![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met vrienden als jij is het hard vechten voor Vlaanderen. GFY! ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nu stamp je TWEE keer tegen zijn schenen. Het MOET en ZAL eenheidswordt NEDERLANDS zijn he! Of hij rijgt je persoonlijk aan zijn oranje bajonet! ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
groot-holland = noord- + zuid-holland. en het is wel on topic want het gaat over de PLAKKAAT VAN VERLATINGHE wat een Groot-Nederlands project was in de 16de eeuw dat jij wilt besmeuren met je Belgicistisch gezeik. jij vecht voor de naam Vlaanderen (weer iets belgicistisch), ik vecht voor al haar inwoners. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS in Noord-Nederland is het nog veel erger gesteld met talige variatie en 'identiteit' dan in België/Vlaanderen en spreken nog veel meer mensen taalkundige 'eenheidsworst' en minder dialect dan bij ons dus of we ons daarbij staatkundig moeten aansluiten weet ik niet hoor, want wie bij den hond slaapt... krijgt zijn vlo- eenheidstaalworst der gratis en veurniet bij. En dat is toch just wat dat ge ni wilt?
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
bevrijden van het Belgicisme waar jij nog altijd voor bent! btw je hebt zelf geen cijfers dat er een grote meerderheid voor een Vlaamse staat is. dus gelieve iemand anders aan te vallen aub. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() maar je steunt het wel.
Citaat:
het fries bestaat nog steeds en staat zelfs in de grondwet beschermd als 2e officiële taal. rechtspraken en examens mogen in het Fries afgelegd worden in héél Nederland op aanvraag. ook de nedersaksische dialecten van drenthe en groningen worden nog massaal gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En zou je misschien nu eens voor EEN keer een boodschap ON TOPIC kunnen schrijven? Kwestie van de schijn op te houden dat je weet waarover je bezig bent? ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 3 juni 2011 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
daar zijn de gewone Vlamingen beter af dan het semi-belgicistische ondemocratische Vlaanderen waar jij voor bent. kben nog altijd on topic bezig, maar jij verkracht de geschiedenis van je eigen regio Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Jij bent echt een zeiker en ambrasmaker en komt gewoon de topic verstoren omdat je mij niet kan verdragen omdat ik tégen jouw project ben. Mijn handtekening verraad mijn huidige bedoeling en de bedoeling van deze topic, die jij alleen maar komt verkrachten met onzinnige en off-topic gelul. Je had moeten blij zijn dat ik mijn handtekeing heb veranderd, maar nee: je komt gewoon nog wat schijten. Ik ga dus NIET meer op je gezever antwoorden: je bent het NIET waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
![]() Citaat:
de hertogdommen en graafschappen waarvan jouw huidige Vlaanderen uitmaakten, hebben 1.000 jaar bestaan. u zei? Citaat:
als jij me daardoor een zeiker en ambrasmaker vindt, zegt meer over jou dan over mij. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Gouverneur
|
![]() Voor den tweede keer: waar haalde da vandaan?
In mijn ideaal VL spreekt iedereen zijn dialect en is iedereen taalgevoelig genoeg om mekander zonder al te veel problemen te verstaan (da's maar kwestie van gewenning zenne) Vør den twidde kiër: wor olde g�* da vandoan? In maën idejoal Vløngdere klapt iederiën z'n aëge dialect en is iederiën toalgevulig genoeg oem makaendere zongder al te veul probleme te verstaan (dad is mor een kweste van gewenning zenne) Net sa goed at ik wille soe, dat is wier... mar do kinst natuerlik nea in lân sa goed kinne atste wille soest, fynsto ek net? ![]() Citaat:
Mar doe't ik de lêste kear in Fryslân wie, soene wy in pizza ite yn in lyts restaurantsje in Ljouwert en hoewol't wy allegearre moai Frysk praatten wie der dochs gjinien dy't ús yn it Frysk helpe koe ![]() At der al 60% fan Fryslân Frysk sprekke kin, is it al moai! (en ek it Frysk fan eltse generaasje ferwetteret mear en mear en wurdt eltse generaasje mear Nederlânsk! Citaat:
![]() mar ek hjirre in België binne der sokke provinsjes. En yn West-Flaanderen bygelyks, sprekke noch in protte mear minsken harren dialekt as yn dy dialekt-fêste provinsjes dy'sto hjir krekt neamde. Yn úze minst-dialektfêste provinsjes sprekke ek noch mear minsken har dialekt as yn Nederlands minst dialektfêste provinsjes. We soene der in ûndersyk nei dwaan moatte, mar ik bin der seker fan dat hjir in Flaanderen, der mear % minsken fêsthâlde oan harren lokale taal, as yn hiel Nederland.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 3 juni 2011 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
voor mij is het simpel: een ècht Vlaams Vlaanderen (met behoud van de regionale identiteiten, provincies, ...) of géén Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij woont in Scandinavië. Het Fries is een soort Noorsachtig Nederlands.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2011 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() het Fries heeft zelfs invloed gehad op het Engels ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ok no wurdt Frysk skriuwe my te moedsum dus sil ik er mar ris mei ophâlde ![]() Jim hawwe der seker ék genôch fan hân ![]() PS en yn it Standaardnederlânsk kinsto echt net sa folle Fryske ynfloed fine hear ![]() ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 3 juni 2011 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik dialect geen gegeven waarvoor gestreden moet worden. Taal is rekbaar en dyanmisch genoeg om rijkdom te verzekeren. Verzorgd taalgebruik daarentegen. Zowel in dialect als in standaardtaal zijn er mensen die de neiging hebben primitief te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() velen denken hetzelfde als jij dus
![]() Citaat:
het echt fries wordt vooral gesproken op het platteland. maar normaal gezien kunnen alle Friezen ook gewoon Nederlands. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
de dialecten opgeven is onze eigen cultuur opgeven. |
|
![]() |
![]() |