![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, niet werken, betekent programma niet kunnen uitvoeren. Om het verschil in ideologie tussen de Walen en de Vlamingen weg te werken, dat zal x aantal decennia duren. Mensen flippen niet van links naar rechts, van vandaag op morgen, in Wallonië. Merkel is nefast voor Griekenland. Ze zijn op 1 vlak wel beter af, nl. zakken geld naar Griekenland, maar de bevolking krijgt het verkeerde beleid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wed hoogstens voor een bak Vlaamse Leeuwkes.
Wel, het is mijn klein gedacht dat MR gaat overhaald worden om mee te doen met de federale regering, met nva, cd&v en ... met vld. Het zullen de mr zijn die de vld zullen 'bevelen' om mee te doen. Ik denk niet dat cdh gaat mee doen in de federale. MR zal graag 7 ministers leveren, en geen gezaag hebben met cdh. En hopen dat binnen 5 jaar de economie zal heropgeleefd zijn, zodat ze vruchten zullen kunnen plukken. Trouwens, binnen 5 jaar, hoe oud zal Reynders zijn ? 't Zal hem niet meer kunnen schelen. Waar ik nog aan twijfel, is of ze vld zullen toelaten om mee te doen met de Vlaamse regering. De grootste agressiviteiten tijdens de kiescampagne waren volgens mij tussen nva en cd&v. En die zijn vlot ingeslikt. Vb. door Peeters de leiding te laten nemen van die federale regering. (en Homans mp, en De Wever blijft burgemeester ...) Boeiende tijden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 juni 2014 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#143 |
Burger
|
![]() Ik had eerder de MR in gedachten. De politieke kaart van Wallonië vertoont op de Ardennen na een duidelijke correlatie tussen welvarender/armer en MR/PS. CDH zuigt verder geen enkele partij leeg, die vechten om hun voortbestaan en plooien zich terug op hun bastion in het Zuid-Oosten. Voor de landbouw en de KMO's daar zijn er best fijne dingen te snoepen op deelstaatniveau, en de PS heeft hen die gewoon sneller en duidelijker aangeboden dan de MR. Vraag blijft wat BDW hen kan bieden op federaal niveau. Er zal wel iets zijn, want anders stonden ze vrijdga niet voor zijn deur met een onderhandelingsnota. In de theorie van ''de trado's laten BDW wat rondjes draaien'' geloof ik niet. In dat scanrio, hoe het ook uitdraait, verliest CDéV altijd en op elk vlak. Volledig mesjogge kunnen bij CD&V niet zijn ...
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#145 |
Burger
|
![]() Volledig mee eens, maar u gaat er wel erg vlotjes vanuit dat Wallonië het Griekenland van dit deel van Europa is.
#146 |
Minister
|
![]() Griekenland niet, eerder Portugal. Feit is, dat het beleid dat goed is voor Vlaanderen, niet goed is voor Wallonië en omgekeerd. Dit is het gevolg van decennia PS-invloed.
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Griekenland niet, eerder Portugal. Feit is, dat het beleid dat goed is voor Vlaanderen, niet goed is voor Wallonië en omgekeerd. Dit is het gevolg van decennia PS-invloed.
![]() |
![]() |
#148 |
Burger
|
![]() Dus u propageert een PS-beleid voor Wallonië? De keuze was tussen een N-VA beleid en een PS-beleid, niet?
#149 |
Burger
|
![]() Peeters federaal eerste minister met de liberalen als grootste fractie? One never knows, maar ik zet mijn geld toch in op een CDH-deelname.
#150 |
Schepen
|
![]() Een regering MR-CD&V-Open Vld-N-VA is zeker niet onmogelijk. Wat volstaat is een federale meerderheid. Er is van niemand toestemming nodig. Als de MR in zo'n regering wil stappen is het compleet gerechtigd. Gezien ze recht hebben op de helft van de ministers (7 geloof ik) zou de partij er zeker voor beloond worden. En misschien kunnen ze als extra toegift ook nog de premier leveren als een soort van 'evenwichtsoefening'. Didier Reynders ziet zijn droom in vervulling gaan.
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik pleit ook voor een beleid dat goed is voor Vlaanderen. En een beleid dat goed is voor Vlaanderen, dat is naar mij mening, een beleid dat haaks staat op het PS-beleid. Transfers bv., moeten transparant en responsabiliserend werken, maar mogen voor wat mij betreft blijven bestaan. In Vlaanderen, kunnen we niet stemmen op de PS. Dat het PS-model dan ook wegblijft uit Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zolang we zover niet zijn mogen de transfers onmiddellijk stoppen.
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit De Tijd:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Burger
|
![]() Citaat:
1. Met o-VLD - Familiale liberale liefde waardoor MR de open-VLD wil meetrekken. Schat ik niet al te hoog in. - MR kan de premier leveren: mag die het ook nog es gaan uitleggen aan Waalse kant? Liever een paar zwaardere ministers denk ik. Versus 2. Met CDH - CD&V levert de premier (en NVA de Vlaamse): geen enkele hommeles tussen N-VA en CD&V. Good old kartel days are nearly back. - MR trekt een andere Waalse partij mee in het ''verradersbad''. Wel zo gezellig. - De CDH moet gekocht worden. Beetje Belgisch witblauw masseren. Kan bijlange niet zo duur zijn.
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps Laatst gewijzigd door Maashagedis : 9 juni 2014 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() hm, ze zouden toch best de VLD mee brengen in de federale regering, veel beter dan het CDH die alleen zal tegenwerken. Als ze goed hun werk doen zal dit MR nog doen groeien in Wallonië en net dat hebben we nodig.
|
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Als Didier Reynders morgen formateur wordt dan is het duidelijk wie premier wordt nl. hijzelf in een regering met NVA.
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de regering stappen, heeft het risico, dat ze afgerekend worden op hun gevoerde federale beleid, terwijl dat niet hun core-business is.
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een andere mogelijkheid zou toch ook kunnen zijn 3+ CDH? |
|
![]() |