![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger waren de leerlingen homogener.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alles maar algemeen gezien durf ik zonder blozen te zeggen van ja.....en dan bedoel ik zeker niet alleen het onderwijs. Maar ja je kan dat alleen maar beseffen als je kan vergelijken.
Met vroeger bedoel ik niet de jaren van Napoleon of jaren 30...... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2016 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat was de tijd dat de jonge meisjes nog aan mij versierden....lang geleden ...kan het me nog nauwelijks herinneren
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2016 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het onderwijs kan je hoogstens het leven van enkele jongelingen verkloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek ook niet echt van falend onderwijs wel van zeer duur onderwijs. Volgens mij is hier veel te besparen. Het gebruik van klasgebouwen kan geoptimaliseerd worden, alleen moeten we dan af van het feit dat iedere klas op hetzelfde uur start en op hetzelfde uur eindigt. Waarom moet bijvoorbeeld iedere klas op woensdagmiddag vrij hebben? Geef les in de lokalen van 8 tot 17 uur. Laat leerlingen 1 dag per week thuis, maar geef hen dan per dag een extra uur les. De vrije woensdagmiddag valt dan wel weg. enz..... In het middelbaar moeten er minstens 28 uren les gevolgd worden van 50 minuten. In sommige scholen is dit 32 tot 36 uur. Laten we uitgaan van 32 uur les per week (van 50 minuten). De school begint voor de eerste groep leerlingen om 8u00. Om 9u40 is de eerste pauze van 10 minuten. Middagpauze begint om 11u30. Middagpauze afgelopen om 12u20. Tweede pauze begint om 14u00. Einde school is 15u40. Dit gedurende 4 dagen per week = 32 uur les, bijvoorbeeld de vrijdag vrij. Voor de tweede groep begint de school om 9u20. Eerste pauze van 10 minuten om 11u00. Middagpauze begint om 12u40 en is afgelopen om 13u30. Tweede pauze begint om 15u10. Einde school is 17u00. Dit gedurende 4 dagen per week = 32 uur les, bijvoorbeeld iedere maandag vrij. Enz..... Voordeel optimale benutting van de lokalen, zelfs de refter! Is minder lokalen, minder energiekosten, minder ..... Leerlingen winnen ook tijd, ze moeten zich ook minder verplaatsen. Is tijdswinst (1 verplaatsing minder), is energiewinst (1 verplaatsing minder). 1 ganse vrije dag. Leraars kunnen hun lesrooster afwerken op 3 dagen. Is tijdswinst (minder verplaatsingen), is energiewinst (minder verplaatsingen) nog meer vrije dagen. In deze optiek moet zelfs de wetgeving niet aangepast worden. De scholen mogen dit vrij inplannen. Aanvang school vanaf 8u00, einde schooltijd tot 17u00. Zelfs de woensdagmiddag is geen verplichting voor een school. Bij voorkeur (wetgeving) worden de lesuren gespreid over 5 dagen. Hiervan kan afgeweken worden voor optimalisatie van de lokalen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 maart 2016 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me zat Pietje nog van in de school. Iedereen wist dat ie dronk, niemand deed er iets aan. Hij gaf, in onze ogen, wel nog goed les (4de lo) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wilt u blijkbaar de scholen met leerlingen "met bijzondere noden" in grotere klassen duwen. Ik raad u aan eens één volle dag door te maken in een BUSO-klas met type 3-leerlingen. Eens kijken wat u dan nog denkt over grote klassen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ellingen.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leraars meer uren les laten geven is ook een oplossing hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |