Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2014, 17:49   #141
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En terecht ook, genoeg mensen bij wie de cannabisconsumptie het begin is van een lange verslavingsweg naar zwaardere drugs.
Willie Nelson zal dan toch snel moeten zijn, die is al 80 jaar of zo...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 17:53   #142
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Serieus? Hebt gij een hersenscan van mijn hersenen gemaakt?

Waarom heten die receptoren eigenlijk 'cannabinoide' receptoren? Zijn die receptoren daar door evolutie expres gekomen , net om van cannabis te kunnen genieten? Of is dit toeval? Ik snap uw punt niet.
Hier is een kort (zo'n 4 minuten) filmpje waar Dokter. David Allen uitlegt geeft over het Endocannabinoid Systeem/onderzoek.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 18:04   #143
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Hier is een kort (zo'n 4 minuten) filmpje waar Dokter. David Allen uitlegt geeft over het Endocannabinoid Systeem/onderzoek.
Ik zal de vraag nog eens op een andere manier stellen, want het was u blijkbaar niet duidelijk...
Hoelang zitten die receptoren al in het menselijk lichaam? Was dat voor de mens de plant hennep ontdekte, of was dat ter gelegenheid van de ontdekking? Hebben die receptoren een functie buiten het recepteren van cannabis?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 18:04   #144
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 november 2014 om 18:05.
Oud 22 november 2014, 18:15   #145
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Over welke drugs heeft u het?
Want in deze draad ging het over een nuttig plantje. U maakt van die plant een slimmeke dat de mens gebruikt om zich verder te ontwikkelen. Wel nu het op veel plaatsen in de wereld legaal kan worden gebruikt
Net als die koe heeft ook die plant dezelfde voordelen, neem bijvoorbeeld 't gemeentereglement en zie eens hoe u die stapel papier mag klaarzetten voor de vuilkar. Jawel, henneptouw staat er in koeien van letters bij, hier toch. Er zijn veel bewezen mogelijkheden om die plant te gebruiken, zelfs van bouwmaterialen en medische toestanden tot biobrandstof toe, toch zaken die mensen over heel de aarde voordelen geeft... Dat is pas win-win.
De hennepplant heeft inderdaad voordelen, maar niet in die mate dat het de concurrentiestrijd kan winnen van andere planten. Er zijn veel planten die materiele voordelen hebben zoals de rubberplant, en de banaan, etc etc etc.

Maar wat van de hennep plant een winnaar maakt is die roesopwekkende eigenschap. Dat zorgt ervoor dat de menselijke soort villa's afhuren, en helemaal ombouwen tot een teeltparadijs exclusief voor deze plant. Wie is er dan meester en wie is er slaaf? En waar zit het evolutionair voordeel voor de mens in het hebben van een roes? Zorgt dat voor extra vitamientjes zoals de appelsien?
Ge moet goed begrijpen dat de concurrent van de hennepplant is niet de mens, maar andere planten. Als ge een plantage maakt van hennep betekent dat eerst andere planten werden vernietigd. De concurrenten van hennep. En daar is het die plant om te doen. Geniale plant. Zeer succesvol in de struggle of live, dank zij de domme diersoort mens.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 november 2014 om 18:16.
Oud 22 november 2014, 18:22   #146
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik zal de vraag nog eens op een andere manier stellen, want het was u blijkbaar niet duidelijk...
Hoelang zitten die receptoren al in het menselijk lichaam? Was dat voor de mens de plant hennep ontdekte, of was dat ter gelegenheid van de ontdekking? Hebben die receptoren een functie buiten het recepteren van cannabis?
Uit
http://www.phytolie.nl/informatie/werking-van-cbd/

Citaat:
Endocannabinoïden
Het is gebleken dat ons lichaam zelf een hele serie stoffen maakt die een cannabis-achtige werking hebben: de endocannabinoiden. Deze reguleren verschillende functies in ons lichaam en zijn belangrijk voor een goed functionerende gezondheid. De belangrijkste plaatsen waar de endocannabinoiden werkzaam zijn, zijn de hersenen en het immuunsysteem.

Wanneer stoffen uit de hennepplant ons lichaam binnenkomen, dan kunnen ze bepaalde functies van het endocannabinoïdsysteem beïnvloeden. Ons lichaam is dus gemaakt om cannabinoiden afkomstig van de hennepplant te accepteren omdat er bij iedereen al vanaf de geboorte het endocannabinioden systeem aanwezig is. Het is eenvoudig te zien hoe dit mechanisme zou kunnen verklaren hoe cannabis een effect heeft op ziekten waarbij het zenuwstelsel (bv MS, pijn) of het immuunsysteem (bv een auto-immuunziekte, ontstekingen) een rol spelen. Het is hierbij natuurlijk wel belangrijk dat de juiste cannabis varieteit en een optimale toedieningsvorm worden gekozen.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 22 november 2014 om 18:23.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 18:32   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hennepplant heeft inderdaad voordelen, maar niet in die mate dat het de concurrentiestrijd kan winnen van andere planten. Er zijn veel planten die materiele voordelen hebben zoals de rubberplant, en de banaan, etc etc etc.

Maar wat van de hennep plant een winnaar maakt is die roesopwekkende eigenschap. Dat zorgt ervoor dat de menselijke soort villa's afhuren, en helemaal ombouwen tot een teeltparadijs exclusief voor deze plant. Wie is er dan meester en wie is er slaaf? En waar zit het evolutionair voordeel voor de mens in het hebben van een roes? Zorgt dat voor extra vitamientjes zoals de appelsien?
Ge moet goed begrijpen dat de concurrent van de hennepplant is niet de mens, maar andere planten. Als ge een plantage maakt van hennep betekent dat eerst andere planten werden vernietigd. De concurrenten van hennep. En daar is het die plant om te doen. Geniale plant. Zeer succesvol in de struggle of live, dank zij de domme diersoort mens.
Vernietigd hoe?
Oud 22 november 2014, 18:34   #148
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een politicus die tegen de legalisatie van cannabis is, mag van mij een klein beetje overdrijven, om zijn gelijk te krijgen.

En natuurlijk zijn er cannabis-doden. Verkeersslachtoffers vb.

Sommigen verwijten de anti-cannbissers van inconsequentie.
Wel, daar staat nergens in de grondwet, noch in de bijbel, dat het leven eerlijk is, of dat het leven consequent moet zijn.

Zo vind ik persoonlijk dat voor tabak, er best een Nieuw-Zeelands programma opgezet zou worden in gans de EU: over 10 tot 15 jaar tabaksvrij zijn (op een paar oelewappers na). Maar voor alcohol vind ik dat overbodig.
Kan mij geen kloten schelen dat dit inconsequent is.

Als ik ooit te weten zou komen welke dealer cannabis zou verkocht hebben aan één van mijn kleinkinderen, ... dan hoop ik op een internet verbinding in de gevangenis om verder te kunnen forummen. Als ze me pakken. Want ik zal zijn lijk wel trachten te verstoppen.

.
U wil dus graag anderen de wet spellen, welke drugs ze wel en niet mogen nemen (toevallig natuurlijk buiten schot houdend dat wat u zelf consumeert) maar u bent niet van plan de wet zelf te volgen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 november 2014 om 18:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 18:35   #149
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vernietigd hoe?
Wel, de planten die er stonden voor de plantage. Bijvoorbeeld een stukske jungle, of bos, of wei.
Oud 22 november 2014, 18:39   #150
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Wat is uw punt eigenlijk? Dat kan goed zijn dat die receptoren er zijn bij mijn geboorte, maar had de homo erectus die ook al? Wat was toen de functie van die receptoren? Ook al cannabis? Waarschijnlijk niet hé?

Ik stel toch geen moeilijke vragen??

Snapt ge echt niet dat die plant een zwak punt in het menselijk afweersysteem heeft gevonden via die receptoren?
Oud 22 november 2014, 18:43   #151
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, de planten die er stonden voor de plantage. Bijvoorbeeld een stukske jungle, of bos, of wei.
In die dure villa?
Op die manier kan zo'n huis wel duur zijn natuurlijk.
Maar hoe rijmt dat met de planten die verdwijnen als we een moestuin zetten of een tulpentuin? Zelfs gras is dan al beter want iedereen gooit planten weg om een gazon te leggen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 22 november 2014, 18:50   #152
geertvdb

Standaard

Citaat:
In die dure villa?
Op die manier kan zo'n huis wel duur zijn natuurlijk.
Maar hoe rijmt dat met de planten die verdwijnen als we een moestuin zetten of een tulpentuin? Zelfs gras is dan al beter want iedereen gooit planten weg om een gazon te leggen...
Ik begrijp uw vraag niet. Hoe rijm ik wat met wat?
Oud 22 november 2014, 19:06   #153
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw vraag niet. Hoe rijm ik wat met wat?
Uw visie op het opruimen van andere planten. Dat doe je niet in een villa, wel voor je gazon of moestuin, zelfs voor de rozentuin verdwijnen andere planten. Niet dat rozen een drug zijn of invloed hebben op de evolutie...
Oud 22 november 2014, 19:56   #154
geertvdb

Standaard

Citaat:
Uw visie op het opruimen van andere planten. Dat doe je niet in een villa, wel voor je gazon of moestuin, zelfs voor de rozentuin verdwijnen andere planten. Niet dat rozen een drug zijn of invloed hebben op de evolutie...
Uw voorbeeld is perfect. De roos heeft een geweldig evolutionair voordeel. Het maakt prachtige bloemen. Niet voor de mens, maar voor insecten. Maar wat is er gebeurd, de mens heeft een liefde voor die bloem opgevat en is die beginnen telen. Een prachtig voorbeeld van een win win situatie, maar ten koste van lelijke planten. Het is dus een win-win-lose situatie.

Wat ik hier vertel is toch niet zo moeilijk om zelf te verzinnen?
Oud 22 november 2014, 20:02   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige bloemen zouden ook drugs zijn....hortensia's kunnen naar het schijnt evenzeer een euforisch gevoel geven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 20:02   #156
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ha ja, tuurlijk is dat relevant, ge stelt mij zelf de vraag: 'wie zegt dat ik blow?'
Dat insinueert dat ge drugsvrij zijt en dus 'objectief' kunt oordelen of drugs al dan niet gevaarlijk zijn.
Ik ken de gevaren en de nadelen wel, en het is ook helemaal niet voor iedereen. Er zijn ook een heleboel mensen die het gewoon niet durven, prima, vaak zijn dat dezelfde mensen die er ook niet mee in aanraking komen, al dan niet omdat ze dat niet durven. Je hebt psychonauten en je hebt 'thuisblijvers', zoals je voor de rest ook avonturiers hebt en huismussen en muurbloempjes. Geeft allemaal niks.

Alleen je hebt ook bestrijders, met nogal dubieuze motieven, en die wijzen niet op de gevaren omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt, die overdrijven gevaren, verzinnen gevaren, trekken gevaren uit hun verband omdat ze het in diskrediet willen brengen, uit andere motieven.

Van Marihuana is in het verleden van alles en nog wat beweert, van de stepping stone theorie tot dat het levensgevaarlijk was en je er meteen gillend gek van werd. Dan kijk ik niet raar op wanneer één of andere populist uit Antwerpen die zichzelf de heerser van het universum vindt, en tegelijkertijd te laf en te achterbaks is om het premierschap op zich te nemen, ook soortgelijke nonsens over cannabis begint uit te kramen. Het is niets meer dan een persoonlijke afkeer, die hij projecteert op de gehele maatschappij omdat hij daar nu toevallig de macht voor heeft.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 20:09   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Ik ken de gevaren en de nadelen wel, en het is ook helemaal niet voor iedereen. Er zijn ook een heleboel mensen die het gewoon niet durven, prima, vaak zijn dat dezelfde mensen die er ook niet mee in aanraking komen, al dan niet omdat ze dat niet durven. Je hebt psychonauten en je hebt 'thuisblijvers', zoals je voor de rest ook avonturiers hebt en huismussen en muurbloempjes. Geeft allemaal niks.

Alleen je hebt ook bestrijders, met nogal dubieuze motieven, en die wijzen niet op de gevaren omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt, die overdrijven gevaren, verzinnen gevaren, trekken gevaren uit hun verband omdat ze het in diskrediet willen brengen, uit andere motieven.

Van Marihuana is in het verleden van alles en nog wat beweert, van de stepping stone theorie tot dat het levensgevaarlijk was en je er meteen gillend gek van werd. Dan kijk ik niet raar op wanneer één of andere populist uit Antwerpen die zichzelf de heerser van het universum vindt, en tegelijkertijd te laf en te achterbaks is om het premierschap op zich te nemen, ook soortgelijke nonsens over cannabis begint uit te kramen. Het is niets meer dan een persoonlijke afkeer, die hij projecteert op de gehele maatschappij omdat hij daar nu toevallig de macht voor heeft.
Zelfs Jan Jambon was deze week fier om op televisie te vertellen hoeveel hij wel kan drinken.Hij schreef er zelfs een liedje over tijdens zijn studententijd.
Oud 22 november 2014, 20:11   #158
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht

Ik ben geen NV-A'er als dat uw veronderstelling is, en ook geen muurbloempje. En ook geen onheilsprofeet.

Maar ik heb wel een vriend zien psychotisch worden door cannabis. Die zit nu al 20 jaar in een instelling. En dat is levenslang.
Oud 22 november 2014, 20:17   #159
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw voorbeeld is perfect. De roos heeft een geweldig evolutionair voordeel. Het maakt prachtige bloemen. Niet voor de mens, maar voor insecten. Maar wat is er gebeurd, de mens heeft een liefde voor die bloem opgevat en is die beginnen telen. Een prachtig voorbeeld van een win win situatie, maar ten koste van lelijke planten. Het is dus een win-win-lose situatie.

Wat ik hier vertel is toch niet zo moeilijk om zelf te verzinnen?
De mens doet nochtans hetzelfde met die roos als met cannabis.
Insecten er van weghouden en de bloemen gebruiken.
Oud 22 november 2014, 20:18   #160
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen NV-A'er als dat uw veronderstelling is, en ook geen muurbloempje. En ook geen onheilsprofeet.

Maar ik heb wel een vriend zien psychotisch worden door cannabis. Die zit nu al 20 jaar in een instelling. En dat is levenslang.
Spijtig voor je vriend maar iedereen kent wel zo'n voorbeelden over van alles en nog wat.Sommigen zijn zelfs psychotisch geworden van hun vrouw.En er zijn miljoenen mensen die cannabis al dan niet regelmatig gebruiken zonder enig probleem.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2014 om 20:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be