Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 17:05   #141
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dronken over straat lopen is ook strafbaar.De wet op de openbare dronkenschap is heel oud.Regelmatig moet een dronkenlap zijn roes uitslapen in de cel.
Wie hier als volwassene een jointje wil roken of een plantje telen en geen overlast bezorgt riskeert omzeggens niks.
Zoals ik al zei nog vanmiddag.....in Brussel stad ruik je overal wiet....ik had niet de indruk dat die blowers bang waren om betrapt te worden.
Daarvoor moet je moslim zijn, die mogen VZW's hebben waar drugs verkocht wordt.
De Belg mag dat niet.
Je mag ook niet telen, die tijd is voorbij Fred. Het is verboden en ze kunnen het U zuur maken als ze U ermee pakken.
Voor mij is dat het risico niet waard. Ik heb vroeger cannabis geteeld en ervoer een enorme vrijheid in mijn budget en leven. Maar nu zal ik dat niet meer riskeren omdat ervaring mij wijzer heeft gemaakt.
Ze pakken de brave jongens op omdat ze van de bad boys in hun broek kakken. De ordehandhaving anno 2016. Zoeken naar een open bier blikje maar de mohammedaan verder laten radicaliseren.
Zelfs als ze van Syrië terugkeren krijgen die nog geen aandacht maar verder uitkering, trokken al die tijd ze in Syrië waren uitkering en hoeven niet eens op controle te komen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 17:09   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk in het ander topic. XTC staat laatst in de lijst van gevaarlijke drugs.
Waarom mogen ze drinken maar niet iets doen dat minder schadelijk is?

Zolang men cannabis verbiedt, dient men de gevaarlijke drugs die daarboven staan ook te verbieden. En dat is alcohol.

En neen, niemand mag nog blowen of telen. Vroeger mocht je 3g op zak hebben en 1 plant telen. Dat is voorbij en strafbaar.
Met xtc zou ik toch enige voorzichtigheid aan de dag leggen, al diegenen die ik ooit xtc heb weten draaien die deden er allemaal wat heroïne bij ook.

'Dan komen ze zeker terug'.
Oud 24 oktober 2016, 17:10   #143
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met xtc zou ik toch enige voorzichtigheid aan de dag leggen, al diegenen die ik ooit xtc heb weten draaien die deden er allemaal wat heroïne bij ook.

'Dan komen ze zeker terug'.
Rede te meer dat ze een veiligheidslabel moeten voorzien.
Maar zelfs de illegale XTC is nog minde schadelijk dan alcohol en sigaretten.

Dus?
Oud 24 oktober 2016, 17:37   #144
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik drink water bij mijn eten.
Is het niet zielig dat ge drank nodig hebt om van uw eten te genieten?

Dat is hetzelfde als jeugd die XTC pakt om van hun fuif te genieten en de muziek meer te voelen he.
Wie is hier de grootste zielig aard ? ge kent uwe wereld niet jonk , wie drinkt nu water bij zijn eten op restaurant ? ne zieke mens die niet mag drinken omdat ie medicatie moet nemen of ne hond of een kat of een koe in de wei voor de rest .... mijn sympathie voor droge zakken ze mogen het schurft krijgen diegene die de wereld willen ombouwen van klasse A naar marginaal ........................
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 17:39   #145
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

het schurft ....
Oud 24 oktober 2016, 17:49   #146
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wie is hier de grootste zielig aard ? ge kent uwe wereld niet jonk , wie drinkt nu water bij zijn eten op restaurant ? ne zieke mens die niet mag drinken omdat ie medicatie moet nemen of ne hond of een kat of een koe in de wei voor de rest .... mijn sympathie voor droge zakken ze mogen het schurft krijgen diegene die de wereld willen ombouwen van klasse A naar marginaal ........................
Mensen die drugs nodig hebben om meerwaarde te beleven zijn losers en zieligaarden. Zo is mij dat geleerd.
Maar nu is het tijd consequent te zijn en alle roesmiddelen tot drugs te kronen.
Oud 24 oktober 2016, 17:56   #147
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die drugs nodig hebben om meerwaarde te beleven zijn losers en zieligaarden. Zo is mij dat geleerd.
Maar nu is het tijd consequent te zijn en alle roesmiddelen tot drugs te kronen.
Ga naar het zothuis jonk met uwe preek ze gaan uw verzorgen en ge gaat mogen blijven voor lange tijd .................................................. .................
Oud 24 oktober 2016, 18:08   #148
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ga naar het zothuis jonk met uwe preek ze gaan uw verzorgen en ge gaat mogen blijven voor lange tijd .................................................. .................
Voor de waarheid te spreken?
Oud 24 oktober 2016, 18:28   #149
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alcohol is dus niet het probleem; wel het rijden onder invloed. Of wilt u ook frieten verbieden, omdat sommige mensen dagelijks bij de frituur langs gaan en na verloop uitdeinen zonder weerga?
Inderdaad, met beheerst en verstandig gebruik van alcohol is niets mis.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 18:31   #150
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens uit, ga eens naar een caféruzie.... Drank neemt de remmen weg.
Meeste drugs maken je menslievend, drank woekert het narcisme aan en haat.
Alle frustratie je anders kan inhouden, komt er dan ongegeneerd uit omdat je geen rem meer hebt.
Uw wereldvreemdheid kent blijkbaar geen grenzen. We zijn deze middag met enkele collega's in een restaurants op de vismarkt in Brussel en de meesten hebben daarbij een glas wijn of bier gedronken. Niemand die daardoor narcistisch of haatdragend werd of ongeremd werd. Beeld je maar eens in wat voor een marginale kliek we geweest zouden zijn als we drugs al tijdens de middag hadden genomen bij het eten
Oud 24 oktober 2016, 18:33   #151
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, voor je gestoorde wanpraat.
Oud 24 oktober 2016, 18:34   #152
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, voor je gestoorde wanpraat.
Quote eens.
Oud 24 oktober 2016, 18:35   #153
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw wereldvreemdheid kent blijkbaar geen grenzen. We zijn deze middag met enkele collega's in een restaurants op de vismarkt in Brussel en de meesten hebben daarbij een glas wijn of bier gedronken. Niemand die daardoor narcistisch of haatdragend werd of ongeremd werd. Beeld je maar eens in wat voor een marginale kliek we geweest zouden zijn als we drugs al tijdens de middag hadden genomen bij het eten
Dat geldt bij de meeste drugs net hetzelfde.
Maar die mogen ook niet zijn omdat enkelingen er slecht mee omgaan.
Waarom zou men dan onderscheid maken bij drank en niet bij drugs? Leg me dat eens uit.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 oktober 2016 om 18:48.
Oud 24 oktober 2016, 18:47   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij er zo zeker van dat daar op de vismarkt geen mensen zitten die illegale drugs hebben genomen ?? U zou versteld staan hoeveel welstellende mensen aan het spul zitten.Laat het nu net een plek en zijn bezoekers zijn die ik goed ken....... Of ben jij zo'n wereldvreemde die nog altijd denkt dat alleen straatlopers aan de dope zitten ... Het staat niet op mensen hun voorhoofd geschreven en een geoefend gebruiker doet daar helemaal niet marginaal onder ...integendeel zelfs

Trouwens ....Heeft U zelf ervaring met gebruik van enig of andere substantie? Mij lijkt het dat u zeer weinig ervaring heeft over dit onderwerp

Sommige mensen staan op hun kop na 3 glazen wijn.....aan sommige kan je niet merken dat ze er alle dagen 1 gram coke doorjagen.
En ik ken persoonlijk heel goede werklieden die meerdere joints per dag roken.....net als er mensen zijn die aan de benzodiazepines zitten....die doen hun werk evengoed als iedereen .....Of dat zo blijft is natuurlijk een andere vraag.

En ik zou dat glas wijn of bier niet direct minimaliseren als het erop aankomt....in de meeste bedrijven is het gebruik van alcohol strikt verboden ook onder de middag....en moest dat echt geen enkel nadelig effect hebben op mensen hun prestaties dan zouden de sportmannen ook wel een glas wijn of bier drinken ipv water bij hun eten.

Nu begrijp me niet verkeerd.....ik ben er niet tegen en ben alles behalve een heilige.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 19:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 18:58   #155
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik drink water bij mijn eten.
Is het niet zielig dat ge drank nodig hebt om van uw eten te genieten?

Dat is hetzelfde als jeugd die XTC pakt om van hun fuif te genieten en de muziek meer te voelen he.
Het gaat er helemaal niet om dat het nodig is. Als je er nood aan hebt, dan heb je een verslaving of tenminste een gewoonte aangeleerd.

Feit is dat aangepaste wijn of bier eten kan aanvullen en dus de ervaring in het algemeen verbeteren. Het is dan dus zeker niet te bedoeling je te pletter te zuipen want dan geniet je dus ook niet van het eten of de wijn. Meestal drink ik water en 1-2 glazen wijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor xtc. Is dat nodig voor een goed feestje? Neen, absoluut niet. Maar als je het pakt, hoor/beleef je de muziek anders.

As a side note: niet iedereen wordt agressief, narcistisch, enz van alcohol. Vermits ik een redelijk introvert persoon ben, drink ik afhankelijk van het evenement 1-2 glazen op redelijk korte tijd, omdat mij dat meer extrovert maakt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:03   #156
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het gaat er helemaal niet om dat het nodig is. Als je er nood aan hebt, dan heb je een verslaving of tenminste een gewoonte aangeleerd.

Feit is dat aangepaste wijn of bier eten kan aanvullen en dus de ervaring in het algemeen verbeteren. Het is dan dus zeker niet te bedoeling je te pletter te zuipen want dan geniet je dus ook niet van het eten of de wijn. Meestal drink ik water en 1-2 glazen wijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor xtc. Is dat nodig voor een goed feestje? Neen, absoluut niet. Maar als je het pakt, hoor/beleef je de muziek anders.

As a side note: niet iedereen wordt agressief, narcistisch, enz van alcohol. Vermits ik een redelijk introvert persoon ben, drink ik afhankelijk van het evenement 1-2 glazen op redelijk korte tijd, omdat mij dat meer extrovert maakt.
Maar die mensen rijden quasi allemaal dan onder invloed naar huis?
We vervolgen cannabis en het staat boven alcohol qua gevaarlijkheid.
We dienen dan maar consequent te zijn en alle drugs die onder cannabis staan ook te verbieden.

Neem nu tabak, kankerverwekkend en een stille moordenaar. Verbied dat in plaats van schijnhypocrisie van bezorgdheid?
Waarom men cannabis verbiedt is mij ook niet geheel duidelijk, terwijl alcohol veel meer doden met zich meebrengt. Niet enkel in het verkeer, maar ook via een overdosis of levercirrose.
Oud 24 oktober 2016, 19:06   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, met beheerst en verstandig gebruik van alcohol is niets mis.
Alles met een TE voor is niet goed.....TE veel of TE weinig is altijd verkeerd. Of dat nu Alcohol ...cocaïne melk of frieten is.
Oud 24 oktober 2016, 19:10   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die mensen rijden quasi allemaal dan onder invloed naar huis?
We vervolgen cannabis en het staat boven alcohol qua gevaarlijkheid.
We dienen dan maar consequent te zijn en alle drugs die onder cannabis staan ook te verbieden.

Neem nu tabak, kankerverwekkend en een stille moordenaar. Verbied dat in plaats van schijnhypocrisie van bezorgdheid?
Waarom men cannabis verbiedt is mij ook niet geheel duidelijk, terwijl alcohol veel meer doden met zich meebrengt. Niet enkel in het verkeer, maar ook via een overdosis of levercirrose.
Van die onduidelijkheden zijn er ontelbare. Waarom moet een autootje van 50 pk dat amper 110 km/u haalt naar de technische keuring en een moto van 200 pk die vlotjes 300 kan niet naar de keuring.....

Waarom....en waarom...en waarom....t'ja....
Oud 24 oktober 2016, 19:12   #159
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahaaa nu heb ik je vast hoor .. zie jou woorden van tijdje geleden de w<aarheid bestaat niet
Oud 24 oktober 2016, 19:14   #160
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles met een TE voor is niet goed.....TE veel of TE weinig is altijd verkeerd. Of dat nu Alcohol ...cocaïne melk of frieten is.
Seks ook? Dik probleem hier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be