Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 19:45   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Voor mij ook maar niet voor iedereen schijnt het.

Nee. Maar die Engelsmannen zijn daarom nog geen Spanjolen omdat ze in Spanje wonen. Vlamingen die in 'de Walen' gaan wonen kunnen ook Vlaming blijven (ook al worden hun kinderen bijv. Waal)
Voor mijn part mogen die Franstaligen als België splitst (of als in BE subnationaliteiten worden ingevoerd), kiezen voor de Waalse Nationaliteit en als Waal/immigrant in Vlaanderen blijven wonen, waar ze (zoals ook nu zou moeten) de taal van het gastland spreken. Het is niet omdat ne Waal in Vlaanderen woont dat hij daarom ineens deel uitmaakt van het Vlaams Volk.

Maar dit geeft nog altijd geen recht op het claimen van Vlaams grondgebied; maar juist daarom ook heeft Vlaanderen geen waterdichte claim op Brussels grondgebied en moet Brussel dus 'verleid' worden wilt men dat het bij VL komt.
Toen ik geboren werd lag Brussel in Vlaanderen en waren Brusselaars Vlamingen.

En heel lang kan dat niet geleden zijn, want tenslotte leef ik nog en moet ik nog vijftig worden.

Zodus, Brussel was vroeger Vlaams, en het zal dat binnen afzienbare tijd terug zijn.

Vlaanderen wacht een mooie toekomst.

Belgie is maar een tijdelijk kwaad.
Oud 26 mei 2011, 19:51   #142
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kosovo. Daar woonde vroeger een grote meerderheid Serviërs.

Hmm, toch al in 1896 grote delen Albanees:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nic_groups.jpg
Alleen in het midden is er een strook met servische meerderheid. Die dan blijkbaar later demografisch moest onderdoen voor Albanezen, maar dat kunnen ook nakomelingen van kosovaarse albano's geweest zijn.

Citaat:
Vlaanderen ruwweg geschat 6.000.000 inwoners = plusminus 63%

Wallonië ruwweg geschat 3.600.000 inwoners = plusminus 37%

Broekzele ruwweg geschat 1.100.000 inwoners = plusminus10%
Hmm tenzij er 110% Belgen zijn, bedoelde wslk 56%, 34% en 10%? Dat is toch wat ik krijg door die cijfers (6M enz) te delen door het totaal (10,7M)
Maar inderdaad ben ik het met de verdeling per hoofd eens, nu achterhalen wie de schuld gemaakt heeft is ondoenbaar, dus wij als Vlaanderen zijn braaf en nemen die 4% van de Walen over, en pakken 60% van de schuld op ons en dan mogen ze over de rest niet meer zagen. Die paar pctjes meer zullen ons nu ook wel niks kunnen maken, ze moeten het tot in der eeuwigheid toch doen zonder onze transfers dus ze zullen het al moeilijk genoeg hebben. Brussel mag zijn 10% houden, daar pakt VL geen paar %jes vanaf.
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:54   #143
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is dus blabla mijn beste...

De objectiviteit voor het bepalen én verdelen van de staatsschuld wordt per inwoner van elk gewest berekend...

Vlaanderen ruwweg geschat 6.000.000 inwoners = plusminus 63%

Wallonië ruwweg geschat 3.600.000 inwoners = plusminus 37%

Broekzele ruwweg geschat 1.100.000 inwoners = plusminus10%

Wil wallobrux in hetzelfde bedje liggen ,zullen ze dus 37+10 = 47% van de staatsschuld op hun conto krijgen...

Bezie het maar als een soort van successierecht dat u meekrijgt na het overlijden van de staat...

Er bestaat geen enkele regeling rond de verdeling van de staatsschulden. Geen enkele.
solidarnosc is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:56   #144
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
BDW denkt: simpel; ik wil de mensen niet bang maken; laten we stoemelings BE op een rustige manier afbreken en aan de Franstaligen vragen om daaraan mee te werken.
ik denk dat je gelijk hebt.

Citaat:
Helaas voor BDW zijn de Franstaligen niet zo naïef.
Ik denk dat je geen gelijk hebt. Ze zijn namelijk niet echt België aan het redden.
Hollander is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:00   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen enkele regeling rond de verdeling van de staatsschulden. Geen enkele.
Niettemin klinkt het hier anders, hier klinkt het alsof dat Vlaanderen het grootste gedeelte van de schuld op haar gaat nemen.

Citaat:
Fj9lnir
Maar inderdaad ben ik het met de verdeling per hoofd eens
Waarom een oude traditie verbreken? Laat ons de zaken zoals altijd paritair houden.
Oud 26 mei 2011, 20:02   #146
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom een oude traditie verbreken? Laat ons de zaken zoals altijd paritair houden.
Omdat ik probeer eerlijk te zijn, ook tegen mensen die u minder respectvol behandelen of beh. hebben in het verleden.
Maar misschien is dat naief
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:02   #147
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hmm tenzij er 110% Belgen zijn, bedoelde wslk 56%, 34% en 10%? Dat is toch wat ik krijg door die cijfers (6M enz) te delen door het totaal (10,7M)
Maar inderdaad ben ik het met de verdeling per hoofd eens, nu achterhalen wie de schuld gemaakt heeft is ondoenbaar, dus wij als Vlaanderen zijn braaf en nemen die 4% van de Walen over, en pakken 60% van de schuld op ons en dan mogen ze over de rest niet meer zagen. Die paar pctjes meer zullen ons nu ook wel niks kunnen maken, ze moeten het tot in der eeuwigheid toch doen zonder onze transfers dus ze zullen het al moeilijk genoeg hebben. Brussel mag zijn 10% houden, daar pakt VL geen paar %jes vanaf.
De truc is natuurlijk het verfranste 'Vlaams' Brabant weg te geven bij een scheiding.
Hoeft Vlaanderen zelfs minder dan 50 % te betalen.
En moet je kijken hoeveel 'vreemdelingen' je dan kwijt bent.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:03   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dat is niet helemaal waar. Brussel is grondwettelijk de hoofdstad van België van de Vlaamse gemeenschap en van de Franstalige gemeenschap. In 1980 heeft Vlaanderen beslist om de parlementen en de regeringen van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest samen te voegen. Daardoor is er maar één Vlaams Parlement en één Vlaamse Regering.
Vlaanderen = Vlaams gewest + Vlaamse gemeenschap, ze maken één onscheidbaar geheel uit. Vlamingen zullen Brussel nooit erkennen als een volledig autonoom gewest. Brussel als hoofdstedelijk gewest is een onderdeel van het territorium België met eigen bevoegdheden binnen zijn eigen hoofdstedelijke gewestgrenzen. Als België als entiteit verdwijnt, verdwijnt ook dat hoofdstedelijk geweststatus.Het Vlaamse gewest kan juridisch zich afscheiden van België als de Vlaamse gemeenschap zich opsplitst, maar dan verliest ze ook Brussel en stoot ze een deel van zijn eigen gemeenschap ( de Vlaamse Brusselaar) af, wat ze uiteraard nooit gaan doen.
enkel Brussel-stad is hoofdstad van Vlaanderen, Anderlecht, Molenbeek of Sint-Joost-ten-Node, niet.
Oud 26 mei 2011, 20:05   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik probeer eerlijk te zijn, ook tegen mensen die u minder respectvol behandelen of beh. hebben in het verleden.
Maar misschien is dat naief
Nochtans zou ik zeggen dat 50/50 zeer eerlijk is. Is het niet altijd 50/50 geweest dan?

Want als we echt eerlijk gaan wezen, dan mag Wallonie nog enkele honderden jaren herstelbetalingen doen aan Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 20:08.
Xenophon is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:07   #150
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een reden te meer dat Wallo-Brux wil klaar zijn voor het geval BDW beslist om de onafhankelijkheid van Klein-Vlaanderen uit te roepen. BRU zal in elk geval niet volgen.
Bovendien zijn ze niet van plan om mee te stappen in het verhaal van BDW om BE steen voor steen af te breken.

BDW denkt: simpel; ik wil de mensen niet bang maken; laten we stoemelings BE op een rustige manier afbreken en aan de Franstaligen vragen om daaraan mee te werken.
Helaas voor BDW zijn de Franstaligen niet zo naïef.
"Brussel zal niet volgen" ...

Wij kunnen hen inderdaad niet echt dwingen. Maar wie zal dán helpen om de Brusselse financiële putten te dempen? Wallonië zeker niet. De EU? Maar die zal zonder de minste twijfel eisen dat Brussel efficiënter wordt bestuurd. Dus adieu de "18 dorpen + één stad". Anders gezegd: Grosz Brüssel wird wieder aufstehen!.
Oud 26 mei 2011, 20:08   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Wie zegt dat dit in even grote delen zal verdeeld worden?
De Franstaligen.
Zij zijn altijd fel voor pariteit geweest in de regering en vermits de regering verantwoordelijk is voor de schulden die ze maken.....
daiwa is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:08   #152
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De truc is natuurlijk het verfranste 'Vlaams' Brabant weg te geven bij een scheiding.
Hoeft Vlaanderen zelfs minder dan 50 % te betalen.
En moet je kijken hoeveel 'vreemdelingen' je dan kwijt bent.
Hmm... dan zou ik dr eerder voor opteren 70% van de schuld op ons te nemen (voor Vlaanderen kan dat toch niet zo problematisch zijn), en dan ook 70% in te palmen enkele toffe/schone Ardennendorpkes of bierabdijen bijvoorbeeld.
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:09   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, toch al in 1896 grote delen Albanees:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nic_groups.jpg
Alleen in het midden is er een strook met servische meerderheid. Die dan blijkbaar later demografisch moest onderdoen voor Albanezen, maar dat kunnen ook nakomelingen van kosovaarse albano's geweest zijn.

Verdorie,een muyterske gedaan...

En inderdaad,verdeling per kop is het fairste middel aangezien ze hier altijd in de kranten het over het gemiddelde aan staatsschuld per belg hebben...
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:10   #154
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IMF... Ooit van gehoord? Ratingbureaus, ooit van gehoord?
Zeker, zeker ... En voor Fitch, Standard &Poors "et les autres" zal "Bruxelles" de kredietwaardigheid krijgen van Griekenland.
Oud 26 mei 2011, 20:10   #155
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ware democraat aan het woord.
En die nam dan deel aan ondemocratische verkiezingen.

Foei Svennies !!!
daiwa is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:11   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm... dan zou ik dr eerder voor opteren 70% van de schuld op ons te nemen (voor Vlaanderen kan dat toch niet zo problematisch zijn), en dan ook 70% in te palmen enkele toffe/schone Ardennendorpkes of bierabdijen bijvoorbeeld.
Dan betalen we toch 100%, dan kan BDW aan elke Vlaming een buitenverblijf kado doen in Wallonie.

De Walen kunnen dan als statenlozen zich aansluiten bij de zigeuners van Europa. Dan moeten ze gelijk nooit meer werken, iedereen gelukkig!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 20:11.
Xenophon is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:11   #157
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zou ik zeggen dat 50/50 zeer eerlijk is. Is het niet altijd 50/50 geweest dan?

Want als we echt eerlijk gaan wezen, dan mag Wallonie nog enkele honderden jaren herstelbetalingen doen aan Vlaanderen.
Ja, er zijn evenveel Franstalige als Vlaamse politici in het parlement

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:12   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ja, er zijn evenveel Franstalige als Vlaamse politici in het parlement
Bedoel je dat pariteit niet eerlijk is?
Oud 26 mei 2011, 20:14   #159
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat pariteit niet eerlijk is?
Ik bedoel dat je statement geen steek houdt, maar dat zal je natuurlijk ontkennen, ook al gaf ik je net een tegenvoorbeeld.

Maar voor jou is er pariteit.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 20:16   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heel simpel mijn beste,staatsschuld delen door het aantal inwoners en dan vermenigvuldigen met het aantal inwoners per gewest....

De franstaligen zijn nét zo goed verantwoordelijk voor hun deel van die staatsschuld aangezien zij hem mee hebben opgebouwd...

Beschouw het maar als uw déél van de successierechten die u moet betalen voor uw deel van de belgische erfenis...

Of u het graag niet of wil,u krijgt uw deel van de rekening...

Dat gaat boomschors fretten worden mijn beste...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be