Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2012, 14:18   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
We hebben het hier niet over een onschuldige....

Integendeel...

Zij had levens kunnen redden....

Of was je dat al vergeten....
Ik had het over u, jij bent toch wel onschuldig? Daar ging het over als je even terug gaat en mijn post leest.

Dat zij schuldig was weten we, we weten nu zelfs dat de strafuitvoering beslist heeft dat ze haar straf gedaan heeft en buiten mag.
Oud 3 augustus 2012, 17:25   #142
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Daarnet beelden gezien van verwilderde manifestanten die dranghekken omduwden om toch maar hun driften op een paar schrepele bejaarde zusters te kunnen botvieren. Hopelijk volgen er zware straffen voor deze geweldenaren.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 17:31   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Daarnet beelden gezien van verwilderde manifestanten die dranghekken omduwden om toch maar hun driften op een paar schrepele bejaarde zusters te kunnen botvieren. Hopelijk volgen er zware straffen voor deze geweldenaren.
Er is inderdaad niet veel nodig om het gemiddelde Belgske in een beest te doen veranderen.
Oud 3 augustus 2012, 18:15   #144
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In het geval van Julie en Melissa was zij volledig onafhankelijk (Dutroux zat drie maanden vast en zou langer vastzitten als ze hem had aangegeven), maar nee, ze nam ZELF de rol van de dominante moeder over en besliste de kinderen geen eten te geven.
Daar moet je weldegelijk een zwaar gehavende geest voor hebben.
Juist, ze kon ook de politie informeren, zonder te worden geconfronteerd met die kinderen, maar dan was ze voor eeuwig haar vent kwijt, en werd ze sowieso betrokken partij. Ergens is er dus inderdaad een bewuste keuze, maar niet uit dominantie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 18:33   #145
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is inderdaad niet veel nodig om het gemiddelde Belgske in een beest te doen veranderen.
Dat is ook nogal logisch. Wat rechtspraak betreft is de mens duizenden jaren evolutionair gestuurd door wraak. Dit zit in de genen.
De rechtspraak uit handen geven is binnen het bestaan van de mensheid vrij recent.
Oud 3 augustus 2012, 23:49   #146
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister is, als het juist moet zijn, de wet Lejeune die is afgeschaft. In de plaats hebben we nu de strafuitvoeringsrechtbanken en de aanvraag tot vervroegde en voorwaardelijke invrijheidsstelling is nu eenmaal wel een recht.

Ik weet niet of dat je de toestand wel goed begrijpt, het is kiezen tussen iedereen een deel van zijn straf te laten doen, oftewel een aantal hun volledige straf en dan de anderen helemaal niets meer laten doen.

Daar staan we nu en het zal er niet op beteren, en als de politici gaan afkomen met we gaan langere straffen invoeren dan staan ze te liegen dat ze zwart zien, want er is noch het geld noch de structuur en noch de middelen voor.
Een beetje creatief zijn , hé : er is niet veel geld nodig om een terrein af te bakenen met prikkeldraad, en daar wat prefab-barakken, of zelfs legertenten, op neer te poten waar de gevangenen kunnen slapen. In de dag kunnen zij op het veld werken, en zo hun eigen voedsel verbouwen.
s'Nachts, voor hen te bewaken, kunnen we doen zoals in de USA :
http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0158052783.htm

Wolven nieuwe bewakers in Amerikaanse gevangenis

Citaat:
vrijdag 03 augustus 2012 om 12u00

In de Amerikaanse staat Louisiana worden wolven ingezet om kosten te besparen.

© Reuters

In een Amerikaanse gevangenis in de staat Louisiana houden sinds 2011 ’s nachts een aantal wolven de wacht. Dat staat te lezen in het Amerikaanse dagblad The Wall Street Journal.

Budgettair motief

“Elke Amerikaanse gevangenis moet op dit moment creatief om springen met de budgettaire middel waarover het beschikt”, zegt gevangenisdirecteur van Louisiana George Camp in The Wall Street Journal. “In de staat Michigan werden de patrouillevoertuigen vervangen door wachttorens met bewegingsmelders, terwijl de staatsgevangenis van Louisiana heeft geopteerd voor een wolvenpatrouille.”

Het penitentiaire centrum van Louisiana moet het de komende vijf jaar met twintig miljoen dollar minder stellen. Daardoor heeft de directie vorig jaar besloten om 140 van de 1242 bewakers te ontslaan. Vervolgens werden 80 wolven ingezet in de bewaking van de gevangenis.

De 80 wolven kosten de gevangenis 48.000 euro per jaar, het gemiddelde jaarsalaris van een bewaker komt neer op 27.000 euro.

Kruisen met honden

“We kruisen de wolven met hondenrassen om ze rustiger te maken. Het vraagt veel aandacht en het is moeilijk om hun vertrouwen te winnen”, legt verantwoordelijke van het wolvenproject Robert Tyler uit.

De wolven worden ingezet om de gevangenismuren te controleren. Door hun scherp zicht en hun goede reukzin kunnen ze elk een terrein van minstens 300 meter bewaken. “Dat doen ze bovendien sneller dan een bewaker in zijn patrouilleauto”, zegt Tyler. (SVL)
Je ziet het, oplossingen bestaan, nu enkel nog wat politieke moed.

Laatst gewijzigd door Aligator : 3 augustus 2012 om 23:51.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 00:14   #147
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over u, jij bent toch wel onschuldig? Daar ging het over als je even terug gaat en mijn post leest.
Het gaat hier hélemaal niet over mij....

U moet de focus niet proberen te verleggen...

Citaat:
Dat zij schuldig was weten we, we weten nu zelfs dat de strafuitvoering beslist heeft dat ze haar straf gedaan heeft en buiten mag.

U gaat dus volledig akkoord...

En zeg eens, zou u nog akkoord zijn indien uw kind één der slachtoffers moest wezen....

En hoe zit het met de andere daders van vergelijkbare feiten....

Allemaal maar op vrije voeten laten....

Zegt u het maar,misschien nog een medaille én een schadevergoeding er bovenop vanwege de samenleving die hun voor hun daden heeft gestraft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 4 augustus 2012 om 00:18.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 02:06   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

U gaat dus volledig akkoord...

En zeg eens, zou u nog akkoord zijn indien uw kind één der slachtoffers moest wezen....

En hoe zit het met de andere daders van vergelijkbare feiten....

Allemaal maar op vrije voeten laten....

Zegt u het maar,misschien nog een medaille én een schadevergoeding er bovenop vanwege de samenleving die hun voor hun daden heeft gestraft...
Het hangt er vanaf hoeveel tienduizenden cellen je wil bijbouwen en hoeveel tienduizenden cipiers je wil aannemen.

De realiteit vandaag maakt het onmogelijk van mensen langer te straffen, tenzij je binnen tien jaar de gevangenis vol wil hebben met mensen die er niet meer uitkomen.

En vermits er geen geld is zal de toestand alleen maar verergeren, in de toekomst zullen er almaar kortere straffen uitgesproken worden.

En daar waar je zegt, moest het mijn kind zijn, daar ga ik te rade bij u en zeg ik zo:

Oud 4 augustus 2012, 09:55   #149
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Een beetje creatief zijn , hé : er is niet veel geld nodig om een terrein af te bakenen met prikkeldraad, en daar wat prefab-barakken, of zelfs legertenten, op neer te poten waar de gevangenen kunnen slapen. In de dag kunnen zij op het veld werken, en zo hun eigen voedsel verbouwen.
s'Nachts, voor hen te bewaken, kunnen we doen zoals in de USA :
http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0158052783.htm

Wolven nieuwe bewakers in Amerikaanse gevangenis

Je ziet het, oplossingen bestaan, nu enkel nog wat politieke moed.
Als je de foto's van dat klooster bekijkt is er precies niet veel nodig, hier en daar wat tralies en klaar. Cellen zijn er dan toch al en de omliggende grond kan gebruikt worden om een grote moestuin te zetten zodat de kosten voor voeding kunnen meevallen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 11:53   #150
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
En vermits er geen geld is zal de toestand alleen maar verergeren, in de toekomst zullen er almaar kortere straffen uitgesproken worden.
Nou dat zal dan wel de ondergang zijn van de maatschappij. Want als maar kortere straffen wil zeggen als maar meer kriminele feiten. Zal ik dan nu al maar eens uitkijken naar wie mij ooit eens iets in de weg gelegd heeft, vooraleer ik het niet meer kan ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 12:29   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Nou dat zal dan wel de ondergang zijn van de maatschappij. Want als maar kortere straffen wil zeggen als maar meer kriminele feiten. Zal ik dan nu al maar eens uitkijken naar wie mij ooit eens iets in de weg gelegd heeft, vooraleer ik het niet meer kan ?
Ik mag u natuurlijk niet aanzetten tot, zoveel is duidelijk.

Ik herinner me een postbode van de omstreken van Boom, hij kreeg dertien en een half jaar voor zijn vrouw te wurgen. Na zes jaar werd hij vrijgelaten, daar kun je het toch niet voor laten, zei hij me.
Oud 4 augustus 2012, 19:26   #152
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het hangt er vanaf hoeveel tienduizenden cellen je wil bijbouwen en hoeveel tienduizenden cipiers je wil aannemen
om financiele redenen moet je criminelen niet oplsuiten of vroeger loslaten?
ik denk dat dutroux een hele dure bajesklant is, daarom beter ineens vrijlaten alms ik jouw logica volg?
hij zit ook al 16j voor dezelfde kindermoorden als Martin
wat een rechtsongelijkheid dat hij verder moet brommen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 19:35   #153
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik herinner me een postbode van de omstreken van Boom, hij kreeg dertien en een half jaar voor zijn vrouw te wurgen. Na zes jaar werd hij vrijgelaten, daar kun je het toch niet voor laten, zei hij me.
... ge moet niet vragen hoe graag iedereen die vrouw zag
Oud 6 augustus 2012, 14:28   #154
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als je de foto's van dat klooster bekijkt is er precies niet veel nodig, hier en daar wat tralies en klaar. Cellen zijn er dan toch al en de omliggende grond kan gebruikt worden om een grote moestuin te zetten zodat de kosten voor voeding kunnen meevallen.
Vraag anders wat raad aan Joe Arpaio, de strengste sheriff in the states.

http://www.youtube.com/watch?v=C4UhW9dIMfQ

Met hem , geen financieringsproblemen. Legertenten, elke dag hetzelfde eten, ijzeren discipline...Mischien iets voor Dutroux, Martin en anderen van dat slag ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 17:11   #155
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met hem , geen financieringsproblemen. Legertenten, elke dag hetzelfde eten, ijzeren discipline...Mischien iets voor Dutroux, Martin en anderen van dat slag ?
Is dat die met z'n roze kledij voor de gevangenen? Zag eerder dokumentaires over zo'n kampen. Maar dat is een discussie over hoe het gevangeniswezen het cellentekort kan aanpakken, wat hier scheef zit is de vervroegde vrijlating.
Als Martin vrij mag , dan mogen er nog honderden legertenten staan...

Het grappige aan heel de zaak is dat er dagelijks moordenaars, verkrachters en ander materiaal vrijgelaten wordt onder dezelfde voorwaarden als Martin, maar dat men nu wel een keer reageert. Waren al die andere slachtoffers dan te min om commotie over te maken?
En voor men het vraagt , van mij mag die madam rustig blijven zitten waar ze zit, ze mag nog met een ketting en een ijzeren bal de beken gaan leegscheppen of zo. Maar ik vind dat men zich dan ook moet realiseren dat deze ene zaak geen uitzondering moet zijn, men moet de volledige wetgeving in deze (en meer dingen bij justitie) aanpakken...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 18:26   #156
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van cowboys hebben we weinig te leren.
Oud 6 augustus 2012, 18:35   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Kijk dan nog maar eens tegoei, er kwam geen enkele non in beeld. Het ging om wat geduw tegen enkele hekken die voor de politie stonden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 18:35   #158
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Van cowboys hebben we weinig te leren.
Ga dat eens vertellen tegen de ouders van An en Eefje.
Oud 6 augustus 2012, 18:38   #159
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, Xenophon, hier een beeld van een echte gevangenis. Dit is hoe gevangenen behandeld zouden moet worden, ipv de luxehotels die we ze nu aanbieden hier in België. Van mij mochten ze gerust nog heel wat verder gaan.

Laatst gewijzigd door Savatage : 6 augustus 2012 om 18:38.
Oud 6 augustus 2012, 18:47   #160
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ga dat eens vertellen tegen de ouders van An en Eefje.
Wil je echt aan tranentrekkerij doen ? Je bent aan het verkeerde adres.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be