Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2015, 13:45   #141
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...over de juistheid van de cijferkes ga ik me niet uitspreken maar dat vetgedrukte klopt wel ergens

Wat we nu in feite meemaken is het voortzetten van het terugkeren van de slinger (nádat relikwieten zich begonnen moeien) één ding in achterhoofd : is er sprake van misbruik of macht

...want verder in de tijd (rond 1800) was België inzake seks, alcohol en drugs vrij tolerant.
De toenmalige wetgeving ging immers terug op de ‘Code pénal’ van Napoleon met
als uitgangspunt dat religie en staat van elkaar gescheiden moesten worden.
Men wou dus absoluut geen religieuze oordelen die een weerklank kregen in het beleid van de overheid.
De overheid beperkte zich met bemoeienissen met persoonlijke kwesties ( zoals seksualiteit ) tot een strikt tot zolang men anderen met zijn gedrag niet schaadde of niet ongevraagd lastig viel.
Helaas zijn gaandeweg christelijke partijen er in geslaag allerhande restricties in te voeren met het idee dat de overheid haar rol als hoedster van godsdienstige waarden (weer) moest opnemen.
Het klinkt misschien raar, maar de wetten rond seksuele contacten komen niet van de Christelijke partijen.
De landen met een grote Christelijke invloed hebben eigenaardig genoeg ook de laagste leeftijd waarop seksuele contacten met oudere personen( we spreken wel steeds over een klein leeftijdsverschil, 2 tot 4 jaar maximum) niet strafbaar zijn.
De regel zoals in Italië, een land waar de RKK een zeer grote invloed heeft op de politiek, dat een 14jarige vrij seksuele contacten kan hebben met wie hij/zij maar wil, is voor mij ontoelaatbaar.

De staten met de hoogste leeftijd waarom seksuele contacten niet meer strafbaar zijn, zijn trouwens te vinden in de VSA, waar die leeftijd in sommige staten op 21 jaar ligt. En in die staten zijn het vooral mensen met een Joodse of vrijzinnige achtergrond die de regels bepalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 13:47   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vorig bericht was veel algemener; nu voeg je hier twee extra voorwaarden toe, namelijk de instemming van een van de ouders en het ontbreken van elementen naar verkrachting (misbruik dus).

Ik vind dat jij zo nogal vaak veralgemeent.
't Is precies of wij een ander denkkader hebben.

.
De toelating van een ouder is niet nodig, er mag enkel geen sprake zijn van het element dwang vanwege een van de partners.
Oud 27 mei 2015, 14:44   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
De regel zoals in Italië, een land waar de RKK een zeer grote invloed heeft op de politiek, dat een 14jarige vrij seksuele contacten kan hebben met wie hij/zij maar wil, is voor mij ontoelaatbaar.
Dat is zo toch niet? Anders zou Berlusconi toch niet kunnen aangeklaagd worden omdat het Marokkaanse hoertje "Ruby" minderjarig was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 16:34   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is zo toch niet? Anders zou Berlusconi toch niet kunnen aangeklaagd worden omdat het Marokkaanse hoertje "Ruby" minderjarig was?
Hij word niet aangeklaagd vanwege het feit dat hij sex had met haar, maar dat hij haar daarvoor zou betaald hebben.
Oud 27 mei 2015, 16:57   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hij word niet aangeklaagd vanwege het feit dat hij sex had met haar, maar dat hij haar daarvoor zou betaald hebben.
En als ik de b. wetgeving goed begrepen heb, zou hij haar hier mogen betalen zelfs. (ze was toch 16 hoop ik).
Maar als hij een pooier betaald, dan pleegt die pooier exploitatie van ontucht. Ontucht zelfs met een minderjarige.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 22:32   #146
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klinkt misschien raar, maar de wetten rond seksuele contacten komen niet van de Christelijke partijen.
De landen met een grote Christelijke invloed hebben eigenaardig genoeg ook de laagste leeftijd waarop seksuele contacten met oudere personen( we spreken wel steeds over een klein leeftijdsverschil, 2 tot 4 jaar maximum) niet strafbaar zijn.

De staten met de hoogste leeftijd waarom seksuele contacten niet meer strafbaar zijn, zijn trouwens te vinden in de VSA, waar die leeftijd in sommige staten op 21 jaar ligt. En in die staten zijn het vooral mensen met een Joodse of vrijzinnige achtergrond die de regels bepalen.
Misschien moet ge het zo eens bekijken ...
De landen die je opnoemt daar is het hele maatschappelijke weefsel en de overheid doordrongen van geloof.
Die hebben nooit dezelfde abrupte kentering gekend.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 22:43   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je vergist.
Ik wik hier mijn woorden omdat de wetgeving daar me onbekend is, de zaak complex was, de veroordeling lang uitbleef en het ondertussen in hoger beroep weer een vrijspraak werd.

Citaat:
Berlusconi ontloopt weer veroordeling door vrijspraak in Rubygate:

...vandaag in hoger beroep vrijgesproken in de zaak Rubygate. Hierin was hij door de rechtbank veroordeeld tot een gevangenisstraf van zeven jaar wegens aanzetten van minderjarigen tot seks en machtsmisbruik omdat hij zijn positie gebruikte om de zaak te verdoezelen.
Het Hof van Beroep besliste dat niet bewezen kon worden dat Berlusconi tegen betaling seks heeft gehad met de destijds minderjarige Karima el-Mahroug, later bekend als Ruby. Deze zou hij hebben gehad tijdens zijn beruchte ‘bunga-bungafeesten’ in een van zijn villa’s in Milaan. Hij zou haar 4,5 miljoen hebben geschonken voor haar aanwezigheid.

Zowel Berlusconi als Ruby ontkennen dat er sprake was van seks op deze feestjes. Volgens Ruby is zij geen prostituee. Zij werd in 2010 op 17-jarige leeftijd gearresteerd wegens diefstal. Door tussenkomst van Berlusconi stond ze even later weer buiten.
zover ik het zie was het voldoende ( een beetje zoals hier ) dat er sprake zou zijn van aanzet van een minderjarige tot seks door een meerderjarige .. dus seks zal ook wel niet mogen.
Ze dachten dat zwart op wit te kunnen bewijzen aan de hand van die betalingen maar dat isop een fiasco uitgedraaid

Laatst gewijzigd door praha : 27 mei 2015 om 22:44.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 03:05   #148
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
De wet wordt stilaan aangepast aan de islamtische gebruiken....
Nog beter of straffer:
Het uiteindelijk doel , sex met foetussen legaliseren !!
Of nog net (niet) geboren , en al mogen trouwen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 03:05   #149
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Met iemand waar je geen kinderen mee wil, hoef je geen seks te hebben. Een kind kan nooit ongewenst zijn.
Verkrachting ??

breedbandwurger 1967

Oud 28 mei 2015, 03:05   #150
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor "een leuter in een kleuter" sluit ik me daar bij aan.
Eerst hun leuter er af laten knabbelen door een "collega"

breedbandwurger 1967

Oud 28 mei 2015, 06:17   #151
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Nog beter of straffer:
Het uiteindelijk doel , sex met foetussen legaliseren !!
Of nog net (niet) geboren , en al mogen trouwen !!
Dat is al legaal, je mag sex hebben met een zwangere vrouw....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 06:42   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toelating van een ouder is niet nodig, er mag enkel geen sprake zijn van het element dwang vanwege een van de partners.
De VLD-politica die het wetsvoorstel lanceerde, verdedigde op het journaal gisteren of eergisteren haar initiatief met een voorbeeld uit haar advocatenpraktijk. Dat voorbeeld behelste net het omgekeerde van wat jij hierboven beweert.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 mei 2015, 06:47   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met iemand waar je geen kinderen mee wil, hoef je geen seks te hebben. Een kind kan nooit ongewenst zijn.
Ja maar ... als ge het toch gedaan hebt, dan mag je dat toch gaan biechten, niet ?
En dan is alles vergeven ....

.

Oud 28 mei 2015, 07:08   #154
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk was ik blij dat de 'jeugdigen' onder ons de vorige dagen zelf in krant en nieuwsuitzendingen wisten te vertellen dat ze het te vroeg vonden.

Ik prijs mij gelukkig en het siert die 'jeugdigen' onder ons, die uiteindelijk toch verstandiger blijken te zijn dan ik eerst wel dacht.

8 op 10 vinden seks op 14 jaar te vroeg

Bron
Oud 28 mei 2015, 07:16   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eigenlijk was ik blij dat de 'jeugdigen' onder ons de vorige dagen zelf in krant en nieuwsuitzendingen wisten te vertellen dat ze het te vroeg vonden.

Ik prijs mij gelukkig en het siert die 'jeugdigen' onder ons, die uiteindelijk toch verstandiger blijken te zijn dan ik eerst wel dacht.

Bron
Voor velen is zelfs 18 te vroeg, en die gasten zullen dat later ook nog eens bevestigen over zichzelf.

Maar daar gaat het helemaal niet over.

Het gaat er over of de flikken zich moeten komen moeien, als twee verliefde 15-jarigen er mee beginnen.

Ga jij de flikken er bij roepen, als een 15-jarige tegen de wil van zijn ouders zou beslissen om voortaan alleen nog vegetarisch te eten ? Of nog erger, dat hij/zij vegatariër mag zijn van zijn ouders, maar jij als buurman vindt dat kindermishandeling.

.

Oud 28 mei 2015, 08:04   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Bron
Er zijn mensen die vinden dat je pas na je huwelijk sex mag hebben en met slechts één partner, andere vinden dat je sex mag hebben vanaf dat je daar zin in hebt en met wie je maar wil.
Maar dat zijn allemaal zaken die vooral afhankelijk zijn van de opvoeding, leefomgeving en vriendenkring.
En als je openlijk gaat vragen aan jongeren van -16 in Vlaanderen, wat zij denken over de leeftijd waarop je met sex begint, dat zal 80% inderdaad verkondigen dat 14 jaar te jong is. Maar net zoals in de tijd dat ik 14 jaar was en dat mijn ouders en zelfs mijn grootouders 14 jaar waren, is vandaag 30 tot 35% van de 14 jarige reeds seksueel actief en is 70% seksueel actief voor ze 18 jaar zijn.

En ze gaan dat echt niet aan iedereen zijn neus hangen, sommige houden het zelfs verborgen voor hun ouders dat ze seksueel actief zijn.

Citaat:
Meer dan een kwart van de Britse jonge vrouwen verliest haar maagdelijkheid voor haar zestiende, dat is de leeftijd waarop ze wettelijk seks mogen hebben.
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...s-jonger.dhtml

En de Vlamingen zijn niet heiliger dan de Britten.
Oud 28 mei 2015, 09:42   #157
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor velen is zelfs 18 te vroeg, en die gasten zullen dat later ook nog eens bevestigen over zichzelf.

Maar daar gaat het helemaal niet over.

Het gaat er over of de flikken zich moeten komen moeien, als twee verliefde 15-jarigen er mee beginnen.

Ga jij de flikken er bij roepen, als een 15-jarige tegen de wil van zijn ouders zou beslissen om voortaan alleen nog vegetarisch te eten ? Of nog erger, dat hij/zij vegatariër mag zijn van zijn ouders, maar jij als buurman vindt dat kindermishandeling.

.
Nu leg je de vinger op de clitoris, of de hand rond de piemel, twee 15 jarigen en geen 14 jarige met een 19 jarige.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 mei 2015 om 10:01.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 09:56   #158
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de taak van de moeder maar vooral van de school.

Trouwens, waar zouden die kinderen moeten seks hebben? Denk jij dat hier één snotaap binnen komt om aan mijn dochters te friemelen?

Ze zullen het al mogen doen op de speelplaats of op de trein dan.

Maar geen paniek hoor, die doen dat niet want zij zijn uit het goede katholieke hout gesneden.
Je dochters zijn te oud?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 09:57   #159
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mag wel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 10:33   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu leg je de vinger op de clitoris, of de hand rond de piemel, twee 15 jarigen en geen 14 jarige met een 19 jarige.
Als mijn vinger er op ligt, dan kan ik hem er ook insteken:

uit De Standaard:
Citaat:
Ook NVAkamerlid
Sophie De Wit is vragende
partij om experts te horen als het debat
wordt aangesneden. Als het zover is,
wordt zeker het leeftijdsverschil tussen de
partners een punt van discussie. In het
Open VLDvoorstel
is sprake van een maximaal
leeftijdsverschil van vijf jaar. CD&V
en NVA
vinden dat een brug te ver (DS 27
mei).
‘Als we praten over situaties die we uit het
strafwetboek willen halen, moet het over
twee minderjarigen gaan’, vindt Raf Terwingen
(CD&V). ‘Leggen we de leeftijdsgrens
op veertien jaar, dan is het maximale
verschil wat ons betreft vier jaar. Is de grens
vijftien jaar, dan mag het maximale verschil
slechts drie jaar zijn.’

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be