Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2014, 13:59   #141
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Bij ons mensen noemen we instinct gewoon 'intuitie'. Volg je intuitie en je komt uiteindelijk verder dan een vogel die vanuit Afrika zijn nest in Europa weer terug vindt. En dat brengt je idd terug naar het paradijs op aarde.

Niks moeilijks aan, je hoeft er slechts wat voor te laten….

En om de vraag die nu opkomt al vast te beantwoorden: het 'laten' bestaat uit het opgeven van het GELOOF dat je een afgescheiden individu bent.

En de vraag die nu bij je opkomt (hoe doe je dat) beantwoord ik nu weer eens niet. Daarvoor heb je intuitie….

Prettige discussie verder
Een verwaterd individu doet de affaire ook niet. Ik denk dat het eerder mijn lot hier is om mijn individu af te schermen tegen negatieve invloeden om het zo te kunnen versterken totdat het zo zelfstandig is geworden dat het zichzelf kan opheffen zonder verzwolgen te worden.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:22   #142
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een verwaterd individu doet de affaire ook niet. Ik denk dat het eerder mijn lot hier is om mijn individu af te schermen tegen negatieve invloeden om het zo te kunnen versterken totdat het zo zelfstandig is geworden dat het zichzelf kan opheffen zonder verzwolgen te worden.

Volkomen quatsch voor mij wat je schrijft. Door het individu af te schermen zul je niet vinden wat je zoekt. Diep in JOU ZELF ligt de Waarheid besloten. Maar zolang je je blijft wenden tot valse profeten en andere goeroes, verlichten en wat dies meer zij…zul je niet gevonden worden. En dat is misschien maar goed ook. Besef wel dat een eenmaal geopende deur niet wederom gesloten kan worden. Wellicht is uw leven prima zo. Waarom dan wat veranderen?

Denkt u niet dat afgescheidenheid een functie heeft? Wij allen worden geboren in afgescheidenheid. Dat is ook een bescherming, want niet een ieder kan de Waarheid verdragen. Of dacht ge dat ge een wereld van gelukzaligheid gaat betreden?
Freerider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:31   #143
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volkomen quatsch voor mij wat je schrijft. Door het individu af te schermen zul je niet vinden wat je zoekt. Diep in JOU ZELF ligt de Waarheid besloten. Maar zolang je je blijft wenden tot valse profeten en andere goeroes, verlichten en wat dies meer zij…zul je niet gevonden worden. En dat is misschien maar goed ook. Besef wel dat een eenmaal geopende deur niet wederom gesloten kan worden. Wellicht is uw leven prima zo. Waarom dan wat veranderen?

Denkt u niet dat afgescheidenheid een functie heeft? Wij allen worden geboren in afgescheidenheid. Dat is ook een bescherming, want niet een ieder kan de Waarheid verdragen. Of dacht ge dat ge een wereld van gelukzaligheid gaat betreden?
Ahja, dat is duidelijk. En dan ga jij daar toch nog eens serieus op antwoorden met jouw logica?

Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 22:38   #144
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Nog een toevoeging. Vele valse profeten hebben het over het opgegeven van het ego. Dat is niet voldoende. Er wordt van u een totale opheffen van u zelf gevraagd. Dan zult je verzwolgen worden en inzage krijgen in de Waarheid.
Maar ik waarschuw u dat de Waarheid niet altijd aangenaam is.
Oud 11 juli 2014, 10:52   #145
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Freerider
Wat doet het er toe? Een been breken is ook niet prettig, maar het ontkennen is nog minder prettig; op den duur althans.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 11:35   #146
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@Freerider
Wat doet het er toe? Een been breken is ook niet prettig, maar het ontkennen is nog minder prettig; op den duur althans.

Das waar. Maar wat nou als ik met jouw gebroken been opgescheept zit?

Verder denk ik dat het 'gevaar' niet zo groot is. Velen menen 'verlicht' te zijn omdat een tipje van de sluier is opgelicht. Dan zijn ze klaar en gaan ze het overal rondkraaien als een kind wat voor het eerst op het potje poept.

Maar het echte poepen moet nog beginnen.
Oud 11 juli 2014, 15:11   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

u zegt:
Maar zolang je je blijft wenden tot valse profeten en andere goeroes, verlichten en wat dies meer zij…zul je niet gevonden worden

Hewel, moet ik mij niet tegen hen afschermen?

En inderdaad worden we geboren in afgescheidenheid, want niet iedereen kan de Waarheid verdragen en dus moeten we die afgescheidenheid afbouwen steen voor steen maar zeker niet te vroeg opgeven want dan dreigen we ofwel zwaar beschadigd te worden door een Waarheid die we nog niet aankunnen ofwel worden we ingelijfd door valse profeten of door een veel te veeleisende omgeving die denkt vrijelijk over jouw tijd en jouw persoonlijke leefwereld te kunnen beschikken.
En in dat laatste geval denk ik te zitten; dus moet ik mijn Eigen zijn meer en meer versterken en afschermen om niet steeds weer opnieuw afgeleid en/of ingelijfd en/of verstrikt te worden in en/of door de leefwereld van anderen.

Iedereen in en om jouw verdraagt niet dat je vooral je Eigen innerlijke weg wilt gaan en dat je HUN dagelijkse hoogdringende en minder dringende beslomeringen niet als de hoogste noodzaak van het ogenblik inziet.
Oud 11 juli 2014, 15:19   #148
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een toevoeging. Vele valse profeten hebben het over het opgegeven van het ego. Dat is niet voldoende. Er wordt van u een totale opheffen van u zelf gevraagd. Dan zult je verzwolgen worden en inzage krijgen in de Waarheid.
Maar ik waarschuw u dat de Waarheid niet altijd aangenaam is.
Ik hou niet van het blindelings opgeven van mijzelf; veel te veel valse profeten dringen daar op aan.
Ik blijf erbij dat verantwoording opnemen voor zijn Eigen doen en laten, zijn Eigen leefwereld en zijn Eigen kontakten met andere, al zoekend naar een steeds diepere waarheid mij niet op de verkeerde weg kan zetten.
En dat de waarheid in de ogen kijken niet altijd een pretje is; weten we en dat nemen we er bij.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 juli 2014 om 15:20.
Oud 11 juli 2014, 15:26   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Das waar. Maar wat nou als ik met jouw gebroken been opgescheept zit?

Verder denk ik dat het 'gevaar' niet zo groot is. Velen menen 'verlicht' te zijn omdat een tipje van de sluier is opgelicht. Dan zijn ze klaar en gaan ze het overal rondkraaien als een kind wat voor het eerst op het potje poept.

Maar het echte poepen moet nog beginnen.
Vele mensen zitten inderdaad met de gebroken benen van anderen opgescheept, nl met de gebroken benen van de zogezegde groten des aarde die de arme drommels, in pure verdwazing door de maatschappij hen aangepraat, zo goed naar de verdoemenis regeren.

De wereld zou al veel verder staan als die arme drommels eindelijk zouden inzien dat ze zichzelf moeten beschermen als de pest van die bende leegzuigers, welke men op alle niveaus in iemands leven kan terugvinden.

Daarna zou het echte poepen inderdaad kunnen beginnen.
Oud 11 juli 2014, 17:26   #150
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
u zegt:
Maar zolang je je blijft wenden tot valse profeten en andere goeroes, verlichten en wat dies meer zij…zul je niet gevonden worden

Hewel, moet ik mij niet tegen hen afschermen?
Soms is een dwaalweg noodzakelijk en begeeft de mens zich in zijn argeloosheid op een verkeerd pad. Maar als de Waarheid al in u verborgen ligt dan is het onzinnig om je bezig te houden met dwaalwegen. Het draait om het 'zien' dat de Waarheid dichterbij is dan uw polsslag.

Citaat:
En inderdaad worden we geboren in afgescheidenheid, want niet iedereen kan de Waarheid verdragen en dus moeten we die afgescheidenheid afbouwen steen voor steen maar zeker niet te vroeg opgeven want dan dreigen we ofwel zwaar beschadigd te worden door een Waarheid die we nog niet aankunnen ofwel worden we ingelijfd door valse profeten of door een veel te veeleisende omgeving die denkt vrijelijk over jouw tijd en jouw persoonlijke leefwereld te kunnen beschikken.
En in dat laatste geval denk ik te zitten; dus moet ik mijn Eigen zijn meer en meer versterken en afschermen om niet steeds weer opnieuw afgeleid en/of ingelijfd en/of verstrikt te worden in en/of door de leefwereld van anderen.
Uw 'zijn' IS. Het wordt afgeschermd door uw eigen ego. Zie het ego als de rotsblok in een rivier die verhindert dat uw 'zijn' kan stromen. De leefwereld met anderen zijn het speelveld waarin u zich kan ontwikkelen. Uw reactie op de 'anderen' is bepalend hierin. Iedere reactie/handeling volgt op het denken. Het denken is een belangrijk iets: het kan gevoed worden door ego en het kan gevoed worden door intuitie en later Gnosis. (het weten buiten het weten)
U kiest zelf wat de leidraad is voor uw denken.
Oud 11 juli 2014, 17:31   #151
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik hou niet van het blindelings opgeven van mijzelf; veel te veel valse profeten dringen daar op aan.
Op zich hebben de valse profeten gelijk. Wat zij niet vermelden is dat er een bepaalde rijpheid in u moet zijn. Een onrijpe vrucht smaakt wrang. Laat hen dus maar kakelen, wellicht zijn zij zelf onrijpe vruchten.

Citaat:
Ik blijf erbij dat verantwoording opnemen voor zijn Eigen doen en laten, zijn Eigen leefwereld en zijn Eigen kontakten met andere, al zoekend naar een steeds diepere waarheid mij niet op de verkeerde weg kan zetten.
En dat de waarheid in de ogen kijken niet altijd een pretje is; weten we en dat nemen we er bij.

Als je hiermee bedoelt dat de Waarheid in je zelf besloten ligt, dan ga ik akkoord. Om de Waarheid te zien is een ver-inner-lijking noodzakelijk.

Wat je laatste zin betreft: als je de Waarheid niet kent klinkt dat 'nemen we er bij' wel erg luchthartig.
Oud 11 juli 2014, 17:34   #152
Freerider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Vele mensen zitten inderdaad met de gebroken benen van anderen opgescheept, nl met de gebroken benen van de zogezegde groten des aarde die de arme drommels, in pure verdwazing door de maatschappij hen aangepraat, zo goed naar de verdoemenis regeren.

De wereld zou al veel verder staan als die arme drommels eindelijk zouden inzien dat ze zichzelf moeten beschermen als de pest van die bende leegzuigers, welke men op alle niveaus in iemands leven kan terugvinden.

Daarna zou het echte poepen inderdaad kunnen beginnen.
De 'groten des aarde' zijn totaal niet van belang in deze kwestie.
En daar doelde ik ook niet op. Op iedere leegzuiger zijn de wetten van oorzaak en gevolg (Karma) van toepassing. Dat is niet iets waar jij of ik ons druk over hoeven te maken.
Oud 11 juli 2014, 23:24   #153
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Op zich hebben de valse profeten gelijk. Wat zij niet vermelden is dat er een bepaalde rijpheid in u moet zijn. Een onrijpe vrucht smaakt wrang. Laat hen dus maar kakelen, wellicht zijn zij zelf onrijpe vruchten.

Als je hiermee bedoelt dat de Waarheid in je zelf besloten ligt, dan ga ik akkoord. Om de Waarheid te zien is een ver-inner-lijking noodzakelijk.

Wat je laatste zin betreft: als je de Waarheid niet kent klinkt dat 'nemen we er bij' wel erg luchthartig.
Ik neem DE WAARHEID niet voor iets luchthartig, ik geef wel toe dat kleine menselijke waarheden in de ogen kijken dikwijls niet zo fijn is maar dat nemen we er maar bij.
Maar soms voel ik wel dat ik sommige diepere waarheden nog niet aan kan; waarom? Gemis aan rijpheid, angst voor het onbekende, angst voor mogelijke gevolgen, niet aangepastheid aan het huidige persoonlijke leven, nog onzekerheid over mogelijk dwalen?
De toekomst zal het uitwijzen en hier kan ik mij alleen maar neerleggen bij de persoonlijke overtuiging dat, als ik waakzaam ben en blijf alles wel op zijn tijd zal komen.
Oud 11 juli 2014, 23:31   #154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De 'groten des aarde' zijn totaal niet van belang in deze kwestie.
En daar doelde ik ook niet op. Op iedere leegzuiger zijn de wetten van oorzaak en gevolg (Karma) van toepassing. Dat is niet iets waar jij of ik ons druk over hoeven te maken.
Ik woon niet op een eiland; mijn omgeving kan moreel, geestelijk teveel vragen van mij wat door mij als een zeker leegzuigen van mijn krachten kan aangevoeld worden zodat ik steeds opnieuw mijzelf moet beschermen en afschermen daartegen.
Oud 22 juli 2014, 12:33   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

Gezegde van Einstein:

'The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant.
We have created a society that honors the servant and had forgotten the gift'

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be