Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2014, 20:04   #141
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, u heeft een verpletterende verantwoordelijkheid in de sluiting van Ford Genk, en het ergst van alles, u bent er ook nog fier op.
Wilt U zeggen dat de sluiting van Ford Genk en mijn bedrijf de schuld is van 1 persoon in casu mezelf?
Dit is toch te gek voor woorden!
Als het van mij afhing bestond Ford Genk over 50 jaar nog.
Ik besef zeer goed wat de sluitingsgevolgen zijn betreffende werkgelegenheid en kennisjobs. Voor mij zijn de grootste schuldigen de politici die de nadelen van hoge loonkosten weigeren in te zien. Met verpletterende gevolgen voor duizenden mensen en hun gezinnen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2014, 20:18   #142
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, wat U niet weet is dat ik persoonlijk heb onderhandeld met Monica De Coninck. Ik heb de hele strategie bedacht toen wij de Mondeolaan afsloten zonder medeweten van onze vakbonden (de pvda had daar niets mee te maken maar wilde dit recupereren). Ik heb de Minister persoonlijk verteld dat de toelevering niet aan het werk ging zolang wij geen copy-paste van Ford kregen. Wij hadden niets te verliezen en Ford wou nog auto's bouwen. 5 uren na mijn onderhoud werd er een sociaal bemiddelaar aangesteld en kwam alles in een stroomversnellling. Wij hadden niet alleen Ford koud gepakt maar vooral de vakbonden die de toelevering van bij het begin hadden laten vallen. Hun secretarissen konden daar niet mee lachen en U weet wat er van hen gekomen is ondertussen!!?. Ford was bereid 1.2 miljard dollar te betalen voor de sluiting van Genk. Omdat de Fordwerknemers niet wilden staken maar liever technisch werkloos waren toen wij aan het staken waren hebben wij maar de helft gekregen. Indien zij solidair waren en meegestaakt hadden dan hadden wij het dubbele gekregen! U hoeft mij de haat en de neerbuigendheid vd Fordmensen tav de toelevering niet te beschrijven : dit was vanaf dag 1 zo en is nooit verbeterd.
Op aanraden van mijn advokaat ben ik al 10 maanden op de ziekekas, U begrijpt ook waarom!
Nog 3 maanden en ik krijg mijn premie en dan nog 6 maanden tewerkstellingscel om mijn vooropzeg op te roefen en dan begint mijn levenslange vakantie! Ik heb mijn formulier vd RVA reeds ontvangen dat ik meer dan 38 j dienstjaren heb en ben dus vrijgesteld van werk zoeken (maxi-vrijstelling). Dit formulier deponeer ik bij de vdab op 1/7/2015 in de voormiddag en namiddag ben ik op Zaventem.
Ach zo, zo'n kaliber.
Oud 7 september 2014, 20:22   #143
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dachten de Fordmensen ook toen wij copy-paste eisten!
En toch hebben wij net dezelfde voorwaarden als jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aan de kant blijven zitten levert nooit iets op!
Ford heeft de sluiting op een dik jaar terugverdiend, zij hadden op meer dan 2 jaar gerekend! Maar jullie zaten liever bij de stoof toen wij in de vrieskoude aan het staken waren.
Ik zie trouwens niet in waarom Ford zou moeten opdraaien voor de werknemers van toeleveranciers.
Oud 7 september 2014, 20:24   #144
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Odell was onverbiddelijk en wenste niet terug te komen op de sluiting.
Er is op het allerhoogste niveau bemiddeld maar snel werd duidelijk dat dit geen zin had.
In 2004 is de sluiting voorkomen doordat de conveyor werd aangelegd op koste vd belastingbetaler en met toeleveringsbedrijven die de totale loonmassa drukten door lage lonen zonder extra-legale voordelen.
Wij resulteerden onder de transportsector (wij doen assemblage!) en ons loon lag 40% lager dan bij Ford!
Wij hadden in tegenstelling tot de Ford-werknemers geen maaltijdcheques, ook geen gratis busvervoer naar
ons werk. Ook hadden wij geen betaalde CAO-dagen, geen ADV-dagen, geen anciënniteitsdagen.
Wij hadden geen groepsverzekering voor een bijkomend pensioen. Ook hadden wij geen DKV-verzekering.
Onze lonen lagen tot 40% lager dan hetgeen onze Fordcollega’s kregen.
Wij hadden geen fatsoenlijk sanitair, geen bedrijfsarts, ...
Ik vergeet nog veel zaken die wij niet hadden en onze Fordcollega’s wel.
Dat is het punt net. Jullie waren geen collega's.
Oud 12 september 2014, 12:40   #145
Kevin57891
Vreemdeling

Standaard

Ik heb geen idee of Gent gaat sluiten of niet, maar ik vind het wel jammer dat er niks van ontwikkeling zit in de site in Gent.
Dit was ongetwijfeld in Ford Genk, Opel Antwerpen alsook de Audi site in Brussel ook niet het geval. Keer op keer waren de Belgische sites gedoemt om als pure productie sites te opereren.

Ik kan er niet omheen dat als dit wel het geval was, dat de sites van elk van deze automotive reuzen die ze in België hebben/hadden een pak meerwaarde zouden hebben.
Uiteraard kan men ontwikkeling ook verhuizen (zoals bij Volvo Trucks in Oostakker) maar zolang het duurt alvast duurt het, en je kan me nu niet zeggen dat dat geen uitermate toffe plek zou creeëren om te werken.

Laatst gewijzigd door Kevin57891 : 12 september 2014 om 12:48.
Kevin57891 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be