![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat nog nooit gehoord: een huis kopen en iemand anders daar het vruchtgebruik van geven (tenzij bij een lijfrente met een oud peeke of meeke, natuurlijk).
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Lance geen debiel is in de meer wetenschappelijke betekenis van dat woord. Oftewel dat hij bij volle zinnen was. En het dus ZIJN verantwoordelijkheid was zich in te lichten alvorens een verbintenis aan te gaan. 2. Zijn partner wel degelijk een bijdrage levert die het Lance mogelijk maken in dat huis te kunnen leven. Want anders had hij misschien niet 40 jaar tegen een papier maar tegen een onbewoonbaar huis aangekeken waarvan hij slechts in staat is de lening af te betalen...blijkbaar. 3. De vraag van de partner om vruchtgebruik helemaal niet onredelijk is en bedrog dus zeer moeilijk aantoonbaar zal zijn. Het is misschien eerder de wetgever die hier in gebreke blijft. Ik denk dat een ietwat nuchter rechter hier gewoon een geval ziet van iemand die onder zijn verantwoordelijkheid probeert uit te kruipen op een nogal botte manier die niet erg veel sympathie oproept. De oplossing ware nochtans nochtans een simpel stuk rubber geweest. Maar is geen misdaad zich onverantwoordelijk te gedragen op deze wijze. Ik stel voor dat Lance dat probeert op te lossen door te praten met zijn partner. Dat hij inderdaad leert geven en krijgen. En misschien wat minder naar de dancing of op vakantie gaan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2015 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Weet niet, mijn oom is ook zoiets overkomen, hoe het precies zat weet ik niet maar mijn tante heeft jarenlang met haar kind voor niks in het huis mogen wonen waar hij een lening voor was aangegaan ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe is toch wel dat een contract bindend is voor beide partijen, en enkel maar kan gewijzigd worden als: 1) beide partijen die wijziging aannemen of 2) de partij die het contract wil beeindigen, de andere partij totaal vergoed voor de geleden schade hierdoor (ttz, door alles wat die andere partij reeds gedaan heeft ter uitvoering van dat contract). Ik heb begrepen dat dat madammeke NIKS gedaan heeft in het kader van dit contract. Lance heeft eigenhandig een huis gekocht en heeft het vruchtgebruik ervan weggegeven. Meer niet. Hij rekende er ergens op dat die persoon levenslang "de andere kosten" ging op zich nemen, maar dat kan natuurlijk contractueel niet vastgelegd worden in zoiets als een overdracht van vruchtgebruik, vooral dat die "andere kosten" zouden gebeuren in het geval van een gemakkelijk opzegbaar samenlevingscontract. Ik neem aan dat de overdracht van vruchtgebruik niet voorwaardelijk is gebonden aan dat samenlevingscontract (kan niet he, het ene is definitief, het andere is opzegbaar). Lance zou dus op elk ogenblik eenzijdig dat contract kunnen opzeggen, en de tegenpartij vergoeden voor haar reeds gedane inbreng: in het slechtste geval, wat zij als "andere kosten" heeft bijgedragen sinds het schrijven van dat contract. Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan het akkoord van het alimentatiegeld geweest zijn he.
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dat sommige suggesties die hier gegeven worden Lance wel eens op criminele ideeën zouden kunnen brengen. hij wou haar al uit huis zetten, zwanger en al. Wie weet tot wat die nog in staat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In zijn situatie is moord toch wel te overwegen zou ik denken. Daar gaat hij misschien 20 jaar voor brommen, en met goed gedrag, veel minder.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2015 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet snap is: kan ie die lening niet gewoon opzeggen? dan gaat het gewoon naar de bank ipv naar haar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Zijn partner wel degelijk een bijdrage levert die het Lance mogelijk maken in dat huis te kunnen leven. Want anders had hij misschien niet 40 jaar tegen een papier maar tegen een onbewoonbaar huis aangekeken waarvan hij slechts in staat is de lening af te betalen...blijkbaar. Ze betaalt blijkbaar electriciteit en dergelijke. Ze maakt het huis dus bewoonbaar. Maar dan nog denk ik niet dat het correct is op deze wijze onder het vruchtgebruik uit te komen. Er wordt daar helemaal geen tegenprestatie van verwacht. Oftewel. De tegenprestatie was in dit geval waarschijnlijk onder andere gratis sex. Goed laten we dan een berekenen wat een prostitué aan inkomsten heeft en daarbij alle kosten tellen die mevrouw deed en die het huis leefbaar maakten. Dat is dus pak 5 jaar huurgeld plus inkomsten van een exclusief voor Lance klaar staande prostitué en een poetsvrouw. Dat kan aardig oplopen. Hey...als jullie het zo materialistisch willen bekijken...trek dan de lijn helemaal door. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2015 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ten tweede hangt het er van af of het vruchtgebruik deel uit maakt van de hypotheek of niet. Als zij het vruchtgebruik reeds ten volle heeft, en Lance is gewoon de eigenaar, dan is enkel de hypotheek op de naakte eigendom gelegd. Dus dan gaat de naakte eigendom naar de bank, maar blijft het vruchtgebruik van dat huis in het bezit van zijn madammeke. (indien zij haar vruchtgebruik mee heeft laten hypothekeren, niet - dat zou de hoop van Lance kunnen zijn). Maar nog eens: alvorens de hypotheek in werking treedt, moet Lance eerst failliet zijn.
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brrrrrr! ik kan al bijna helemaal niet meer volgen ...... !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De druiven zijn zuur denk ik....
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik houd die brief nog efkes achter.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het vruchtgebruik was voor nadien. Als we zo verder gaan, dan kan hij ook eisen dat zij maar voor voorbehoedsmiddelen moest zorgen, want dat hoort bij de diensten van gratis sex he. Komaan. Een contract is beperkt tot de opsomming van de wederzijdse prestaties in het contract. Het zou mij dik dik verwonderen dat hij bij de notaris "gratis sex" heeft laten noteren. De redenen waarom ge een contract onderschrijft, maken zelf geen deel uit van het contract, als dat daar niet in gestipuleerd staat he. De ruil moet expliciet zijn om deel uit te maken van het contract.
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wil in eerste instantie van zijn kind af. De moeder buitensteken is slechts een dreigement. En die heeft waarschijnlijk ook ouders om terug naartoe te gaan. Desnoods is er nog een vluchthuis. Of het klooster. Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moogt die niet laten lopen.
![]() |
![]() |