![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de professor-decaan-psycholoog ontslag krijgen voor zijn uitspraak? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een veroordeling volgt wanneer de rechtbank de feiten bewezen acht aan de hand van de door de aanklager aangebrachte bewijzen. Een simpele bewering dat men verkracht is, is geen bewijs en enkel op basis daarvan wordt men dus niet in beschuldiging gesteld. Noch wordt men doorverwezen door een 'vermoeden'. In bepaalde gevallen niet eens als men 'zeker' is.
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
De rechtbank gaat ervan uit dat hij onschuldig is en toetst de aangebrachte bewijzen af. Als het parket ervan uitgaat dat iemand onschuldig is, dan wordt hij niet eens voorgeleid.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 7 april 2015 om 03:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Op basis van wat oordeelt een rechter?
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Een Amerikaanse studie zeker? Bron Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() poll is dubieus
de nee stem bevat mogelijk ook stemmen van mensen die vinden dat de prof zijn ontslag zelf moet geven, niet moet krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Ik wijs gewoon op het grote aantal seponeringen in verkrachtingszaken. Dat komt omdat daar zoveel valse beschuldigingen tussen zitten. En beste extreem rechtsen die allen hopen op de schuld van SS, zijn jullie het geval notaris x vergeten. Ooit was het de mode om mannen bij een echtscheiding te beschuldigen van pedofilie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar we hebben nu net een rechtssysteem waarbij niet het parket en de onderzoeksrechter over schuld oordelen, maar wel de strafrechter. Er bestaan rechtssystemen waar dat onderscheid niet bestaat, maar dat noemen we dictaturen. Een hoop stellingen die ik hier de laatste dagen lees, komen daarmee overeen. Beetje verrassend, want ik heb het over het rechtssysteem in de Oostbloklanden in de tijd van de Sovjet-Unie. Verrassend om te zien wie er allemaal geen probleem ziet in dergelijk systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: het arbeidsrecht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() alle omstandigheden
raadkamer, doorverwijzing, zelfmoord,... wijzen op zijn schuld Citaat:
elke objectief wijst uit dat dit niet klopt. de valse aangifte schommelen tussen maximaal 5-10%, niet de 30-50% die je overal leest. het aantal seponeringen heeft te maken met het gebrek aan bewijs. dat deze zaak NIET is geseponeerd bij een machtig man als Stevaert bewijst dat er ietsje meer aan de hand was. feitelijk weet men dat 80-90% vd vrouwen nooit hun aanranding zal rapporteren omdat ze weten dat verkrachters in 98% vd gevallen vrijuit gaan. uiteindelijk is deze discussie hier een fatsoenlijke versie vd indische interpretatie. onlangs op panorama kwamen een paar Indische groepsverkrachters aan het woord Citaat:
los daarvan zijn parket en politie uiteraard op de hoogte van dit soort fenomenen. een valse aangifte is door een ervaren ondervragen trouwens na maximaal 10 minuten doorprikt en dan maakt die persoon zich zelf ook strafbaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Op basis van wat Xeno zegt.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 april 2015 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Dus de zaken die geseponeerd worden omdat geen bewijslast kan samengesteld worden deel je in onder 'valse aangifte'?
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik begrijp dat dit hard is, maar anderzijds, ... het "vermeende" slachtoffer wordt bij uitdoving onmiskenbaar in haar rechten geschaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zou zijn pree afhangen van private onderhandelingen tussen hemzelf en zijn werkgever ? Mag ik je verzoeken je bron iets meer te specifiëren ... ? (en je weet wat ik daarmee bedoel, namelijk dat ik geen snars geloof hecht aan jouw opmerking) En zelfs dan nog ! Ik schreef dat we van een ambtenaar iets meer mogen verwachten. Wel, van een prof mogen we nog veel meer verwachten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier werd het dossier trouwens expliciet gewichtig genoeg bevonden voor doorverwijzing ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En men zou ook de indruk kunnen krijgen dat de "neen"-stemmers achter de uitspraken van de prof zouden staan. Ik vind de uitspraken van de prof namelijk dikke onzin, maar ik vind niet dat het een ontslag kan rechtvaardigen. Ik heb dan ook neen gestemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog wel voor de burgerlijke rechtbank. Daar kan geen dode of geen levende gestraft worden, maar wel beslist over "er is schade", "er is een fout", "dan is dit de schadevergoeding". En inderdaad, misschien moet dit veranderd worden. Voor alle misdrijven dan. Met enige voorzichtigheid natuurlijk, want de dode kan zich niet meer verdedigen .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() dat wordt een afweging tussen
'persoonlijke mensenkennis' en 'vertrouwen in de Belgische justitie' een moeilijke ... correctie : nee, toch niet. Laatst gewijzigd door Anna List : 7 april 2015 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vind zijn positie toch hachelijk hoor ... prof - decaan van een faculteit die psychologen moet opleiden voor bvb slachtofferhulp zo ongenuanceerd "kwetteren" in zulk een delicate materie ?!? ... op z'n minst een onwaardige houding ... maar ik vind dat hij de eer aan zichzelf zou moeten houden en zijn ontslag indienen of emeritaat aanvragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en nog ééns risceren een deel van de media of opinie over zich heen te krijgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Al vind ik wat diene prof (en Bertje bleit) schreef meer achterbaks dan wat die kerel van Delhaize tweette.
![]() |