Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2014, 11:04   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Volvo Gent gaat zeer waarschijnlijk sluiten

Donkere onweerswolken boven Volvo Gent
De nieuwe SC90 wordt in het Zweedse Torslanda gebouwd, de enige Volvo-fabriek die is uitgerust om de SPA-technologie toe te passen. Een toezegging in de richting van de fabriek in Gent is er (nog) niet en dat doet vragen rijzen. Zonder de SPA-technologie kan Gent bijvoorbeeld de opvolger van de XC60 niet bouwen en die is nu goed voor de helft van de Gentse productie.

Bovendien is er de alarmerende uitlating van de Belg Geert Bruyneel in De Tijd van zaterdag jl. De voormalige directeur van Volvo Gent is nu verantwoordelijk voor alle fabrieken en zegt in het interview dat 'de Gentse vestiging nu nog efficiënter en goedkoper produceert maar als de Zweedse fabriek efficiënter gaat werken, moet Gent dat ook kunnen. Even competitief als Zweden is niet genoeg. Als de wereldwijde verkoop straks tegenvalt, zal Gent de duimen moeten leggen.'

Hij verwijst daarmee naar de loonhandicap van 15 procent tegenover de concurrentie. Die moet tegen 2015 verdwijnen, aldus Li Shufu eind 2013 bij zijn bezoek aan Gent. De regering reageerde met een loonlastenverlaging van 3,5 procent voor de hele autosector, maar volgens Geert Bruyneel compenseert die maatregel het verschil onvoldoende en zal de verlaging pas in 2019 haar volle effect hebben. Slaagt Volvo erin zijn verkoop spectaculair te verhogen in de richting van 800.000 auto's per jaar is er geen vuiltje aan de lucht voor de Gentse vestiging. Maar dat veronderstelt een doorbraak op de Amerikaanse markt. Vandaag verkoopt Volvo zo'n 60.000 auto's per jaar in de VS, of een fractie van de omzet van de Duitse premiummerken.

Met de XC90 rijdt Volvo een nieuwe toekomst tegemoet, maar niemand durft/kan zeggen hoe die eruit ziet.
http://www.knack.be/nieuws/auto/donk...=2764492794453

Volvo gaat zijn fabriek in Zweden NOOIT sluiten!!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:12   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.773
Standaard

Tja, iemand gaat toch de sociale hangmatten moeten sponsoren hoor.
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:28   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Tja, iemand gaat toch de sociale hangmatten moeten sponsoren hoor.
De politici durven niet zwaar ingrijpen in de ambtenarij en hun pensioenen wegens electorale zelfmoord. Ik schat nog 200.000 extra werklozen en dan komt de Troika dat in hun plaats doen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:31   #4
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.450
Standaard

alles kaat koet
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:32   #5
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De politici durven niet zwaar ingrijpen in de ambtenarij en hun pensioenen wegens electorale zelfmoord. Ik schat nog 200.000 extra werklozen en dan komt de Troika dat in hun plaats doen.
Hoe?
Komt er geen Verandering?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:35   #6
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Donkere onweerswolken boven Volvo Gent
De nieuwe SC90 wordt in het Zweedse Torslanda gebouwd, de enige Volvo-fabriek die is uitgerust om de SPA-technologie toe te passen. Een toezegging in de richting van de fabriek in Gent is er (nog) niet en dat doet vragen rijzen. Zonder de SPA-technologie kan Gent bijvoorbeeld de opvolger van de XC60 niet bouwen en die is nu goed voor de helft van de Gentse productie.

Bovendien is er de alarmerende uitlating van de Belg Geert Bruyneel in De Tijd van zaterdag jl. De voormalige directeur van Volvo Gent is nu verantwoordelijk voor alle fabrieken en zegt in het interview dat 'de Gentse vestiging nu nog efficiënter en goedkoper produceert maar als de Zweedse fabriek efficiënter gaat werken, moet Gent dat ook kunnen. Even competitief als Zweden is niet genoeg. Als de wereldwijde verkoop straks tegenvalt, zal Gent de duimen moeten leggen.'

Hij verwijst daarmee naar de loonhandicap van 15 procent tegenover de concurrentie. Die moet tegen 2015 verdwijnen, aldus Li Shufu eind 2013 bij zijn bezoek aan Gent. De regering reageerde met een loonlastenverlaging van 3,5 procent voor de hele autosector, maar volgens Geert Bruyneel compenseert die maatregel het verschil onvoldoende en zal de verlaging pas in 2019 haar volle effect hebben. Slaagt Volvo erin zijn verkoop spectaculair te verhogen in de richting van 800.000 auto's per jaar is er geen vuiltje aan de lucht voor de Gentse vestiging. Maar dat veronderstelt een doorbraak op de Amerikaanse markt. Vandaag verkoopt Volvo zo'n 60.000 auto's per jaar in de VS, of een fractie van de omzet van de Duitse premiummerken.

Met de XC90 rijdt Volvo een nieuwe toekomst tegemoet, maar niemand durft/kan zeggen hoe die eruit ziet.
http://www.knack.be/nieuws/auto/donk...=2764492794453

Volvo gaat zijn fabriek in Zweden NOOIT sluiten!!!
Wat ongelooflijk tendentieus en dwaas artikel is dit eigenlijk weer...

1/ Om te beginnen spreekt men in de eerste alinea over de 'SC90'. Dat is een prototype waarvan nog helemaal niet zeker is dat die ooit in productie komt, en als die ooit in productie komt zal dit toch om marginale aantallen gaan aangezien het om een enorm nicheproduct gaat.

2/ Als het weldegelijk om de XC90 gaat in plaats en niet de SC90, dan is dat ook niet meer dan logisch dat die in Zweden gemaakt wordt, aangezien zijn voorganger daar ook werd geassembleerd.

3/ Het lijkt mij nogal logisch dat men de Zweedse fabriek éérst van die nieuwe technologie (Scale Flexible Architecture die blijkbaar als SPA wordt afgekort... ) voorziet, aangezien de modellen die daar gemaakt worden (XC90, S80 en V70) ook de oudste zijn en éérder een opvolger zullen krijgen dan de modellen die in Gent gebouwd worden (V50 en XC60). Bovendien staat in het Knack-artikel overduidelijk dat die technologie dient voor 'de grote modellen'... En laat Volvo Gent nu net de fabriek zijn waar ze de 'kleine' modellen maken...

Dus weer véél geroep en getier, relnichterij en dwaze conclusies voor iets wat in wezen volkomen logisch is.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 september 2014 om 11:49.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 11:56   #7
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wat ongelooflijk tendentieus en dwaas artikel is dit eigenlijk weer...

1/ Om te beginnen spreekt men in de eerste alinea over de 'SC90'. Dat is een prototype waarvan nog helemaal niet zeker is dat die ooit in productie komt, en als die ooit in productie komt zal dit toch om marginale aantallen gaan aangezien het om een enorm nicheproduct gaat.

2/ Als het weldegelijk om de XC90 gaat in plaats van de en niet de SC90, dan is dat ook niet meer dan logisch dat die in Zweden gemaakt wordt, aangezien zijn voorganger daar ook werd geassembleerd.

3/ Het lijkt mij nogal logisch dat men de Zweedse fabriek éérst van die nieuwe technologie (Scale Flexible Architecture die blijkbaar als SPA wordt afgekort... ) voorziet, aangezien de modellen die daar gemaakt worden (XC90, S80 en V70) ook de oudste zijn en éérder een opvolger zullen krijgen dan de modellen die in Gent gebouwd worden (V50 en XC60). Bovendien staat in het Knack-artikel overduidelijk dat die technologie dient voor 'de grote modellen'... En laat Volvo Gent nu net de fabriek zijn waar ze de 'kleine' modellen maken...

Dus weer véél geroep en getier en relnichterij voor iets wat in wezen volkomen logisch is.
Afwachten maar ze hebben in Zweden alvast een schot voor de boeg gelost.
Dat België economisch dood aan het bloeden is door de te zware overheidslast weet iedereen maar wie doet er wat aan?
De NVA wil wel maar kan niet gebonden door de klassieke zuilen.
"Peeters I ?" een windvaan die draait naar de wind, daarbij meer zorg dragend voor zijn eigen ego en de CVP belangen dan voor het land, zie ik het al helemaal niet oplossen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 12:14   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Donkere onweerswolken boven Volvo Gent
Volvo gaat zijn fabriek in Zweden NOOIT sluiten!!!
Ons zonneke !
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 12:16   #9
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Ze gaan weer een Marshall plan ontwikkelen dat de indruk gaat wekken dat het allemaal in orde komt.

Slaap gerust op uw 2 oren. De regering waakt over U.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 12:21   #10
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Afwachten maar ze hebben in Zweden alvast een schot voor de boeg gelost.
Dat België economisch dood aan het bloeden is door de te zware overheidslast weet iedereen maar wie doet er wat aan?
De NVA wil wel maar kan niet gebonden door de klassieke zuilen.
"Peeters I ?" een windvaan die draait naar de wind, daarbij meer zorg dragend voor zijn eigen ego en de CVP belangen dan voor het land, zie ik het al helemaal niet oplossen.
Och kom zeg... Iedereen zit hier weer problemen te zoeken, waar er geen zijn en doemscenario's te lanceren gebaseerd op twee keer niks! De topicstarter mag wel een keer uitleggen waar hij zich op baseert om te zeggen dat 'Volvo Gent zo goed als zeker sluit'...

Als die 'SPA'-technologie ingevoerd gaat worden op de grote modellen, dan lijkt het mij logisch dat men de fabriek waar die grote modellen gemaakt worden daarop aanpast. En dat is de Zweedse fabriek. Dat men de fabriek waar de kleine modellen maakt (Gent) niet aanpast voor een technologie die momenteel toch niet op die kleine modellen zal worden toegepast, vind ik logisch. Anderen, zoals de topicstarter, zien daarin onheilspellende berichten en een zo goed als zeker nakende sluiting.

Als men die technologie ook invoert op de kleine modellen, en men past Volvo Gent niet aan, DAN moet men zich hier in Vlaanderen ernstig zorgen gaan maken. In alle andere scenario's is dat gewoonweg broekschijterij en energieverspilling. Trouwens: de Vlaamse minister van werk is toch een N-Va-er. Wat is zijn rol eigenlijk hierin?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 september 2014 om 12:23.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 12:37   #11
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Och kom zeg... Iedereen zit hier weer problemen te zoeken, waar er geen zijn en doemscenario's te lanceren gebaseerd op twee keer niks! De topicstarter mag wel een keer uitleggen waar hij zich op baseert om te zeggen dat 'Volvo Gent zo goed als zeker sluit'...

Als die 'SPA'-technologie ingevoerd gaat worden op de grote modellen, dan lijkt het mij logisch dat men de fabriek waar die grote modellen gemaakt worden daarop aanpast. En dat is de Zweedse fabriek. Dat men de fabriek waar de kleine modellen maakt (Gent) niet aanpast voor een technologie die momenteel toch niet op die kleine modellen zal worden toegepast, vind ik logisch. Anderen, zoals de topicstarter, zien daarin onheilspellende berichten en een zo goed als zeker nakende sluiting.

Als men die technologie ook invoert op de kleine modellen, en men past Volvo Gent niet aan, DAN moet men zich hier in Vlaanderen ernstig zorgen gaan maken. In alle andere scenario's is dat gewoonweg broekschijterij en energieverspilling. Trouwens: de Vlaamse minister van werk is toch een N-Va-er. Wat is zijn rol eigenlijk hierin?
Ik hoop terecht dat je gelijk hebt. Niemand is gebaat met het zoveelste sociaal bloedbad.
Maar zoals destijds met de honende opmerking over de "bange blanke man". Nu het "IS" voor de deur staat piepen onze beleidsmakers helemaal anders dan voorheen. Struisvogelpolitiek helpt nooit.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 13:11   #12
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De politici durven niet zwaar ingrijpen in de ambtenarij en hun pensioenen wegens electorale zelfmoord. Ik schat nog 200.000 extra werklozen en dan komt de Troika dat in hun plaats doen.
Ach, die van Volvo zullen dan toch op brugpensioen gaan vanaf 50 jaar. Maar hiervoor moet men wel eerst de pensioenen van de ambtenaren afpakken.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 14:05   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

De PVDA gaat betogen, dat zal ons veel verder helpen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 15:04   #14
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
alles kaat koet
Ik dacht dat Volvo onder de bevoegdheid viel van rekenwonder Muyters!
Knack
"Vlaamse werkloosheid voor het eerst in 7 jaar boven 8 procent
Het is de eerste keer sinds september 2006 dat meer dan 8 procent van de Vlaamse beroepsbevolking werkloos is."
Dank u Muyters. "Afrit Vlaanderen, uitweg crisis"! Of de zoveelste N-VB-leugen.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 15:23   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Ik dacht dat Volvo onder de bevoegdheid viel van rekenwonder Muyters!
Knack
"Vlaamse werkloosheid voor het eerst in 7 jaar boven 8 procent
Het is de eerste keer sinds september 2006 dat meer dan 8 procent van de Vlaamse beroepsbevolking werkloos is."
Dank u Muyters. "Afrit Vlaanderen, uitweg crisis"! Of de zoveelste N-VB-leugen.
De loonkost is fors beginnen stijgen in 2001, toen de N-VA werd opgericht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 15:48   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe?
Komt er geen Verandering?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe?
Komt er geen Verandering?
Met de sterktehouders die de blauwsels mogen afvaardigen in de regeringen, zou men zich toch aan iets mogen verwachten.
Om te beginnen hebben die blauwsels al een grote invloed gehad op het Vlaams regeerprogramma. Dat ze getekend hebben. Dat hun parlementairen meegestemd hebben in het Vlaams parlement.

Ben jij dan niet hoopvol ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 16:15   #17
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Ik dacht dat Volvo onder de bevoegdheid viel van rekenwonder Muyters!
Knack
"Vlaamse werkloosheid voor het eerst in 7 jaar boven 8 procent
Het is de eerste keer sinds september 2006 dat meer dan 8 procent van de Vlaamse beroepsbevolking werkloos is."
Dank u Muyters. "Afrit Vlaanderen, uitweg crisis"! Of de zoveelste N-VB-leugen.
Zullen we eens zien wat het domein werkgelegenheid inhoudt?

Citaat:
0550
Betreft
Werkgelegenheid
Tewerkstellingsprogramma's met als doel de (re)integratie van werklozen op de arbeidsmarkt.
De werking en de ondersteuning van tewerkstellingsprogramma's ter vermindering van elke discriminatie
op basis van geslacht, ras en leeftijd.
De werking en de ondersteuning van programma's ter bevordering van de tewerkstelling van
minderbedeelde groepen met een hogere werkloosheidsgraad.
Subsidies en toegestane leningen ter bevordering van het tewerkstellingsbeleid.
Het bestuur en de werking van de diensten die instaan voor de plaatselijke werkgelegenheid.
De opmaak en de verspreiding van algemene informatie, technische documentatie en statistieken inzake
de plaatselijke werkgelegenheid.
Bevat o.a. Werkverschaffing (sociale en beschermde werkplaatsen, weer-werk-actie, PWA en dergelijke)
Bevat nietIntegratie van personen met vreemde herkomst (BV 0902);
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers (BV 0903);
De activering van werklozen in het kader van het recht op maatschappellijke integratie (BV 0904);
De werkloosheid (BV 0920).
FC NGB:
FC NPB:
COFOG:
851; 852
851; 852
04.1: Algemene zaken op economisch, commercieel en werkgelegenheidsgebied
Ik heb ondernemers niet daar over weten klagen. Wel over loonkost en andere federale beleidsdomeinen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 16:24   #18
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Ik dacht dat Volvo onder de bevoegdheid viel van rekenwonder Muyters!
Knack
"Vlaamse werkloosheid voor het eerst in 7 jaar boven 8 procent
Het is de eerste keer sinds september 2006 dat meer dan 8 procent van de Vlaamse beroepsbevolking werkloos is."
Dank u Muyters. "Afrit Vlaanderen, uitweg crisis"! Of de zoveelste N-VB-leugen.
Ik heb het artikel gelezen en zonder mij te willen uitspreken over het gevoerde beleid, constateer ik dat het artikel zeer tendentieus is opgesteld. Er worden meermaals percentages door elkaar gebruikt zonder duidelijke duiding. Bijvoorbeeld:
Citaat:
Vlaanderen telde eind augustus 241.292 niet-werkende werkzoekenden. Dat zijn er 16.967 of 7,6 procent meer dan in augustus vorig jaar. De werkloosheidsgraad bij de vrouwen bedroeg 8,46 procent, bij de mannen is dat 7,85 procent.
Een onoplettende lezer zou snel de (verkeerde) conclusie trekken dat het percentage vorig jaar < 1% was. Dit kan perfect vermeden worden door de beginpercentages (dus de vorige jaren) te geven en het verschil met de huidige percentages.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 17:13   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wat ongelooflijk tendentieus en dwaas artikel is dit eigenlijk weer...

1/ Om te beginnen spreekt men in de eerste alinea over de 'SC90'. Dat is een prototype waarvan nog helemaal niet zeker is dat die ooit in productie komt, en als die ooit in productie komt zal dit toch om marginale aantallen gaan aangezien het om een enorm nicheproduct gaat.

2/ Als het weldegelijk om de XC90 gaat in plaats en niet de SC90, dan is dat ook niet meer dan logisch dat die in Zweden gemaakt wordt, aangezien zijn voorganger daar ook werd geassembleerd.

3/ Het lijkt mij nogal logisch dat men de Zweedse fabriek éérst van die nieuwe technologie (Scale Flexible Architecture die blijkbaar als SPA wordt afgekort... ) voorziet, aangezien de modellen die daar gemaakt worden (XC90, S80 en V70) ook de oudste zijn en éérder een opvolger zullen krijgen dan de modellen die in Gent gebouwd worden (V50 en XC60). Bovendien staat in het Knack-artikel overduidelijk dat die technologie dient voor 'de grote modellen'... En laat Volvo Gent nu net de fabriek zijn waar ze de 'kleine' modellen maken...

Dus weer véél geroep en getier, relnichterij en dwaze conclusies voor iets wat in wezen volkomen logisch is.
Demonen en een tendencieus artikel? Dat zal wel toeval zijn, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2014, 17:33   #20
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

De hoeveelste keer wordt er nu door Demonen een sluiting aangekondigd?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be