![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees immers van allerlei commentatoren - ongeacht hun politieke kleur - hetzelfde. In Vlaanderen, maar ook in Franstalig België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er iemand op hier de samenhang van uit te leggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we de VS presidenten eens overlopen.... Beginnen met Dwight Eisenhower, 1953-1961..... Vervolgens Kennedy ,1961-1963..... Vervolgens L.B.Johnson ,1963-1969.... Vervolgens R.M.Nixon,1969-1974.... Vervolgens G.R.Ford,1974-1977..... Vervolgens J.E.Carter,1977-1981.... Vervolgens R.W.Reagan,1981-1989... Vervolgens G.H.W Bush,1989-1993.... Vervolgens W.J.Clinton,1993-2001.... Vervolgens G.W.Bush,2001-2009..... Vervolgens B.H.Obama,2009-heden.... http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...renigde_Staten De Huidige president niet meegerekend zijn er dus 4 ex-presidenten die hun pensioen genieten... En wat bedroeg het bedrag toen G.W.Bush met pensioen ging in 2009.... Juist ja,196.700 dollar,voor 2010 dus 203.000 dollar en voor 2011 dus 210.000 dollar.... ![]() ![]() En wat krijgt het spaans spook hier momenteel ook alweer als jaarlijks pensioen, juist ja 1.440.000 eurokes... http://money.usnews.com/money/blogs/...196700-pension Laatst gewijzigd door Svennies : 4 januari 2013 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je kan niet ontkennen dat Fabiola erg populair is in België, de populairste van de ganse koninklijke familie zelfs, althans in Franstalige België, en wat Vlanderen betreft, meer misschien dan wat men denkt. Was ze slachtoffer van een Staatspolitiek die het Franstalige gedeelte van het land na de ontknopping van de koningskwestie bevoorechtte? Dat is een andere zaak, en was haar fout zeker niet. Haar dotatie, groter dan die van de andere koninklijke familieleden? Dat is nog te zien, ondanks al de laawaai in de Vlaamse media sinds jaren rond haar. Misschien weet je er meer van. Zeg maar (met vergelijkende cijfers a.j.b!) Ik onthoud je zinnetje in elk geval over "het spaans spook" (tu t'en doutes!) Nog een onfeilbaar teken dat "de Vlaamse onafhankeljkheid" grotendeels een strijd tegen spoken is, of windmolen liever (zoals die van Don Quichot) , die vooral van het (verre) verleden komen In elk geval, ik blijf volhouden -zoals ik het deed bij de gerechtelijke politie die mij twee jaar geleden (helemaal ongegrond) ondervroeg in verband met de doodsbedreigingen tegen haar- dat ze de zwakste schakel van de Belgische konninklije familie is. Als veduwe vrouw zonder kinderen -haar fout?-, en natuurlijk als Spanjaard. Ik bedoel, als de lievelingszondebok van alle anti-Spaanse complexen en fobies nog in België levendig, in Vlaanderen vooral. Zoals dit commentaartje het bevestigt inderdaad. Groeten (allemaal) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, je kan dat zeker ontkennen. Ik merk immers in Vlaanderen hoegenaamd niets van die "erg grote populariteit" waarover u het heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fabiola is niet gehouden aan enige staatkundige taken. Grondwettelijk niet. Constractueel ook niet. M.a.w. zij krijgt belastingsgeld voorgeschoven zonder enige voorwaarde. 'n Blanco cheque waarvan ze het bedrag naar hartelust kan gebruiken. Ongezien in een westers land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er weinig mensen een probleem zouden hebben om haar het bedrag van de Lorre te storten (zo'n 320.000) Tenslotte woont ze gratis. Maar meer dan één miljoen euro (in de oude BF 44.000.000) lijkt me toch een iets te groot budget om pampers in te slaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gesteld dat de Koning de tekst heeft geschreven, integendeel. Verder heb ik de vraag gesteld waarom de Koning deze tekst uiteindelijk heeft gelezen. http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=95 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 En weet u wat er achter de muren van het paleis gebeurt, en wie er werkelijk aan de macht is?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Total allowances for former presidents in fiscal year 2008 were $518,000 for Jimmy Carter, $786,000 for George H. W. Bush, and $1,162,000 for Bill Clinton" Om te beginnen zijn er dus maar 4 ex-presidenten die momenteel een pensioen genieten, geen 8. Jimmy Carter krijgt € 392.000, George Bush Sr. krijgt € 595.000, Bill Clinton krijgt € 880.000 en George Bush Jr. krijgt € 153.000. Samen krijgen de 4 ex-presidenten dus meer dan 2 miljoen euro. Als je dan toch met alle geweld demagogische trucjes wil toepassen, moet je wel een klein beetje opletten dat je leugens niet �*l te gemakkelijk te ontmaskeren zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dus toch goedkoper zonder koningshuis dan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We horen van de meerderheid al maanden niks anders meer dan 'populisme' als het over de N-VA gaat... Als de koning in zijn kerstboodschap dan spreekt over populisme en verwijten uit de schuld van de crisis bij landgenoten uit een ander landsdeel (N-VA), dan wel buitenlanders (Vlaams Belang) dan is het overduidelijk waar de klepel hangt. Het bochtengewring achteraf is dan ook weer typerend voor de heersende klasse in dit land... Zeg waar het op staat, kom uit voor je mening, maar draag ook de gevolgen. Achteraf gaan janken dat de koning geen partij genoemd heeft en enkel maar in het algemeen sprak, is voorbij het belachelijke en veel te doorzichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch vreemd dat de auteur zijn tekst niet ondertekent, zelfs niet met een pseudoniem genre Valère De Scherp of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.dhnet.be/infos/belgique/a...-belgique.html Misschien wel als zij elders daarvan kwam? Uit Nederland bvd me de rijkste koninklijke familie van de wereld (op die van Grote Britannië na) ? (...) Spaanse koningin Fabiola, eerste vijand van de N-VA? (...) Genoeg van Spaanse zondebokken in Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of spuit u gewoon een beetje mist bij gebrek aan een bepaalde visie of mening? |
|
![]() |
![]() |