Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 18:48   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En jij denkt dat... De Brusselaars gaan zich beroepen op hun status van gewest om afstand te nemen van Vlaanderen en als een samengaan met Wallonie niet zou kunnen, zullen ze genoegen nemen met een stadstaatje. Daar mag je redelijk zeker van zijn. De Brusselaars lusten geen pap van Vlaanderen en dat zal niet veranderen door "vriendelijke" suggesties �* la Tastenhoye om tanks op de ring te zetten. Vlaanderen kan "zijn" hoofdstad niet ver genoeg uitspuwen, maar om een anschluss vragen ze dan weer wel, denk je echt dat dit soort gedrag zal werken?
Op de èèn of andere manier blijven wij naast elkaar praten.

Brussel is geen gewest meer als het Vlaamse volk zich onafhankelijk verklaard. Brussel heeft nu eenmaal geen constitutieve macht en zal dus bijgevolg de Hoofdstad van Vlaanderen blijven.

Jammer genoeg voor Vlaanderen kan Brussel zich niet afscheiden. Jammer genoeg zeg ik, want op die manier zouden we de Belgische schuld in drie kunnen verdelen, Wallonie, Vlaanderen en Brussel die dan elks een derde van de Belgische schuld meenemen om af te betalen naar eigen goeddunken.

Helaas dus. De Franstalige imperialistische dromen zullen bedrog blijken. De Belgische schuld zal dus paritair tussen Wallonie en Vlaanderen gedeeld worden.
Oud 26 mei 2011, 18:50   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Op grond van wat? Dat ze Frans spreken?
Onder andere. Het gewest zijn zal ook al veel doen. Een verkozen parlement hebben dat de middelvinger naar annexerende Vlaamse handjes zal uitsteken.

Een beetje om allemaal dezelfde redenen als Vlaanderen wil afscheiden.

Maar ik zou zeggen: probeer eens en we zullen zien of uw blinde profetie in vervulling zal gaan...
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:51   #103
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Brussel is geen stad, maar een gewest met quasi dezelfde allures als "Vlaanderen" en "Wallonië". Dat is al heel wat meer dan Kosovo, dat een provincie was. En het Franstalige karakter van de stad staat in schril contrast met de Nederlandstalige van de rest van Vlaanderen, wees maar gerust dat dit voluit zal uitgespeeld worden door Franstalige lobbygroepen om uw Vlaamse republiek afstand te laten doen van de claim op Brussel.

Ik vind dit blind geloof in "het zal wel loslopen, laat ons maar de knop omdraaien" als het gaat over Brussel verwant aan religieus fanatisme. Maar zolang als Vlaanderen geen plan heeft voor Brussel, is het verloren.

Gegarandeerd.
bron waar staat dat Brussel geen stad is aub.
Shadowke is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:52   #104
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij denkt dat... De Brusselaars gaan zich beroepen op hun status van gewest om afstand te nemen van Vlaanderen en als een samengaan met Wallonie niet zou kunnen, zullen ze genoegen nemen met een stadstaatje. Daar mag je redelijk zeker van zijn. De Brusselaars lusten geen pap van Vlaanderen en dat zal niet veranderen door "vriendelijke" suggesties �* la Tastenhoye om tanks op de ring te zetten. Vlaanderen kan "zijn" hoofdstad niet ver genoeg uitspuwen, maar om een anschluss vragen ze dan weer wel, denk je echt dat dit soort gedrag zal werken?
De brusselaars hebben niets in de pap te brokken mijn beste....

Net zomin als al die andere inwoners die destijds evenmin iets te zeggen hadden toen die bij het vastleggen van de taalgrens noodgedwongen bij de andere taalgemeenschap werden ingedeeld...

Snappie.....
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:52   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder andere. Het gewest zijn zal ook al veel doen. Een verkozen parlement hebben dat de middelvinger naar annexerende Vlaamse handjes zal uitsteken.

Een beetje om allemaal dezelfde redenen als Vlaanderen wil afscheiden.

Maar ik zou zeggen: probeer eens en we zullen zien of uw blinde profetie in vervulling zal gaan...
Pas op, zoals ik eerder zei, een onafhankelijk Brussel scheelt Vlaanderen veel geld, Brussel neemt uiteraard haar derde deel van de Belgische schuld mee.

Dus we zien wel als het zover is, vooralsnog steken de Brusselaars geen middelvinger uit maar een bedelnap.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 18:53.
Xenophon is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:56   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die zullen dat lijdzaam ondergaan? Die zullen sneller dan jij Jack Robinson kan zeggen zich afscheuren, net zoals de Kosovaren hebben gedaan.
En denk je dat, in de veronderstelling dat Brussel "zich afscheurt", er veel voor Vlaanderen zal veranderen? "Bruxelles" zal nog steeds niet in staat zijn zijn lekkende financiële kranen te stoppen zonder bijkomende externe financiële transfers. Wallonië zal hen daar niet veel kunnen bij helpen. Dus ...
Oud 26 mei 2011, 18:57   #107
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delete_System_32 Bekijk bericht
Tsja, ik kan hier niets anders uit besluiten dan dat nationalisme nog steeds geen antwoord heeft op de vraag hoe een grondgebied bepaalt welke cultuur een persoon heeft. Goed geprobeerd toch.
Ge bedoelt te besluiten, dat enkele heetgeblakerde internetnationalisten geen antwoord hebben, zeker
Ik docht da generaliseren en vakskesdenken een privilege van ons rechtse rakkers was, niet van linkse clowns

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 26 mei 2011 om 18:57.
Fj9lnir is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:58   #108
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de èèn of andere manier blijven wij naast elkaar praten.
Dat komt omdat je waanbeelden diep ingebakken zit, waardoor je de zaken niet nuchter meer kan bekijken.

Citaat:
Brussel is geen gewest meer als het Vlaamse volk zich onafhankelijk verklaard.
Toch wel, want dan scheidt het Vlaamse gewest zich af van België, dat dan blijft bestaan uit Brussel en Wallonië. Of mogen die 10% Vlaamse Brusselaars (die dan nog niet allemaal voor zijn) beslissen voor héél Brussel?

Citaat:
Brussel heeft nu eenmaal geen constitutieve macht en zal dus bijgevolg de Hoofdstad van Vlaanderen blijven.
Vlaanderen heeft ook geen constitutionele macht, tenzij ze die grijpt. Brussel kan gerust hetzelfde doen, die gaan niet luisteren naar Xenophon dat dit niet mag.

Citaat:
Jammer genoeg voor Vlaanderen kan Brussel zich niet afscheiden. Jammer genoeg zeg ik, want op die manier zouden we de Belgische schuld in drie kunnen verdelen, Wallonie, Vlaanderen en Brussel die dan elks een derde van de Belgische schuld meenemen om af te betalen naar eigen goeddunken.
Tot het IMF zich zal moeien waar hopelijk voor jullie Reynders niet de baas wordt. Want ik denk niet dat die vrouwen zal verkrachten...

Citaat:
Helaas dus. De Franstalige imperialistische dromen zullen bedrog blijken.
Als je daarmee de annexatie van de Rand bedoelt: zeer zeker, net zoals de Vlaamse imperialistische dromen om Brussel te heroveren.

Citaat:
De Belgische schuld zal dus paritair tussen Wallonie en Vlaanderen gedeeld worden.
Wie zegt dat dit in even grote delen zal verdeeld worden? Om een historisch voorbeeld te geven: België kreeg 16/31e en Nederland 15/31e en dat terwijl Nederland de meeste schulden had gemaakt. Snap je het plaatje wie hier België zal worden en wie Nederland?
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 18:59   #109
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
bron waar staat dat Brussel geen stad is aub.
Je maakt een grapje, nee?
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:00   #110
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En denk je dat, in de veronderstelling dat Brussel "zich afscheurt", er veel voor Vlaanderen zal veranderen? "Bruxelles" zal nog steeds niet in staat zijn zijn lekkende financiële kranen te stoppen zonder bijkomende externe financiële transfers. Wallonië zal hen daar niet veel kunnen bij helpen. Dus ...
Brussel verliest veel inkomsten door de huidige regeling van de vennootschapsbelastingen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:00   #111
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De brusselaars hebben niets in de pap te brokken mijn beste....
Een ware democraat aan het woord.

Citaat:
Net zomin als al die andere inwoners die destijds evenmin iets te zeggen hadden toen die bij het vastleggen van de taalgrens noodgedwongen bij de andere taalgemeenschap werden ingedeeld...

Snappie.....
Zo... hoorden die ook bij een ander gewest?
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:02   #112
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op, zoals ik eerder zei, een onafhankelijk Brussel scheelt Vlaanderen veel geld, Brussel neemt uiteraard haar derde deel van de Belgische schuld mee.
Vooral die "uiteraard" is grappig...
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:02   #113
Delete_System_32
Vreemdeling

Delete_System_32's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ge bedoelt te besluiten, dat enkele heetgeblakerde internetnationalisten geen antwoord hebben, zeker
Ik docht da generaliseren en vakskesdenken een privilege van ons rechtse rakkers was, niet van linkse clowns
Dan wil ik wel eens de theoretische onderbouw van het nationalisme te weten komen, en met name de kern van nationalisme: hoe kan een grondgebied een cultuur 'bezitten', en zo de cultuur determineren van de mensen die erop wonen? Referenties?

En gelieve mij geen clown te noemen. Beleefd blijven siert een mens, ook op internet.
Delete_System_32 is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:05   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat je waanbeelden diep ingebakken zit, waardoor je de zaken niet nuchter meer kan bekijken.

Oh, zit het zo?

Laat mij nu net denken dat je introvert bent en dat daarin de reden zat dat je me niet schijnt te begrijpen. Weet je niet? Omdat die mensen zich orienteren aan het abstracte denkbeeld dat ze in hun verstand van de feiten maken inplaats van zich te richten op het blote feit zoals hun extraverte collega's.

Maar goed, we zullen zien wanneer de Brusselaars de uitgestoken bedelnap vervangen door de uitgestoken middelvinger.
Oud 26 mei 2011, 19:06   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ook in uw versie, waar de Brusselaars uiteraard schuldenvrij blijven omdat ze naast hun schoenen lopen en Frans spreken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 19:07.
Xenophon is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:06   #116
Delete_System_32
Vreemdeling

Delete_System_32's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Cultuur is niet grondgebonden in dat geval mijn beste, de ligging bepaalt in dat geval automatisch de nieuw aan te nemen identiteit van de inwoners van het gebied waarin zij zich bevinden bij een splitsing...

Wat een draak van een zin. Ik kan er werkelijk niet uit opmaken wat je bedoelt. Wat bedoel je er precies mee? De ligging van wat bepaalt de nieuw aan te nemen identiteit? De ligging van de nieuwe grenzen?
Delete_System_32 is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:07   #117
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denken dat Vlaanderen merendeel van de staatsschuld op zich zal gaan nemen is uiteraard nog véél grappiger...

U wil wat, u betaald uw deel van de rekening...
Svennies is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:08   #118
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is een andere zaak waar je wél gelijk in hebt. Brussel heeft een groot deel van haar grandeur te danken aan haar hoofdstadfunctie en als die wegvalt, hou ik mijn hart vast voor de leefbaarheid van die staat. Dan zal er enkel nog soelaas komen van Europese steun, er komt immers veel kantoorruimte vrij door het wegvallen van Vlaamse en Belgische instellingen, misschien zelfs Franstalige instellingen als niet aanvaard wordt dat Brussel bij Wallonië gaat (net zoals niet aanvaard wordt dat Kosovo bij Albanië gaat of Moldavië bij Roemenië).
Vito is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:08   #119
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
27%, en voor de senaat zelfs nog meer.
Nog een reden te meer dat Wallo-Brux wil klaar zijn voor het geval BDW beslist om de onafhankelijkheid van Klein-Vlaanderen uit te roepen. BRU zal in elk geval niet volgen.
Bovendien zijn ze niet van plan om mee te stappen in het verhaal van BDW om BE steen voor steen af te breken.

BDW denkt: simpel; ik wil de mensen niet bang maken; laten we stoemelings BE op een rustige manier afbreken en aan de Franstaligen vragen om daaraan mee te werken.
Helaas voor BDW zijn de Franstaligen niet zo naïef.
azert is offline  
Oud 26 mei 2011, 19:09   #120
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Brussel verliest veel inkomsten door de huidige regeling van de vennootschapsbelastingen.
Een regeling die niet abnormaal is bij de weg...
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be