![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Omdat men "baas is in eigen buik". Het heeft totaal geen belang of dat "moord op een menselijk wezen" zou zijn. Het is een menselijk wezen waar ge recht van leven en dood over hebt, omdat het afhankelijk is van uw lichaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke grond is het vermeend recht "baas in eigen buik" gestoeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan geen euthanasie zijn, omdat : -dit enkel op verzoek van een meerderjarige of wilsbekwame minderjarige kan -die handelingsbekwaam is op moment van zijn keuze -die keuze herhaaldelijk herhaalt, en schriftelijk vastlegt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar jij het over had, was de "voltooidheid van het leven". Als jij BESLIST dat uw leven nu voltooid is, dan is dat zoals je beslist dat je een aankoop doet he. Op het moment dat die beslissing irreversiebel is, is het "geacteerd". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw beslissingsrecht over uw eigen lichaam. Als er iets is dat fundamenteel "uw eigendom" is, dan is het uw lichaam he. Daarover mag je dan beslissen hoe het zal gebruikt worden door andere entiteiten he. Je mag dus ook beslissen dat het niet mag gebruikt worden door andere entiteiten.
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2019 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het over gaat, is dat een levend wezen op een zeker ogenblik de wens heeft om te stoppen met leven, en hierbij op dat ogenblik hulp bij wilt. We willen die hulp kunnen geven. Dat is een beslissing van het moment. En dat kan enkel maar een beslissing zijn van het moment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens hetzelfde probleem met dementen. Het zijn lastposten. We willen ervan af. En we vinden het maar triestige schepsels, en beelden ons in dat we het niet leuk zouden vinden. Misschien is het niet leuk om dement te zijn, maar misschien juist wel. Wie zal het zeggen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2019 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mening van de meerderheid. Doorgaans ook "onze cultuur" genoemd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen haakjes: zelfmoord is niet strafbaar. Ook niet als de betrokkene dit doet na de beschouwing dat hij/zij vindt dat zijn/haar leven voltooid is.
Moet die m/v nu echt in het koude water van het kanaal springen? Of pillen pakken? Mag die niet vragen aan iemand om het zaakje rustig, waardig, pijnloos ... af te handelen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de 'vergissing'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze verschuift dan volledig van het individu weg, naar de ouders... Dat is nooit de bedoeling geweest van de wetgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd, ik was geschokt toen ik op het nieuws hoorde dat elk jaar er bij ons meer dan twintig duizend abortussen worden uitgevoerd. Ongetwijfeld zijn er in dat groot cijfer ook een bepaald aantal toestanden begrepen waar een abortus bij heel veel mensen op begrip kan rekenen. Ik denk aan zwangerschap na een misdaad zoals verkrachting, of ook nog wanneer uit medisch onderzoek blijkt dat de foetus belast is met zware misvormingen, of ook nog dat door de zwangerschap de moeder aan ernstige medische risico's is blootgesteld. Maar waar ik ook zeker van ben is dat dit schokkend hoog getal van meer dan 20 000 voor een flink stuk ook te verklaren is door "comfort"-abortussen die de betrokkenen losjes en lichtzinnig pogen te justifiëren met nep-argumenten zoals "jamaar, het past ons nu niet..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan draai ik wel de bak als ik ooit in zo een situatie zou staan. Ik begrijp dat je de deuren niet open moet zetten voor misbruik. Maar er moet een oplossing zijn voor dergelijke uitzonderlijke gevallen.
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, maar 20.000 blijft wel veel, zeker met zo'n rits aan contraceptiva die beschikbaar zijn. Let wel, ik steun de abortuswet van 1990 volledig, maar ik heb toch de indruk dat er nogal slordig wordt omgesprongen met de nodige contraceptie.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |