevast dat hier, per verhoging van 10 µg/m³ PM10 fijn stof bij langdurige blootstelling uw sterfrisico met 8 a 18% toeneemt. En in Vlaanderen is de gemiddelde concentratie al tussen 40-50, met uitschuivers boven de 100 µg/m³.... |
|
|
|
|
|
|
#142 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
En dan komt er hier éne zeggen, " ja maar de halfwaardetijd is enkel 50 minuten "... Het zal mij dan een zorg wezen of die halfwaardetijd 50 minten of 50 seconden is. Wat belangrijk is, is dat de aanwezigheid van dat jodium ( 134 of 131 , maakt weinig uit ) erop wijst dat de reactorkern beschadigd is... Snap je ? En zo gaat het altijd hier. Je brengt ( slecht ) nieuws, en dan komt iemand muggeziften en zagen over details om af te dwalen en zijn gelijk te krijgen , op een oneerlijke manier...dat gaat het gevaar niet verminderen, hoor, al die zever... |
||
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat maakt trouwens wel uit, als je water na 8 dagen terug veilig is of na 50 minuten, dat zou ik toch willen weten.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 27 maart 2011 om 11:54. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want ik heb de indruk dat iedereen zich eigenlijk weinig zorgen maakt over die doden. Waar iedereen zich wel schijnt druk over te maken, zijn verlaten gebouwen, wegen, parkings en dergelijke (toegegeven, dat is niet niks!) en een grote lap grond die terug naar de natuur moet.
|
|
|
|
#145 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#147 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Het enige verschil is dat ALS er iets misloopt, dat het meteen "spectaculair" is, maar zelfs dat effect is voor een groot deel niet meer of niet minder dan een kwestie van perceptie. Het is in zekere zin te vergelijken met de hetze van BSE een paar jaar terug en dat heel de wereld op stelten gezet heeft omdat er een paar mensen doodgingen van vlees eten, terwijl er intussen elk jaar 1 MILJOEN doden vallen door malaria. Same thing here: niemand gaat ontkennen dat een op hol slaande kerncentrale géén probleem is, maar intussen is het fenomeen zódanig buiten proportie geblazen dat de tegenreactie meer kwaad doet dan goed, en dan zijn we slecht bezig. Citaat:
Wat dacht je van dit: Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#148 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is leuk voor wat actuele weetjes maar verder niks. Moest ik ooit een nieuwssite citeren in mijn thesis dan lachen ze mij vierkant uit. |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Minister
|
Citaat:
Iedereen WEET dat het zeer gevaarlijk is (zowel kernenergie als chemische industrie), maar we zijn op een punt dat het CONTROLEERBAAR IS. Niet accidentvrij, maar controleerbaar. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 27 maart 2011 om 18:44. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op de site van Total Fina in Antwerpen zijn er 8 reactoren constant bezig om honderden tonnen H2S om te zetten naar waterstof en vloeibare zwavel.
Maar op diezelfde site staat ook een vat met 90 ton vloeibare HF. En dat is maar 1 van de petrochemische bedrijven in de haven. En dan zitten die anti kernenergie rakker hier energie te verspillen over een theoretische aanslag op een kerncentrale blijkbaar in de hoop een Tjernobyl aan de Schelde te hebben. Radioactieve besmetting is "gemakkelijk" op te sporen en op te ruimen, het kost alleen verschrikkelijk veel moeite en geld. Daarom is de site van Tjernobyl en de besmette omgeving nooit opgeruimd. Niet omdat het niet kan, maar omdat de Russen gewoon de middelen niet willen spenderen. Ze hebben toch plek genoeg. Nog een radioactive plek in moedertje Rusland, who cares...
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger niet en nu niet. Evacueren en de boel laten escaleren. Meer zit er niet op.
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet welke film U gekeken hebt, maar ik vrees dat het of een rampenfilm categorie Z was, of een Greenpeace propaganda film.
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geloof me , ik zou liever ongelijk hebben...Dit is volledig uit de hand aan het lopen . |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Spijtig genoeg... |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Banneling
|
Dat is het meest eenvoudige uiteraard; als je geen tegenargumentatie hebt maar overgaan op negeren... Je leugens blijven echter zwart op wit hier staan.
|
|
|
|