![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeker, extreme religie werkt afstompend.
Iemand die vijfmaal per dag moet bidden, zal geen grote prestaties op werkgebied afleveren.
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweerde die leraar ook niet. Hij vroeg gewoon aan dat meisje van VAST TE STELLEN dat Moslims nogal vaak in zwaar onderontwikkelde landen leven. Dat het de schuld is van sprinkhanenplagen heeft hij niet ontkend.
Maar Islam kan op zijn minst al HALF voor het probleem verantwoordelijk gesteld worden, gezien hogere school opleidingen voor vrouwen al scheef bekeken worden of vierkant verboden zijn door die doctrine. De helft van de bevolking (de vrouwen) zullen dus voor een goed stuk onderontwikkeld zijn dank zij de Islam. Let op, wij zijn ook zo geweest. Heel lang geleden. Wij kijken daar nu met afschuw naar toe.
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die associatie vind ik toch wat ver gezocht. Laatst gewijzigd door Tomas : 2 juni 2015 om 13:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je trouwens een bron van het feit dat het "ongelovigen" te doen is om de meeste titels, diploma's of bezittingen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oliestaten zijn zowat de enige islam-landen waar je van echte welvaart kan spreken. En wie exploiteert die oliebronnen ??? Juist, Amerikanen en Europeanen. Als je die oliestaten even "wegdenkt", blijft er in de overige islam-landen bitter weinig over om mee uit te pakken.
Armoe troef dus. "bedankt islam, dus".
![]() |
#150 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees Voltaire. Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2015 om 13:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Gouverneur
|
![]() Dat een land onderontwikkeld is, heeft met multicausaliteit te maken. Er kan een correlatief verband zijn, maar het is aan die leraar geschiedenis om zijn claim hard te maken en het causaal verband aan te tonen tussen 'kiezen voor geloof x' en 'analfabetisme'. Bij mijn weten heeft hij geen enkel serieus onderzoek geciteerd en kan ik nergens enige onderbouwing terugvinden.
Mij lijkt het eerder dat jonge moslims die moeite doen om hun geloof grondig te bestuderen, juist beter worden in taalanalyse, poëzie en het leren argumenteren en kritisch teksten onder de loep nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje sneu als die hel niet bestaat, he.
![]() |
#153 |
Staatssecretaris
|
![]() En mij lijkt het dat moslimjongeren amper iets weten over hun geloof maar wel hardline stellingen innemen, gewoon om zich af te zetten tegen de maatschappij waarin ze leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door JBM : 2 juni 2015 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslimjongeren weten amper iets. Dat is het probleem.
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is de taak van de leerkracht, en zeker van een geschiedenisleerkracht. het is niet de taak van die geschiedenisleerkracht om iemand te overtuigen, dat is mss het grootste misverstand tussen gelovigen en ongelovigen, ook in deze draad ... als die leerling na het contempleren besluit dat er niks mis is met de Islam en dat ze oprecht gelukkig gelovige is, dan is daar niks mis mee, ook voor die leerkracht niet ... alleen het kritisch nadenken en argumenteren was het doel van die leerkracht immers ... niet iemand bekeren of 'ontkerstenen' (vergeef ![]() verder zou ik u aanraden ook eens na te denken over dat sociale gegeven en die gevoeligheden en de moeilijkheden ... en ook meteen even of die nu de schuld zijn van een leerkracht die zijn leerlingen maatschappijkritiek tracht bij te brengen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stenigen.
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad vele tientallen jaren geboren in een "katholieke" omgeving, ben naar een katholieke school gestuurd, dan "toevallig" middelbaar in gemeenschapsschool vanwege beter bereikbaar als school. En ik heb vanaf die periode gekozen voor wat ik zelf het meest logische vond, zelfs "godsdienst" gekozen uit gewoonte enz. En uiteindelijk heb ik gevolg gegeven aan mijn bevindingen: ik heb/had geen godsdienst van doen om een fatsoenlijke mens en burger te worden. Ik zag er uiteindelijk niets dan hypocrisie en schijnheiligheid meer in. Eens je geen puber meer bent kun je dus wel kiezen, maar niet in een dictatoriaal systeem waarbij de islam behoort. Of je bent er een afvallige. Ik heb geen enkel probleem met gelovige mensen zolang ze dat deel van hun leven voor zichzelf houden en niet opvallen of zich opdringen door gedoe opgelegd door hun godsdienst. Ik heb niets tegen mensen die bvb geen varkensvlees eten, maar ze moeten niet afkomen dat dat een verplichting is van hun godsdienst en niet van hun eigen smaakkeuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb met je te doen dat je zo gebrainswashed bent zodat je bepaalde duidelijke feiten niet eens kunt zien en aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |