Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 21:09   #141
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Probleempje is dat je teveel afhangt van "vreemd geld" en "sponsors".
Bestaat er nog onafhankelijk onderzoek vandaag de dag?
zonder nu beledigend te klinken, maar weet jij eigenlijk welke groepen van wie geld krijgen? Ik zie veel mensen hier over 'Monsanto' spreken, maar wie hier kan mij een overzicht geven van die donaties aan de onderzoeksgroepen?

De overgrote meederheid van de onderzoeksgroepen krijgt zijn geld via de overheid (via verschillende projecten, IWT, FWO,...) of via europese projecten. En waarom zou het bedrijfsleven niet mogen sponsoren? Ja, natuurlijk willen zij er dan profijt uithalen. Maar betekent dit dan dat we hier geen onderzoek meer op mogen uitvoeren?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 mei 2011 om 21:11.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:10   #142
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

10 treehuggers neerknallen, de rest zal wel braaf naar huis gaan. Hippies.
Oud 29 mei 2011, 21:10   #143
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Probleempje is dat je teveel afhangt van "vreemd geld" en "sponsors".
Bestaat er nog onafhankelijk onderzoek vandaag de dag?
Is er een probleem met gesponsord onderzoek? Het onderzoek is gesponsord, niet de onderzoeksresultaten. Er zijn niet veel wetenschappers (die bij een universiteit werken) die hun reputatie op het spel zetten door onderzoeksresultaten te vervalsen. Er bestaan altijd uitzonderingen daarop, daarom moet men ook voorstander zijn van experimenten te herhalen, niet door experimenten te verbieden.

Het vastestofdepartement van UGent werkt ook nauw samen met (o.a.) Umicore. Het is dan ook een bloeiende onderzoeksgroep.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:11   #144
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik heb, voor zover ik mij tot nu toe realiseer, niets over boeren gezegd? Toch niet in de tekst die je quotete?

edit: 'k zie het al, mijn lapsus om aardappelen te verwisselen met aardappelplantjes? Ja, da's inderdaad een fout, maar in mijn verdediging, ik boer zelf niet
Zie # 9.
Dat je zelf niet boert, was ik voor 99 % zeker.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:12   #145
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Mja, amusant is anders natuurlijk; maar ik zie nog steeds niet in hoe ze nu hun actie succesvol kunnen noemen. Ja, het veld is nu om zeep, maar ze moesten volk uit Frankrijk importeren want hun 'breed anti-ggo draagvlak in Vlaanderen' kon niet genoeg volk optrommelen.
Is daar een bron voor? Op het DSO forum las ik (in maar één reactie) hetzelfde?

Enne, ik denk dat het maatschappelijk draagvlak met de minuut groter wordt, gezien de reacties op dit forum, in het nieuws en op het forum van de standaard.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 mei 2011, 21:14   #146
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zie # 9.
Dat je zelf niet boert, was ik voor 99 % zeker.
Hoeveel oppervlakte neemt het in beslag? Mijn schatting van enkele aren was op basis van de filmpjes op de tv, zit ik er nu zoveel naast?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 mei 2011, 21:17   #147
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Is daar een bron voor? Op het DSO forum las ik (in maar één reactie) hetzelfde?

Enne, ik denk dat het maatschappelijk draagvlak met de minuut groter wordt, gezien de reacties op dit forum, in het nieuws en op het forum van de standaard.
Net zoals u, heb ik het ergens ook gewoon gelezen (meerdere keren zelfs), maar ik kan er geen bron over geven.

over dat groter worden van het maatschappelijk draagvlak; ik zie meer reacties TEGEN het vandaliseren van dat veld, dan pro... Tenzij ik het mij inbeeld natuurlijk.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 mei 2011 om 21:17.
Oud 29 mei 2011, 21:19   #148
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net zoals u, heb ik het ergens ook gewoon gelezen (meerdere keren zelfs), maar ik kan er geen bron over geven.

over dat groter worden van het maatschappelijk draagvlak; ik zie meer reacties TEGEN het vandaliseren van dat veld, dan pro... Tenzij ik het mij inbeeld natuurlijk.
Sorry ik bedoelde het maatschappelijk draagvlak voor de experimenten. Niet voor de vandalismen

Ik geloof trouwens niet echt de verhaaltjes dat het grotendeels Franstaligen zijn, net omdat er tegenwoordig te pas en te onpas �*lles communautair wordt gemaakt en omdat ik er geen bron voor vind.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 mei 2011 om 21:20.
Oud 29 mei 2011, 21:28   #149
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry ik bedoelde het maatschappelijk draagvlak voor de experimenten. Niet voor de vandalismen

Ik geloof trouwens niet echt de verhaaltjes dat het grotendeels Franstaligen zijn, net omdat er tegenwoordig te pas en te onpas �*lles communautair wordt gemaakt en omdat ik er geen bron voor vind.
ah nee in de berichten die ik gelezen had, ging het effectief over Fransen, niet over Franstaligen. Er is niks communatair mee gemoeid Of het waar is, dat zullen we in de komende dagen wel te weten komen zeker.

En ik denk zeker dat het maatschappelijk draagvlak er is voor dergelijke zaken. Het is alleszinds aanwezig in de ons omliggende landen (die staan te springen om als gastheer te fungeren voor dergelijke veldproef, juist zoals dat het geval was met de populieren-veldproef)
Oud 29 mei 2011, 21:30   #150
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ecofasco Bart Staes gaat zich ook komen moeien:

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110529_101

Blijkbaar heet stenen gooien en eigendommen vernietigen nu "burgerlijke ongehoorzaamheid".

De groenen, zelfverklaarde toonbeelden van de democratie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:33   #151
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ecofasco Bart Staes gaat zich ook komen moeien:

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110529_101

Blijkbaar heet stenen gooien en eigendommen vernietigen nu "burgerlijke ongehoorzaamheid".

De groenen, zelfverklaarde toonbeelden van de democratie.
ik ben eerlijk gezegd (uit politiek standpunt dan) blij dat groen dit 'recupereert'
Oud 29 mei 2011, 21:35   #152
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben eerlijk gezegd (uit politiek standpunt dan) blij dat groen dit 'recupereert'
Ja, ze leren het maar niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:36   #153
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Toch nog een lichtpuntje. Kris Peeters "betreurt" de actie en benadrukt het belang van wetenschappelijk onderzoek. De katholieken dus.
Als we in de US zouden wonen, zouden de katholieken die idioten nog gelijk geven ook.
Oud 29 mei 2011, 21:37   #154
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Toch nog een lichtpuntje. Kris Peeters "betreurt" de actie en benadrukt het belang van wetenschappelijk onderzoek. De katholieken dus.
Als we in de US zouden wonen, zouden de katholieken die idioten nog gelijk geven ook.
Christelijken, niet katholieken Fundamenteel verschil

Overigens, zelfs katholieken (de gewone mensen, niet die wereldvreemde leiders) zijn niet tegen wetenschappelijk onderzoek. Mijn leerkracht biologie uit het middelbaar was lesbisch, had biologie gestuurd en was diepgelovig. Kan ook verwijzen naar mensen als George Lemaitre (priester en ontdekker oerknaltheorie), Mendel, de KULeuven, enz.

En ja, nu kan Peeters toegevoegd worden aan het rijtje

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 mei 2011 om 21:41.
Oud 29 mei 2011, 21:38   #155
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Christelijken, niet katholieken Fundamenteel verschil
true. Het was maar om te zeggen: als er dan toch idioten rondlopen op de wereld, zitten er bij ons minder

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 mei 2011 om 21:39.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 21:38   #156
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet welke methode te verkiezen valt..
de hongerdood. Niks zo geweldig als natuurlijke selectie aan het werk, survival of the fittest...
Oud 29 mei 2011, 21:42   #157
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een authentieke, al 300 jaar in de handen van de familie
Waauw. Dat allemaal en nog geschiedenis ook. Ge kunt het maar hebben. 't Is u gegund.
Oud 29 mei 2011, 21:44   #158
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de hongerdood. Niks zo geweldig als natuurlijke selectie aan het werk, survival of the fittest...
Dat denk ik ook altijd als ik doemdenkers hoor die zeggen dat de wereld vergaat zoals vorige zaterdag. Spijtig genoeg vraag ik mij soms af of Darwin het wel bij het rechte eind had, gezien het aantal mensen die blijven geloven in alternatieve geneeskunde, creationisten, harriechristus, nu dze actie, ...

Wetende dat we toch al honderden duizenden jaren menselijke evolutie achter de rug hebben, een beetje een teleurstellend resultaat, vind ik soms.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 mei 2011, 21:46   #159
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Waauw. Dat allemaal en nog geschiedenis ook. Ge kunt het maar hebben. 't Is u gegund.
Niets van mij, maar van de ouders Ik ben al content dat ik niet in de stad woon. Enkel spijtig van mijn 3.3 mbps internet dat niet sneller kan (dank u Belgacom, dat ge hier geen sneller internet wilt leveren)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 mei 2011, 21:49   #160
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

het partijtje keurt het af, maar het parlementslid applaudiseert

de tsjeven kunnen iets bijleren
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be